ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

کارگردان Gears of War از کار در 2K و اهمیت توجه به تنوع جنسیتی می‌گوید

رئیس استودیوی The Coalition و کارگردان نسخه‌های اخیر فرنچایز Gears of War، یعنی راد فرگوسن در یک سخنرانی در PAX South کمی در مورد کار با شرکت 2K، ساخت بازی Mafia 3 و همچنین اهمیت ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

رئیس استودیوی The Coalition و کارگردان نسخه‌های اخیر فرنچایز Gears of War، یعنی راد فرگوسن در یک سخنرانی در PAX South کمی در مورد کار با شرکت 2K، ساخت بازی Mafia 3 و همچنین اهمیت توجه به نژادها و تنوع جنسیتی در بازی‌ها صحبت کرده است.

او ابتدا توضیح می‌دهد که چگونه در استودیو 2K از شغلی به شغل دیگر منتقل می‌شده است. او پس از کار در Irrational Games و کمک کردن به ساخت Bioshock Infinite استودیوی خود را تاسیس کرد و مشغول کار روی بازی جدیدی شد. اما به دلیل اختلافاتی که با مدیریت ارشد داشت از آن‌جا جدا شد. آن استودیو Hangar 13 و آن بازی هم بعدا به Mafia 3 تبدیل شد.

من توانستم استودیوی جدیدی تاسیس کنم و روی یک بازی تازه کار کنم. هیچوقت آن را به پایان نرساندم، اما در نهایت آن استودیو به Hangar 13 و آن بازی هم به Mafia 3 تبدیل شد. دلیلی که آن را تمام نکردم اختلافاتم با مدیریت بر سر بازی و استودیو بود و ایده‌هایمان با هم تداخل داشت. به همین دلیل برای بار دوم در عمرم از محل کارم جدا شدم.

همچنین فرگوسن کمی در مورد اهمیت کار و تعامل با افراد با نژادها، جنسیت‌ها و گرایشات مختلف سخن گفته است. او معتقد است که اگر فقط بخواهید در حلقه اجتماعی خودتان باقی بمانید، دیدتان نسبت به اطرافیانتان محدود می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها را نادیده بگیرید.

اگر فقط بخواهید در برج خود باقی بمانید و از بقیه منزوی شوید، حلقه‌های اجتماعی‌تان و مخاطبانتان محدود یا به هر نحوی یک جانبه می‌شوند. اگر من آگاهانه تصمیم نگیرم که از این ایده خارج شوم، با افراد مختلف آشنا و آن‌ها را استخدام کنم تا نظرات و ایده‌های جدیدشان را بشنوم، اگر این کار را عمدا انجام ندهید، پس سهوا سایر مردم را از خود دور خواهید کرد.

او همچنین ادامه داده که می‌داند فرنچایز Gears در طول این همه سال، با وجود مردان و سلاح‌های خیلی بزرگ بیش از حد مردانه بوده است. اما او خوشحال است که The Coalition قدم‌هایی جهت جذب مخاطبان بیشتری برداشته است. به طور مثال در نسخه آخر، یعنی Gears 5 برای اولین بار شاهد حضور کیت دیاز به عنوان یک شخصیت اصلی مونث هستیم.

در حال حاضر خبری از نسخه اصلی بعدی Gears وجود ندارد. اما The Coalition با همکاری استودیوی Splash Damage در حال کار روی نسخه اسپین آفی با نام Gears Tactics بوده که این فرنچایز را وارد سبک و سیاق XCOM می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – با ایکس باکس سری ایکس از خیلی نزدیک آشنا شوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی