۱۰ چیزی که دوست داریم در The Witcher 4 ببینیم
چندی پیش بود که استودیو سیدی پراجکت رد اعلام کرد که مشغول کار بر روی قسمت جدیدی از سری بازیهای ویچر هستند (که از این به بعد آن را به نام The Witcher 4 خطاب ...
چندی پیش بود که استودیو سیدی پراجکت رد اعلام کرد که مشغول کار بر روی قسمت جدیدی از سری بازیهای ویچر هستند (که از این به بعد آن را به نام The Witcher 4 خطاب میکنیم، هر چند که احتمالا اسم آن چیز دیگری باشد). البته هنوز مدت زمان اندکی است که بازی وارد مرحله توسعه شده و اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است و اگر کنجکاو باشید، قبلا در مقالهای تمام آنچه را که از ویچر ۴ میدانیم برایتان گرد آوردهایم. اما این قضیه باعث نشده تا طرفداران خواستههای خود را مطرح نکنند. همه ما دوست داریم تا نسخه بعدی The Witcher ویژگیهای خاصی داشته باشد و در ادامه لیستی از این ویژگیها را آوردهایم. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
ساخت و شخصیسازی شخصیت ویچر
در طول سه نسخه اول The Witcher، بازیکن همواره در نقشی از پیش تعریف شده قرار داشت. اما حالا که داستان قبل به پایان رسیده، سازندگان میتوانند به بازیکنان آزادگی عمل بیشتری داده و ظاهر شخصیت را به خودشان بسپرند. بازیکنان دوست دارند تا نه تنها در انتخاب نام، ظاهر و وضعیت، بلکه حتی در انتخاب نژاد آن آزاد باشند. انجام چنین کاری و ایجاد تعادل در داشتن یک شخصیت شخصیسازی شده با روحیات خاص آن کاری بسیار سخت است، اما بازیهایی همچون مس افکت نشان دادهاند که این کار غیر ممکن نیست. امیدواریم که بتوانیم چنین چیزی را در ویچر ۴ هم شاهد باشیم.
دنیایی تعاملیتر
وقتی که در سال ۲۰۱۵ ویچر ۳ عرضه شد، بازیکنان از وسعت، زیبایی و غنای دنیای آن شگفتزده شدند. دنیای بازی در آن زمان پر بود از ماموریتها و فعالیتهایی که در گوشه گوشه آن منتظر بودند تا بازیکنان را در خود غرق کنند. اما از آن زمان تا به الان، بازیهای دیگری وارد عرصه شدهاند که دنیاهایشان قابل تعاملتر است و انتظارات ما را از ویچر ۴ بالاتر بردهاند. ما از نسخه بعد ویچر دنیایی پویاتر میخواهیم که بازیکنان در لحظه بتوانند تجربههایی متفاوت داشته باشند.
جابهجاییهایی پویاتر
این مورد تقریبا ادامه همان بخش قبلی است. اگر جابهجاییهای شما پویاتر باشد، دنیایی شما تعاملیتر شده و حس زنده بودن بهتری را منتقل میکند. در The Witcher 3 سفر بین مناطق مختلف محدود به اسبسواری (البته نه از روی پشتبام)، قایقسواری و یا پیادهروی میشد. بازیکنان دوست دارند تا در ویچر ۴ شخصیتشان قابلیتهای جابهجایی بهتری داشته باشد. شاید بتوان به کمک برخی ابزارها و ویژگیهای خاص این قابلیتها را به شخصیت اضافه کرد و حتی از این حرکات در مبارزات هم استفاده کرد و آن را بهبود بخشید.
سیستم مبارزه بهتر
یکی از انتقاداتی که همواره بر ویچر ۳ وارد بود، سیستم مبارزات آن بود که به نظر میرسید بیش از اندازه ساده طراحی شده بود. البته همان موقع هم اعلام میشد که در درجات سختی بالاتر این قضیه فرق میکند و بازیکنان باید دیگر حرکات مبارزاتی هم وارد عمل میشدند. اما با این وجود باز هم این بخش قابلیتهای بسیاری برای ارتقا دارد و انتظار آن میرود تا در ویچر 4 شاهد بهبودهای بسیاری برای آن باشیم.
تنوع بیشتر دشمنان
یکی از سادهترین راه برای جذاب کردن مبارزات در The Witcher 4 میتواند همین باشد. در طول بازی، بازیکن را در برابر انواع مختلفی از دشمنان با سطح سختی و نقات قوت و ضعف مختلف قرار دهید. در ویچر ۳ هم ما شاهد چنین چیزی بودیم، اما باز هم در صورتی که سطح سختی بازی بالا نباشد، به راحتی میتوانستید با فشردن تصادفی دکمهها از پس بیشتر دشمنان بر بیایید. داشتن دشمنانی که نابودی آنها نیازمند چیدن استراتژیهای خاص خود باشد، میتواند در جذب توجه بازیکنان و جذابیت مبارزات موفق ظاهر شود.
اسلحههای بیشتر
این راهکار هم میتواند به راحتی تنوع مبارزات را بالا ببرد و بازیکنان را به انتخاب مکان و تجهیزات مناسب تشویق کند. تا به این جا ویچر تنوع خاصی در این بخش نداشته و در بیشتر مواقع شمشیر بهترین انتخاب بوده (به جز چند مورد که از کمان زنبوری استفاده میشود). این که بتوانیم در ویچر ۴ از سلاحهای مختلفی استفاده کرده و در آنها مهارت پیدا کنیم، باعث تنوع بیشتری در مبارزات میشود و به شخصیسازی بیشتر شخصیت انتخابی بازیکن هم کمک میکند.
تنوع دادن به نشانها و جادوها
بعد از دشمنان و سلاحها، نوبت به تنوع بخشیدن به جادوها و نشانها میرسد. از آن جایی که نشانها بخشی مهم در مبارزات ویچر هستند، به احتمال زیاد در نسخه بعد هم شاهد حضور آنها خواهیم بود. اما چیزی که بازیکنان طلب میکنند، داشتند انتخابهایی بیشتر در این بخش است. مثلا به جای داشتن چند مورد محدود و اجباری، بازیکنان بتوانند از بین شاخههایی گسترده، شاخه خود را انتخاب کرده و در آن بالا بروند.
سیستم پیشروی بهتر
این مورد را در بخشهای قبلی هم به صورت موردی آورده بودیم. اما این بار به صورت کلیتر آن را مطرح میکنیم. سیدی پراجکت رد در سایبرپانک ۲۰۷۷ نشان داد که قصد دارد به مکانیکهای نقشآفرینی و پیشروی اهمیت بیشتری دهد. البته آنها نتواستند این کار را به خوبی در بازی پیادهسازی کنند، اما اصل ایده مناسب بود. ویچر ۴ میبایست انتخاب بازیکنان را به خوبی در نظر بگیرد. داشتن شاخههای پیشروی مهارتها و داشتن حق انتخابهایی بیشتر برای پیشرفت، از سلاح تا تواناییهای مختلف، نیازهای نسخه بعدی هستند تا بازیکنان بتوانند ویچر خاص خود را شکل دهند. مجموعه بازیهای ویچر در دادن حق انتخاب به بازیکن برای انتخاب داستان ماجراجوییشان شهرت دارند. پس دادن چنین حقی در بخش گیمپلی هم قدم بعدی برای آنها حساب میشود.
دیدار مجدد با گرالت
سیدی پراجکت رد در نسخه ۳ (البته در بسته الحاقی آن) به خوبی داستان ویچر محبوب ما را به پایان رساند. در نسخه بعدی، چه ویچر شخصیسازی شده خود را داشته باشیم و چه یک شخصیت از پیش تعریف شده، به هر حال شخصیت اصلی داستان شخص دیگری به غیر از گرالت است. اما دیدار مجدد با قصاب بلاویکن خواسته بسیاری از بازیکنان است. در طول این سالها گرالت روح و جان این مجموعه بوده و دیدن مجدد او، هر چند اندک، میتواند پاداشی بزرگ برای تمامی طرفداران مجموعه باشد.
عرضه بازی با کمترین مشکل
عرضه سایبرپانک ۲۰۷۷ تا سالها به عنوان یکی از مشکلدارترین بازیهای AAA در یادها خواهد ماند. سیدی پراجکت رد در این زمینه سابقه خوبی ندارد. حتی ویچر ۳ هم در زمان عرضه مشکلات بسیاری داشت که البته خوشبختانه حتی نزدیک به وضعیت سایبرپانک نبود. این بازی در آن موقع پر بود از انواع باگها و اشکالات مختلف که با چندین و چند اصلاحیه مختلف به حد و اندازه امروزی آن رسیده. امیدواریم که ویچر بعدی وضعیت بهتری داشته باشد. سازندگان در سیدی پراجکت رد برای توسعه بازی به موتور آنریل ۵ مهاجرت کردهاند و حالا که از موتوری قابل اعتمادتر استفاده میکنند، امیدها به عرضه محصولی کم اشکالتر بالاتر رفته است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دقیقا، اگه گرالت نباشه که هیچی، ویچر نیست دیگه
نقد خوبی بود. ولی اینی که شما گفتی رسما skyrim بود. مثلا اون اولیه که خود خودش بود
تنها چیزی که میخوام اینه که به بازی کمان اضاف و قابلیت شکار رو خیلی پیشرفته تر و بهتر کنن یه چیزی تو مایه های ردد2
خسته نباشید آقای جعفری❤️?
مقاله جذاب و بجایی بود
همونطور که اشاره کردید یکی از جذاب ترین بخش های مجموعه کتاب ها و سریال تنوع بالای هیولا ها و استراتژی خاص مبارزه باهاشون بود
استراتژی های مختلفی که میتونست خیلی به جذاب تر شدن مبارزه ها تو بازی کمک کنه
امیدوارم این نسخه هم به خوبی بازی سوم باشه و سیدی پراجکت بتونه به خوبی حس کتاب ها رو به مخاطب بده
صحنه های اسلامی و قابلیت بازی کردن در جلوی خانواده?
بس کنید دیگه خدایی ?
نویسنده ها کلی زحمت برای مقاله ها میکشن و ساعت ها پای ترجمه و اصلاح بخش های مختلف مقاله میشینن بعد شما با این کامنت های تکراری و احمقانه جواب شونو میدی؟!
خدایی قبل از اینکه کامنت ها تونو ارسال کنید یبار بخونیدش ببینید چی نوشتید
منم نگفتم زحمت نکشیدن. خیلی از زحماتشون هم متشکرم
باگ نداشته باشه من راضیم
اولین و مهمترین چیزی که میخوام در این نسخه ببینم ، " ۴ " بودن پسوند بازیه !
فک نکنم اینطور باشه
از اونجایی که داستان بازی احتمالا دیگه در مورد گرالت نیست و سگانه هم تکمیل شده
احتمال کمی داره این نسخه با پسوند ۴ عرضه بشه