از طراحی کاراکتر در بازی استارفیلد چه میدانید؟
در این مقاله از ویجیاتو به بررسی خلق کاراکتر در بازی استارفیلد پرداختهایم که شاید حتی جذابتر از ۱۰۰۰ سیاره منحصربفرد آن باشد.
یکی از نکات بارز نمایشگاه Xbox Bethesda امسال، حضور پررنگ و پر سر و صدای بازی استارفیلد بود. تاد هاوارد یکی از اعضای تیم سازندگان استارفیلد که در این نمایشگاه حضور داشت، مدعی شد در بازی استارفیلد قادرید هر کاراکتری را که میخواهید، بسازید. او از توانایی شخصیسازی قهرمان داستان به عنوان یکی از مشخصههای اصلی استارفیلد یاد کرد و آن را اولین قدم در مسیر قصه بازی دانست که همه چیز با آن شروع میشود. اگر قصد دارید از پروسه ساختن اختصاصی کاراکتر در بازی استارفیلد بیشتر بدانید، با ادامه این مقاله از ویجیاتو همراه باشید.
هاوارد، استارفیلد را در زمینه طراحی کاراکتر یکی از منعطفترین بازیهای بتسدا میداند. در استارفیلد شاهد مجموعه متنوعی از گزینههای در دسترس برای خلق شخصیت هستیم و این ویژگی در عمل شاید از طراحی ۱۰۰۰ سیارهای که تاکنون همه را به وجد آورده است، هیجان بیشتری به ارمغان آورد. امکانات وسیعی که بازی استارفیلد برای خلق کاراکتر در اختیارتان میگذاردی، حقیقتا شگفتانگیز است و نهایتا منجر به ساختن شخصیتی کاملا اختصاصی، با نقاط ضعف و قوت مجزا از سایرین میگردد؛ مطمئن باشید زمان زیادی را صرف آن خواهید نمود.
خلق کاراکتر؛ از گذشته تا به حال
مطمئنا طراحی کاراکتر جزء ابداعات استارفیلد نیست؛ بازیهای دیگری را نیز میشناسیم که از این قابلیت به خوبی بهره بردهاند. استارفیلد نیز همانند آنها از طراحی کاراکتر به عنوان ابزاری برای عمق بخشیدن به جزیان بازی استفاده میکند.
Dragon Age: Origins مثال خوبی از نقش پررنگ طراحی کاراکتر در بازیهای کامپیوتری است. در Origins نژاد خود را انتخاب میکنید و بر اساس جزئیات شخصیتی که میسازید، شروع بازی متفاوت خواهد بود. Mass Effect پا را فراتر میگذارد و به شما امکان میدهد نمایی کلی از گذشته شپرد را پیش از آن که به ارتش آلیانس بپیوندد، از بین گزینههای محدودی انتخاب کنید که این امر به جزئیات خلق قهرمان داستان میافزاید. در سناریوی بازی، چندین دفعه به سابقه و فعالیتهای پیشین شما (که قبلا آنها را به دلخواه خود ترسیم نمودهاید) اشاره میشود و اینگونه به زیبایی هرچه تمام، غرق در قصه خواهید شد.
در بازی استارفیلد نیز شاهد این قبیل امکانات هستیم. مهارتهایی که برای کاراکتر خود تعیین میکنید و حتی تم کلی شخصیتی که برای او میسازید، هم در شروع و هم در روند بازی اثرگذارند. به عنوان مثال اگر تم شخصیتی دیپلمات را برگزینید، کاراکتر شما توانایی فوقالعادهای برای موفقیت در چالشهای گفتاری خواهد داشت که به شما این امکان را میدهد تا NPCها را با صحبت، قانع کنید و یا حتی بتوانید حین خرید اقلام گوناگون، بهتر چانه بزنید و تخفیف بیشتری بگیرید. تعیین ویژگیهای شخصیتی حتی بر نگاه دیگران به شما اثر میگذارد. بارها پیش میآید گوش تیز کنید و بشنوید که NPCها دور و برتان میپلکند و درباره شما پچ پچ میکنند؛ چیزهایی که درباره شما میگویند و رفتاری که با شما خواهند داشت، وقتی که دیپلمات هستید نسبت به حالتی که تم دیگری را برای کاراکتر خود انتخاب کردهاید به کلی متفاوت است.
شخصیسازی کاراکتر در بازی استارفیلد به اینها ختم نمیشود. در استارفیلد میتوانید علاوه بر تعیین نمای کلی از شخصیت، ویژگیهایی جزئی را نیز تعیین و تنظیم کنید. به عنوان مثال انتخاب ویژگی Kid Stuff سبب میشود کاراکتر شما تا حد زیادی به خانوادهاش وابستگی داشته باشد و بطور مستمر ۱۰ درصد از درآمد خود را به آنها دهد. میتوانید کاراکتر خود را درونگرا بسازید، که در این صورت در ماجراجوییهای تکنفره از استقامت بیشتری برخوردار خواهد بود و در حضور سایرین، کمتر لب به سخن خواهد گشود. شخصیت برونگرا نیز خلاف این رویه را بروز میدهد. این چیزی است که قبلا در Fallout: New Vegas نیز شاهدش بودیم. اینها همه نشان میدهد بتسدا تا چه حد به هدف بزرگ خود، ساختن یک بازی نقشآفرینی واقعی متعهد است.
اکنون که همه غرق در هیجان ۱۰۰۰ سیارهای هستند که بازی استارفیلد به ارمغان آورده است، شاید وقت آن باشد که کمی به ویژگیهای نقشآفرینی منحصربفرد آن نیز توجهی کنیم. مطمئن باشید امکانات وسیعی که بازی استارفیلد برای خلق دقیق کاراکتر در اختیارتان میگذارد، به اندازه آن ۱۰۰۰ سیاره هیجانانگیز است. شما در این باره چه نظری دارید؟ کدام یک از جنبههای فنی، گرافیکی یا گیمپلی بازی استارفیلد بیش از همه نظرتان را به خود جلب کرده است؟ لطفا نظرات خود را با ما و کاربران ویجیاتو به اشتراک بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
طراحی کاراکتر مثل الدر اسکرولز 4 نباشه ما راضی ایم
اگه اینقدر بخش طراحی کاراکتر پیچیده باشه و محتوایش زیاد باشه
فقط باید یکی دو ساعت بشینی کاراکتر رو طراحی کنی ?
ولی جدا از این ، معلومه سازنده ها به این بخش خیلی اهمیت دادند
این سیستم شخصی سازی بتسدا یکی از بهترین سیستم هاس چرا چون
همیشه به جزییات توجه کرده و خب شما میتونی هر شخصیتی که خواستی رو بسازی . خب توی استارفیلد این به اوج خودش میرسه چون میتونیم
برای شخصیت خودمون ویژگی های اخلاقی مختلف انتخاب کنیم
بخش ساخت شخصیت یکی از اون بخش هایی بود که همیشه زمان زیادی رو صرفش می کردم . و در بازی های بتسدا هم این بخش واقعاً عالی کار شده و در هر بازی پیشرفت داشته .
برای مثال اسکایریم که نژاد های و تنوع بسیار زیادی که در همه بخش ها داشت و کاراکتر های بسیار خاصی رو می تونستیم بسازیم یا فال اوت ۴ که می تونستیم ویژگی های خیلی خاصی مثل زخم رو به صورت اضافه کنید و استارفیلد هم به نظر میاد خیلی پیشرفت کرده و حتی می تونیم نوع راه رفتن رو تغییر بدیم . در بازی فال اوت ۳ ، بتسدا یه ویژگی گذاشته بود که شما هر چهره ای برای شخصیت تون انتخاب کنید چهره پدر تون هم کمی شبیه به شما میشه امیدوارم این ویژگی هم در استارفیلد وجود داشته باشه .
یکی از بخش هایی که من شاید حتی یک ساعت رو زمان صرفش کنم همین بخش ساخت کارکتر هاست. بازی های بتسدا هم تو این بخش بی نظیر عمل کردن و دقیقا میتونید همون کارکتر توی ذهنتون رو بسازید(البته ناگفته نماند توی بازی های قدیمی مثل فال اوت 3 هر کارکتری که میساختی انقدر زشت میشد که نگو ?)
شخصا از بابت بازی به شدت نگرانم چرا به این دلایل
۱_این بازی با اینکه ده سال داره تولید میشه از نمایش اون میشه فهمید که هنوز آماده نیست و ممکنه با باگ های زیادی عرضه و در نتیجه به سرنوشت بتلفیلد۲۰۴۲ و سایپر پانک برسه
۲_ تعداد زیاد سیاره ها(۱۰۰۰تا!!!) میتونه باعث از بین بردن توازن بازی بشه ممکنه خیلی از سیاره ها هیچی توشون نباشه ممکنه اصلا فقط طراحی اولیه توش باشه و حتی منابع خاصی هم نداشته باشه
۳_گرافیک بازیه که خیلی خیلی تو ذوق میزنه میدونم میدونم الان خیلیاتون شاید بگید نه گرافیک مهم نیست بتسدا همیشه بازی های گرافیک خفنی نداشته و داستان محور بوده و خیلی چیزای دیگه ولی ولی توی نسل جدید نباید گرافیک بازی ها اینجور باشه چرا چون گیمر های نسل جدید بازی های با گرافیک خیلی خفن دیدن مثل فورتزا،الدن رینگ،هورایزن،کالاف ها،...... و خیلیاشون گرافیک رو گزینه اولشون واسه خوب بودن یه بازی میدونن.
خلاصه که امیدوارم بازی خوبی باشه هر چند خیلی شک دارم بتونه تو عرضه اولیه موفق باشه ولی به هر حال باید زمان بگذره و ببینیم چی پیش میاد
دقیقا منم بابت همینا نگرانم
توی نمایش بازی به میشد دید که از بعد فنی بازی مشکل داره رو کنسول ۱۲ ترافلاپسی ۳۰ فریم اجرا میشد با افت فریم
تکسچر پاپ پاپ هم داشت
اگه بازی بیاد و با مشکلات فنی عرضه بشه دیگه قشنگ له میشه
انیمیشن فرود هم نداره و باید لودینگ ببینیم (با ssd)
گرافیک بازیم پیشرفت کرده بود ولی دیگه کریشن نمیکشه و
متاسفانه عیب و ایراد های کریشن تو ذوق میزد
انیمیشن صورت ها و کاراکتر ها
بافت درختا
جزییاتی تکسچر ها
جتی گاهی اوقات نورپردازی بازیم مشکل داره
افکت ها هم مخصوصا دود خیلی قدیمی بودن
هوش مصنوعی هم تو دیوار بود
اون ۱۰۰۰ تا سیاره هم پاشنه آشیل بازیه
من ترجیح میدادم همون یه منظومه باشه چون اونو خودشون طراحی کردن
ولی بقیه منظومه رندوم جنریتن و متاسفانه نو منز اسکای هم سر خالی بودن سیارات ضربه خورد
حالا من یه مشکلی که با نمایش داشتم
اینه که
چرا فقط ۱۵ دقیقه
تو نمایش همه چیز رو شریع نشون میداد میرفت بعدی
یاد نمایش فال اوت ۴ بیفیتید
۴۵ دقیقه
اول بازیو نشون دادن
بعد به طور تمام و کمال هم سیستم انتخاب دیالوگ ها و هم کامبت و سیستم شخصی سازی رو نشون دادن
اینجا سریع شخصی سازی و کامبت رو نشون دادن
سیستم انتخاب دیالوگ ها و فرود اومدن هم نشون ندادن
پاسخ به تیتر:نه?(اون میم زن روستایی تو اخبار)
به عنوان مثال اگر تم شخصیتی دیپلمات را برگزینید، کاراکتر شما توانایی فوقالعادهای برای موفقیت در چالشهای گفتاری خواهد داشت که به شما این امکان را میدهد تا NPCها را با صحبت، قانع کنید و یا حتی بتوانید حین خرید اقلام گوناگون، بهتر چانه بزنید و تخفیف بیشتری بگیرید
اخ اخ تم دیپلمات خوراک فال اوت باز هاست?
دقیقا کلا صحبت کردن با بقیه توی بازی های نقش آفرینی خیلی کمکت میکنه
بستگی به سیستم لول آپ کردن بازی هم داره
مثلا تو آبلیویون(الدراسکرولز4) اسپیچ کرفت و... چیزایی نبود که بخوای به عنوان major skill برداری