بازی World of Warcraft Classic از همین روز عرضه قدرتنمایی کرد
بالاخره بازی World of Warcraft Classic برای کاربران پیسی عرضه شد؛ یکی از موردانتظارترین عناوین MMORPG امسال که ویکیپدیا آن را بازی نقشآفرینی بر خط چندنفره گسترده میخواند. این عنوان از زمان انتشارش که دیروز ...
بالاخره بازی World of Warcraft Classic برای کاربران پیسی عرضه شد؛ یکی از موردانتظارترین عناوین MMORPG امسال که ویکیپدیا آن را بازی نقشآفرینی بر خط چندنفره گسترده میخواند. این عنوان از زمان انتشارش که دیروز بود، سروصداهای زیادی به راه انداخته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده. بهگونهای که هماکنون سرورهای اختصاص داده شده کشش حجم زیاد طرفداران را ندارند و آنها به غیر از صفهای پشت سرور، حتی در بازی هم درون صفهای معینی قرار میگیرند تا غولی را بکشند یا وارد ماموریتی شوند.
درست است که انتظار میرفت این ریمیک موفق باشد و به دلیل نوستالژیک بودنش بازیکنان زیادی را جذب خود کند، اما هیچگاه فکر نمیکردیم عنوانی اینچنینی درست بعد از عرضهاش، رکوردهای متفاوت را جابهجا کرده و از نظر استقبال، میان عناوین پرطرفدار امروزی مانند فورتنایت قرار بگیرد. وجود مکانیکهای مبارزات و شخصیتهای نسخه اصلی نیز در این امر تأثیرگذار بوده. اگر میخواهید بدانید طرفداران تا چه اندازه از این بازی استقبال کردهاند، نگاهی به تصویر زیر بیندازید.
بله، درست میبینید. کاربرانی که برای مبارزه با غول بازی نه تنها مجبورند صفهای طولانی درون لابی را تحمل کنند، بلکه باید پشت دیگر افراد قرار بگیرند تا نوبتشان شود. همانطور که یکی از کاربران توییتر گفته، این اتفاق واقعا یکی از مؤدبانهترین مواردی است که در یک بازی ویدیویی دیده شده. این تصویر حتی میتواند پاسخی به اظهارات «دونالد ترامپ» درباره تیراندازیهای ایالات متحده نیز باشد. گیمرها حتی در رعایت صف هم قانونمند هستند و در دنیای واقعی هم ما به این خوبی در صف قرار نمیگیریم. البته، این صفها با گذشت زمان کمتر میشوند. چراکه بازیکنان در Azeroth پخش میشوند و حجم زیادی از آنها در یک مکان اسپاون نمیشوند.
تمام تصاویری که دیدیم برای موقعی بود که بتوانید وارد بازی شوید. اما برای رسیدن به این مرحله باید از یک سد بزرگتر عبور کنید: صفهای مجازی طولانی. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، بیشتر سرورهای بازی World of Warcraft Classic پر شدهاند. پر شدن آنها از این نظر عجیب است که نسخه کلاسیک دارای هزاران سرور بیشتر نسبت به نسخه اصلی سال ۲۰۰۴ است. برای اینکه بدانید ورود به بازی چقدر طول میکشد، کافی است به عکس زیر نگاهی بیندازید.
بلیزارد، سازنده این عنوان نیز نسبت به این موارد واکنش نشان داده. این شرکت اعلام کرده هدف اصلی تیم تولیدی اضافه کردن سرورهای بیشتر به بازی نیست، بلکه آنها میخواهند زیرساختی را فراهم کنند که بازی World of Warcraft Classic بتواند گستردهتر شود. با اینکار، محتوای آنها برای ماهها و حتی سالها ارزش دنبال کردن خواهد داشت و در کنار بیشتر شدن سرورها، پاسخگوی استقبال کاربران خواهد بود. بلیزارد میخواهد اگر یک Realm پر یا شلوغ است، طرفداران به دیگر مناطق بروند تا جمعیت پخش شود.
یکی دیگر از اعمال جالب بلیزارد، انتشار لیستی از مواردی است که به نظر باگ میآیند، اما باگ نیستند و در اصل از همان ابتدا اینگونه طراحی شدهاند. برای مثال، یکی از مواردی که بازیکنان به آن اشاره کردهاند حمله حیوانات دستآموز است. شعاعی که برای حمله در نظر گرفته میشود، بسیار ناپایدار و ناجور است و این موضوع در نسخه اصلی نیز صدق میکرده. بنابراین اشکالی فنی بهشمار نمیرود. به عنوان مثالی دیگر، برخی کوئستها با علامت تعجب روی نقشه کوچک همراه نمیشوند و این موضوع نیز به نسخه اصلی ربط دارد. در نسخه اصلی برای کوئستهایی که توضیحات طولانی داشتند، علامتی روی مینیمپ قرار نمیگرفت. همچنین مأموریتهای کوئست هم با پیروی از نسخه سال ۲۰۰۴ روی نقشه نشان داده نمیشوند.
این محبوبیت بازی World of Warcraft Classic به سرویس استریم توییچ نیز کشیده شده و هماکنون، ورلد آو وارکرفت با اختلاف بسیار زیادی در صدر پرطرفدارترین بازیهای آن قرار دارد. قطعا این فرنچایز جهش بزرگ میزان ویوهایش را مدیون عرضه نسخه کلاسیک است. با اینکه اختلاف WoW با فورتنایت کم و زیاد میشود، همچنان هم میزان تماشای آنلاین ورلد آو وارکرفت حدود چهار الی پنج برابر محصول اپیک گیمز است.
به هر حال، باید دید این شوق طرفداران در روزها و هفتههای آتی هم حفظ خواهد شد یا این روند بهزودی متوقف میشود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.