بهترین انیمههای شونن دهه ۹۰ که مستحق یک ریبوت هستند
هر سال، قطار نوستالژی همیشه در حال حرکت، سعی میکند مقدار خاصی از آثار و خاطرات دهه نود را دوباره به ما نشان بدهد. "انیمه" هم نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به ...
هر سال، قطار نوستالژی همیشه در حال حرکت، سعی میکند مقدار خاصی از آثار و خاطرات دهه نود را دوباره به ما نشان بدهد. "انیمه" هم نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اعلام ریبوت Trigun، شاید سریالهای دیگری هم باشند که قرار است با انیمیشنهای به روز، ریبوت بشوند. شاید بتوانند مانگا را به شیوه بهتر و جدیدتری بیان کنند؛ البته نه به روش شیطانی سه بعدی، که یک سری از سریالها آن را امتحان کردند! ریبوتها میتوانند گزینه مناسبی برای نشان دادن دوباره خود به مخاطبان جدید باشند، مانند Yu Yu Hakusho و Mobile Suit Gundam Wing. با این وجود، انیمههای دیگری نیز وجود دارند که بیشتر به ریبوت شدن نیازمندند.
همچنین شما میتوانید مقاله مرتبط با انیمه های رازآلود را نیز از ویجیاتو بخوانید.
دهه نود حس و حال مخصوص خودش را داشت. روحیه و طرز فکری که با یک سری استایل و رفتار عجیب غریب همراه بود و این مورد، سبب به جلو راندن داستانها به خصوص در ژاپن شد. انیمههای شونن ، انیمههایی که مخاطب هدفشان معمولاً پسران در سن بلوغ هستند (اما در کل، همه از آنها خوششان میآید!) که از سکانسهای اکشن و ماجراجوییها و داستانهایی درباره مبارزات حماسی تشکیل شدهاند. همراه با گروهی از افرادی که قدردان انیمه هستند و تعداد فراوان سرویسهای استریمی که این روزها، در دسترس هستند، به نظر زمان بسیار مناسبی برای معرفی کردن یک سری انیمه قدیمی به نسل جدید میباشد؛ چه بسا در این ریبوتها، اشتباهات آن انیمهها جبران بشوند. با ویجیاتو همراه باشید.
Record of Lodoss War
استودیوی سازنده | Madhouse |
نمره IMDB | ۷.۶ |
چرا لایق ریبوت است؟ | برخلاف داستان جذابش، در زمان خودش آنطور که باید دیده نشد. |
یک انیمه فانتزی که از همان اوایل شروع دهه نود، به خوبی دیده نشد. این اثر، از روی انواع و اقسام بازیهای عرضه شده کنسولها و پلتفرمهای مختلف، الهامات زیادی گرفته است. حال این انیمه ۳۲ ساله، میتواند یک اثر حماسی و فانتزی جذاب را به مخاطبان جدید نشان بدهد.
خطهای داستانی درباره منطقه پادشاهی جنگ زده لودوس که تلاش میکند دنبال ذرهای آرامش و ثبات، بعد از جنگ خدایان با یکدیگر بگردد. در همین حین، یک جادوگر شیطان صفت سعی میکند با ایجاد اختلاف سیاسی بین کشورها، جلوی این پادشاهی را برای رسیدن به قدرت بگیرد. یک فانتزی کلاسیک درباره تلاشهای شش گروه مختلف از قهرمانان نژادهای مختلف این دنیای فانتزی برای ایستادن در برابر جادوگر که نگذارد جنگ دیگری را شروع بکند.
Battle Angel Alita
استودیوی سازنده | Madhouse |
نمره IMDB | ۷.۲ |
چرا لایق ریبوت است؟ | دنیای غنی و جذابی که به لطف استایلهای انیمیشن سازی امروزی، میتواند جذابتر بشود. |
اخیراً مردم به لطف لایو اکشن رابرت رودریگرز از این انیمه، Battle Angel Alita مورد توجه قرار گرفته است. هرچند فیلم، مقدار بسیار کمی از مطالب و محتویات مانگا را ارائه کرد. آمریکای سایبرپانک ساخته یوکیتو کیشیرو، یک دنیای پسا-آخرالزمانی پیچیده را با المانهای مشکلات سیاسی، اختلاف طبقاتی و میل انسان به بقا را به تصویر میکشد.
به لطف تکنولوژی مدرن که نفس تازهای درون انیمههای شونن دمیده شده، Alita میتواند به لطف استایلهای جدید انیمیشن سازی بهتر از قبل بشود. مبارزات و مسابقات Motorball، این قابلیت را دارند به لطف ترکیب رنگهای جدید بهتر و انیمیشن نبردهای ساکوگا نیز جذابتر از قبل باشند.
Blue Seed
استودیوهای سازنده | Production I.G و Ashi Production |
نمره IMDB | ۶.۹ |
چرا لایق ریبوت است؟ | خسته کننده و تکراری بودن انیمه به لطف داستانگویی امروزی، شانس مجددی دارد. |
یک اسپین آن کلاسیک از روی فولکلور ژاپنی، Blue Seed داستان مومیجی فوجیمیا را دنبال میکند که ناخواسته وارد زندگی فانتزیگونهای میشود. او میفهمد که از زادگان نسل کوشینیدا است. نسلی که آراگامی را احضار کردهاند؛ یک سری گیاهان شیطانی که در تلاش تسخیر و نابودی تمامی ژاپن هستند. او از طرف دولت موظف میشود که این گیاهان جهنمی را به کمک پسری به نام کوساناگی نابود کند.
تکراری بودن چند قسمت اول و قدیمی بودن انیمه، میتواند به لطف شیوههای نوین داستان گویی بهتر بشود. قسمتهای ابتدایی بهتر از قبل ساخته شوند و به این انیمه، شانسی مجدد داده بشود تا مخاطبان، توجهشان به آن جلب بشود تا زمانی که به قصه گویی مدرن خود از منبع اقتباسش، یعنی اساطیر ژاپنی ایزمو برسد.
Ranma 1/2
استودیوی سازنده | Studio Deen |
نمره IMDB | ۷.۹ |
چرا لایق ریبوت است؟ | دنیای جذاب و عجیب که میتواند بهتر از قبل نمایش داده شود. |
عجیب بودن Ranma 1/2 فقط منحصر به ترکیب اسم عجیبش نمیشود، بلکه به این خاطر که عجیب بودن، عنصر اصلی انیمه است! این اثر در سال ۱۹۸۹ (هرچند به خاطر اینکه در سال ۱۹۹۲ پخشش تمام شد، جزو آثار دهه نود محسوب میشود) پخش شد و به لطف ترکیب کردن هنرهای رزمی با داستانهای عاشقانه و فانتزی، نمایی از انیمیشنهای قبل از سده جدید است.
انیمه بسیار جذاب و زیبای رومیکو تاکاشی لیاقت یک ریبوت برای مخاطبان جدید را دارد. حذف کردن داستانهای اضافه و به روز کردن یک سری جک قدیمی، میتواند باعث به وجود آمدن یک انیمه بسیار عالی شود.
Master Keaton
استودیوی سازنده | Madhouse |
نمره IMDB | ۸.۱ |
چرا لیاقت ریبوت دارد؟ | کوتاه و جذاب بودنش که در زمان خودش آنطور دیده نشد |
یک انیمه متفاوت نسبت به انیمههایی که یک داستان طولانی را روایت میکنند و تعداد قسمتهایشان بیشتر از ۵۰ یا ۱۰۰ است. Master Keaton خلق شده توسط نائوکی اوراساوا، که به لطف داستانگویی اپیزودیکش، به خوبی در جمع انیمههای کوتاه ۱۲ الی ۲۴ قسمتی قرار میگیرد.
کیتون، کارآگاهی که به بررسی پروندهها در سرتاسر جهان میپردازد و در حوزههای کاری مختلف مثل پروفسور، یک پزشک در جنک فالکلندز و مامور SAS که پروندههای درگیر با باستان شناسی، تلاش برای بقا و رو به رو شدن با مجرمهای نخبه را حل میکند.
Great Teacher Onizuka
استودیوی سازنده | Pierrot |
نمره IMDB | ۸.۵ |
چرا لایق ریبوت است؟ | داستان به طور کامل، پوشش داده نشد |
Great Teacher Onizuka ساخته تورو فوجیساوا، چیزی متفاوت از دیگر انیمههای شونن با تم مدرسه است. داستانی درباره یک جوان خلافکار که به معلمی روی میآورد. ایکیچی اونیزوکا، تلاش میکند تا یک زندگی با امید بیشتر، به دور از خلافکاری در کنار همسر آیندهاش بسازد.
در اواخر دهه نود، به موضوعاتی مانند آزار جنسی، قلدری کردن و خودکشی پرداخته میشد و این موضوعات، امروزه هم دیده میشوند. سریال با ۴۳ قسمت به کار خودش پایان داد و نتوانست تمام مانگا را به طور کامل، پوشش بدهد. با توجه به عرضه شدن GTO: Paradise Lost، حال زمان بهتری به نظر میآید که انیمه دوباره، به طرز بهتر و کاملتری ساخته شود.
Outlaw Star
استودیوی سازنده | Sunrise |
نمره IMDB | ۷.۹ |
چرا لایق ریبوت است؟ | سانسور شدید و داستانهایی که به خاطر آن، جذابیتشان را از دست دادند |
یک ترکیب بسیار خوب از ژانرهای اکشن، ماجراجویی، کمدی و علمی تخیلی، بنیان این انیمه را تشکیل میدهند. Outlaw Star داستان جین استاروایند را دنبال میکند. کسی که در فضا با سفینه پیشرفتهاش سفر میکند. او توسط یک قانون شکن مخفی و شکارچی گنج به نام ریچل سوییت استخدام میشود. این دو در نهایت وارد ماجرایی میشوند که باید دختر عجیبی را به نام ملفینا را بین مکانهای مختلف جا به جا کنند و در همین حین، سفینهشان با قلدران، راهزنان، جایزه بگیرها، دزدان دریایی جادوگر و حتی دختران گربهای به صورت اتفاقی، مواجه میشود.
نسخه اورجینال انیمه، به هیچ عنوان به لطف سانسور شدید در غرب، یک شاهکار محسوب نمیشود و داستانهایی که شاید آنچنان جذاب نباشند. یک ریبوت میتواند هیجان بیشتری را برای انیمه به ارمغان بیاورد، به آن شانس دوبارهای برای ارائه صحنههای کمدیاش بدهد که در نهایت، بتواند رقیب جدیدی برای انیمههای همژانر خودش باشد.
Flame Of Recca
استودیوی سازنده | Pierrot |
نمره IMDB | ۷.۳ |
چرا لایق ریبوت است؟ | داستان جذابی که در آن زمان، به خوبی نمایش داده نشد. |
شونن ها، معمولاً تعریف کردن داستان سفر قهرمانی است که به شکلهای مختلف، تعریف میشود و اگر این کار به خوبی انجام گیرد، یک اثر قوی و جذاب محسوب میگردد. Flame of Recca، داستان یک نینجا با قدرتهای خاصش، به نام ریکا هانابیشی، که پیمان بدی میبندد تا هر کسی که در برابر او قرار گرفت و ضربه زد را با تمام قدرت زمینگیر کند. او با یاناگی سوکوشیتا، کسی که قدرت بازآفرینی دارد، ریکا را به یک مسیر مبارزه با دشمنان فانتزی هدایت میکند.
برخلاف دیگر انیمههای آن زمان، Flame of Recca عملکرد درخشانی نداشت. ۴۲ قسمت که چندان به داستان مانگا وارد نشد و نتوانست روایتها و پیچیدگیهای عمیق آن را نشان بدهد و با یک پایان بد، کارش را تمام کرد.
Slam Dunk
استودیوی سازنده | Toei Animation |
نمره IMDB | ۸.۵ |
چرا لایق ریبوت است؟ | انیمه، آن پایانی که لایقش بود را دریافت نکرد |
قبل از Kuroko no Basuke ،Haikyuu و Blue Lock، انیمه به نام Slam Dunk در ژانر ورزشی خودنمایی میکرد. داستانی درباره یک تیم بسکتبال دبیرستانی که فضای انیمه آن زمان را از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ به تسخیر خودش درآورده بود. هاناچی ساکوراگی، یک دانش آموز مو قرمز پر شور که در Shohoku High ثبت نام میکند. او عاشق هاروکو آکاگی (دختری که خودش درگیر تیم ورزش است)، هاناچی (هرچند خودش از بسکتبال متنفر است) عضو تیم بسکتبال میشود و در نهایت، به خاطر محبت و دوستی که از طرف همتیمیهایش به خاطر تعریف کردن از او و قابلیتهای فراانسانیاش در زمین بازی، در تیم میماند.
هنگام رسیدن به National Arc، انیمه کنسل شد و Slam Dunk لایق یک پایان درست حسابی است. با در نظر گرفتن هدف تازهاش در بین انیمههای ورزشی، و این حقیقت که مخاطبان کنونی به مفاهیم و تمهای تاریکتر جذب میشوند، دیدن دوباره این انیمه در قالبی تازه، جذاب به نظر میرسد. میتوانیم شاهد این باشیم که شخصیتها چگونه داستانهای ناخوشایندتری درباره بازیکنان شکست خورده در رسیدن به اهدافشان را جست و جو میکنند؛ چیزی که بار اول در انیمه به نمایش در نیامد. فیلم The First Slam Dunk اخیرا عرضه شد و نشان داد برای این ریبوت، قصدی وجود دارد و چه بهتر که این کار، صورت بگیرد و عدالت در حق این انیمه، اجرا بشود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.