ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

توسعه دهندگان زیادی از روش کسب درآمد جدید یونیتی شاکی هستند

کمپانی Unity Technology روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد استراتژی کسب درآمد از موتور بازی‌سازی یونیتی را تغییر دهد و این موضوع سروصدای زیادی به پا کرده است.  از ابتدای سال ۲۰۲۴ سازندگان علاوه‌بر ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۷

کمپانی Unity Technology روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد استراتژی کسب درآمد از موتور بازی‌سازی یونیتی را تغییر دهد و این موضوع سروصدای زیادی به پا کرده است. 

از ابتدای سال ۲۰۲۴ سازندگان علاوه‌بر خرید اشتراک این شرکت، باید هر بار که بازی آن‌ها توسط یک بازیکن نصب می‌شود، به Unity حق امتیازی بپردازند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک بازی بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار در یک سال و بین ۲۰۰ هزار تا ۱ میلیون نصب مادام العمر داشته باشد.

مطلب پیشنهادی
یک بازی کاملا متفاوت در سبک بقا!

اکنون اکانت Unity در توییتر پستی منتشر کرده و ادعا می‌کند که این تغییرات تنها شامل ۱۰٪ از مشتری‌های این شرکت می‌شود و ۹۰٪ باقی چیزی برای نگرانی ندارند. نصب دوباره بازی‌ها و دموها نیاز به پرداخت هزینه ندارد ولی این شرکت انتشار یک بازی به صورت دسترسی زودهنگام را وارد استراتژی جدید خودش کرده است. 

بازی ساخته شده با یونیتی

بازخوردها نسبت به این تغییرات به هیچ وجه خوب نبوده و خیلی از توسعه دهندگان تصمیم گرفته‌اند از موتور بازی‌سازی یونیتی در آینده استفاده نکنند. تاکنون استودیوهای Innersloth (سازنده امانگ آس)، Aggro Crab (سازنده Subway Midnight)، مسیو مانستر (سازنده Cult of the Lamb) و Mega Crit (سازنده Slay the Spire) به این موضوع واکنش منفی نشان داده‌اند. 

این احتمال وجود دارد که استودیوهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به خاطر تغییر استراتژی یونیتی تصمیم بگیرند عناوین خود را از دسترس خارج کنند. به نظر می‌رسد که در این زمینه اتحاد خوبی بین توسعه دهندگان شکل گرفته و شاید در آینده شاهد عقب نشینی کمپانی Unity Technology باشیم. 

مطلب پیشنهادی
داستانی جذاب برای گیمر‌ها
اقتباس برنده اسکار از کتاب فردا و فردا و فردا

چه بلایی سر بازی های ترنسفورمرز اومد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Wind
    Wind | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

    Unreal is waiting for us

    • parhamd2008
      parhamd2008 | ۲۳ شهریور ۱۴۰۲

      به نظر من آنریل بهترین موتور رایگان و عمومیه واسه ساخت بازی های بزرگ و جدی
      ولی خب خیلییییی خیلی کار باهاش سخته مخصوصا کار با بلوپرینت هاش و باید از قبل تو حوزه بازی سازی کار کرده باشی

مطالب پیشنهادی