ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Pentiment
اخبار و مقالات

Pentiment بدون گیم پس هرگز ساخته نمی‌شد

جدیدترین ساخته استودیو آبسیدین (Obsidian) یعنی بازی Pentiment به تازگی منتشر شده و بازار عناوین مستقل را قبضه کرده است. البته با وجود استودیویی مثل آبسیدین و شرکت بزرگی مثل ایکس باکس، مستقل خطاب کردن ...

شروین ژاوه
نوشته شده توسط شروین ژاوه | ۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

جدیدترین ساخته استودیو آبسیدین (Obsidian) یعنی بازی Pentiment به تازگی منتشر شده و بازار عناوین مستقل را قبضه کرده است.

البته با وجود استودیویی مثل آبسیدین و شرکت بزرگی مثل ایکس باکس، مستقل خطاب کردن این بازی شاید عادلانه به نظر نرسد اما ابعاد و ظاهر این عنوان درست مثل یک بازی مستقل است.

مطلب پیشنهادی
مدمکس انیمه‌ای با چاشنی طنز
بررسی بازی Sand Land

جاش سایر (Josh Sawyer) کارگردان بازی، اخیرا فاش کرده که بدون وجود سرویس گیم پس (Game Pass) هرگز ایده توسعه پنتیمنت را مطرح نمی‌کرد، چرا که معتقد است بدون آن ساخت چنین عنوانی محال می‌شد.

اشتراک گیم پس به توسعه دهندگان مستقل و بازی سازان معروفی مثل سایر اجازه می‌دهد تا روی پروژه‌هایی فعالیت کنند که تا پیش از این، توسعه آن‌ها بخاطر عدم جذب ناشر ممکن نبود. حالا به جای تکیه به فروش بازی‌ها، گیم پس فقط به مشترکین بیشتر برای سودآوری نیاز دارد که ظاهراً به این هدف نیز رسیده است.

Pentiment

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس به تازگی اعلام کرد درحالی که رشد گیم پس کند شده اما این سرویس کاملاً سودآور بوده و تصور می‌کند بین ۱۰ الی ۱۵ درصد از درآمد کل ایکس باکس را شامل شود. وی همچنین متوجه است که در یک نقطه از زمان، این برند تمامی مخاطبین خود را به خرید گیم پس سوق داده و بالاخره رشد آن کند می‌شود.

در این بین برخی از بازی سازها معتقد هستند که سرویسی مثل گیم پس مشابه یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند، چرا که با وجود آن، رقابت با این سرویس و عرضه بازی‌ها به شیوه دیگری ممکن است کار سختی باشد.

یکی از این توسعه دهندگان، Yura Zhdanovich سازنده بازی مستقل سایبرپانکی Replaced است که به دلیل وجود گیم پس، نگران است اگر یک بازی روی آن منتشر نشود، کسی تمایل به خرید آن نداشته باشد تا بعدا برای سرویس منتشر شود و آن را به اصطلاح «رایگان» تجربه کند.

با تمامی این تفاسیر، گیم پس برای امثال «سایر» مثل به وقوع پیوستن یک رویا بود. وی در این باره می‌گوید:

ساخت چنین عنوانی باعث شد طرز تفکر خود را درباره نحوه توسعه بازی‌ها به طور کامل تغییر دهم. یک بازی کاملاً خاص که برای مخاطبین کمی تدارک دیده‌ایم. تا جایی که این گروه از مخاطبین به دنبال تجربه آن باشد، ما راضی خواهیم بود.


بازی کردن تو چین چه شکلیه؟

تماشا در کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • W8T8F
    W8T8F | ۳ آذر ۱۴۰۱

    با توجه به ادعای کارگردان بازی

    بنده ادعا میکنم دین درین .........

مطالب پیشنهادی