سازنده بازی DOOM Eternal از کیفیت بالای بخش چندنفره میگوید
بازی Doom 2016 بدون شک یکی از بهترین اکشنهای تیراندازی یک دهه اخیر است که به واسطه بخش داستانی خود توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. بخش چندنفره این عنوان اما آن چیزی ...
بازی Doom 2016 بدون شک یکی از بهترین اکشنهای تیراندازی یک دهه اخیر است که به واسطه بخش داستانی خود توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. بخش چندنفره این عنوان اما آن چیزی نبود که انتظار میرفت و تجربهای معمولی از رقابتهای آنلاین ارائه میداد که باعث ناامیدی طرفداران شده بود؛ اتفاقی ظاهراً قرار نیست با بازی DOOM Eternal رخ دهد.
استودیو اید سافتور قصد دارد تا مشکل مربوط به بخش چندنفره نسخه پیشین را با عرضه بازی DOOM Eternal حل کند. در همین راستا دیگر خبری از مدهای قدیمی در نسخه جدید نیست و به جای آن شاهد اضافه شدن یک مد منحصر بفرد با نام Battle خواهیم بود. این مد سه راند داشته و در جریان آن یک کاربر کنترل دووم اسلیر را بر عهده میگیرد و دو کاربر دیگر هم کنترل شیاطین را بدست میگیرند.
هیوگو مارتین، کارگردان نوآوری DOOM Eternal، چندی پیش مصاحبهای را با وبسایت VGC انجام داد که در بخشی از آن درباره محتویات بخش چندنفره صحبت شد. طبق گفتههای مارتین، بخش چندنفره نسخه جدید نه تنها به اندازه بخش داستانی آن «لذت بخش» و «راضی کننده» خواهد بود، بلکه تجربهای مختص به سری دووم را نیز ارائه میدهد:
با Doom 2016 یاد گرفتیم که ما در استودیو اید سافتور باید در زمینه طراحی بازی پیشگام باشیم، نه اینکه از دیگران الگو برداری کنیم. معتقدم در طراحی بخش داستانی این بازی پیشگامانه عمل کردیم اما در بخش طراحی محتویات چندنفره الگو برداری کردیم. طرفداران و منتقدان نیز نسبت به این موضوع گله مند بودند. مد خوب و سرگرم کنندهای بود اما ایده اورجینالی نداشت.
مارتین ادامه داد:
اینبار میخواستیم کاری کنیم که بخش چندنفره حس و حال سری دووم را منتقل کند. دیانای این سری (یک کاراکتر علیه خیل عظیمی از شیاطین) را برداشتیم و آن را به یک تجربه رقابتی و اجتماعی تبدیل کردیم. وقتی یک اسلیر در میدان نبرد داشتیم و اجازه میدادیم تا دیگر کاربران نقش شیاطین را ایفا کنند حس بسیار خوبی به ما دست میداد. ترجیح میدهیم برای کاربرانمان تجربهای جذاب و با کیفیت ارائه دهیم تا اینکه بخش بزرگی بسازیم که شامل میلیونها مد میشود؛ کاری که در Doom 2016 انجام داده بودیم.
مارتین اِستَرتِن، تهیه کننده اجرایی DOOM Eternal، هم به نکات مشابهی اشاره کرد و گفت با Doom 2016 تجربهای را به کاربران دادند که حس و حال سری دووم را در خود نداشته است:
با محتویات بخش چندنفره نتوانستیم تجربهای مشابه با بخش داستانی را انتقال دهیم و مشکل هم دقیقاً همینجا بود. برای آن دسته از کاربرانی که بخش داستانی را تجربه کرده بودند، بخش چندنفره همانند یک بخش فرعی بود. در مقابل، بخش چندنفره بازی DOOM Eternal همان چیزی است که طرفداران میخواهند.
با انجام بررسیهای مختلف متوجه شدیم که تعداد زیادی از کاربران همچنان به تجربه بخش داستانی Doom 2016 میپردازند. آنها پشت سر هم این بخش از بازی را انجام میدهند، زیرا حسی که به آنها انتقال داده میشود خوشایند است. با طراحی مد Battle نسخه جدید میخواستیم این امکان را به کاربران بدهیم که در یک فضای پویا به بازی کردن ادامه دهند.
در پایان، لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه از سری بازیهای دووم در تاریخ یکم آذر ماه برای پلتفرمهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، استیدیا و پی سی عرضه خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.