۵ تفاوت بزرگ بازی The Finals با دیگر بازیهای شوتر
بازی The Finals یکی از آن عناوینی است که کسی انتظارش را نداشت. در میان دریایی از شوترهای قوی، مثل Call of Duty ،XDefiant ،Halo Infinite و Battlefield 2042، هیچکسی فکرش را هم نمیکرد که ...
بازی The Finals یکی از آن عناوینی است که کسی انتظارش را نداشت. در میان دریایی از شوترهای قوی، مثل Call of Duty ،XDefiant ،Halo Infinite و Battlefield 2042، هیچکسی فکرش را هم نمیکرد که یک بازی مستقل بتواند به این خوبی بدرخشد. بله انتقادات زیادی از این بازی در زمینه رایگان بودنش و یا استفاده آن از صدای هوش مصنوعی به وجود آمد؛ ولی در نهایت یک سری از المانهای گیمپلی آن بودند که صدا تمامی این انتقادات را محو کرد.
در حال حاضر بازی The Finals در مرحله Open Beta قرار دارد. این مرحله از توسعه زمانی است که یک بازی را به صورت محدود در دسترس بازیکنان قرار میدهند تا مشکلات و باگهایش مشخص شود. پس میدانیم که بازی هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است. با این حال، در حال حاضر تعداد بازیکنان این بازی بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و تقریبا تمامی بازیکنان از همین نسخه بتا هم به شدت راضی هستند. ولی چرا؟ چه چیزی باعث شده است که این بازی مستقل بیش از بقیه عناوین شوتر مورد تواجه قرار بگیرد؟ اگر دوست دارید که جواب این سوالها را پیدا کنید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
تخریبپذیری کامل
بله، من با مجموعه بتلفیلد و سابقه درخشانش در زمینه تخریبپذیری کاملا آشنا هستم. درست که Dice سابقه خیلی خوبه در این زمینه دارد، ولی در بازی آخر این مجموعه ما شاهد کاهش شدید تخریبپذیری محیط بودیم. درست است که در Battlefield 2042 هنوز هم این ویژگی وجود دارد، ولی اصلا در حد بازیهای قبلیاش نیست. حالا میخواهید یک نکته خیلی جالب بدانید؟ توسعهدهندههای زیادی که بر روی عناوین قبلی Battlefield 2042 کار میکردند، در حال حاضر در استودیو Embark Studios فعالیت میکنند و در حال توسعه کامل بازی The Finals هستند.
از آنجایی که بازیهای شوتر چند نفره خیلی کمی هستند که از نقشههای بزرگ و محیطی تخریبپذیر استفاده میکنند، چنین ویژگیای برای این بازی یک نقطه قوت خیلی بزرگ محسوب میشود. این بازی که از موتور Unreal 5 هم استفاده میکند، گرافیکی عالی دارد و به بهترین شکل ممکن از این تخریبپذیری استفاده میکند. تمامی اینها هم در حالی است که شما اصلا و ابدا افت فریم را در طول بازی تجربه نخواهید کرد.
چندین شوتر در یک بازی
وقتی که صحبت از بازیهای شوتر چند نفره میشود، سالهاست که انتقادات بازیکنان یکسان است. گیم مودهای این بازیها خیلی تکراری و یکنواخت شده است. حالتهای مختلفی مثل Deathmatch و یا Control هستند که همیشه مورد علاقه ما میمانند، ولی باید اعتراف کرد که کمی خسته کننده شدهاند. توسعهدهندههای بازی The Finals هم قطعا این موضوع را میدانستند و خب گیم مودهایی را برای بازی ایجاد کردند که با تمامی تجربههایی که تا الان داشتید متفاوت است.
این بازی در حال حاضر در مرحله بتا است و گیم مودهای آن هم محدود است. یکی از این گیم مودها برای مثال Cashout است. در این بازی شما با دو تیم دیگر به صورت همزمان رقابت میکنید تا یک گاوصندوق پر از پول را بدزدید و به یک مکان امن ببرید و برای مدتی از آن دفاع کنید. در این میان شما شاهد یک سری از المانهای Deathmatch ،Control و حتی Oddball هم خواهید بود. الهامی که این بازی از عناوین موفق دیگر گرفته است را ما نادیده نمیگیریم، ولی ترکیب خلاقانه آن برای خلق یک گیم مود جدید است که یکی از بهترین قسمتهای این بازی است.
ترکیبهای مختلف برای بازیکنان
برخلاف بازیهایی مثل کال آو دیوتی و بتلفیلد، در فاینالز شما یک سری کلاس مختلف وجود دارند که به صورت صد درصدی نحوه بازی کردن شما را عوض میکنند. به صورت خلاصه در بازی ۳ کلاس سبک، متوسط و سنگین وجود دارد که انتخاب هر کدام از این کلاسها بر روی سرعت، سلامت و تجهیزاتی که با خود حمل میکنید تاثیر میگذارد. هر کدام از این کلاسها بر روی یک مهارتی تمرکز میکنند و استفاده بهینه و درست از آنها کلید پیروزی در بازی است. دیگر مثل دیگر بازیهای شوتر همه چیز به مهارت تیراندازی برنمیگردد. در این بازی کلاسها واقعا حرف اول و آخر را میزنند.
اگر شما کلاس سبک را انتخاب کنید، تخصصتان استفاده از سلاحهای سبک و سرعت بالا خواهد بود. اگر از کلاس متوسط استفاده کنید میتوانید به عنوان پشتیبان برای همتیمیهای خود بازی کنید. اما اگر سنگین را انتخاب کنید، مسئول نابودی تمامی موانعی خواهید بود که سر راه تیمتان است. استفاده خلاقانه کلاس سنگین از سلاحهایی که دارد میتواند به بهترین شکل ممکن یک ساختمان را با خاک یکسان کند.
تجهیزات تفنگها شخصیسازی نمیشوند
برای اینکه تجربه چند نفره این بازی برای همه عادلانه باشد، در فاینالز شما نمیتوانید تجهیزات سلاح خود را دستکاری کنید. برخلاف بسیاری از عناوین شوتر دیگر، شما توانایی شخصیسازی لوله و یا قنداق تفنگ خود را ندارید و باید مثل تمامی بازیکنان دیگر بازی کنید. در حقیقت این سیستم مشابه بازیهایی مثل CS 2 یا همان CS GO سابق است که در آنجا هم شما توانایی ایجاد تغییر در سلاح خود را نداشتید.
این کار یک منفعت دیگر هم دارد. با این کار دیگر یک سری سلاح بهینه در بازی به وجود نمیآید که همه از آن استفاده کنند و تعدادی دیگر از سلاحها به طور کامل فراموش شوند. این تصمیم باعث میشود که تجربه همه با تمامی اسلحهها یکسان باشد و کسی برتری خاصی نسبت به دیگری نداشته باشد؛ البته با صرف نظر از مهارت.
گزارش درون بازی
یکی از مهمترین و اصلیترین قسمتهای تجربه بازی The Finals گزارش بازی است. گزارشگرهای بازی تنها کارهای شما را گزارش نمیکنند، بلکه به صورت زنده کارهای تمامی بازیگنان را گزارش میکنند. وقتی که شما در حال مبارزه با یک تیم دیگر هستید، این گزارش هیجان بازی را دوچندان میکند. در کنار آن حس خیلی جالبی دارد که انگار خودتان یک بازیکن در یک مسابقه خیلی مهم و تلویزیونی هستید.
جدا از مسائل و انتقادات صداگذاری بازی، در عناوین دیگری مثل Halo هم ما شاهد گزارشگر برای بازی بودیم. البته Embark Studios با ایجاد یک سیستم گزارش خیلی دقیقتر و زندهتر به خوبی نشان داد که از هیلو بالاتر است. در کنار آن صدا تماشاچیها را هم میتوانید در طول بازی بشنوید و تشویقهای آنها در زمانهای مهم و هیجانی بازی تاثیری بزرگ روی تجربه شما خواهند داشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
باید بازی خیلی جالبی باشه
کاش باعث نابود کردن کالاف و بتلفیلد میشد تا یه تکونی به خودشون بدن
خیلی خوب به نظر میاد !
به امید موفقیتش