ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مصاحبه

مصاحبه اختصاصی ویجیاتو با تیم توسعه Delta Force: Black Hawk Down

صحبت‌های توسعه‌دهندگان ارشد بازی را از دست ندهید

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۰

طی حضورمان در مراسم گیمزکام، این فرصت را داشتیم که با گیم‌پلی دیزاینر ارشد بازی Delta Force: Black Hawk Down و البته یکی از مسئولین تیم توسعه‌ی بازی مصاحبه‌ای داشته باشیم. در ادامه با هم این مصاحبه را مرور خواهیم کرد.

ویجیاتو: چه شد که تصمیم گرفتید پس از ۱۵ سال، دوباره نگاهی به مجموعه محبوب دلتافورس انداخته و آن را احیا کنید؟

خب راستش وقتی ما در چین زندگی می‌کردیم و حدودا ۲۰ سال سن داشتیم و دوران نوجوانی خود را می‌گذراندیم، از طرفداران سری نسخه‌های کلاسیک سری بودیم. در واقع این بازی خیلی در چین محبوب بود و ما آن را خیلی بازی می‌کردیم. همین شد که آی‌پی این بازی را خریداری کردیم و به نظرمون اصلا تصمیم سختی نبود.

ویجیاتو: به نظر این بازی الهامات زیادی از سری بتلفیلد گرفته است. با این وجود برخلاف بتلفیلد اخیر، شاهد تمرکز شما روی بخش داستانی بازی با نام Black Hawk Down بوده‌ایم. آیا تمرکز شما بیشتر روی بخش آنلاین است یا داستانی؟

همه اعضای تیم ما از طرفداران بازی Delta Force: Black Hawk Down محسوب می‌شوند. ما هم در تلاشیم تا بخش داستانی این بازی را احیا کنیم و از المان‌های شاخص فیلم Black Hawk Down برای ارائه یک تجربه کلاسیک و یادآور نسخه‌های قدیمی و در عین حال مدرن و جدید الهام بگیریم.

علاوه بر این، ما نسبت به گذشته تجربیات جدیدی به دست آورده‌ایم و حالا می‌دانیم که چگونه یک بازی مولتی‌پلیر و آنلاین را پشتیبانی کنیم. به همین دلیل این بخش نیز مورد توجه ما خواهد بود و از روز انتشار به پشتیبانی از آن و ارائه امکانات جدید به بازیکنان ادامه خواهیم داد.

ویجیاتو: جدای بخش داستانی و آنلاین بازی، یک بخش دیگر به نام Extraction داخل حالت‌های بازی دیده‌ می‌شود. می‌توانید کمی در رابطه با آن به ما توضیح دهید؟ ما حدود ۱۵ دقیقه این بخش را تجربه کرده‌ایم. می‌توانید به ما بگویید که این حالت با باقی بازی‌های مشابه هم سبک چه تفاوت‌هایی دارد؟

در نگاه ما بازی دلتافورس تجربه‌ایست که باید به شما حس و حال نیروی ویژه را القا کند. شما در حال انجام ماموریت‌های غیرممکن هستید و باید آن را با تمام وجود احساس کنید. این تنها محدود به بخش آنلاین نیست و در حالات دیگه از جمله اکسترکشن و بخش داستانی هم شامل این موضوع می‌شود.

برای مثال بخش داستانی بازی واقعا سخت است. برای مثال شما نمی‌توانید ریوایو شوید یا تنها با پنهان شدن و نفس نفس زدن نمی‌توانید سلامتی خود را به دست آورید. شما یک نیروی ویژه هستید و جنگ واقعی اینگونه عمل نمی‌کند. شما به استراتژی نیاز خواهید داشت و این در بعد و قبل از بازی نیز ادامه خواهد یافت.

حالت بازی مشابه با بخش اکسترکشن در گذشته داخل دلتافورس وجود داشته و در حال حاضر چه روی این بخش و چه دیگر بخش‌های بازی تیم‌های مستقل و ماهری کار می‌کنند. هدف ما این است که برای هر یک از گروه‌های گیمر این انتخاب را ایجاد کنیم که در قالب ماموریت‌های متنوعی بازی را تجربه کنند و از همین رو حالت‌های بازی بسیاری وجود خواهد داشت.

اگرچه که یکی از اولویت‌های مهم ما برای تهیه این بازی، بازیکنان و طرفداران قدیمی این مجموعه خواهد بود و سعی داریم تا جای ممکن از تجربه‌ آن‌ها پشتیبانی کنیم.

نقش استراتژی در بازی دلتافورس خیلی مهم خواهد بود. ما قصد داریم تا با استفاده از المان‌های سندباکس داخل نقشه (مثل محیط‌های قابل تخریب) یا رویدادهای مختلف به بازیکن‌ها یک تجربه‌ی پویا و هیجان‌انگیز را ارائه کنیم.

ویجیاتو: پشتیبانی از بخش آنلاین بازی به چه صورت ادامه خواهد یافت؟ آیا به این بازی به عنوان یک تجربه لایو سرویس نگاه می‌کنید یا که باید انتظار نسخه‌های جدیدتری از این بازی در آینده داشته باشیم؟

بله، ما در نظر داریم که نقشه‌ها و حالت‌های جدیدی را تا زمان انتشار و بعد از آن به بازی اضافه کنیم. این برنامه وجود دارد که هر ماه یا هر دو ماه یک بار نقشه جدیدی به بازی اضافه شود. قطعا یکی دیگر از برنامه‌های ما بازگرداندن سلاح‌ها و نقشه‌های قدیمی و خاطره‌انگیز نسخه‌های قدیمی و کلاسیک سری خواهد بود.

ویجیاتو: برای مثال در حال حاضر نبردهای هوایی محدود به مبارزات بالگردها می‌شود. می‌توانیم انتظار نبردهای هوایی گسترده‌تر و حضور جنگنده‌هایی مثل هواپیما یا جت را داشته باشیم؟

اتفاقا ما در حال حاضر روی همین مورد تمرکز کرده‌ایم و به زودی اتفاقات جذابی در این بخش رخ خواهد داد. همین امسال می‌توانید انتظار اضافه شدن چنین قابلیت‌هایی به بازی را داشته باشید.

راستی، سوال قبلی شما را به طور کامل پاسخ ندادم. در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای برای یک نسخه جدید از این سری نداریم و نگاه ما به بازی به شکل یک تجربه‌ی سرویس محور خواهد بود.

ویجیاتو: دوست داریم کمی از تخریب‌پذیری بازی و نقش آن داخل گیم‌پلی بپرسیم. طبق تجربه ما، تخریب‌پذیری در بازی وجود دارد، اما کمی محدودتر از آثاری مثل بتلفیلد به نظر می‌رسد. آیا این بخش در ادامه پیشرفت خواهد کرد؟

در انتهای سال جاری، ما یک آپدیت بزرگ برای بازی در نظر گرفته‌ایم. این به‌روزرسانی در دو بخش بازی تاثیر چشم‌گیری خواهد داشت. در بخش اول ما شاهد پیشرفت چشمگیری در بخش صداگذاری خواهیم بود و قصد داریم طی این به‌روزرسانی از ارائه حس و حال جنگ و غوطه‌وری بازیکن در طول مبارزات اطمینان لازم را حاصل کنیم.

در مرحله دوم، این به‌روزرسانی روی تخریب‌پذیری تاکیید خواهد کرد. سوال بسیار خوبی پرسیدید اتفاقا. طی این به‌روزرسانی دست بازیکن باز خواهد بود تا به شکل گسترده‌تری نسبت به بازی‌های مشابه و به روش‌های مختلف، دست به تخریب سازه‌ها بزنند. نقشه‌های آینده ما نیز این قابلیت را خواهند داشت که در بخش‌های مختلف تخریب شوند.

ویجیاتو: خیلی ممنون که به سوالات ما پاسخ دادید. در نهایت یک سوال باقی می‌ماند و این که بازی شما خیلی بهینه و روان به نظر می‌رسید. لطفا کمی در رابطه توضیح دهید.

[با خنده] راستش ما تازه کارمان را شروع کرده‌ایم! با این وجود از آن جا که این بازی به زودی منتشر می‌شود، در تلاشیم تا آن را به خوبی بهینه کنیم.

ما هم از شما تشکر می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی