نگاه نخست به بازی FIFA 20 [قسمت دوم: آلتیمیت تیم]
از سال ۲۰۱۷ وارد دنیای آلتیمیت تیم شدم و بعد از آن دیگر نتوانستم از هیچ بخش دیگری از سری بازیهای فیفا، به اندازه آلتیمیت تیم لذت ببرم. این مد یکی از اعتیادآورترین بخشهای بازی ...
از سال ۲۰۱۷ وارد دنیای آلتیمیت تیم شدم و بعد از آن دیگر نتوانستم از هیچ بخش دیگری از سری بازیهای فیفا، به اندازه آلتیمیت تیم لذت ببرم. این مد یکی از اعتیادآورترین بخشهای بازی است که گریبان کاربر را گرفته، و به لطف پشتیبانی مداوم توسعهدهندگان تا پایان هر فصل فوتبالی کشش دارد.
با وجود تمام انتقادات و اشراف به این موضوع که ماهیت آلتیمیت تیم Pay-to-Win است، اشتیاق زیادی برای آغاز به کار در فیفا 20 داشتم. یکی دو روز قبل از شروع دسترسی زودهنگام بازی، پایههای تیم جدیدم را از طریق Web App و اپلیکیشن اندروید Companion ریختم، ولی پکهای اهدایی ابتدای مسیر را باز نکردم تا در داخل خود بازی با انیمیشن جدیدش باز کنم.
بیشتر بخوانید:
- نگاه نخست به بازی FIFA 20 [قسمت اول: فوتبال خیابانی]
- نگاه نخست به بازی FIFA 20 [قسمت سوم: کریر مد و سایر بخشها]
- ۸ نکته که باید پیش از بازی کردن FIFA 20 بدانید
بعد از نگاهی اجمالی به ولتا فوتبال، وارد Ultimate Team شدم و در نخستین گام به قسمت مدیریت تیم (Squad Management) مراجعه کردم تا چیدمان بهتری برای شروع داشته باشم.
بلافاصله متوجه اعمال تغییراتی در این بخش شدم که در ابتدا کمی گیجم کرد اما بعدش خوشحال شدم؛ سیستم مدیریت تیم و استفاده از ترنسفر مارکت (بازار نقل و انتقالات) و همچنین باشگاه (Club - محل ذخیرهسازی بازیکنان رزرو) به بهترین نحو ممکن با یکدیگر ترکیب شده و حالا تنها با یک کلیک RB یا LB میتوانید بین آنها بچرخید.
همین موضوع باعث شد لبخند رضایت روی لبانم نقش ببندد، چرا که در واقع یکی از بزرگترین مصائب اصلی مدیریت تیم در داخل بازی را رفع کرده. از طرفی فشردن دکمه X هم پنلی جدید را باز میکند که حکم دسترسی آسان به برخی موارد برای هر بازیکن (مثل اعمال Contract یا Fitness) را دارد و در مجموع همه چیز سادهتر و مینیمالتر از قبل شده است.
دیگر تغییری که در منوهای آلتیمیت تیم واضح به نظر میرسد، اضافه شدن بخش FUT Friendlies بوده که این هم خبر خوبی است؛ از امسال علاقهمندان به بخش آلتیمیت تیم میتوانند به صورت آفلاین (Couch Play) و آنلاین دوستانه بازی کنند و در حالتهای مختلف یکدیگر را به چالش بکشند. نکته جالب ماجرا هم جایی است که بازی تاکید میکند تجربه این بخش هیچی از قراردادها و فیتنس بازیکنان کم نکرده و مصدومیت و محرومیت نیز در آنها دنبالهدار نخواهد بود.
به جز دستی که به سر و روی ظاهر Squad Battles کشیده شده، دیگر تغییری که به چشم میخورد انتقال مسابقه با تیم منتخب هر هفته (TOTW) به قسمت اسکواد بتلز است که حالا امتیاز مختص به خودش را دارد. این قسمت از آلتیمیت تیم در سالهای گذشته بیمصرف به نظر میرسید و کمتر مورد توجه بازیکنان قرار میگرفت، در نتیجه این اقدام منطقی به نظر میرسد.
Daily Objectives و Weekly Objectives هم دیگر به آن شمایل قبلی نیستند و تبهای Season Progress ،Milestones و Season Objectives جایگزین آنها شدهاند. تب اول نرخ بازی کردن شما را دنبال میکند و برای هر بخش اهدافی تعیین کرده که با رسیدن به آنها جوایزی را دریافت خواهید کرد.
دومین قسمت هم به نوعی وارث کاتالوگی است که حالا از آلتیمیت تیم حذف شده و با جمعآوری امتیازاتی خاص که از طریق انجام مسابقات و یا رسیدن به اهدافی به دست میآیند، جوایزی را در اختیارتان قرار میدهد. آخرین قسمت هم که در واقع همان Objective قبلی به شکلی جامعتر از قبل است و تمام حالات ممکن را پوشش میدهد.
از منوها خارج شده و اولین مسابقه را آغاز میکنم؛ خوشبختانه الکترونیک آرتز امسال گزارش کامل «درک ری» و «لی دیکسون» (که پارسال مختص بازیهای جام باشگاههای اروپا بود) را به آلتیمیت تیم هم اضافه کرده تا تنوع بسیار خوبی در مسابقات پیاپی داشته باشیم. به نظر انتخاب گزارشگر در آلتیمیت تیم کاملاً تصادفی است و شخصا متوجه الگوریتم خاصی نشدم.
چند دستی که آلتیمیت تیم را تجربه کردم برایم لذتبخش بود. در مجموع هوش مصنوعی بازیکنان، به خصوص دروازهبان بهتر شده و این مورد را میتوان در تمام مدهای قابل بازی فیفا 20 مشاهده کرد.
اما اصلیترین نکتهای که در این قسمت نظرم را جلب کرد این بود که حداقل در این چند بازی نخست، ماجرای جنجالی و آزاردهنده «تعیین نتیجه توسط گیم» کمتر از قبل احساس شد و تصور میکنم الکترونیک آرتز این مسئله را تا حد زیادی کاهش داده و به تبع مسابقات لذتبخشتر از گذشته شدهاند. تعادل قدرت بازیکنان در دو نیمه هم بهبود داشته و دیگر شاهد افت یا خیز غیرمعقول توانایی آنها در نیمه دوم مسابقات نیستیم.
اگرچه اظهار نظر در مورد گیم پلی و نحوه بازی کردن در آلتیمیت تیم منوط به ساعتها تجربه است، اما First Impression بازی برای شخص من خیلی ایدهآل و مناسب بود؛ به خصوص بعد از تجربه بدی که در فیفا 19 داشتم و میترسیدم این نسخه هم دقیقا همان رویه را دنبال کند، اما در ظاهر که اینطور نیست.
تا اینجای کار آلتیمیت تیم خیلی خوبی را تجربه کردم؛ بنیان اولیه تیمم را به بهترین شکل پایهگذاری کردم و حالا هم از طریق اپلیکیشن Companion مشغول مدیریت تیمم هستم تا بازی لانچ شود (موقتا با هر روز ورود به اکانت تیم جایزهای اهدا میشود). آلتیمیت تیم بخش خیلی بزرگی است و همانطور که میدانید پرطرفدارترین مد فیفا به شمار میآید؛ بنابراین برای بررسی کامل آن میبایست ساعتهای خیلی بیشتری آن را تجربه کرد.
در قسمت بعدی میتوانید نگاه نخست به کریر مد و سایر بخشها را مطالعه کنید. پس از عرضه نسخه نهایی بازی نیز با بررسی دقیقتر فیفا 20 به استقبالتان خواهیم آمد. فیفا 20 در روز جمعه پنجم مهرماه برای پلتفرمهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پیسی عرضه میشود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خیلی هم عالی