ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AMD FSR 3
اخبار و مقالات

AMD از فناوری FSR 3 به عنوان رقیب DLSS 3 رونمایی کرد

پس از معرفی Nvidia DLSS 3.5 در Gamescom، شرکت AMD سرانجام FSR 3 را به همراه تکنولوژی جدیدی برای حل کردن مشکل فریم به صورت جداگانه که بر روی تمامی عناوین DX11 و DX12 کار ...

محمدرضا نوروزی
نوشته شده توسط محمدرضا نوروزی | ۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

پس از معرفی Nvidia DLSS 3.5 در Gamescom، شرکت AMD سرانجام FSR 3 را به همراه تکنولوژی جدیدی برای حل کردن مشکل فریم به صورت جداگانه که بر روی تمامی عناوین DX11 و DX12 کار می‌کند، رونمایی کرد. در جلسه ای با AMD، Digital Foundry هر دو فناوری را به شکل تاثیرگذاری معرفی کرد.

FSR 3 یک راه حل بهبودد فریم است که مشابه تکنولوژی DLSS 3 انویدیا، به صورت ترکیبی از فناوری Fluid Motion Frames با ارتقاء راندمان FSR 2 و کاهش تأخیر عمل می‌کند. این تکنولوژی اولین بار با بازی‌ای Forspoken و Immortals of Aveum به نمایش گذاشته شد.

مطلب پیشنهادی
یک عنوان بقامحور دیگر
تلاش برای بقا در جهنم یخ‌زده بازی Winter Survival

FSR 3 روی کارت‌های گرافیک Radeon و همچنین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و Intel کار خواهد کرد. در طول مراسم Gamescom، نمایشی از هر دو بازی در حال اجرا با استفاده از FSR 3 بودیم که روی Radeon 7900 XTX خروجی 4K می‌داد.

هر دو بازی با استفاده از v-sync روشن اجرا می‌شدند، که AMD آن را برای تنظیم فریم ثابت بازی توصیه می‌کند. به هنگام اجرای Forspoken دیدیم که بازی با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حال اجرا بود.

AMD FSR 3

به گفته حضار در صحنه، به هنگام اجرای این آثار، از نظر روان بودن بازی و وضوح تصویر، FSR 3 با DLSS 3 شباهت بسیاری داشت.

بعد از بررسی FSR 3، شرکت AMD اعلام کرد که قرار است یک تکنولوژی جالب را به تصویر بکشد، با مقدمه‌‌ای شمال هشداری که اعلام می‌کرد ممکن است در برخی سناریوها مشکلات واضحی در کیفیت تصویر وجود داشته باشد. این تکنولوژی، یک نسخه آزمایشی اولیه از AMD Fluid Motion Frames (AFMF) بود که ابزار تولید فریم برای عناوین DirectX 11 و DirectX 12 به شمار می‌رود.این تکنولوژی روی The Last of Us Part 1 تست شده و واقعا کار می‌کند!

البته که فعلا در حالت آزمایشی قرار دارد و نمایش زیادی از آن در دسترس عموم قرار نگرفته است. باید بیشتر منتظر ماند و دید که این تکنولوژی‌های معرفی شده در آینده به چه شکلی عمل خواهند کرد.


چرا باید نینتندو رو دوست داشته باشیم ؟

عرضه نسخه کنسولی بازی Phasmophobia تاخیر خورد - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ally_slz
    Ally_slz | ۴ شهریور ۱۴۰۲

    حالا نمیشه گفت متاسفانه یا خوشبختانه...برند انویدیا مثل اپل بسیار جا افتاده و برای خودش آیکانیک شده...ای ام دی هر کار هم بکنه به خاطر اسم انویدیا کار بسیار سختی در پیش داره

  • sadra.L
    sadra.L | ۴ شهریور ۱۴۰۲

    دمشگرم. یکم هم رو ریترسینگ و قدرت رندرینگ کارت هاش کار کنه بخدا دیگه هیچکس سمت کارت های انویدیا نمیره.
    الانAMD متاسفانه هنوز تو خیلی جاها از انویدیا عقبه

مطالب پیشنهادی