۱۰ بازی نقشآفرینی کوتاه که میتوانید همین حالا تجربه کنید
زمان لازم برای اتمام یک بازی همواره پای ثابت صحبتهای پیرامون آنها بوده و هست. برخی معتقدند که با توجه به هزینهای که پرداخت میکنند، باید به اندازه بیشترین زمان ممکن محتوی وجود داشته باشد. ...
زمان لازم برای اتمام یک بازی همواره پای ثابت صحبتهای پیرامون آنها بوده و هست. برخی معتقدند که با توجه به هزینهای که پرداخت میکنند، باید به اندازه بیشترین زمان ممکن محتوی وجود داشته باشد. دیگرانی هم هستند که ترجیح میدهند محتویی کمتر ولی بهتر تحویل بگیرند و کیفیت را بر کمیت ترجیح میدهند.
کوتاه بودن بازیها به معنای کمبود در محتوی نیست. خیلی از آنها طرفداران پروپاقرصی دارند. اما با این حال بعضی از آنها خیلی زودتر از انتظار به پایان میرسند. برای بازیهای نقشآفرینی این قضیه خاصتر به نظر میرسد. در این سبک بازیها که میتوانند برای چند صد ساعت ادامه داشته باشند، اتمام یک بازی فوقالعاده در کمتر از چند ده ساعت ناامید کننده به نظر میرسد. در ادامه نگاهی داریم به چند نمونه از این بازیها که اتفاقا نامهای آشنایی هم در آن حضور دارند. پس با ویجیاتو همراه باشید.
۱۰- South Park: The Stick of Truth
- زمان مورد نیاز: بین ۱۱ تا ۲۰ ساعت
South Park: The Stick of Truth یک موفقیت غیرمنتظره بود. بازی بر اساس مجموعه تلویزیونی South Park ساخته شده بود و نویسندگی و نظارت بر ساخت آن توسط سازندگان اصلی مجموعه، تری پارکر (Trey Parker) و مت استون (Matt Stone) انجام شده است. بازی با استقبالی مناسب مواجه شد. منتقدین و طرفداران گیمپلی، طراحی و نویسندگی آن را میستودند.
اما چیزی که در بیشتر نظرات تکرار میشد، کوتاه بودن زمان بازی بود. خط اصلی داستان در کمتر از ۱۲ ساعت به پایان میرسید. حتی اگر بخواهید تمام بازی را کامل کنید هم نهایتا به ۲۰ ساعت زمان میرسید. البته با توجه به منبع آن که یک مجموعه نیم ساعته است این قضیه طبیعی به نظر میرسد، اما قطعا طرفداران از دیدن محتوی بیشتر خوشحال میشدند.
۹- The Outer Worlds
- زمان مورد نیاز: بین ۱۲ تا ۴۰ ساعت
بسیاری از طرفداران The Outer Worlds را یک دنباله معنوی بر Fallout: New Vegas ساخته استودیو آبسیدین میبینند. دنیاسازی، شاخه شاخه شدن مسیرها و روایت تطبیقپذیر بازیها مشابه یکدیگر است. اما در این بین یک تفاوت مهم وجود دارد.
تنها دنبال کردن خط داستانی اصلی فال آوت از شما ۲۵ ساعت زمان خواهد برد و علاوه بر آن کلی محتوی اختیاری هم وجود دارد. اما زیر و رو کردن کامل The Outer World نهایتا ۴۰ ساعت زمان خواهد برد که یک سوم آن داستان اصلی خواهد بود. بازی یک تجربه متمرکز و با کیفیت تحویل شما خواهد داد، اما متاسفانه این دنیای زیبا نتوانسته میزبان محتوی بیشتری باشد.
۸- Fire Emblem: Shadow Dragon
- زمان مورد نیاز: بین ۲۰ تا ۳۵ ساعت
Fire Emblem: Shadow Dragon بازسازی نسخه اول مجموعه، Shadow Dragon and the Blade of Light است. بازی یک بازگشت به ریشههای نقشآفرینیهای تاکتیکال مجموعه بود. همین بازگشت خودش را در دیگر بخشهای بازی هم نشان میداد. یکی از آنها کوتاهی زمان بازی در مقایسه با نمونههای جدیدتر این سبک بود.
Fire Emblem: Three Houses یک بازی گسترده است که اگر بسیار پیگیر آن باشید، ممکن است بیش از ۲۰۰ ساعت را صرف داستان آن کنید. یک بازیکن عادی هم میتواند در ۵۰ ساعت آن را به پایان برساند. دو نسخه Awakening و Radiant Dawn هم با این که کوتاهتر هستند، اما باز هم بسیار طولانی محسوب میشوند. در مقایسه Shadow Dragon تنها ۳۵ ساعت محتوی دارد که بسیار کمتر از دیگران است.
۷- X-Men: Destiny
- زمان مورد نیاز: بین ۵ تا ۱۰ ساعت
X-Men: Destiny با بقیه اعضای این لیست متفاوت است. این بار دیگر داستان و گیمپلی آن قدر عالی نیستند که بازیکنها دوست داشته باشند زمان بیشتری را با آنها سرگرم شوند. طرفداران و منتقدین بازی را یک تلاش ناامیدکننده بدون ویژگیهای امیدوارکننده میخواندند. زمان کوتاه بازی هم یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن به شمار میرفت.
بسیاری از نظرات منفی به این اشاره میکردند که انگار بازی ناتمام به پایان میرسد. گیمپلی تکراری، مشکلات فنی و زمان کوتاه آن همگی نشان میداد که توسعه بازی رضایتبخش نبوده است. یک بازی بهتر و تکاملیافتهتر میتوانست رضایت بیشتری را جلب کند و پتانسیل Destiny را هدر ندهد.
۶- Mass Effect
- زمان مورد نیاز: بین ۱۵ تا ۴۲ ساعت
مس افکت یکی از محبوبترین عناوین نقشآفرینی است که تا به حال ساخته شده. نویسندگی متفکرانه، دنیاسازی و شخصیتهای خاص آن، علارغم برخی انتقادات به گیمپلی بازی، توانستند به راحتی نظرات مثبت طرفداران و منتقدین را جلب کنند. اما مس افکت به عنوان یک بازی نقشآفرینی خیلی کوتاه است. داستان اصلی بازی شامل هفت مرحله ادامهدار است که هر کدام انواع محتوی اختیاری را در خود جای دادهاند.
یک بازیکن سرعتی میتواند بازی را در ۱۵ ساعت به اتمام برساند. این زمان برای درگیر شدن با شخصیتها و داستانهای بازی بسیار کوتاه است. حتی اگر بخواهید تمام کهکشان را بگردید، نهایتا ۴۵ ساعت زمان لازم خواهید داشت. خوشبختانه قسمت دوم و سوم بازی طولانیتر هستند.
۵- Alpha Protocol
- زمان مورد نیاز: بین ۱۳ تا ۲۶ ساعت
Alpha Protocol یک بازی نقش آفرینی با حال و هوای توطئهچینی است که توسط استودیو آبسیدین ساخته شده است. بازیکن در نقش مایک تورتون (Mike Thorton) یک جاسوس فروخته شده قرار دارد و باید نقشه شروع جنگ جهانی سوم را برملا کند. بازی روایتی منعطف و مرتبط دارد. بازیکن در انتخاب مسیر پیشبردن داستان آزاد است و البته تمامی تصمیمهایش تاثیر خود را دارند.
در بازیهایی مثل Alpha Protocol، هر چه داستان طولانیتر شود، فرایند نویسندگی آن دشوارتر میشود. با توجه به تعداد پایانبندیهای بالایی که بازی دارد، میتوان درک کرد که چرا زمان بازی انقدر کوتاه است. با توجه به خاص بودن نقش آفرینی و پتانسیل بالایی که بازی داشت، کوتاه بودن آن باعث سرخوردگی بسیاری از بازیکنان شد.
۴- Fable
- زمان مورد نیاز: بین ۱۲ تا ۳۲ ساعت
Fable یکی از مورد مناقشهترین و در عین حال نمادینترین بازیهای نقش آفرینی به حساب میآید. خیلیها بازی را با طراحی ساختارهایی مثل شاخص روحیات (Morality Meters) و یا دنیاهای واکنشگر به رفتارهای بازیکن میشناسند. البته که کاستیهای آن هم به چشم میآمدند. بسیاری از ویژگیهای وعده داده شده Fable در نسخه نهایی وجود نداشتند. به این قضیه باید تجربه کوتاه مدت آن را هم اضافه کرد.
پیتر مولینوکس (Peter Molyneux) ادعا میکرد که در Fable شما میتوانید یک بلوط را کاشته و رشد آن را تماشا کنید. البته که این کار در بازی ممکن نبود و در ثانی، بازی به اندازه پر کردن این زمان محتوی کافی در اختیار نداشت. تمام کردن کامل بازی نهایتا ۳۰ ساعت زمان میبرد و بیشتر بازیکنها بیشتر از ۲۰ ساعت محتوی قابل لذت پیدا نخواهند کرد.
۳- Chrono Trigger
- زمان مورد نیاز: بین ۲۳ تا ۴۲ ساعت
Chrono Trigger یکی از خواستنیترین نقش آفرینیهای ژاپنی است که تا به حال ساخته شده. پیشدرآمد، گیمپلی و داستان آن حتی تا امروز، بعد از سه دهه، خاص به نظر میآیند. طرفداران آن قدر آن را ستودهاند که تا به حال چندین بار مجددا عرضه شده. اما یک ویژگی نه چندان مثبت دیگر هم وجود دارد که این بازی را در میان دیگر نقش آفرینیهای ژاپنی خاص کرده.
نقش آفرینیهای ژاپنی به زمان بسیار بالای خود معروف هستند. خیلی از آنها به چند صد ساعت زمان برای کامل شدن نیاز دارد که بخش زیادی از آن را محتوی اختیاری شکل میدهند. اما Chrono Trigger کمتر از نصف آن زمان لازم دارد و داستان اصلی آن بیشتر از ۲۵ ساعت دوام نمیآورد. محتوی اختیاری آن نیز به پای دیگر موارد نمیرسد. اما چون ارزش تجربه مجدد بالایی دارد، بسیاری از طرفداران این قضیه را نادیده میگیرند.
۲- Parasite Eve
- زمان مورد نیاز: بین ۹ تا ۳۰ ساعت
Parasite Eve از دسته نقش آفرینیهای غیر عادی بازار است. بازی یک عنوان ترسناک ژاپنی است که به عنوان پلی میان دو بازی رزیدنت اویل و فاینال فانتزی ۷ شناخته میشود و به لحاظ طول بازی، Parasite Eve بسیار به اولی نزدیکتر است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی کمتر از ده ساعت زمان لازم دارد و با تمام محتوی اضافی هم چندان زمان زیادی را نمیگیرد.
این قضیه با نوع طراحی بازی حادتر شده. Parasite Eve یک عنوان خطی است که ارزش تجربه مجدد کمی دارد و بازیکنها زمان زیادی را با بازی نمیگذرانند. با وجود پتانسیلهای بالای بازی در داستان، گیمپلی و فرضیات بازی، کوتاه بودن مدت تجربه موجب سرافکندگی است.
۱- Torment: Tides Of Numenera
- زمان مورد نیاز: بین ۲۰ تا ۴۵ ساعت
Torment: Tides of Numenera هم یک نقشآفرینی مدرن است که زمان تجربه کوتاهی هم دارد. با توجه به سرعت خواندنتان، میتوانید داستان بازی را در ۲۰ ساعت به پایان برسانید. ماموریتهای جانبی و دیگر محتوی اضافی تا حدی توانسته بازی را طولانیتر کند، اما نه به اندازه دیگر بازیهای معروف این سبک.
این قضیه در تناقض مستقیم با Planescape: Torment قرار دارد؛ بازیای که Torment: Tides of Numenera یک دنباله معنوی بر آن محسوب میشود. بازی قدیمیتر میتوانست به راحتی ۶۰ ساعت محتوی برای بازیکنان فراهم کند و اگر با همان فرض به سراغ نسخه جدید بروید، احتمالا ناامید خواهید شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
south park the fractured but whole خیلی طولانی تر از نسخه South Park: The Stick of Truth هست ؟!
The outer worlds بازی عالیه
برای من و افرادی که با رپج(RPG🗿) های پیچیده مثل سری فال اوت حال نمیکنن
بنا ( بازی های نقش آفرینی )
صفحه کلید و موشواره رجب (rgb)
دنس(dns)
وپن(vpn)
هتمل (html)
پهپ(php)
....(pp)