۹ فکت جالب درباره GTA V که باید درباره این بازی بدانید
GTA V یکی از بزرگترین بازیهای ویدئویی تمام دوران است. وقتی این بازی برای اولین بار درست در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، همه میدانستند که این بازی قرار است یک عنوان جذاب دیگر از استودیوی ...
GTA V یکی از بزرگترین بازیهای ویدئویی تمام دوران است. وقتی این بازی برای اولین بار درست در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، همه میدانستند که این بازی قرار است یک عنوان جذاب دیگر از استودیوی راکستار باشد. اما هیچکسی انتظار نداشت که GTA V تا به این اندازه موفق شود. بخش آنلاین و آپدیتهای بزرگی که برای این بازی منتشر شدند، سبب شده بودند تا این میراث از استودیوی راکستار؛ همچنان جذاب و سرگرمکننده باقی بماند. به همین دلیل است که حتی پس از گذشت چیزی نزدیک به ۱۰ از سال انتشار GTA V؛ این بازی هنوز هم جزو یکی از پرطرفدارترین بازیهای این سری است و آمار فروش بالایی نیز دارد.
همچنین چیزیکه دنیای بازی GTA V را خاص کرده بود، خلاقیت استودیوی راکستار در ساخت این بازی جهانباز بود. در طول یک دهه اخیر؛ رازها و فکتهای بسیاری درباره این بازی منتشر شدند که همگی دوست داشتنیاند. اما ما در این مقاله از ویجیاتو قرار است که سفری دوباره به دنیای بازی GTA V داشته باشیم و ۹ مورد از فکتهای جالبی که کمتر کسی درباره آنها میداند را به شما معرفی کنیم. فکتهایی که احتمالا از وجودشان بیخبرید و باید درباره این بازی دوست داشتنی از استودیوی راکستار بدانید.
- 1 GTA V اولین بازی در سری بود که آهنگهای مخصوص خودش را داشت
- 2 تیم سازنده GTA V برای صداگذاری NPCهای بازی از گنگهای واقعی استفاده کرده بود
- 3 صداپیشه مایکل واقعا با یک چوب بیسبال مورد ضربه قرار گرفت
- 4 صداپیشه فرانکلین تنها عضو خانوادهاش نبود که در سری جیتیای حضور داشت
- 5 راکستار به یک مادساز برای حل کردن مشکلات بازی ۱۰ هزار دلار پاداش داد
- 6 Ned Luke برای آنکه نقش مایکل را بازی کند، مجبور به افزایش وزن شد
- 7 GTA V پر بینندهترین عنوان ویدئویی سال ۲۰۲۱ در پلتفرم توئیچ بود
- 8 نسخه واقعی کات سین GTA V
- 9 GTA V به تنهایی بسیار موفقتر از فرنچایزهای محبوب دیگر عمل کرد
- 9.1 بیشتر بخوانید:
GTA V اولین بازی در سری بود که آهنگهای مخصوص خودش را داشت
یکی از دوست داشتنیترین چیزها درباره بازیهای جیتیای؛ آهنگها و موسیقیمتنهای لایسنس شده حاضر در این سریاند. درست از همان جیتیایهای اولیه، تا آخرین نسخه این فرنچایز یعنی بازی GTA V؛ موسیقیمتن و موزیکهای لایسنس شده بسیاری در این بازیها قرار گرفتهاند که معمولا از رادیوهای بازی پخش میشوند. اما GTA V اولین بازی در این سری بود که موسیقیهای مخصوص خودش را داشت.
یکی از نویسندگان ارشد این بازی به نام Dan Houser در مصاحبهای که با روزنامه گاردین داشت، فاش کرد که یکسری از موسیقیمتنها و آهنگهای حاضر در این بازی؛ لایسنس شده نبودند و مخصوص خود بازی GTA V بودند. منتهی متاسفانه این موسیقیها از رادیوها پخش نمیشدند و تنها در یکسری از مراحل قابل شنیدن بودند و به همین دلیل بود که کمترکسی به آنها توجه میکرد.
تیم سازنده GTA V برای صداگذاری NPCهای بازی از گنگهای واقعی استفاده کرده بود
راکستار یک استودیوی دوست داشتنی است که حد و مرزی برای خودش قائل نیست. اگر آنها قرار باشد که یک بازی را بسازند؛ بهترین نمایش خودشان را نشان میدهند. دقیقا به همین دلیل است که GTA VI تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازیهای تمام تاریخ شده است. جاهطلبی راکستار را حتی در بازی GTA V نیز میتوان پیدا کرد. جاییکه آنها برای صداگذاری کاراکترها و NPCهای حاضر در شهر لوس آنتوس؛ به سراغ گنگهای واقعی رفتند تا از آنها در این امر کمک بگیرند.
به گفته Lazlow Jones – یکی از نویسندگان و سازندگان بازی GTA V – تیم سازنده این بازی برای آنکه شهر لوس آنتوس و اتفاقات آن واقعیتر باشد، تصمیم عجیبی گرفتند. درواقع آنها به صورت محرمانه از اعضای گنگهای واقعی استفاده کردند تا بهجای گنگهای داخل بازی صحبت کنند. همچنین آنها به این افراد اجازه دادند که حتی خارج از چارچوب فیلمنامه بازی پیش بروند. این موضوع دقیقا به آن معناست که برخی از دیالوگهای NPCها در این بازی به صورت فی البداهه هستند و اصلا قرار نبود در بازی باشند!
صداپیشه مایکل واقعا با یک چوب بیسبال مورد ضربه قرار گرفت
پروسه ساخت بازی GTA V؛ پروسهای زمانبر و سخت بود. تیم سازنده این بازی برای ارائه یک بازی باکیفیت، سعی کرده بودند تا از موشنکپچر نیز در ساخت این بازی جذاب استفاده کند. این موضوعی بود که باعث میشد تا دنیای GTA V بیش از هر زمان دیگری واقعی بنظر برسد و طبیعتا حرکت کاراکترها را نیز تا حد بسیار زیادی طبیعیتر میکرد. منتهی با اینحال اگر شما این بازی را تجربه کرده باشید، احتمالا یکی از مراحل اولیه بازی را به یاد دارید. جاییکه مایکل بالاخره با Martin Madrazo دیدار میکند و این کاراکتر؛ مایکل را با یک چوب بیسبال تهدید میکند.
اما جالب است بدانید که در حین ساخت این مرحله از بازی، صداپیشه مایکل واقعا توسط یک چوب بیسبال مورد ضربه قرار گرفت. این ضربه بقدری شدید بود که بازیگر نقش مایکل؛ مجبور به استراحت چندروزه شد و همین اتفاق کافی بود تا پروسه ساخت این مرحله چند روزی تعطیل شود.
صداپیشه فرانکلین تنها عضو خانوادهاش نبود که در سری جیتیای حضور داشت
باید اعتراف کرد که Shawn Fonteno به عنوان صداپیشه کاراکتر فرانکلین در بازی جیتیای وی؛ کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. توانایی خوب این کاراکتر در صداپیشگی باعث شده بود تا فرانکلین تبدیل به یکی از بهترین شخصیتهای GTA V شود. از طرفی گیمرها نیز واقعا با این شخصیت ارتباط گرفتند و همهچیز دست به دست هم داده بود تا فرانکلین؛ یک کاراکتر فراموشنشدنی باشد! اما چیزیکه بسیاری از گیمرها نمیدانند، این است که صداپیشه فرانکلین، تنها عضو این خانواده نبود که در سری جیتیای حضور داشت.
جالب است بدانید که Young Maylay؛ صداپیشه کارل جانسون در بازی افسانهای جیتیای سن آندریاس نیز؛ درواقع پسر عموی صداپیشه فرانکلین در بازی محبوب GTA V است. درواقع این موضوع تا مدتها مخفی بود تا اینکه نهایتا خود صداپیشه فرانکلین در جریان مراسم کمیک کان نیویورک، این مسئله را فاش کرد.
راکستار به یک مادساز برای حل کردن مشکلات بازی ۱۰ هزار دلار پاداش داد
وقتی بازی GTA V در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، یک بازی بزرگ و وسیع بود. برای همین لودینگ اسکرینها بیش از حد انتظار طولانی بودند. اما با اینحال راکستار توانسته بود تا بخش وسیعی از لودینگ اسکرینهای بازی را بهینه کند. اما بخش آنلاین و چندنفره بازی؛ دستنخورده باقی مانده بود و لودینگ اسکرینهای این بخش؛ به طرز وحشتناکی طولانی بودند و راکستار هیچ ایدهای برای برطرف کردن این مشکل نداشت. تا اینکه بالاخره مادسازها دست به کار شدند.
بنابراین یکی از مادسازهای بزرگ بازی GTA V؛ راه حل این مشکل را پیدا کرد. راکستار نیز به پاس تقدیر از زحمات این فرد، از نام او به عنوان کسی که این مشکلات را حل کرده است، یاد کرد و ۱۰ هزار دلار به او پاداش داد.
Ned Luke برای آنکه نقش مایکل را بازی کند، مجبور به افزایش وزن شد
مثالهای بسیاری از بازیگران بزرگ در صنعت سینما وجود دارد که برای ایفای نقش یک شخصیت خاص؛ مجبور به کاهش و یا افزایش وزن خودشان شدهاند. برای مثال کریستن بیل برای حضور در سری فیلمهای بتمن؛ مجبور به افزایش وزن شدیدی شد. اما در دنیای بازیهای ویدئویی چطور؟ جالب است بدانید که Ned Luke – صداپیشه و بازیگر نقش مایکل در بازی GTA V – نیز دقیقا از چنین فرمولی استفاده کرده است.
به گفته Ned Luke؛ او برای به تصویر کشیدن کاراکتر مایکل و ایفای نقش بهتر در بازی GTA V؛ مجبور شد تا چندین پوند وزن اضافه کند. این موضوع شاید چندان بزرگ بنظر نرسد، اما نشان میدهد که استودیوی راکستار تا چه اندازه در ساخت بازیهایشان دقت دارند و جزئیات این بازی را به تصویر میکشد.
GTA V پر بینندهترین عنوان ویدئویی سال ۲۰۲۱ در پلتفرم توئیچ بود
بازی GTA V برای اولینبار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. بنابراین انتظار میرفت که با گذشت زمان؛ جادوی این بازی نیز به تدریج از بین برود و کمکم گیمرها بیخیال این بازی شوند. اما خوشبختانه اینطور نبود و راکستار ثابت کرد که یک استودیوی دوست داشتنی و بزرگ است. GTA V بقدری محبوب شد که حتی در سال ۲۰۲۱؛ لقب پر بینندهترین بازی ویدئویی پلتفرم توئیچ را نیز از آن خود کرد.
باید اعتراف کرد که بخش آنلاین این بازی سهم عمدهای در این موفقیت داشت. بطوری که کاربران توئیچ تنها در سال ۲۰۲۱؛ چیزی نزدیک به ۳.۱ میلیارد ساعت صرف تماشای این بازی کردند. همین موضوع نشان میدهد که سرورهای RP و از همه مهمتر بخش آنلاین و محتوای بروز آن؛ تا چه اندازه برای یک بازی ویدئویی حائز اهمیت است.
نسخه واقعی کات سین GTA V
کاتسینهای بسیاری در دنیای بازی GTA V حضور دارند که اکثرشان دوست داشتنی و به یدماندنیاند. اما یکی از افسانهایترین آنها، مربوط به اوایل بازی و کاتسینی بین فرانکلین و لامار است. جاییکه لامار مدل موی فرانکلین را مسخره میکند و لحظه بسیار بامزهای میسازد. وقتی GTA V منتشر شد، این کاتسین فورا تبدیل به یک میم در بین گیمرها شد و همه آن را دیده بودند.
اما یکی از جالبترین نسخه از این کاتسین جذاب؛ مربوط به نسخه واقعی آن میشود. جاییکه بازیگر شخصیت فرانکلین یعنی Shawn Fonteno به همراه بازیگر کاراکتر لامار یعنی Slink Johnson؛ این کاتسین را در دنیای واقعی نیز تکرار کردهاند و شما میتوانید از طریق یوتیوب به ویدئوی آن دسترسی داشته باشید.
GTA V به تنهایی بسیار موفقتر از فرنچایزهای محبوب دیگر عمل کرد
فکر نمیکنم که دیگر نیازی به تعریف از بازی GTA V باشد. این بازی یک افسانه دوست داشتنی بود که توسط راکستار خلق شد. اما چیزی که بسیاری از گیمرها نمیدانند، این است که این بازی به تنهایی بسیار موفقتر از فرنچایزهای محبوب دیگر ظاهر شد.
بطوری که به نقل از وبسایت ScreenRant بازی GTA V تنها تا پایان سال ۲۰۲۲ از مجموع فروش تمامی بازیهای سری اساسینز کرید، بهتر بوده است. این آمار حتی درباره سری فاینال فانتزی و رزیدنت اویل نیز صدق میکند و نشان میدهد که راکستار چه میراثی را از خودش به جا گذاشته است.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
90% رادیوهای GTA III و Liberty City Stories آهنگای مخصوص خودشون بودن
Conor and Jay, Nina Barry مثلا
کل Head Radio
کل Flashback FM LCS
کل Lips 106 LCS
عالی بود
فکت آخر: عکس گزینه آخر پیش زمینهش برای GTA San Andreas هست و مایکل روش گذاشته شده 😄
خسته نباشید آقای حسینخواه
خیلی عالی بود دمتون گرم.
قربون شما ❤️😄
فکت بعدی : نسخه بعدی هنوز بعد از ۱۰ سال از عرضه این نسخه ، حتی معرفی هم نشده !
و هم چنین عرضه بازی برروی ۳ نسل مختلف کنسولی !