۸ نکته که پیش از بازی کردن Control باید بدانید
استودیو نام آشنای رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) که بازیهای مکس پین ۱ و ۲، آلن ویک و کوانتوم بریک را در کارنامه خود دارد، بازی جدیدش به نام کنترل (Control) را در کنفرانس E3 سونی ...
استودیو نام آشنای رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) که بازیهای مکس پین ۱ و ۲، آلن ویک و کوانتوم بریک را در کارنامه خود دارد، بازی جدیدش به نام کنترل (Control) را در کنفرانس E3 سونی معرفی کرد.
این بازی در ساختمانی در شهر نیویورک به نام «قدیمیترین خانه» جریان دارد که محیط درونی آن نسبت به فضای بیرونی آن، بسیار بزرگتر است و در آن نیروهای ماورای طبیعی زیادی یافت میشوند. وظیفه کنترل و مطالعه این نیروها به اداره کنترل دولت فدرال (FBC) سپرده شده است. بازیکنان در نقش جسی فیدن (Jesse Faden)، رئیس جدید این اداره، بازی میکنند و باید با استفاده از قدرتهای ویژه نیرویی ماورایی به نام هیس (the Hiss) را از بین ببرند.
با نزدیک شدن زمان عرضه کنترل بهتر است چند نکته را بدانید که در ادامه به آنها میپردازیم. با ویجیاتو همراه باشید.
- 1 در بازی فقط یک سلاح وجود دارد
- 2 جسی قابلیتهای فوقالعاده خواهد داشت
- 3 میزان سلامتی جسی به طور خودکار پر نمیشود
- 4 قابلیت تغییر کنترل بازی برای کنسولها وجود خواهد داشت
- 5 هوش مصنوعی بازی کاملا تغییر کرده است
- 6 دنیای بازی قابلیت تخریبپذیری زیادی دارد
- 7 همه نقشه بازی در ابتدا در دسترس بازیکنان نیست
- 8 ماموریتهای جانبی در بازی وجود دارند
در بازی فقط یک سلاح وجود دارد
بله، درست خواندید. اینکه یک بازی شوتر فقط دارای یک سلاح باشد، تصمیم عجیبی است. اما طبق تریلرهای منتشر شده، این سلاح ماورایی است و میتواند شکلهای مختلفی به خود بگیرد. بازیکنان میتوانند شکل آن را به چند حالت مختلف تغییر دهند که هرکدام ویژگیهای خود را دارند. برای مثال یکی از شکلهای آن، شبیه به هفتتیری است که آهسته اما با دقت زیادی شلیک میکند یا شکل دیگری، مانند شاتگان عمل کرده و برای نبرد در فاصله نزدیک مناسب است. علاوه بر آن، سلاح به حالت رگبار هم در میآید که سرعت تیراندازی بسیار زیادی دارد اما دقیق نیست.
هر دشمن در بازی، نقط ضعف مخصوص به خود را دارد که باید با استفاده از حالتهای مختلف سلاح بازی از آنها سواستفاده کنید. در بازی مهمات وجود ندارد و سلاح به جای آن از انرژی ماورایی شخصیت اصلی استفاده میکند. با شلیک مداوم این انرژی تخلیه میشود و باید برای پر شدن دوباره آن، مدتی صبر کنید. همچنین این سلاح و شکلهای مختلف آن دارای قابلیت ارتقا از طریق درخت مهارت بازیکن خواهند بود.
جسی قابلیتهای فوقالعاده خواهد داشت
در دنیایی ماورایی، تصور اینکه شخصیت اصلی قدرتهای خارقالعاده داشتهباشد سخت نیست. این قابلیتها شامل شناور شدن در هوا، حرکت دادن اجسام از فاصله دور، کنترل ذهن دشمنان و موارد دیگر میشوند. جسی میتواند سپری محافظ روبهروی خودش درست کند تا گلولههای دشمنان به او برخورد نکنند یا به مکانهایی برود که به صورت عادی به آنها دسترسی ندارد. همچنین او میتواند بعضی مواقع کنترل ذهن دشمنان را به دست بگیرد و از قدرتهای آنها به نفع خودش استفاده کند.
استفاده از قابلیتهای جسی از میزان انرژی او میکاهد بنابراین بازیکنان باید بین استفاده از سلاح و قدرتها تعادل ایجاد کنند تا انرژی جسی تمام نشود. بازیکنان میتوانند با پیدا کردن اشیاء نیرو (Objects of Power) قابلیتهای جدیدی کسب کنند یا قابلیتهای کنونی جسی را قدرتمندتر کنند.
میزان سلامتی جسی به طور خودکار پر نمیشود
این شاید خبر خوبی برای طرفداران بازیهای قدیمی باشد که در آنها باید برای دوباره پر کردن سلامتی، بستههای سلامتی را در دنیای بازی پیدا میکردید. طبق گفته سازندگان بازی، در کنترل این بستهها را میتوانید با آسیب رساندن به دشمنان موجود در بازی به دست آورید و اینکه چه زمانی آنها را جمعآوری میکنید به عهده خودتان است.
قابلیت تغییر کنترل بازی برای کنسولها وجود خواهد داشت
این قابلیت تقریبا در هر بازی پیسی وجود دارد، اما بازیهای کنسولی معمولا اجازه تغییر کنترل پیشفرض بازی را به بازیکن نمیدهند یا فقط به او اجازه انتخاب از بین چند حالت مختلف را میدهند. در بازی کنترل، بازیکنان میتوانند هرطور که بخواهند کارآیی کلیدهای کنترلرشان را تغییر دهند تا با نحوه بازی کردن آنها همخوانی داشته باشد.
هوش مصنوعی بازی کاملا تغییر کرده است
در بازیهای قبلی استودیو رمدی، نحوه قرارگیری و عملکرد دشمنان از قبل توسط سازندگان برنامهریزی میشد. اما در کنترل این موضوع دچار تغییر شده و سازندگان سیستم جدیدی را به نام هدایتکننده برخورد (Encounter Director) جایگزین حالت قبلی کردهاند.
این هوش مصنوعی جدید با توجه به عواملی مثل اینکه بازیکن تا چه حد در دنیای بازی پیشروی کرده یا به چه قدرتهایی دست یافته و میزان سختی بازی، دشمنان را به وجود میآورد. طبق تریلرهای منتشر شده، دشمنان بازی تنوع زیادی دارند و از انسانهایی که توسط هیس تسخیر شدهاند تا گویهایی عجیب و شفادهنده را شامل میشوند. هر بخش از جهان بازی، دشمنان مخصوص به خودش را خواهد داشت که توسط سیستم هدایت کننده برخورد، در آن مکانها به وجود خواهند آمد.
دنیای بازی قابلیت تخریبپذیری زیادی دارد
ساختمان اصلی بازی، یعنی «قدیمیترین خانه»، از سبک معماری زبرهکاری بهره میبرد که ظاهری مدرن به بازی داده و به سازندگان اجازه میدهد از موادی مثل بتن، شیشه، استیل و چوب برای طراحی محیط بازی استفاده کنند. این مواد برای محیطی تخریبپذیر بسیار مناسب هستند زیرا بازیکنان ایدهای کلی از نحوه عملکرد آنها هنگام برخورد با اجسام دیگر دارند.
بازیکنان میتوانند تقریبا هر جسمی را با نیروی ماورایی خود جابهجا کنند و آنها را به سمت دشمنان یا اجسام دیگر پرتاب کنند. حتی اگر هیچ جسم قابل پرتابی در محیط وجود نداشته باشد، جسی میتواند تکهای از زمین را بکند و از آن استفاده کند. بازیکنان همچنین میتوانند فقط بخشی خاص از یک جسم را پرتاب کنند و قسمتهای دیگر آن را نگه دارند.
همه نقشه بازی در ابتدا در دسترس بازیکنان نیست
برخلاف بازیهای قبلی رمدی که حالتی خطی داشتند، کنترل تاحدودی جهانباز است. بازیکنان آزاد هستند تا به هر روشی که خودشان میخواهند، محیط بازی را کاوش کنند. با این حال در شروع بازی، بازیکنان با درهایی روبهرو خواهند شد که نمیتوانند به آنها وارد شوند. با پیشروی در دنیای بازی، بازیکنان قدرتهایی کسب خواهند کرد که به آنها اجازه میدهد این درها را که در ابتدا مجبور به نادیده گرفتن آنها شده بودند، حالا باز کنند.
سازندگان این سبک از جهان را به حالت «مترویدوینیایی» تشبیه کردهاند. همچنین دسترسی به بعضی از مکانهای بازی در ابتدا محدود است و بازیکنان باید برای گشت وگذار بیشتر در آنها، قدرتهای خاصی مثل شناور شدن در هوا کسب کنند.
ماموریتهای جانبی در بازی وجود دارند
جسی در طول بازی با افرادی در دنیای بازی روبهرو میشود که مشکلات خودشان را دارند و بازیکنان میتوانند به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنند. برای مثال در یکی از این ماموریتها، شخصی به نام فیلیپ به یک یخچال زل زده است و به شما توضیح میدهد که اگر از نگاه کردن به یخچال دست بردارد، اتفاق ناگواری برای او خواهد افتاد. تصمیم اینکه به او کمک کنید یا خیر به عهده خودتان است.
این ماموریتها اطلاعات زیادی در رابطه با دنیای بازی افشا میکنند و در بعضی مواقع قدرتهای جدیدی برای جسی آزاد میسازند. طبق گفته سازندگان، بازیکنان تاثیرات انتخابهایی را که در طول این ماموریتهای فرعی میکنند، در دنیای بازی مشاهده خواهند کرد. همچنین در بازی ماموریتهای زمانی وجود دارند که فقط برای مدت محدودی در دسترس بازیکن خواهند بود و باید برای انجام آنها عجله کنید.
کنترل در ۶ شهریور برای پیسی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.