ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

چرا طرفداران Dead Space باید برای بازی بعدی EA Motive هیجان‌زده باشند؟

استودیوی EA Motive از همان ابتدای کار بر پروژه ریمیک بازی دد اسپیس (Dead Space) نشان داد که علاقه‌ی بسیاری به این فرنچایز دارد. از آنجایی هم که ویسرال گیمز (استودیوی سازنده مجموعه دد اسپیس) ...

هدایت واحدی
نوشته شده توسط هدایت واحدی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

استودیوی EA Motive از همان ابتدای کار بر پروژه ریمیک بازی دد اسپیس (Dead Space) نشان داد که علاقه‌ی بسیاری به این فرنچایز دارد. از آنجایی هم که ویسرال گیمز (استودیوی سازنده مجموعه دد اسپیس) رسما تعطیل شده بود و دیگر وجود نداشت، طرفداران به هنگام معرفی نسخه ریمیک حسابی نگران شده بودند. با این حال استودیوی Motive نشان داد کارش را خوب بلد است و توانست تجربه هیجان‌انگیزی ارائه دهد. وقتی این بازی در دست توسعه بود، سارندگان مقدار پیشرفتی که در زمینه‌های مختلف حاصل کرده بودند را با طرفداران به اشتراک می‌گذاشتند و از موارد خلاقانه‌ای همچون صامت نبودن شخصیت آیزک و طراحی صدای بازی پرده برداشتند. گرچه در این مرحله فعلا مشخص نیست این استودیو چه زمانی کار خود بر پروژه‌ای دیگر از فرنچایز دد اسپیس را شروع خواهد کرد ولی چیزی که مشخص است، طرفداران باید برای بازی بعدی EA Motive بسیار هیجان‌زده باشند.

Dead Space Wallpaper

سال پیش بود که کمپانی EA به صورت رسمی اعلام کرد که یک بازی با محوریت شخصیت Iron Man توسط استودیوی Motive در دست ساخت است. با توجه به محبوبیت فوق‌العاده آیرون من در فیلم‌های MCU (مخصوصا تا پایان یافتن فاز سوم)، یک بازی ویدیویی که بتواند هایپ و انتظار طرفداران را برآورده کند و آن‌ها را مجاب به خرید و پرداخت اسکناس کند، یک معامله دوسَر برد محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد تیم موتیو استودیو، سازندگان مناسبی برای به سرانجام رساندن این امر مهم باشند. چرا که آن‌ها می‌توانند از تجربه‌ای که در توسعه دد اسپیس کسب کرده بودند به خوبی استفاده کنند. گرچه این دو پروژه تشابهات بسیار زیادی با هم ندارند اما همچنان موارد همسانی در آن‌ها یافت می‌شود که می‌تواند دلیل موجهی برای طرفداران Dead Space فراهم آورد تا پروژه «مرد آهنی» را دنبال کنند.

بازی آیرون من می‌تواند پیش‌نمایشی از آینده‌ی دد اسپیس باشد


بازی بعدی EA Motive

بدیهی است که فضا‌پردازی و حس و حال دو بازی Iron Man و Dead Space نمی‌تواند به هم نزدیک باشد. دنیای رنگارنگ اولی مستقیما با خلق و خوی وحشیانه‌ی دومی در تضاد است؛ به‌طوری که وقتی در یک طرف به برج باشکوه، لوکس و پرزرق و برق استارک نگاه می‌کنیم و در طرفی به راهروهای خطرناک و تهدیدآمیز ایشیمورا فکر می‌کنیم، واژه‌ای جز «اختلاف شدید» یا «مغایرت» به ذهن‌مان خطور نمی‌کند. با این حال، هر دو دارای شخصیت‌هایی هستند که جامه‌های آهنین بر تن دارند و همین ممکن است اولین نقطه اتصال این دو اثر باشد.

مرد آهنی با توجه به تواناییِ پرواز، به ندرت پیش می‌آید که برای مدتی طولانی روی زمین بماند اما سناریوهایی وجود دارند که هم‌نشینی سطح خاک با فلز صیقل‌یافته‌ای که بر تن استارک سوار است را به امری ضروری بدل می‌کنند. بازی نگون‌بخت استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) یعنی مارولز اونجرز (Marvel's Avengers) به خوبی در به تصویر کشیدن این مسئله موفق بود (البته که Dead Space Remake در ترسیم و انتقال حسِ کنترل کردن فردی که لباسی زرهی بر تن دارد بسیار بهتر بود). حال این می‌تواند نشانه و الگوی عالی‌ای برای بازی جدید Iron Man باشد. زیرا سازندگان با بهره‌برداری از نکات مثبتِ آیرون منِ بازی اونجرز، قادر خواهند بود بالانس شایسته‌ای در کنترل شخصیت اصلی (چه روی زمین و چه به موقع پرواز) ایجاد کنند.

شخصیت Iron Man در بازی ویدیویی Marvel's Avengers

حال که صحبت از پرواز شد، بخش‌های Zero G در بازی دد اسپیس که جاذبه از بین می‌رفت و کاراکتر اصلی به پرواز درمی‌آمد می‌تواند نقطه شروع خوبی برای توسعه بازی Iron Man باشد. درست است که انتقام‌جوی زره‌پوش بسیار سریع‌تر از آیزک کلارک در محیط جابه‌جا می‌شود اما همچنان لحظاتی هم وجود دارند که برای دقیقه‌ای در آسمان متوقف می‌شود تا به دشمنانش شلیک کند و آن‌ها را به عقب براند. تیراندازی در دد اسپیس و در مواقعی که در هوا شناور هستید بسیار عالی به‌نظر می‌رسد و سازندگان می‌توانند از همین مکانیزم برای بازی Iron Man استفاده کنند. نتیجه اینکه برای آن دسته از طرفدارانی که تغییرات بخش‌های Zero G در نسخه ریمیک را دوست داشتند، پروژه ابرقهرمانی موتیو می‌تواند ارائه‌دهنده سبک مبارزه آشنایی باشد.

بازی Dead Space

البته که شباهت این دو اثر به همینجا ختم نمی‌شود. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، یکی از آن اسلحه‌هایی است که آیزک به هنگام پرسه زدن در ایشیمورا آن را پیدا می‌کند: Contact Beam. جالب است بدانید کاربرد این اسلحه و هر دو نوع شلیکی که دارد با یکی از تجهیزات اصلی‌ای که استارک به کار می‌برد برابری می‌کند و اینگونه وقتی دد اسپیس بازی می‌کنید، ناخودآگاه در حال تجربه یک نسخه آزمایشی و بسیار ابتدایی از بازی Iron Man هستید! بنابراین اگر طرفدار هر یک از این آثار هستید می‌توانید تا حدودی با آن یکی ارتباط برقرار کنید و پا از محدوده‌تان فراتر بگذارید.

بازی Dead Space

بدین ترتیب علاوه بر تمامی مکانیزم‌های مشابه، طرفداران دد اسپیس باید به فکر تجربه بازی ویدیویی آیرون من هم باشند تا ببینند این اثر چه چیزی را می‌تواند به آینده این سری بیفزاید. احتمال دارد یک نوع دشمن جدید الهام‌بخش گونه‌ی جدیدی از نکرومورف‌ها باشد و یا مکان‌های وسیعی که تونی استارک در آن پرواز می‌کند باعث شود بخش‌های بدون جاذبه‌ی بزرگ‌تری در قسمت بعدی Dead Space داشته باشیم. طرفداران همچنین می‌توانند انتظار وجود ایستر اِگ‌های مختلفی را داشته باشند.

خلاصه که توجه به اتفاقات و اخبار پیرامون بازی «مرد آهنی» به طرفداران این ایده را می‌دهد که چه زمانی دنباله یا بازسازی Dead Space 2 به وقوع می‌پیوندد. هر چه توسعه Iron Man سریع‌تر اتفاق بیفتد بدان معنی است که به تاریخ انتشار دد اسپیس بعدی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. چرا که با انتشار بازی ابرقهرمانی مارول در نهایت استودیوی موتیو باری دیگر فرصت می‌یابد توجهش را به سمت فرنچایز کابوس‌وارِ فضایی معطوف کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SHIT_USER_SJ
    SHIT_USER_SJ | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    من یه شخصه بازیا و های بتمن رو به کل بازیای مارول ترجیح میدم توی بازیای مارول همه چی یه شوخیه ابر قهرمان میاد در مقابله با باس فایت بازی کرکتر جوک میگه به باس بعد یه مکالمه کوتاه بین باس و و کرکتر میریم تو مبارزه و اونجا هم یه سری جوک باز هم به باس گفته میشه

    ولی توی بازیای بتمن یه دنیای دارک داریم یه شخصیت افسرده که تمام دغدغش مردم و خانوادش هستن یه کرکتر که تو میتونی اون حش غم و اندوه رو باهاش تجربه کنی

    حالا کدوم یه بازی ابر قهرمانی بهتره؟

    بازیای مارول یا بازیای وارنر و دیسی؟

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

    میشه گفت ارتباط Iron Man با Dead Space مثل ارتباط Cyberpunk با Witcher هست !

مطالب پیشنهادی