ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تأخیر Doom Eternal - Thumbnail
اخبار و گزارش‌ها

سازنده Doom Eternal: برای ساخت بازی بارها بیش از اندازه کار کردیم

طبق گفته‌های مارتی استراتون، تهیه کننده اجرایی عنوان Doom Eternal، بدون تأخیر اعمال شده این بازی نمی‌توانست به خوبی حال حاضر باشد. استراتون در گفتگو با سایت VG247 توضیح داد که استودیو اید سافت‌ویر قبل ...

محمدرضا صفری
نوشته شده توسط محمدرضا صفری | ۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۵

طبق گفته‌های مارتی استراتون، تهیه کننده اجرایی عنوان Doom Eternal، بدون تأخیر اعمال شده این بازی نمی‌توانست به خوبی حال حاضر باشد.

استراتون در گفتگو با سایت VG247 توضیح داد که استودیو اید سافت‌ویر قبل از اعلام تأخیر، ساعت‌های طولانی مشغول تکمیل بازی بودند و عقب بردن تاریخ انتشار Doom Eternal باعث شده تا تیم سازنده بتواند شرایط کار را بهتر کرده و عنوانی که احساس می‌کنند باید تحویل دهد، ساخته شود.

از نظر من بهترین بازی‌ای است که تا به حال ساخته‌ایم. فکر نمی‌کنم اگر این زمان اضافه را نمی‌داشتیم چنین چیزی را می‌گفتم. بازی کامل شده بود، چیزی [به بازی] اضافه نکردیم اما چیزی که [این تأخیر] باعث شد این بود که تعداد خیلی زیادی باگ را برطرف کردیم.

باعث شد که بتوانیم بهبودهای بیش‌تری روی بازی انجام دهیم، سیستم‌های بک اند را تقویت کنیم و به تست محصول خروجی برای مردم مشغول شویم. چند نسخه اضافه از این کارها کردیم و چند مورد هم به بازی اضافه کردیم، فقط چیزهایی که باعث بالانس بیش‌تر شوند و چند خروجی را نیز پچ کردیم.»

کار اضافه و کرانچ سازندگان مبحثی داغ در سال‌های اخیر بوده که انتقادات شدیدی به آن به خاطر عدم توجه سازندگان و ناشران بازی‌های AAA به میزان زمان کاری و وضعیت روحی، روانی و حتی فیزیکی کارکنان وارد شده است.

استراتون گفت که سران استودیو اید سافت‌ویر سعی در تشویق سازندگان به این که عجله‌ای نداشته باشند می‌کردند، با این حال خیلی از کارکنان انتخاب کردند تا بیش‌تر کار کنند و کمی کرانچ را لازم دیدند.

اکثر روزهای سال پیش به سختی مشغول کرانچ بودیم. به صورت فاز بندی انجام می‌شد. یک گروه از افراد بودند که کرانچ می‌کردند تا گروه دیگر استراحت کند. وقتی کارشان تمام می‌شد، ممکن بود لازم باشد تا کمی کرانچ کنند. ما واقعاً صادقانه سعی می‌کنیم و نسبت به زمان و زندگی افراد احترام قائلیم. افراد خیلی فداکاری داریم که انتخاب کردند تا در بیش‌تر مواقع زمان زیادی را کار کنند. خوب بود چون که می‌خواهیم بازی بدون نقص باشد. می‌خواهیم انتظارات ما و انتظارات مشتریان را برآورده کند.

[یک تأخیر] باعث می‌شود کمی فشار و استرس کم شود اما تقریباً یکی از آن مواردی است که ما حتی بیش‌تر تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌شود کار محکم‌تر انجام شود.»

عنوان Doom Eternal قرار است برای پلتفرم نیتندو سویچ هم منتشر شود اما وقتی که ورژن‌های دیگر بازی تأخیر خوردند، انتشار نسخه سویچ به تاریخی نامشخص منتقل شد.

در حالی که هنوز هیچ تاریخ انتشاری اعلام نشده اما استراتون می‌گوید که انتشار بازی زودتر از چیزی که انتظارش را داریم انجام می‌شود.

در مورد وقت ناهار حرف نمی‌زنیم، پس نمی‌توانم دقیق بگویم. اما [انتشار نسخه نینتندو سویچ] خیلی با فاصله نیست. سخت در حال کار روی آن هستیم. استودیو پنیک باتم سخت در حال کار روی آن است. فکر نمی‌کنم مخاطبان نا امید شوند.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: ویجیاتو – ۳ اشتباه کوجیما در ساخت Death Stranding

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی