ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

چه انتظاراتی از بسته‌های الحاقی استارفیلد داریم

بازی استارفیلد (Starfield) محصول استودیوی بتسدا (Bethesda) در شهریور ماه منتشر و با استقبال مثبت و خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان مواجه شد. صرف‌نظر از احساسی که هر شخص نسبت به این بازی دارد، ...

هدایت واحدی
نوشته شده توسط هدایت واحدی | ۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

بازی استارفیلد (Starfield) محصول استودیوی بتسدا (Bethesda) در شهریور ماه منتشر و با استقبال مثبت و خوبی از سوی منتقدان و بازیکنان مواجه شد. صرف‌نظر از احساسی که هر شخص نسبت به این بازی دارد، حتی سرسخت‌ترین طرفداران و گیمرها هم اعتراف می‌کنند که جدیدترین اثر نقش‌آفرینی و حماسی بتسدا به یک‌سری ویژگی‌های اضافه و گزینه‌های خاص برای تبدیل شدن به یک اثر بهتر نیاز دارد. از سوی دیگر همچنان تقاضا برای بهبود برخی موارد نظیر طی کردن مسافت‌های طولانی، حمل و نقل و فعالیت‌های بیشتر هم از آن چیزهایی است که از روزهای ابتدایی عرضه اثر بیشترین درخواست گیمرها را به همراه داشته است.

از آنجایی که می‌دانیم داستان این بازی در آینده با عرضه بسته الحاقی و اکسپنشن‌های مختلف گسترش خواهد یافت و بتسدا قول داده پشتیبانی طولانی‌مدتی از آن داشته باشد، در این مطلب ۱۰ مورد از ویژگی‌هایی که دوست داریم در دی‌ال‌سی‌های استارفیلد قرار بگیرند را مرور می‌کنیم. پس با ویجیاتو همراه باشید.

وسایل نقلیه و سواری


از سیاره‌های عموما خشک و بی‌آب و علف بازی گرفته تا نداشتن نقشه و بسیاری موارد دیگر، همه این‌ها در عین حال که برخی از طرفداران را گله‌مند کرده‌اند همچنان بعضی دیگر که تشنه گشت و گذار و ماجراجویی در بازی هستند را به وجد آورده‌ است. این نظر شخصی شما است که کدام را می‌پسندید. با این حال جزو هر یک از این دو دسته که باشید، احتمالا از وجود نوعی سیستم حمل و نقل در بازی استقبال کنید و آن را یک اتفاق جالب بخوانید. از آنجایی که استارفیلد اثری متمرکز بر حس کاوش در فضا و درگیر بودن با یک‌جور تنهایی است، رانندگی در این حالت روی سیارات مختلف بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. از طرفی با اضافه شدن وسایل نقلیه به بازی می‌توانیم به هنگام ماجراجویی‌های‌مان در سرزمین‌های ناشناخته‌ و گوناگون، فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای جمع‌آوری آیتم‌ها و موارد به‌خصوص داشته باشیم که در نوع خود عالی است.

اضافه شدن این ویژگی به بازی همچنین می‌تواند دست گیمر را باز بگذارد تا به‌جای تقویت قدرت دویدن و سرعت بوست پک (Boost Pack) روی دیگر توانایی‌هایش سرمایه‌گذاری کند. در نهایت هم چه کسی بدش می‌آید زمانی که روی یک سیاره فرود می‌آید برخی از موجودات و جانورانی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شود را اهلی کند، دور و اطراف سیاره‌ها را گشت بزند و در نبردهایی که سر راهش قرار می‌گیرند آتش به پا کند؟ به لطف وسیله نقلیه همه این موارد می‌تواند بدون اتلاف وقت و تداخل در ریتم بازی انجام شود. تازه این وسایل نقلیه می‌توانند مراحل مختلفی را شامل شوند که از پرواز کردن گرفته تا کوهنوردی و روانه شدن در دل آب‌ها را در سناریوهای مختلفی برای بازیکنان به ارمغان آورند و رویدادهایی را ایجاد کنند که به‌طور خاص برای افرادی باشد که فعالیت‌هایی که با وسایل نقلیه انجام می‌شود را دوست دارند.

راستی، مکانیک‌ها هم نقش پررنگی در جهان استارفیلد بازی می‌کنند. پس لطفا یک مکانیک باسابقه و کارکشته را به اعضای خدمه اضافه کنید و بگذارید همراه او ماشین و موتورهای سیارکی‌مان را آن‌طور که می‌خواهیم شخصی‌سازی کنیم.

اکتشاف در اعماق آب‌ها


صحبت از به آب زدن و شنا کردن شد و جا دارد بگوییم اکتشاف در اعماق دریا و اقیانوس‌های بازی یکی دیگر از مواردی است که انتظار داریم هرچه زودتر به بازی اضافه شود. ساختن مقر و پایگاه‌ها در زیر آب و رویارویی با گونه‌های خطرناکی که آنجا زندگی می‌کنند به خودی خود می‌تواند بازی را تا حد بسیار زیادی گسترش دهد و مخاطره‌های تازه‌ای برای بازیکنان بیافریند. راستی ماهیگیری نیز یکی از آن مواردی است که اگر به این عنوان اضافه شود بی‌شک توجهات بسیاری را به آن جلب می‌کند. در کل اضافه شدن یک زیردریایی که گیمر بتواند از آن برای کاوش در اعماق آب‌ها استفاده کند، پتانسیل‌های دست‌نخورده زیادی را به بازی می‌افزاید که راه ماموریت‌های جدیدی را به استارفیلد باز می‌کند؛ این مراحل می‌توانند یافتن خرابه‌های یک تمدن باستانی باشند یا بازیکن را راهی جست‌وجوی گنجینه‌ای گمشده کنند و نبرد با موجودات وحشتناکی که در اعماق جا خوش کرده‌اند را برایش رقم بزنند.

اضافه شدن بخش چندنفره


گرچه بعد از رقم خوردن فاجعه‌ای به نام فال‌اوت ۷۶ (Fallout 76) هواداران دیگر رغبتی به یک دنیای دائما آنلاین را از دست داده‌اند اما استارفیلد از آن دسته بازی‌ها است که اضافه شدن یک بخش چندنفره به آن حسابی هیجان‌انگیز است. یک بخش چندنفره با پشتیبانی از حداکثر چهار بازیکن می‌تواند یک برگ برنده برای این اثر باشد. با قرار دادن یک جهان منحصربه‌فرد در اختیار بازیکنانی که علاقه دارند بازی را به صورت تیمی جلو ببرند، هر یک از آن‌ها بدون اینکه خط داستان اصلی برای‌شان فاش شود می توانند به اکتشاف، ساخت پایگاه، نبردهای میان‌ستاره‌ای و بسیاری فعالیت دیگر مشغول شوند.

لحظه‌ای تصور کنید که با هم‌تیمی‌ها و دوستان‌تان وارد یک نبرد عظیم فضایی شوید یا بخواهید به صورت مخفیانه جاسوسی یکی از کمپانی‌های بانفوذی که در دنیای بازی وجود دارند را بکنید. تازه در این بخش می‌توانید یک سفینه فضایی را به گونه‌ای بسازید که هر بازیکن جنبه‌ی مختلفی از آن را مدیریت کند و به فتح سیاره‌ها ادامه دهید. با این وجود، حتی امکان تجربه بازی به صورت چندنفره و آفلاین هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد و مثلا باعث شود در انتخاب‌هایی که در بازی پیش روی‌تان قرار می‌گیرد کمی بیشتر فکر کنید و بخواهید آن را با هم‌فکری جمعی پیش ببرید.

انتخاب‌هایی تاثیرگذارتر


گرچه استارفیلد همین حالا هم انتخاب‌های بسیاری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد اما بسته‌های الحاقی آتی بازی باید سعی کنند تاثیرگذاری بیشتری را با ماموریت‌های داستانی خود ارائه دهند. البته که بتسدا در این مورد بی‌تجربه نیست. کافی است به دی‌ال‌سی Far Harbor بازی فال‌اوت ۴ نگاهی بیاندازید که طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش پای‌تان قرار می‌دهد که تاثیر بسیاری بر بازی شما دارند.

باز گذاشتن دست گیمر در مسیری که آن را طی می‌کند، جدا از انتخاب‌هایی که شاید منجر به اتخاذ تصمیمات غیرواقعی باشد، همچنان بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. البته که باید دید در نهایت بتسدا با این مورد چگونه رفتار می‌کند ولی با توجه به وعده‌ای که سازندگان مبنی بر پشتیبانی طولانی‌مدت از بازی داده‌اند، می‌تواند ارزش تکرار چند باره‌ی ماجراجویی‌های‌تان را دوچندان کند.

انواع اسلحه‌های جدید


هنگامی که بتسدا انواع سلاح‌های مختلف را در نمایش اختصاصی استارفیلد دایرکت به نمایش گذاشت، انتظار می‌رفت شاهد چند نمونه اسلحه‌های عجیب و ناشناخته در این سری باشیم. در حالی که اسلحه‌های فعلی بازی همچنان فیزیک و طراحی معرکه‌ای دارند، هر بسته الحاقی جدید باید یک‌سری سلاح تازه از هر کلاس به بازی اضافه کند. سازندگان برای توسعه بیشتر این بخش، باید قوه تخیل‌شان را بیش از پیش به کار بیاندازند و چیزهایی را ارائه دهند که گیمر را به شرکت در نبردهای بازی تشویق کند.

گزینه‌های بیشتر برای مبارزاتِ از راه نزدیک


جدا از انواع اسلحه‌های جدیدی که درخواست داریم، همچنان باید گزینه‌های بیشتری برای شلوغ شدن میدان نبرد وجود داشته باشد. خط داستانی استارفیلد در آینده روایت می‌شود؛ زمانه‌ای که شمشیر و شلاق‌های لیزری در آن وجود ندارند! تازه هیچ پتک و دستکشی که بهمان اجازه دهد مشت‌های قدرتمند و رعدآسا به دشمنان وارد کنیم نیز در آن یافت نمی‌شود. علاوه بر تمامی این موارد، بتسدا باید ویژگی‌های گوناگونی شامل حرکت‌های جدیدی در بخش مبارزات را در بازی قرار دهد تا تنوع بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

خلق سیاره‌هایی با فعالیت‌های بیشتر


مهم نیست اکسپنشن‌های داستانی استارفیلد ما را به کجا می‌برند، در هر صورت یک چیز درباره آن‌ها مسلم است: استارفیلد باید با عمق بخشیدن به سیاره‌های کنونی یا خلق سیاره‌هایی جدید و پرشده از فعالیت‌های متنوع، بازیکنان را غافلگیر کند. این می‌تواند شامل یک‌سری نقاط جدید، برخی رویدادها و مراحل کاملا متفاوتی باشد. این رویدادها می‌توانند محدود به زمان خاصی باشند؛ مثلا یک نبرد فضایی که بتوانید بین دو طرفی که یک جنگ بین‌ستاره‌ای بزرگ را راه انداخته‌اند یکی را انتخاب کنید یا حتی دانجن‌های تازه‌ای که بازیکنان را به عمق یک سیاره می‌برد و ماجراجویی پرمخاطره‌ای را برای‌شان تدارک می‌بیند. این محتواها می‌توانند بسیار مفید باشند و بازیکنانی که با نیو گیم پلاس یک بار دیگر به بازی وارد می‌شوند را بیش از پیش به ادامه آن تشویق کنند.

شهرهای جدید


نئون (Neon)، آکیلا سیتی (Akila City)، کی (The Key) و نیو آتلانتیس (New Atlantis) از مهم‌ترین شهرهای استارفیلد به شمار می‌روند و هرچند که مراحل و فعالیت‌های بسیاری در هر یک وجود دارد، اما کیست که از شهرهای شلوغ‌تر و ماموریت‌های بیشتر بدش بیاید؟

اگر در ادامه شاهد اضافه شدن ماجراجویی‌هایی در اعماق آب‌ها بودیم، جالب است که به شهر گمشده‌ای مثل آتلانتیس بر بخوریم یا مثلا وارد شهرهایی شویم که همه ساکنان آن توسط یک مغز کنترل می‌شوند و تنها از او دستور می‌گیرند. البته باید دید با توجه به مسیری که در حال حاضر بتسدا در پیش گرفته آیا می‌توانیم شاهد پویایی و اضافه شدن جزئیات بیشتر به شهرهای داخل بازی باشیم یا خیر.

باس‌فایت‌های عظیم‌الجثه


همان‌قدر که باس‌فایت Scorchbeast Queen در بازی فال‌اوت ۷۶ بی‌نظیر بود و یک هیولای غول‌پیکر را در مقابل‌مان قرار داد تا با آن مبارزه کنیم، استارفیلد هم نیاز دارد تا چنین نبردی را خود داشته باشد. تنها لحظه‌ای به این فکر کنید که در یک سیاره در نقاط دورافتاده کهکشان با کرم‌های عظیم‌الجثه یا حتی نهنگ‌های فضایی غول‌پیکر روبه‌رو شوید و نبرد نفس‌گیری را با آن‌ها شروع کنید. این باس‌فایت‌ها می‌توانند بسیار سخت باشند و مدت‌زمان بسیاری را از شما بطلبند. چیزی که یک بازیکن معمولی که حاضر نیست زیاد پای بازی وقت بگذارد نتواند با آن مقابله کند و در عین حال به اندازه‌ای سرگرم‌مان کنند که بخواهیم یک بار دیگر از طریق شروع بخش نیو گیم پلاس (New Game Plus) با آن‌ها مقابله کنیم.

توانایی‌ها و بک‌گراندهای جدید


قطعا یکی دیگر از چیزهایی که بازیکنان را مدام به تجربه مجدد بازی ترغیب می‌کند، پرک‌ها (Perk) و بک‌گراندهای جدیدی است که توانایی‌های مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اگر اکوسیستم و فضای جدید برای بازی در نظر گرفته شده باشد پس می‌توانیم شاهد بک‌گراند جدیدی برای سیر راحت‌تر در آن منطقه باشیم. برای مثال اگر قرار است به اعماق اقیانوس بزنیم جالب می‌شود که بتوانیم پس‌زمینه غواصی و توانایی‌های خاصی را برای شخصیت‌مان انتخاب کنیم که به سرعت و استقامت حرکت در آب کمک کند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که بتسدا در گسترش جهان استارفیلد چه‌قدر از نظریات و تئوری‌های هواداران بهره می‌گیرد و به چه اندازه بازی را با معیار و استانداردهای فعلی پیش می‌برد. هر چه که باشد امیدواریم شاهد اضافه شدن حداقل بخشی از این مواردی که در این مطلب ذکر شد، در محتواهای آینده بازی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Tofigh23
    Tofigh23 | ۱ آذر ۱۴۰۲

    من یک مقدار پلی دادم تا جایی که باید با اسکن یک مکانی پیدا کنی تو یک سیاره اونجا هم گیر کردم ازونجایی که خسته شدم از داستانش خیلی وقت سمتش نرفتم ولی پاکش نکردم شاید بتسدا درستش کنه من با داستانش و گشت گذار با سفینه کلان همه ایراداش و نداشتن وسیله نقلیه روی سیاره ها و محیط نچندان جزاب سیارها مشکل دارم

  • KOUWNENTZ
    KOUWNENTZ | ۳۰ آبان ۱۴۰۲

    بخش چند نفره رو خیلی هستم
    ولی اینطوری باشه که مثلا ۳-۴ تا گروه ۲۰ نفره که از اول تا آخر بازی توی کل کهکشان دارن با هم رقابت می کنن جالب نمی شه نه؟؟

مطالب پیشنهادی