Death Stranding اشتباه متال گیر سالید 5 را تکرار نمیکند!
در پی خروج از کونامی، هیدئو کوجیما این فرصت را بدست آورد تا محصولی منحصر بفرد در زمینه داستانگویی و گیم پلی بسازد که طرفداران نظیرش را تاکنون ندیدهاند. بازی Death Stranding به عنوان جدیدترین ...
در پی خروج از کونامی، هیدئو کوجیما این فرصت را بدست آورد تا محصولی منحصر بفرد در زمینه داستانگویی و گیم پلی بسازد که طرفداران نظیرش را تاکنون ندیدهاند. بازی Death Stranding به عنوان جدیدترین محصول یکی از چهرههای شناخته شده صنعت گیم اگرچه مدتها قبل معرفی شد اما هنوز سوالات بسیاری پیرامون آن بی پاسخ ماندهاند.
هیدئو کوجیما جدیداً مصاحبهای را با وبسایت 4Players انجام داده است. کوجیما در بخشی از مصاحبه به دنیای جهان آزاد Death Stranding پرداخت و گفت روند ساخت Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain او را به این نتیجه رساند که دیگر هیجان و تمایلی نسبت به بازیهای خطی ندارد. به گفته او، پس از طراحی یک دنیای جهان آزاد تقریباً غیر ممکن است که بخواهی به سبکهای قبل بازگردی.
خالق سری متال گیر گفت: «خب، پس از تجربه ساخت یک بازی اکشن با دنیای جهان آزاد، دیگر نمیتوانی به سبکهای قبل بازگردی. این چیزی بود که فکر میکردم. بخاطر بحث تعامل در این سبک بازیهاست.» هیدئو کوجیما در ادامه صحبتهای خود به این نکته اشاره کرد بازیهای جهان آزاد همانند Death Stranding در مقایسه با یک بازی خطی نیاز به تکنولوژی بیشتری دارند.
البته این مشکل نهایتاً حل شد. کوجیما پروداکشنز با همکاری استودیو گوریلا گیمز نسخه اصلاح شده انجین گرافیکی دسیما را تولید کرد. این انجین گرافیکی پیش از این قابلیتهای خود را در ساخت یک دنیای جهان آزاد با Horizon Zero Dawn به همگان ثابت کرده بود. جدا از این، هیدئو کوجیما نیز تجربه کافی برای ساخت یک بازی جهان آزاد را کسب کرده بود.
هیدئو کوجیما درباره تکنولوژیهای مورد نیاز گفت: «مشکل، تکنولوژیهای مورد نیاز بود. البته که ساختن یک بازی جهان آزاد از لحاظ فنی دشوار است. کاربر در یک بازی جهان آزاد بیشترین آزادی عمل را دارد. در نتیجه، هیچ وقت مطمئن نیستید که چه کاری انجام خواهد داد. در این شرایط، داستانگویی در یک بازی جهان آزاد بزرگترین چالش است. بیشتر شدن آزادی عمل برخی اوقات ممکن است باعث پرت شدن حواس از داستان شود.»
این مشکل در متال گیر سالید 5 وجود داشت. هیدئو کوجیما تمرکز خود را روی جهان آزاد این بازی گذاشت و داستانگویی را در اولویت بعدی قرار داد؛ موضوعی که باعث غافل گیری و انتقاد طرفداران شد. زیرا محصولات او همیشه با سینماتیکهای زیاد، کاراکترهای دیوانه وار و سکانسهای هیجان انگیز و اکشن هیجان انگیز گره خرده بودند. کوجیما که از گذشته درس گرفته، میخواهد با Death Stranding یک بازی جهان آزاد ارائه دهد که داستان همچنان مهم بوده و کاربر منتظر لحظاتی میماند که بازیهایش را به محصولاتی منحصر بفرد تبدیل میکنند.
این بازیساز ژاپنی اینبار قصد ندارد طرفدارانش را ناامید کند: «اینبار با بزرگترین چالش و بزرگترین مانع روبرو بودم: این یک بازی جهان باز است که نمیخواهیم از اهمیت داستان کاسته شود تا طرفداران بازیهای هیدئو کوجیما ناامید نشوند.» در پایان، لازم به ذکر است که بازی Death Stranding در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه) بهصورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه میشود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.