یوبیسافت میخواهد بازیهای نسل بعدش تفاوت بیشتری با هم داشته باشند
بزرگترین انتقادی که این روزها به یوبیسافت میشود، شباهت بازیهای جدیدش به یکدیگر است. انگار آنها به یک ایده کلی رسیدهاند و همین ایده را در هر اثری که میسازند Copy+Paste میکنند. اما چی شد ...
بزرگترین انتقادی که این روزها به یوبیسافت میشود، شباهت بازیهای جدیدش به یکدیگر است. انگار آنها به یک ایده کلی رسیدهاند و همین ایده را در هر اثری که میسازند Copy+Paste میکنند. اما چی شد که یوبیسافت به این نقطه رسید؟
یوبیسافت در مصاحبهای که با وبسایت VGC داشته از دلیل این همه شباهت بین ساختههای اخیرش پرده برداشت. با توجه به گفته فرانسویها این کمپانی یک تیم ادیت تقریبا صد نفره از طراحها و تهیه کنندهها دارد و در واقع آنها هستند که ایدههای کلی مربوط به طراحی و مسیر داستانی را به استودیوها میدهند.
شعبههای یوبیسافت هم بسته به پروژهای که روی آن کار میکنند، همین ایدهها را گسترش میدهند. یک منبع ناشناخته به VGC گفته که بعضی وقتها ایدههای بازیها توسط یک یا دو نفر داده میشدند. برای همین شباهت زیادی بین تعدادی از ساختههای فرانسویها میدیدیم.
حالا خبر خوب اینجاست که یوبیسافت تغییرات زیادی در این تیم داده است. اول اینکه آنها تیم ادیت را به چند گروه تقسیم کردهاند و مدیریت هر کدام را یک نفر بهعهده دارد؛ در گذشته سرج هاسکویت (Serge Hascoet) که مدیر ارشد خلاق یوبیسافت است، مدیریت کلی این تیم روی دوشش بود.
اما اکنون تیم چند گروه شده، هر کدام مدیر ارشد خودش را دارد و هاسکویت هم در نقش ناظر روی تیمها نظارت میکند. در نهایت هر گروه روی پروژههای مختلفی مشغول به کار میشود. یوبیسافت امیدوار است که اینگونه بازیهای بعدی آنها تفاوت بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
تحول دوم به تغییرات اعضای تیم و بازگشت چند چهره آشنا به یوبیسافت برمیگردد. پاتریک پلورد (Patrick Plourde) که کارگردانی بازیهای فارکرای 3، واچ داگز 2 و Child of Light را بهعهده داشت چند وقتی میشود که به یوبیسافت برگشته است. به همراه او ماکسیم بِلان (Maxime Beland) که کارگردان دو شماره اخیر اسپلینتر سل بود نیز بعد از یک سال فعالیت در اپیک گیمز دوباره در یوبیسافت مشغول کار شده است.
تمام این تغییرات در تیم ادیت و قبلترش تاخیرهایی که یوبیسافت به سه بازی معرفی شده امسالش زد، بهخاطر بازخوردهای منفی است که The Division 2 و Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint دریافت کردند.
The Division 2 نقدهای خوبی گرفت ولی از لحاظ فروش نتوانست انتظارات فرانسویها را برآورده کند. Breakpoint نیز با واکنشهای منفی خیلی زیادی روبهرو شد و همین مسئله زمینه فروش پایین بازی را فراهم کرد.
بیشتر بخوانید:
- امیدهایتان برای قسمت جدید Prince of Persia را زنده نگه دارید
- دنباله The Order 1886 در دست ساخت قرار دارد؟
- در پی عملکرد ضعیف بازیهای امسال یوبیسافت، سهام این شرکت ۲۹ درصد کاهش یافت
تماشا کنید: اختصاصی ویجیاتو: معرفی برترین بازیهای جایگزین Assassin’s Creed برای موبایل
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.