بازی Godfall، نخستین انحصاری پلی استیشن 5 را بیشتر بشناسید
چه انتظاری باید از بازیهای نسل بعد داشته باشیم؟ این سوالی گسترده است که در این روزهای آغازین از چرخه نسلی کنسولها ذهن همه ما را به خود مشغول کرده. هر روز که میگذرد، درکی ...
چه انتظاری باید از بازیهای نسل بعد داشته باشیم؟ این سوالی گسترده است که در این روزهای آغازین از چرخه نسلی کنسولها ذهن همه ما را به خود مشغول کرده. هر روز که میگذرد، درکی واضحتر از تکنولوژی و قطعاتی که درون کنسولها جای گرفتهاند مییابیم اما هنوز نمیدانیم که تمام این بهبودها چه تاثیری بر بازیها خواهند گذاشت.
به همین خاطر است که بازی Godfall به موردی جالب برای بررسی تبدیل شده؛ این نهتنها نخستین انحصاری تایید پلی استیشن 5 است، بلکه نخستین عنوانی است که گیمپلی و گرافیک نسل بعد را به شکلی محسوس به نمایش درآورده است.
بیشتر بخوانید:
- انبوهی از اطلاعات تازه راجع به پلی استیشن 5 لو رفت
- نگاهی عمیق به پلی استیشن 5
- سیستم مبارزه Godfall بیشترین استفاده را از کنترلر پلی استیشن 5 میبرد
بازی Godfall توسط Counterplay Games ساخته میشود، استودیوی که پروژه کیکاستارتری Deulyst را برعهده داشته و این بازی طی سه سال اخیر به جایگزینی شایسته برای هارتاستون و The Elder Scrolls: Legends تبدیل شده است. اما هرچقدر هم تحت تاثیر Duelyst قرار گرفته باشید، Godfall عنوانی بسیار متفاوت با یک بازی کارتی است.
در واقع Godfall به عنوان یک اکشن-نقشآفرینی نسل بعدی معرفی شده؛ یک بازی فانتزی با تمرکز بر المانهای کوآپ که شما و دوستانتان را برای مدتهایی طولانی بعد از عرضه پلی استیشن 5 سرگرم نگه خواهد داشت.
کانترپلی میخواهد مبارزات تنبهتن و شمشیرمحور را با زاویه دید سومشخص ترکیب کرده و در عین حال بر روند پیشرفت متکی بر لوت تمرکز داشته باشد. سازندگان Godfall این بازی را یک «لوتر-اسلشر» مینامند و مدیرعامل کانترپلی عقیده دارد چنین چیزی باید برای تمام دارندگان احتمالی پلی استیشن 5 جالب باشد.
کیث لی، مدیرعامل کانترپلی میگوید «یک تجربه شوتر-لوتر و کوآپ شبیه به بردرلندز را تصور کنید، اما در عوض این یک تجربه لوتر-اسلشر و کوآپ است که در یک جهان فانتزی جدید و جدیتر دنبال میشود؛ جهانی که پر شده از شوالیههای قهرمان و جادوهای باستانی».
جهانی که لی دربارهاش صحبت میکند، جهانیست که ریشه در فانتزی حماسی دارد. این یک جهان مرموز است که به نقطه تلاقی قلمروهای باستانی و جادوی پنهان تبدیل شده. به بیان دیگر قلمروهای هوا، زمین، آتش، روح و آب با یکدیگر برخورد کرده و آخرالزمانی قریبالوقوع را رقم زدهاند.
اگر تریلر ابتدایی بازی که درون موتور ضبط شده را به دقت تماشا کرده باشید، حداقل دو قلمرو را دیدهاید. آخرین بازماندهی محفل شوالیهها -گروهی که کاراکتر قابل بازی شما به آن تعلق دارد- زیر برج Skybreak Monolith در قلمروی زمین ایستاده و برای موج دشمنانی که از گرداب بالا سرش از راه میرسند آماده میشود.
مبارزه با این دشمنان خطرناک نیازمند سه چیز است: مهارت، غارت و چند رفیق که شانه به شانه شما بجنگند. اگرچه بازی Godfall را میتوان به تنهایی هم پیش برد، گیمپلی بازی با ذهنیت کوآپ طراحی شده است. این یک بازی اکشن تهاجمی است که از شما میخواهد همواره سلطهجویانه رفتار کنید. کانترپلی قول میدهد که دشمنان بسته به ابعاد تیم شما پاسخی داینامیک میدهند و در زمان لازم، از طریق الگوهای مبارزه، میزان چالش تغییر میکند.
این قابلیتی مورد انتظار است، خصوصا با درنظرگیری اینکه گادفال میخواهد مبارزات تنبهتن را در اولویت گیمپلی قرار دهد. لی توضیح میدهد که یاد گرفتن چرخه گیمپلی آسان است و شما «به سلاحهای تنبهتن نزدیکبرد مجهر میشوید و قادر به نابود کردن دشمنان و همراهی دوستان به هنگام دستیابی به لوت قدرتمند و محشر خواهید بود».
چالش اصلی در تجربه مبارزات هم ناشی از دقتی خواهد بود که میطلبند. لی توضیح میدهد که در این بازی، مبارزات یک-در-برابر-انبوه را تجربه خواهید کرد و از سوی دیگر باسفایتهای تک-به-تک چالشبرانگیز هم خواهید داشت.
تریلر گادفال ضمناً فرصتی داد تا نگاهی کوتاه به سه تیپ شخصیتی بازی داشته باشیم. کار به عنوان یک آواتار از محفل شوالیهها شروع میشود و در ابتدا یک لوح سفید دارید که میتواند بسته به سبک بازی شخصی شما و سلاحهایی که برمیدارید دگرگون شود (دو جایگاه برای سلاحهای سرد در نظر گرفته شده و چندین قابلیت دیگر برای ضربات دوربرد هم خواهید داشت که البته در استفاده از آنها محدودیت زمانی در نظر گرفته شده).
در واقع بخش مهمی از روند لوت بازی درباره یافتن Valorplateها خواهد بود؛ اینها زرههایی کامل هستند که انعطافپذیری بیشتر را به مبارزات و همینطور کلاس اصلی کاراکتر شما میآورند.
کانترپلی میگوید قادر به تغییر نقش خود در میانه ماموریتها خواهید بود و هر Valorplate قابل ارتقا است تا تواناییهای تهاجمی، قدرت و ظرفیت بیشتری برای عناصر جادویی فراهم آورد. اگرچه لحظات کوتاهی از مبارزات را به چشم دیدهایم، احتمالا بهترین توصیف برای گیمپلی، ترکیبی از Lord of the Fallen و دیابلو باشد. در کنار دوربینی که روی شانه کاراکتر قرار گرفته و تمرکز روی حملات نزدیک و کنترل جمعیت عظیم دشمنان خواهد بود.
چیزی که هنوز به آن نپرداختهایم، ظاهر مسحورکننده بازی Godfall است. تریلر کوتاه بازی مزه آنچه باید از پلی استیشن 5 انتظار داشت را زیر زبانمان برد و به همین زودی تحت تاثیر محیط پرجزییات و متراکم، ابعاد وسیع، نورپردازی داینامیک و افکتهای ذراتش قرار گرفتهایم.
اما لی میگوید که موضوع درباره تواناییهای گرافیکی بازی نیست، بلکه درباره پیشرفتهاییست که به لطف تکنولوژی کنسول حاصل شده. «SSD قدرتمند پلی استیشن 5 سطحی تازه از جزییات را به تمام اشیای داخل محیط میآورد و در عین حال به شکلی پیوسته جهان عظیم ما را بارگذاری میکند. سیستم مبارزه ما ذاتاً حرکت-محور است، بنابراین "تریگرهای تطابقپذیر" و "بازخورد لمسی" [در کنترلر پلی استیشن 5] باعث میشود لحظه-لحظهی مبارزات حسی هیجانانگیز و درونی داشته باشد».
با تمام این اوصاف، بسیاری از ما برای تجربه عنوانی که ممکن است نخستین بازی کوآپ نسل بعد باشد هیجانزدهایم. با درنظرگیری موفقیت عناوینی مانند دستینی، دیابلو 3 و دیویژن، مشخص است که این دست از بازیهای لوتمحور، مبتنی بر تجربه گروهی، داینامیک و تکاملیافته یکی از عناصر اصلی نسل نهم خواهند بود. سازندگان بازی میگویند در سراسر سال ۲۰۲۰، اطلاعات بیشتری راجع به بازی منتشر خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مقاله???