رئیس سابق بلیزارد: بازیکنان باید بتوانند پس از تمام کردن بازی به سازندگان انعام دهند
مایک ایبارا، رئیس سابق بلیزارد پیشنهاد کرده که بازیکنان باید بتوانند پس از اتمام یک بازی به توسعهدهندگان انعام بدهند. او در صحبتهای خود در توییتر گفت: وقتی یک بازی را تمام میکنم، برخی موارد ...
مایک ایبارا، رئیس سابق بلیزارد پیشنهاد کرده که بازیکنان باید بتوانند پس از اتمام یک بازی به توسعهدهندگان انعام بدهند.
او در صحبتهای خود در توییتر گفت:
وقتی یک بازی را تمام میکنم، برخی موارد وجود دارند که من را از بینظیر بودن این تجربه شگفتزده میکنند. اغلب با خود فکر میکنم ای کاش میتوانستم به این افراد ۱۰ یا ۲۰ دلار دیگر بدهم، زیرا ارزش آن بیشتر از ۷۰ دلار اولیه من بود و سعی نمیکردند پول اضافه از من بگیرند.
Ybarra در همان پست به سرعت به این نکته اشاره میکند که «بیشتر افراد از این ایده خوششان نمیآید» و از انعام دادن در هر چیز دیگر خسته شدهاند.
ایبارا بازیهایی مانند Horizon: Zero Dawn، God of War، Red Dead Redemption 2، Baldur’s Gate 2 و Elden Ring را به عنوان نمونههایی از بازیهایی یاد میکند که او را وادار کرده تا این مدل انعام دادن را در نظر بگیرد.
در حالی که بسیاری از توسعهدهندگان مستقل جایگاههای انعام مجازی یا روشهایی برای اهدا پول به استودیو دارند، این امر در بازیهای با بودجه بالا بسیار کم پیش میآید.
یکی از کاربران در پاسخ به ایبارا پیشنهاد کرد که اگر قرار است از یک بازی تا این حد لذت ببرند، میتوانند بازی را در استیم به دوست خود هدیه دهند، بنابراین آن را دو بار خریداری کنند.
در این نسل از کنسولهای خانگی، ناشران در اکثر موارد با استناد به تغییرات اقتصادی و هزینههای توسعه سرسامآور، قیمتها را تا ۷۰ دلار افزایش دادند.
با این حال، بازیکنان به طور معمول از شرکتهایی که برای بازیها هزینه زیادی میگیرند و سپس پرداختهای درون برنامهای برای بیش از هزینه ۷۰ دلاری اجرا میکنند، ابراز نارضایتی میکنند.
برخی ناشران با آگاهی از واکنش شدید بازیکنان، فروشگاهها را پس از انتشار ارائه میکنند، ظاهرا تلاش میکنند به عنوان بخشی از فرآیند نقد و بررسی رسانهها برجسته نشوند. با این حال، این همیشه موفقیت آمیز نبوده است. اخیرا بازیکنان تکن به دلیل معرفی Tekken Fight Pass به توسعهدهنده Namco Bandai ابراز نارضایتی کردند.
بلیزارد تا حد زیادی بر روی یک مدل مبتنی بر اشتراک برای بزرگترین عنوان خود، World of Warcraft کار میکند، اما همچنین به طور منظم اسکینها و موارد دیگر را در Overwatch 2 و بستههای کارتی در Hearthstone میفروشد.
بررسی حاشیه های اخیر صنعت گیم | ویجی کست
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من حتی توی رستوران یا کارواش هم انعام نمیدم. برای بازی انعام بدم؟
ما پول بازی رو نمیدهیم انعام بدیم؟
خیلی تاثیرگذار بود 😁