چه میشد اگر بازیهای جدیدی از انیمیشنهای نوستالژی ساخته میشد؟
یک سری عناوین و فرانچایزها هستند که در گذشته حسابی میان کودکان و نوجوانان ترند شده بودند و مدتی هست که یا خبری ازشان نیست و یا با شکل و شمایلی بسیار کودکانه بازگشتهاند و ...
یک سری عناوین و فرانچایزها هستند که در گذشته حسابی میان کودکان و نوجوانان ترند شده بودند و مدتی هست که یا خبری ازشان نیست و یا با شکل و شمایلی بسیار کودکانه بازگشتهاند و به سنهای به خصوصی محدود گشتند.
آیا دلتان میخواهد تا بازی جدیدی از سری TMNT، انیمیشن بتمن 2004 و غیره ساخته شود؟ با این قسمت از سری مقالات «چه میشد اگر...؟» همراه ویجیاتو باشید.
قطعا بازیهای بسیاری هستند که دوست داریم با اقتباس از انیمیشنهای نوستالژی و قدیمی و محبوب ما ساخته شوند و در این مقاله قرار است تا به مانند قسمت قبلی، سه نسخه از بازیهای رویایی خود از این انیمیشنها را طراحی کنیم.
The Batman (TV series) - 2004
یکی از انیمیشنهای سریالی محبوبی که مطمئن هستم بسیاری از شما تا به امروز تماشا کردید، انیمیشن سریالی بتمنی است که در سال 2004 پخش شد. این سریال انیمیشنی تمرکز خوبی روی شروران محبوب سری داشت و اکثر کاراکترهای محبوب دیسی نیز در ادامه وارد داستان شدند.
طرح کلی داستان:
این انیمیشن پتانسیلهای بسیاری برای اقتباس یک اثر ویدیویی دارد. لزوما این به آن معنا نیست که قصد داریم تا از همان داستانهای تعریف شده برای طراحی بازی استفاده کنیم و حتی قصد ندارم که کاراکتر بتمن به عنوان شخصیت اصلی بازی استفاده کنم.
بیایید اینطور در نظر بگیریم که آماندا والر، در این دنیای انیمیشنی عدهای از شروران را برای تشکیل گروه سویساید اسکواد جمع کرده است. این گروه شامل جوکر، مستر فریز، من-بت و کلی فیس خواهد بود و قرار است تا به صورت یک تجربهی تک نفره، مراحلی خطی را با محوریت شروری جدید طی کنیم.
گیمپلی:
بازی یک تجربهی موبایلی خواهد بود، چرا که حال و هوای این سری سازگاری خوبی با این پلتفرم دارد. در کل میتوانید بین یکی از اعضای اسکواد، کاراکتر مورد علاقهی خود را انتخاب کنید و مراحل را پیش ببرید.
مراحل بازی ساده، اما متنوع خواهند بود. از دزدی یک آیتم خاص گرفته تا شکست دادن شروران و مخفیکاری و غیره. اسکینهای مختلفی برای هر یک از کاراکترها در نظر گرفته شده که با رد کردن مراحل مختلف میتوانید آنها را آزاد کنید.
فضاسازی:
ظاهر انیمیشنی خود سریال میتواند بهترین انتخاب برای طراحی محیطها باشد. فضاهای نسبتا بسته که پر از نگهبان بوده و بازیکن باید با استفاده از ویلنی که در اختیار دارد از سد آنها عبور کند.
لازم نیست خشونت خاصی در فضای بازی حاکم باشد، با این وجود منبع اقتباس اصلی نیز مبارزات بعضا سنگینی را در خود جای داده بود.
TMNT
TMNT 2003 را میتوان دومین اقتباس انیمیشنی از لاکپشتهای نینجا دانست که فضایی به مراتب دارکتر از نسخهی اول داشت و آنقدر محبوب بود که 7 فصل ادامه پیدا کرد.
با وجود آن که آرت گرافیکی فصل هفتم کمی غیر معقول بود و در این بین داستان افت و خیز بسیاری داشت، اما در نهایت این سریال به یکی از بهترین اقتباسها از کامیکهای این لاکپشتهای دوست داشتنی تبدیل گشت.
طرح کلی داستان:
در طی این 7 قسمت، اتفاقات بسیاری برای نینجاهای نوجوان ما افتاده است. از سفر آنها به بعدها و زمانها و سیارات مختلف گرفته، تا مبارزه با انواع و اقسام مبارزین افسانهای، اما در این بین بهترین قسمت انیمیشن چه از نظر نمرات و چه از نظر مردم، آن جایی بود که داناتلو، نینجای باهوش گروه به بعدی عجیب از آینده تلپورت شد.
در این دنیا، لاکپشتها حسابی پیر شده بودند و اسپلینتر هم دار فانی را وداع گفته بود. این قسمت یکی از تاریکترین سکانسهای کل سری را به تصویر کشید و حال و هوای آن بیشباهت به کامیک The Last Ronin نبود.
با وجود آن که تجربهای جدید از سری لاکپشتهای نینجا با اقتباس از کامیک آخرین رونین در دست ساخت قرار دارد، اما حضور نداشتن 3 لاکپشت دیگر در طول بازی ناراحتکننده خواهد بود.
با این وجود، در این نسخه شما میتوانید لاکپشت تلپورت شده را انتخاب کنید و در کنار دیگر برادرانتان به مبارزه بپردازید.
دشمن اصلی شما نیز، کارای خواهد بود که از کشته شدن شردر شدیدا ناراحت است و اعضای باقیمانده از فوت کلن را در دنیایی سایبرپانکی برای نابودی شما به صف کرده است.
گیمپلی:
بسته به لاکپشتی که انتخاب میکنید، گیمپلی بازی متفاوت خواهد بود و این موضوع ارزش تکرار اثر را شدیدا بالا میبرد. اگر از داناتلو استفاده کنید، به تکنولوژیهای جدید دسترسی خواهید داشت و لئوناردو، از هنرهای نینجوتسو استفاده خواهد کرد.
بازی حال و هوای هک اند اسلش خواهد داشت و خشونت آن بیش از چیزی خواهد بود که در انیمیشنها مشاهده کردیم. دشمنان متنوع بازی در تعداد بسیار بالا به شما حملهور میشوند و حال شما باید به همراه برادران خود با آنها مبارزه کنید و خود را به بالای برج شردر که کارای در آن حکومت میکند برسانید.
فضاسازی:
بازی فضاسازی به مراتب تاریکی دارد و البته کماکان حال و هوای انیمیشنی آن حفظ شده است. تمی سایبرپانکی بر محیط حکمرانی میکند و گوشه و کنار محیط نماد نینجاهای فوت به چشم میخورد.
Ben 10 Ultimate Alien
زمانی بود که انیمیشن بنتن به یکی از پر بازدیدترین انیمیشنها تبدیل شده بود و امکان نداشت که نوجوانی را پیدا کنید که برای یک بار هم که شده، یک قسمت از این سری انیمیشن محبوب را نگاه نکرده باشد.
با وجود آن که سه فصل از این سری انیمیشن یعنی نسخه اوریجینال، Alien Force و در نهایت Ultimate Alien کیفیت بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما رفته رفته با انتشار نسخهی Omniverse و در ادامه ریبوت این سری، از محبوبیت آن کاسته شد و تقریبا به فراموشی سپرده شد.
با این وجود، این سری انیمیشن هیچگاه یک بازی کاملا درخور محبوبیت نام خود دریافت نکرد و از همین رو چرا ما خود دست به کار نشویم و یک بازی از روی آن طرح نزنیم؟
طرح کلی داستان:
در طول سری Ultimate Alien، آمنیتریکس به بن جای خود را به اولتیمتریکس داده بود. یک گونهی پیشرفته، اما ناپایدار از آمنیتریکس که خیلی زود جای خود را دوباره با آمنیتریکس اصلی عوض کرد.
حال ما میتوانیم چند سالی فلش فوروارد داشته باشیم و بن را که در دههی سوم از زندگیاش به سر میبرد دنبال کنیم. در این نسخه، بن با کمک آزموس توانسته تا نسخهی اصلی آمنیتریکس را به نسخهی نهایی خود آپگرید کند و حال باید یک بار برای همیشه نسخهی مسنتر و شرور خود را که از آینده به گذشته آمده تا آخرین بن را در مولتیورس از بین ببرد شکست دهد.
با وجود آن که معمولا داستانهای مطرح شده در سری بازیهای این کاراکتر معروف از جذابیت بالایی برخوردار نبودند، اما ما میتوانیم با پرداخت بهتر روی کاراکترهای همراه و شخصیت اصلی، اثری با کیفیتتر بسازیم.
گیمپلی:
با وجود آن که قبلا هم یک نسخهی جهانباز از این فرانچایز محبوب ساخته شده، اما از آن جا که منبع اقتباس آن نسخهی نه چندان ریبوت بود شاید بهتر است تا باری دیگر به این ایده فرصت دهیم و یک تجربهی جهان باز خلق کنیم.
بیش از 50 نوع فضایی مختلف در طی مسیر شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت و تجربهای مشابه با اسپایدرمن اینسامنیاک خلق خواهد شد. به نوعی که بسته به قابلیت هر یک از فضاییها میتوانید به راحتی در نقشهی بازی جا به جا شوید و دشمنانتان را نابود کنید.
مبارزات غنی و استایل مخصوص هر کلاس از فضاییها برگ برندهی بازی خواهند بود و در این بین باید به تنوع مراحل و تکراری نشدن آنها نیز توجه کرد.
فضاسازی:
فضای بازی نه آنقدر رئال خواهد بود که جلوهی فضاییها ترسناک شود و نه مانند سری انیمیشن ریبوت آنقدر کودکانه است که خستهکننده ظاهر شود. صرفا دنیایی پویا دارد و محیطهایی جنگلی، کوهستانی و در نهایت شهری را در خود جای داده که هر یک دشمنانی با تم مخصوص به خود را دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
همه ی اینا بازی نسل 6 و 7 دارن
چقد اون موقع اینارو میدیدیم