۱۵ چیزی که از Need for Speed 2022 میخواهیم
مجموعه محبوب Need for Speed قرار است در اواخر سال جاری میلادی بار دیگر به میدان مسابقات باز گردد و این بار انتظارات فراوانی هم از آن میرود. مطابق با شایعات، بازی قرار است بر ...
مجموعه محبوب Need for Speed قرار است در اواخر سال جاری میلادی بار دیگر به میدان مسابقات باز گردد و این بار انتظارات فراوانی هم از آن میرود.
مطابق با شایعات، بازی قرار است بر روی کنسولهای نسل نهم و رایانههای شخصی عرضه شود. هم چنین وقایع آن در شهری در حاشیه یک دریاچه روایت میشود که به نظر میرسد از روی شیکاگو الهام گرفته شده باشد. به وجود برخی عناصر انیمهای در کنار صحنههای واقعگرایانه آن نیز اشاره شده است. اینها همگی خوب و عالی به نظر میرسند، اما چه چیزی است که طرفداران بیشتر خوهان آن هستند؟ با ویجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به ۱۵ چیزی که از Need for Speed 2022 میخواهیم.
- بیشتر بخوانید: تاریخچه سری Need for Speed
- 1 خودروهایی جدیدتر
- 2 خودروهای رها شده (Abandoned Cars)
- 3 رقابتهای خیابانی بیشتر
- 4 تنوع بیشتر در تعقیب و گریز با پلیس
- 5 بازی کردن در نقش پلیس
- 6 تمرکز کمتر بر دیالوگها و داستان
- 7 حالت آفلاین
- 8 حالت دوربین داخل خودرو
- 9 رقابت هدفمند
- 10 گزارشات خودکار
- 11 تنوع بخشیدن به بخش چند نفره
- 12 پشتیبانی بعد از عرضه بهتر
- 13 امکان ساخت مسیرهای شخصی
- 14 قابلیتهای شخصیسازی و تقویت بهتر
- 15 بخش چند نفره کراس پلتفرم
خودروهایی جدیدتر
در نسخههای اخیر بخشی که تغییرات آن اندک بوده، لیست خودروهای بازی است. این گونه به نظر میرسد که از زمان عرضه نید فور اسپید ۲۰۱۵ خودروهای Acura RSX-S، Ford Mustang Foxbody و Honda Civic Type-R را بارها و بارها میبینیم. حتی در نسخه NFS Heat که از وضعیت بهتری برخوردار بود، نهایتا ۱۲۷ خودرو برای انتخاب وجود داشت و این در حالی است که Forza Horizon 5 از همان ابتدا ۵۰۰ خودروی مختلف را پیش روی بازیکنانش قرار میداد. استودیو باید حداقل تلاش کند تا چیزی بیشتر از بازیهای قبلی را عرضه کند. حتی ورود خودروهای الکتریکی و کانسپتها و طرحهای آزمایشی هم ممکن است مورد استقبال واقع شوند.
خودروهای رها شده (Abandoned Cars)
این ویژگی که در NFS Payback معرفی شد، همانند Barn Finds در Forza Horizon است. به صورت رندوم در نقطهای از نقشه یک خودروی رها شده ظاهر میشود و باید سریعا خود را به آن جا رسانده و به دنبال آن بگردید. طرفداران انتظار دارند تا در نسخه آتی، این ویژگی بهتر از قبل ارائه شود. برای مثال داشتن ماموریتهای مشخص برای دریافت این خودروها، رقابت با دیگر رانندگان برای کسب مالکیت و یا قرار دادن موانع و شرایط خاص (مثل قرار داشتن خودرو در یک کشتی باری و پرش به کشتی برای تصاحب آن). شاید هم بتوان خودروهایی خاص را قرار داد که بعد از تعمیر بتوان آنها را به مالکیت در آورد.
رقابتهای خیابانی بیشتر
وقتی صحبت از رقابت با دیگر رانندگان باشد، رقابتهای خیابانی جایگاه ویژهای پیدا میکنند. NFS Heat این ویژگی را به خوبی پیاده کرده بود، اما آن را محدود به زمان شب کرده بود. انتظار داریم تا در نسخه بعدی بتوانیم در طول روز و با شرایط خاص و شاید با رانندگان محلی نیز در میان خیابانها ویراژ دهیم. همانند Most Wanted ولی این بار با تعداد بیشتری از رانندگان که هر کدام بودجه و خودروهای مخصوص به خود را داشته باشند.
تنوع بیشتر در تعقیب و گریز با پلیس
تعقیب و گریز بخشی جداییناپذیر از نید فور اسپید هستند. از همان نسخههای قدیمی ما شاهد حضور همیشگی خودروهای تعقیبی پلیس، موانع انسدادی، تلههای میخدار و البته هلیکوپتر و خودروهای زرهی بودهایم. اما ما به دنبال بیشتر از اینها هستیم. البته این که چطور بتوان این خواسته طرفداران را در عین رعایت واقعگرایی بازی عملی کرد هم چالشی است که امیدواریم استودیو بتواند از پس آن برآید. به هر حال ما به دنبال چالشهای بیشتر هستیم، نه این که بازی را به یک GTA دیگر تبدیل کنیم.
بازی کردن در نقش پلیس
یکی از راههایی که میتوان هیجان تعقیب و گریزهای پلیس را افزایش داد، استفاده از ویژگیای است که طرفداران نید فور اسپید به خوبی آن را میشناسند، بازی کردن در نقش پلیس. با استفاده ابزارهای مختلف و شکار متخلفین (همان رانندگان پر سرعت) و پیادهسازی سیستم پاداشی مبتنی بر همین حالت، میتوان رنگ و بویی تازه به این بخش از بازی داد. حتی میتوان برخی مکانیکهای خاص تهاجمی را به بازی اضافه کرد و با ستارهدار کردن رانندهای خاص، چالشها را به مرحلهای بالاتر رساند.
تمرکز کمتر بر دیالوگها و داستان
باید قبول کرد که در نسخههای قبلی، گفتوگوهای کل بازی از یک «اِهه» ساده تا مقداری عذابآور متغیر بودند. البته لازم نیست تا در نسخه بعدی داستان را به صورت کامل کنار گذاشت، بلکه باید آن را در راستای رقابت به کار برد. ساخت یک حالت داستانی بدون تمرکز کامل بر داستانی که قرار نیست چیز خاصی را به رقابت اضافه کند، ممکن است. اگر قرار است تا داستانی وجود داشته باشد، بهتر است داستان دلنشین و جذاب باشد تا جدی.
حالت آفلاین
این چیزی است که احتمالا هرگز رخ نخواهد داد، خصوصا در این عصر ارتباطات. اما با وجود بازیهایی مثل Forza Horizon 5 که دائما در حال آپدیت بازی هستند و دنیای جهان باز آن پر است از بازیکنان مختلف و در عین حال قابلیت بازی کردن آفلاین را قرار دادهاند، پس طبیعی است که انتظار داشته باشیم که نسخه بعدی Need For Speed هم این قابلیت را داشته باشد.
حالت دوربین داخل خودرو
عدم حضور این قابلیت در Need For Speed Heat تعجب بسیاری را بر انگیخت، چرا که این حالت از رانندگی هیجان خاص خود را دارد. البته پیادهسازی این قابلیت با توجه به تنوع بالای خودروها کار راحتی نیست، اما این چیزی است که یک بازی رقابتی به آن نیاز دارد. ما به آن نیاز داریم، پس آن را انجام دهید.
رقابت هدفمند
رقابت هدفمند یکی از نکاتی است که بازیهای رقابتی جهان باز (که شایعه شده نید فور اسپید بعدی هم قرار است به آنها بپیوندد) باید آن را از Forza Horizon 5 یاد بگیرند. همه چیز در بازی حول شهرت میچرخد. چالشها به گونهای طراحی شدهاند که حالتهای مختلف را در بر گیرند و شما را در نهایت به تالار افتخارات برسانند. Need For Speed باید کاری کند تا بازیکنان بتوانند به شکلهای گوناگون در بخشهای مختلف بازی پیش بروند، از رقابتهای خیابانی گرفته تا تعقیب و گریز و درگ کشیدن و همه اینها به نحوی به یک هدف نهایی منتهی شوند. این کار به همه جریانات بازی معنا میبخشد و البته هم زمان مقبول طرفداران حالتهای مختلف هم قرار میگیرد.
گزارشات خودکار
یکی از ویژگیهایی که در نسخههای قبلی وجود داشت، قابلیت Autolog است. یک قابلیت اجتماعی که به بازیکنان امکان آن را میداد تا آمار و ارقام خود را با دیگر بازیکنان و دوستان خود مقایسه کنند. برای مثال این گزارشات آمار تعداد برنده شدن در مقام اول، فاصله پرشها، دربهای داغانشده، ارتقاهای باز شده و غیره را به نمایش میگذاشت. این که سازندگان چگونه میتوانند این ویژگیها را مجددا طراحی و گسترش دهند هم از مواردی است که بازیکنان مشتاق دیدن آن هستند.
تنوع بخشیدن به بخش چند نفره
در طول چند نسخه اخیر، بخش چند نفره با ویژگیهای معمول و مطمئن فعال بوده که البته این بد نیست، ولی افزودن قابلیتها و حالتهای بیشتر حتما مورد استقبال واقع خواهد شد. حالتی مشابه به بتل رویال یا King of the Hill و حتی رقابتهای گروه محور هم ممکن است به نوعی جذاب باشند. حتی افزودن بخشی مشابه با حالت Team Crash بازی Burnout 3 هم میتواند جذابیت خود را داشته باشد.
پشتیبانی بعد از عرضه بهتر
این ویژگی از مواردی است که در نسخههای اخیر آن را تقریبا مشابه نکردهایم. این که EA بخواهد این نسخه از بازی را به صورت لایو سرویس ارائه دهد، تا به حال معلوم نیست. اما اضافه شدن خودروها، ویژگیها و محتویهای بیشتر همیشه مورد استقبال طرفداران واقع خواهند شد. در نسخههای Heat و Payback ما شاهد این اتفاق بودیم، اما این پشتیبانی فقط به مدت محدودی صورت گرفت و ما برای نید فور اسپید ۲۰۲۲ قطعا انتظارات بیشتری داریم.
امکان ساخت مسیرهای شخصی
این قابلیتی است که در مجموعه NFS وجود ندارد و شما نمیتوانید مسیر اختصاصی خود را طراحی و با دیگران به اشتراک بگذارید. اما در صورتی که این قابلیت به خوبی پیاده شود و طرفداران از آن استقبال کنند، قطعا محتوی بیشتری در اختیار بازیکنان قرار گرفته و عمر بازی بیشتر خواهد شد.
قابلیتهای شخصیسازی و تقویت بهتر
اگر یادتان باشد در NFS Payback میتوانستید با استفاده از کارتهای مخصوص، خودروی خود را ارتقا دهید. در NFS Heat این قابلیت بهبود داده شد و حالا انتظار آن میرود تا بتوان گستردهتر از قبل و با آزادی بیشتر خودروی خود را ارتقا داد. البته اگر پیدا کردن قطعات به چیزهایی مثل رقابتهای سنگینتر، بالا رفتن سطح و فرار شبانه از دست پلیسها محدود نشود، قطعا طرفداران راضیتر خواهند بود.
بخش چند نفره کراس پلتفرم
از آن جایی که بازی قرار است برای پلتفرمهای مختلفی عرضه شود، انتظار داریم تا همانند برخی دیگر از بازیهای رقابتی، مثل Forza Horizon 5 و GT 7 بتوان با دیگر پلتفرمها هم وارد رقابت شد. این کار باعث افزوده شدن تعداد بیشتری از بازیکنان به رقابتها میشود. البته این مسئله به برطرف کردن مشکلات و چالشهای فنی آن مربوط میشود و اگر ارائه شود، قطعا باعث افزایش رضایت مخاطبان خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
جالب اینکه همه این نکات توی مقاله توی نسخه های قبلی فرانچایز استفاده شده..
بحث فیزیک ماشینا هم هست از 2015 ب اینور nfs فیزیک خیلی مزخرفی داره
من از نیدفور اسپیدها آندرگراند2 - آندرکاور - موست وانتد - هات پرسویت رو دوس داشتم و بعد از اینا اصلا از جدیداش خوشم نیومد
بهترینشون برای من هات پرسویت بود که 3 بار تمومش کردم ولگردی توی شهر نداره و یه راست میری واسه ریس و تنوع و نوع مسابقاتش رو بیشتر دوس داشتم
دریفتای قابل کنترلش، نیترو و توربو و انداختن تیغ و EMP زدن خیلی حال میداد
من با هات پرسویت زندگی میکردم...///
نتیجه ای که ازاین مقاله میشه گرفت اینکه نویسنده بیشتر ترکیب فورزا 5 و نید فوراسپید های قدیمی رو میخواد .
کاری که EA باید بکنه اینکه دو سه سال NFS نسازه
این مدت بشینه فکر کنه روش جای اینکه هی بخواد نسخه بیرون بده یه چیز درست و حسابی بسازه
بخش داستانی طولانی تر
واقعا دلم برای یه نید فور اسپید مثل نید فور اسپید ماست وانتد 2005 تنگ شده
یه داستان درگیر کننده یه ریسینگ ناب که خستت نکنه چیزی که توی این چنتا نید فور اسپید آخر وجود نداشت
حالا ی دو موردم من بگم بدک نیست ;) :
۱۶: باهوش تر شدن و قوی تر شدن درایو بات ها و همچنین پلیس ها
۱۷: درجه سختی های متنوع تر و چالش بر انگیز تر ( میدونم جمله بندیم افتضاحه :/ )
پ ن: ایشالا این نسخه جدیدی که توسط کرایتریون گیمز داره ساخته میشه، سری رو به دوران اوجش برگردونه...
بیشتر اینایی که گفته بودید توی نید فور اسپید هات پورسوید 2013 بود
یه تخریب پذیری ناب . تخریب پذیری ماشین و تصادف های واقعی همه جوره واسه need for speed لازمه . دیگه تو نسل نه زمانش نیست با کله بری تو دیوار هیچی نشه (منظورم ظاهر ماشین و مدل هاست). کلا برای همه بازی ها اینجوریه تو نسل نه تخریب پذیری دیگه اپشن نیست باید باشه تو بازی اصلا از واجباته . الان need for speed جدید قشنگ باید یه تخریب پذیری در حد BeamNG.drive داشته باشه
البته این هم مد نظر داشته باشید که خود شرکت هایی که لایسنس خودرو هاشون رو به گیم فروختن، اجازه تخریب پذیری بیش از یه حد معینی رو برای ماشینشون نمیدن
گفتی قدرت تخریب پذیری، یاد سری burnout افتادم، مخصوصاً نسخه paradise ?....
هر چی لازمه جور کنن
هر کاری لازمه بکنن
ولی بالاخره یه nfs لایق دیگه ببینیم که قدرت رقابت با فرنچایزی مثل FH رو داشته باشه
یه رقابت سطح بالا لازمه بین آرکید ریسینگ ها. وضع ژانر داره یه طرفه میشه
پن: باز خداروشکر GT خوب از پس سبک سیمولیشن بر اومده
رقابت بدجور یک طرفه شده
نید فور اسپید یهو عقب موند از قافله باید بیاد جبران کنه نید فور اسپید خوب نداشتیم توی این چند سال منی که طرفدار نید فور اسپیدم بدجور نگران حال و روزشم خیلی دلم برای اون سری های قدیمی مثل ماست وانتد ( 2005 رو میگم نه 2012) و آندگراند
پادشاهی میکرد NFS. جالب اینه توی اون دوره کلی بازی NFS شده بود قاتل تموم فرانچایزهای ژانر ولی از یه جایی EA همه چیو خراب کرد. هنوزم به EA اعتماد نیس ولی به Criterion امید دارم
NFS خدای ریسینگ بود
هر بازی ریسینگی که می اومد در حد NFS نمی شد
من کل کودکیم رو با NFS ها گذروندم
اما وقتی که NFS پی بک و ریبوت سال 2015 اومد تموم کودکیم خراب شد هیت یکم بهتر از اونا بود اما باز هم NFS نبودی که بخواد به ریشه ها برگرده
فقط امیدوارم کرایتریون یه کاری کنه از دوباره NFS به دنیای ریسینگ برگرده تا دوباره رقابت جذابی داشته باشیم
واقعا امیدوارم این میتونه آخرین فرصت باشه..
دلم یه Black list میخواد با یه سیستم شخصی سازی فوقالعاده هعب