ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۱۰ ریمیک هیجان‌انگیز که انتظار را به کار سختی تبدیل کرده‌اند

در این مطلب سراغ ۱۰ مورد از بازسازی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی رفته‌ایم؛ آثار مورد انتظا‌ری که نمی‌توانیم برای‌شان صبر کنیم. با ویجیاتو همراه باشید. بازسازی عناوین کلاسیک ویدیوگیم در اکثر اوقات هیجان‌انگیزتر از ریمسترها هستند. ...

هدایت واحدی
نوشته شده توسط هدایت واحدی | ۱۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۵

در این مطلب سراغ ۱۰ مورد از بازسازی‌های دنیای بازی‌های ویدیویی رفته‌ایم؛ آثار مورد انتظا‌ری که نمی‌توانیم برای‌شان صبر کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

بازسازی عناوین کلاسیک ویدیوگیم در اکثر اوقات هیجان‌انگیزتر از ریمسترها هستند. زیرا کاری که یک ریمیک درست و حسابی انجام می‌دهد از بهبود صرف وضوح تصویر و نرخ فریم فراتر می‌رود و استودیوهای بازی‌سازی در بهترین حالت ممکن سعی می‌کنند تا تجربیات کلاسیک را در ترکیبی با المان‌های مدرن و هیجان‌انگیز ارائه دهند. سازندگان گاها مشکلات اساسی اثر منبع را از بین می‌برند و همیشه در وهله اول سعی بر حفظ عناصری که طرفداران را عاشق کلاسیک‌ها می‌کرد، دارند. علاوه بر این بسیاری از بازی‌های قدیمی که عاشق‌شان هستیم دیگر روی سخت‌افزارهای جدید اجرا نمی‌شوند و همین هم تجربه دوباره این آثار را در قالب عناوین بازسازی‌شده و بهبودیافته به امر هیجان‌انگیزی بدل می‌کند.

Prince of Persia: The Sands of Time


  • پلتفرم: اعلام نشده
  • تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی عنوان «شاهزاده پارسی: شن‌های زمان» در ابتدا سال ۲۰۲۰ توسط یوبیسافت معرفی شد. گرچه شنیدن این خبر به خودی خود بسیار امیدوارکننده است اما هنگامی که تریلر رونمایی از این اثر منتشر شد به دلیل گرافیک و استایل کارتونی‌اش مورد انتقاد تند بسیاری از گیمرها قرار گرفت. این بازی که توسط استودیوهای شعبه هند یوبیسافت ساخته می‌شد به دلیل ناتوانی آن‌ها در ساخت و تکمیل پروژه باری دیگر به استودیوی شعبه مونتریال (استودیویی که توسعه نسخه کلاسیک این بازی را بر عهده داشت) سپرده شد. نتیجه هم اینکه ابتدا بازی با یک تعویق دو ماهه مواجه و در ادامه تا زمان نامشخصی تاخیر خورد.

جالب است بدانید یوبیسافت این عنوان را برای انتشار در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود اما در حال حاضر هیچ پنجره انتشار حدودی نیز برای این اثر وجود ندارد و هیچ خبر دیگری جز در دست ساخت بودن اثر شنیده نمی‌شود. با این وجود اگر دل‌تان برای مجموعه بازی‌های پرنس آو پرشیا تنگ شده، می‌توانید تا ۲۸ دی ماه و عرضه بازی Prince of Persia: The Lost Crown منتظر بمانید؛ یک عنوان دو بعدی پلتفرمر که ساختاری نیمه جهان باز دارد و استودیوی Ubisoft Montpellier که آن‌ها را با ساخت بازی‌های ریمن (Rayman) می‌شناسیم وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد.

The Witcher


  • پلتفرم: اعلام نشده
  • تاریخ انتشار: نامشخص

ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی بود که کمپانی سی دی پراجکت رد از پروژه‌های آینده‌شان که شامل چندین بازی از سری ویچر می‌شد رونمایی کرد. یکی از این عناوین با اسم رمز Canis Majoris شناخته می‌شد و با همکاری یک استودیوی دیگر مراحل اولیه توسعه را پشت سر می‌گذاشت. حدودا یک هفته پس از انتشار این اخبار، این استودیوی لهستانی اعلام کرد پروژه‌ی «کنیس ماژوریس» همان ریمیک یا بازسازی اولین قسمت از مجموعه بازی‌های ویچر است که در سال ۲۰۰۷ برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود.

در حال حاضر می‌دانیم این بازی با موتور آنریل انجین ۵ و توسط استودیو Fool’s Theory توسعه می‌یابد. فولز تئوری یک استودیو لهستانی است که تعدادی از توسعه‌دهندگان سابق و کهنه‌کار فرنچایز ویچر در آن شاغل هستند. البته که سی دی پراجکت روی توسعه این بازی نظارت کامل خواهد داشت. همچنین در پی گزارشات بعدی متوجه شدیم بازسازی ویچر ۱ بر خلاف عنوان اصلی جهان باز خواهد بود و پس از پروژه Polaris (اسم رمز بازی ویچر ۴) عرضه می‌شود. آدام کیچینسکی؛ مدیر عامل سی دی پراجکت در جلسه مالی سال گذشته این کمپانی اعلام کرد ریمیک نسخه اول به طور کلی بر اساس همان تکنولوژی‌های به کار رفته در Polaris ساخته می‌شود. بدین ترتیب توسعه ریمیک ویچر ۱ و بازی ویچر ۴ تقریبا همزمان خواهد بود. زیرا زمانی که ویچر ۴ منتشر شود، تکنولوژی‌های پایه و اساسی آن آماده استفاده مجدد برای پروژه ریمیک خواهند بود.

از سوی دیگر می‌دانیم که سریال نتفلیکسی ویچر و نسخه نسل نهمی بازی ویچر ۳ حسابی این روزها سر و صدا به پا کرده و همین باعث شده تا تعداد هواداران این مجموعه گسترشی روزافزون داشته باشند. بنابراین با توجه به عدم وجود پورت کنسولی و همچنین قدیمی و بدقلق بودن گیم‌پلی و مکانیزم‌های حاضر در ویچر ۱ بسیاری از طرفداران و گیمرها که موفق به تجربه اثر مورد بحث نشده‌اند، برای این بازسازی بسیار هیجان‌زده هستند.

Star Wars: Knights of the Old Republic


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵ و پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

طرفداران دنیای جنگ ستارگان با شنیدن خبر بازسازی یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی این مجموعه یعنی KOTOR سر از پا نمی‌شناختند. این بازی که قرار بود در سال ۲۰۲۲ به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ و پلتفرم پی سی منتشر شود، متاسفانه با تاخیرهای متعددی مواجه و استودیوی سازنده آن نیز در این بین تغییر یافت. در حال حاضر هیچ تاریخ انتشار دیگری برای این عنوان اعلام نشده و برخی اعتقاد دارند توسعه آن متوقف شده است. با این حال استودیوی سازنده و ناشر هیچ‌گاه چنین شایعاتی را تایید نکرده‌اند.

گفته می‌شود به هنگام ساخت بازی توسط Aspyr Media، دمویی از آن به استودیوی لوکاس فیلم (Lucasfilm) نشان داده شده و آن‌ها از سر نارضایتی توسعه بازی را به استودیوی Saber Interactive منتقل کرده‌اند. البته که همین تغییر روند باعث شد تا ساخت اثر برای مدتی متوقف شد و در این مسیر دو کارگردان نیز از پروژه کنار گذاشته شده و اخراج شدند. در نهایت امیدواریم بهترین اتفاق ممکن برای این بازی رخ دهد تا بالاخره بتوانیم نسخه ریمیک و بهبودیافته‌ی Star Wars: Knights of the Old Republic را تجربه کنیم.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

کونامی با معرفی رسمی ریمیک متال گیر سالید ۳ در شوکیس خرداد ماه پلی استیشن، بالاخره نشان داد همه‌ی شایعات و گزارش‌های مختلفی که طی این چند وقت اخیر حول بازسازی این عنوان به گوش می‌رسید حقیقت داشتند. این عنوان که خالق اصلی این سری و بازی‌ساز افسانه‌ای یعنی هیدئو کوجیما در ساخت آن دخیل نیست یکی از مورد انتظارترین ریمیک‌هایی است که طرفداران این سری برای تجربه‌اش ذوق و هیجان بسیاری دارند.

کونامی ادعا دارد با اینکه کوجیما دستی در پروژه ندارد، آن‌ها همچنان سعی دارند یک بازسازی کاملا وفادارانه را به تصویر بکشند و داستان، دیالوگ‌ها و صداپیشگان در Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با هیچ تغییر اساسی مواجه نخواهند شد. همچنین می‌دانیم این پروژه با همکاری مشترک دو استودیو بازی‌سازی Virtuos و کونامی توسعه داده شده است. البته کونامی هنوز صریحا میزان مشارکت این استویو در پروژه و کارهای پشتیبانی آن را اعلام نکرده است. با این حال گرافیک پیشرفته و رنگ و لعاب جدید بازی به همراه موسیقی متن شنیدنی‌اش، همان چیزهایی هستند که ما را برای این ریمیک و تجربه دوباره قصه بیگ باس امیدوار می‌کنند.

Max Payne


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

کمپانی‌های رمدی و راکستار با اعلام خبر شروع پروژه‌ی «بازسازی مکس پین ۱ و ۲ در قالب یک بازی واحد» تقریبا همه را غافلگیر کردند. در واقع رمدی در سال ۲۰۰۲ آی‌پی مکس پین را به راکستار فروخت و همکاری دوباره‌ی این دو استودیو برای احیای یکی از بازی‌های کلاسیکی که بسیاری از گیمرها با آن خاطره دارند و تحت تاثیر داستان‌گویی عمیقش قرار گرفته‌اند، قطعا یکی از مورد انتظار ترین پروژه‌هایی است که صنعت بازی‌های ویدیویی به خود دیده است. ریمیک دو بازی Max Payne و Ma‌x P‌ayne 2: The Fall of Ma‌x Pay‌ne توسط رمدی ساخته می‌شود و راکستار مخارج توسعه و انتشار آن را بر عهده گرفته است. همچنین در برخی از گزارش‌ها ذکر شده این پروژه به اندازه دیگر بازی‌های تریپل‌ای (AAA) به بودجه نیاز دارد و همین مساله نشان می‌دهد قرار است با یک بازسازی کامل و درجه‌یکی طرف باشیم.

رمدی همچنین قصد دارد برای انجام این کار از موتور بازی‌سازی اختصاصی خود، یعنی Northlight استفاده کند. انجین نورث‌لایت در ساخت Control و Alan Wake 2 نیز استفاده شده است. طی گزارش مالی اخیر استودیو، ترو ویرتالا مدیر عامل رمدی اعلام کرد توسعه پروژه ریمیک به خوبی پیش رفته و آن‌ها انتظار دارند که در ادامه شاهد پیشرفت آن باشند. بدین ترتیب همانگونه که قبلا هم فاش شده بود، انتشار بازسازی قسمت اول و دوم مکس پین تا سال ۲۰۲۵ بعید به‌نظر نمی‌رسد، البته که هنوز برای تایید این موضوع بسیار زود است.

Alone in the Dark


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پی سی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ مصادف با ۳ آبان ۱۴۰۲

ریمیک یا بهتر است بگوییم ریبوت سری تنها در تاریکی (Alone in the Dark) یکی از آن آثاری است که با بازگشتش بسیاری از وحشت‌دوستان را خوشحال کرده است. این بازی ادونچر سوم‌شخص در ژانر وحشت و بقا، دو کمپین متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. بدین ترتیب گیمر می‌تواند داستان بازی را از طریق شخصیت‌های امیلی هارت‌وود (با نقش‌آفرینی جودی کومر؛ ستاره سریال Killing Eve) و کارآگاه خصوصی ادوارد کارنبی (با نقش‌آفرینی دیوید هاربر؛ بازیگر سریال Stranger Things) جلو ببرد. وظیفه شما این است که اسرار عمارت خالی از سکنه، نفرین شده‌ و دورافتاده‌ای در حومه شهر را کشف کنید. دیگر هدف شما این است که جرمی هارت‌وود، عموی گم شده امیلی، را پیدا کنید.

از آن‌جایی که با یک اثر سروایول هارر (survival-horror) طرف هستیم، تعداد گلوله‌ها و مهماتی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد بسیار محدود بوده و در نقاطی از بازی می‌توانید از سلاح‌های سرد و آیتم‌های قابل پرتاب استفاده کنید. بخش دیگر از گیم‌پلی بازی شامل کاوش در محیط و حل پازل و معماها می‌شود.

راستی فراموش نکنید که این بازی از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می‌کند و THQ Nordic که تا پیش از این وظیفه انتشار بازی اکشن نقش‌آفرینی Darksiders III را بر عهده داشت، قرار است توزیع این اثر را نیز به دست بگیرد. بدین ترتیب همانگونه که رابط کاربری و زیرنویس بازی دارکسایدرز ۳ از زبان فارسی پشتیبانی می‌کرد، اتفاق مشابه و صدالبته خوشایندی نیز برای «تنها در تاریکی» جدید هم رخ داده است.

Final Fantasy VII Rebirth


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵
  • تاریخ انتشار: تاریخ نامعلومی از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی

کمپانی اسکوئر انیکس به هنگام ریمیک بازی کلاسیک فاینال فانتزی ۷ تصمیم گرفت تا آن را به یک سه‌گانه تبدیل کند. قسمت اول از این مجموعه در سال ۲۰۲۰ برای کنسول پلی استیشن ۵ و مدتی بعد برای پی سی منتشر شد. حال نوبت به بخش دوم این ریمیک رسیده که هیجان بسیاری پیرامون آن موج می‌زند و هواداران برای تجربه آن بسیار مشتاق هستند. این بازی که ریبرث یا همان «باز زاد» نام دارد قرار است تا همانند بازی RDR2 (رد دد ردمشن ۲) در قالب ۲ دیسک عرضه شود و به گیمر اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های جدیدی را کنترل کند. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد این بازی حجیم‌تر از هر عنوانی است که تا به حال روی ‌‌PS5 عرضه شده است.

این بازی دارای یک دنیای گسترده و چند وجهی است که بازیکنان برای ماجراجویی در آن آزادی عمل بسیار زیادی خواهند داشت. شما داستان‌های متفاوتی را در این قسمت تجربه می‌کنید و همچنین بازی کمتر از قبل خطی خواهد بود. بازی Final Fantasy 7 Rebirth قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شود. جالب است بدانید حدودا یک ماه پیش بود که یک لیکر به اسم Im A Hero Too اطلاعات جدیدی از این عنوان را با طرفداران به اشتراک گذاشت. این لیکر اشاره کرد که پارت دوم ریمیک فاینال فانتزی ۷ در ماه ژانویه ۲۰۲۴ (دی – بهمن ۱۴۰۲) منتشر می‌شود.

Persona 3 Reload


  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پی سی
  • تاریخ انتشار: تاریخ نامعلومی از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی

بازی پرسونا ۳ اثری است که این سری را که به عنوان اسپین آف Shin Megami Tensei شناخته می‌شد را به فرنچایز محبوب امروزی که به خاطر داریم، تبدیل کرد. حال و سال‌ها پس از انتشار بازی کلاسیک، بازسازی پرسونا ۳ با پسوند ریلود قرار است با موتور آنریل انجین احیا شود. این عنوان حال بسیار به پرسونا ۵ شبیه شده و از بسیاری جهات با ویژگی‌های جدید و گیم‌پلی بهبودیافته تقویت شده است. علاوه بر این، پرسونا ۳ ریلود دارای صداپیشگی‌های کاملا جدید و داستان‌های جانبی اضافه خواهد بود.

Silent Hill 2


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵ و پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

مدتی است که شایعاتی در رابطه با انتشار بازی سایلنت هیل ۲ ریمیک در ماه سپتامبر (۷ مهر) شنیده می‌شود. بدین ترتیب سال ۲۰۲۳ پس از میزبان بودن برای آثاری نظیر دد اسپیس، رزیدنت ایول ۴ و Alone in the Dark قطعا وارد فهرست برترین سال‌های گیمینگ برای دوست‌داران ژانر وحشت می‌شود. استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) که ساخت این اثر را بر عهده دارد بارها و طی بیانیه‌های مختلفی به طرفداران قول داده آن‌ها سعی در احیای این اثر با کمترین تغییرات ممکن دارند. این استودیو ادعا دارد آن‌ها کوچک‌ترین لطمه‌ای به داستان بازی وارد نکرده‌اند و تنها گرافیک، جلوه‌های بصری و گیم‌پلی آن را بهبود بخشیده‌اند. این تیم همچنین هوش مصنوعی بازی را از پایه طراحی کرده تا بازیکنان از تجربه آن لذت کافی را ببرند.

Splinter Cell


  • پلتفرم: پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پی سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

بالاخره به انتهای این فهرست و آخرین بازی موجود در این لیست رسیدیم. بازسازی اولین نسخه از فرنچایز اسپلینتر سل توسط استودیوی Ubisoft Toronto در حال ساخت است و طبق گفته سازندگان آن‌ها قصد دارند تا با حفظ عناصر کلاسیک و مخفی‌کاری بازی را از ابتدا با استفاده از موتور اسنودراپ (Snowdrop Engine) بازسازی کنند. بدین ترتیب نورپردازی و سایه‌زنی‌ها قرار است با معیارهای نسل جدید مطابقت داشته باشند و این کمپانی برنامه دارد تا با این اثر ژانر مخفی‌کاری را دوباره تعریف کند. مدتی پیش مشخص شد داستان قرار است با تغییراتی همراه شود و توسعه‌دهندگان قرار است با اصلاح آن به یک تجربه قابل قبول‌تر دست پیدا کنند. با این حال از آنجایی که کارگردان بازی اخیرا کمپانی یوبیسافت را ترک گفته، مشخص نیست توسعه اثر چگونه پیش می‌رود و چه زمانی شاهد انتشار بازی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۱۸ تیر ۱۴۰۲

    به نظرم کپکام باید بیاد سه گانه dmc رو مثل رزیدنت ایول ریمیک کنه
    شاید نسخه دوم یکم بهتر بشه بالاخره...

  • amir87za
    amir87za | ۱۷ تیر ۱۴۰۲

    منی که با پی سی زغالم فقط میتونم بازی هاییشون رو که ریمیک و اینا نشدن رو با پایین ترین گرافیک اجرا کنم

  • SAEED1999
    SAEED1999 | ۱۷ تیر ۱۴۰۲

    Prince of persia از یه طرف ریمستر rdr هم از یه طرف دیگه...
    نمیدونیم انتظار کدومشونو بکشیم
    خدا صبرمون بده😂💪

    • nightwing
      nightwing | ۱۷ تیر ۱۴۰۲

      فک کنم ریمستر rdr رو راکستار رد کرد

  • Amir8797
    Amir8797 | ۱۷ تیر ۱۴۰۲

    برا من ریمیک Prince of Persia: Warrior Withinصد در صد

    • Matin-Artorias
      Matin-Artorias | ۱۸ تیر ۱۴۰۲

      منم همینطور ولی هنوز زوده

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

    منی که منتظر هیچ کدوم نیستم 😪

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

    آیا منتظران ظهور سندز آو تایم ، به کیفیت خروجی‌ش هنوز امیدوارن ؟!
    هم چنین Kotor !

    • هدایت واحدی
      هدایت واحدی | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

      اظهار نظر در رابطه با KOTOR فعلا زوده و باید منتظر یه نمایش مفصل ازش باشیم
      سندز آو تایم هم که خوشبختانه استودیوی سازندش عوض شده و باز راه چاره‌ای نداریم جز انتظار :)))

  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

    تقریبا در انتظار همشون هستم =))

  • Benyamin
    Benyamin | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

    خدایا به ما صبر حضرت نوح اعطا کن🤲

    • Asgary
      Asgary | ۱۶ تیر ۱۴۰۲

      حضرت ایوب:خدایا منو نارنگی کن

مطالب پیشنهادی