ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناتی داگ لست آو آس
اخبار و مقالات

یکی از خالقین The Last of Us می‌گوید ساخت بازی‌های خطی آسان‌تر است

اگر بگوییم ساخت بازی‌های ویدئویی یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین پروسه‌هاست، بی‌راه نگفته‌ایم. صرف نظر از اینکه در مورد چه نوع بازی‌ای صحبت می‌کنیم، صرف نظر از مقیاس بزرگی آن، اینکه تک‌نفره یا چندنفره باشد ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اگر بگوییم ساخت بازی‌های ویدئویی یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین پروسه‌هاست، بی‌راه نگفته‌ایم. صرف نظر از اینکه در مورد چه نوع بازی‌ای صحبت می‌کنیم، صرف نظر از مقیاس بزرگی آن، اینکه تک‌نفره یا چندنفره باشد یا نباشد، کنار هم قرار دادن اجزاء بازی‌ها فرآیند پیچیده‌ای است که به زمان، سرمایه‌گذاری و بازنویسی زیادی نیاز دارد. اما آیا ساخت برخی از بازی‌ها آسان‌تر از بقیه است؟

یک از سازندگان صنعت بازی به نظر می‌رسد که به چنین چیزی اعتقاد دارد. بروس استرلی، یکی از خالقان The Last of Us و یکی از کارگردانان Uncharted 4: A Thief’s End، اخیرا در توییتر خود این نظر را با بیانی بسیار ساده به اشتراک گذاشته است. او نوشت:

ساخت بازی‌های خطی ساده‌تر است. بفرمایید. نظرم را گفتم.

همانطور که ممکن است تصور کنید، به نظر می‌رسد با این بیانیه جنجالی میان طرفداران خطی و اوپن ورلد به پا کرده باشد. بحث‌ها در زیر توییت او تا جایی بالا گرفت که استرلی بار دیگر گفت فکر نمی‌کرده موضوعی بحث‌برانگیز باشد یا اینکه بخواهد بگوید سبک طراحی یک بازی بهتر از دیگری است.

اگرچه بروس استرلی، به عنوان یکی از کهنه‌کاران باتجربه این صنعت که روی انواع بازی‌ها کار کرده، واضح است حداقل می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. همچنین منطقی است یک بازی خطی که معمولاً به اندازه بازی‌های غیرخطی دارای محتوا و مشکلات سیستم نیست، پیچیدگی کمتری داشته باشد.

استرلی به مدت ۱۸ سال در ناتی داگ کار کرد، جایی که به عنوان کارگردان The Last of Us و قسمت‌های دوم و چهارم آنچارتد به استودیو خدمت کرد و پنج سال پیش کناره‌گیری کرد.

با این حال تیر ماه امسال بازگشت خود به عرصه بازی‌سازی را با تشکیل استودیوی جدیدی تحت عنوان Wildflower Interactive اعلام کرد. تیم موجود در این استودیو پیش از این روی بازی‌هایی همچون Call of Duty، The Pathless، Abzu، Astroneer ،Kena: Bridge of Spirits و Uncharted کار کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی
آشنایی با انحصاری‌های سونی در طی 30 سال گذشته
کوییز ۴۲ ویجیاتو؛ چقدر با انحصاری‌های پلی‌استیشن آشنا هستید؟

ویجی‌لاگ پلاس: رویداد جدید پلی استیشن و نمایش تازه رزیدنت اویل 4

کپکام به‌زودی یک رویداد با حضور ریمیک Resident Evil 4 برگزار می‌کند - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Death Lake
    Death Lake | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    خب معلومه ، چون بازی های خطی بر خلاف بازی های جهان باز نیاز نیست مکان های زیادیو طراحی کنن و یه گیم پلی طراحی کنن که به تمام مناطق بازی بخوره . فقط کافیه که اون چیز هایی رو که میخوان رو طراحی کنن و با چیز های بیشتری برای تاثیر گذاشتن بیشتر بر گیمر ( البته این بدین معنا نیست که کدوم سبک بده و کدوم سبک خوبه ، هر کسی یه سبک بازیو دوست داره ) . به هر حال ، ساخت یک بازی اوپن ورلد خوب زمان و هزینه و نیرو های زیادی میخواد تا بشه بازی ای مثل Red Dead Redemption 2 .

  • AR3F
    AR3F | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    قطعا راحت تره چون لازم نیست یک مکان خیلی بزرگی رو کامل طاحی کنی لازم نیست کلی انیمیشن برای npc ها طراحی کنی لازم نیست کلی میشن فرعی طراحی کنی

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    چشم بسته غیب گفتی ؟

مطالب پیشنهادی