ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار بازی

دیتاماینرها از حیات توسعه بازی Half-Life 3 می‌گویند

هوپیوم زنده است

رایکا شریفی
نوشته شده توسط رایکا شریفی تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۵ | ۱۶:۲۸

از پیش‌بینی‌ها چنین برمی‌آمد که Valve قصد داشته Half-Life 3 را به‌عنوان بازی زمان عرضه Steam Machine معرفی کند؛ نظریه‌ای که پس از اظهارات مایک استراو، دبیر ارشد وب‌سایت «اینسایدر گیمینگ» قوت گرفت؛ اما اکنون با قیمت‌گذاری Steam Machine ماجرا متفاوت شده است.

چندین افشاگر این ادعا را رد کرده و به این نکته اشاره داشتند که بازی Half-Life: Alyx هم به‌صورت مستقل از هدست Valve Index با تاخیر مواجه شده بود. با این احوالات، روزنه‌ «هوپیوم» هم‌چنان وجود دارد؛ افشاگر و دیتاماینر شناخته‌شده «ولو»، در رشته توییتی جدید تاکید کرده است:

این پروژه لغو نشده است.

چندین به‌روزرسانی اخیر هم دست به تایید این ادعا می‌زنند. دیتاماینرها هم‌چنان در فایل‌های «ولو» به رشته‌کدهای مرتبط با HLX دست پیدا می‌کنند. کار به جایی رسیده است که Valve در یکی از به‌روزرسانی‌های Dota 2 با جامعه دیتاماینرها شوخی کرد و نام یکی از متغیرها را به این جمله تغییر داد:

چرا دارید اسم‌های متغیر ما را می‌خوانید؟

در مورد اتفاقاتی که پشت صحنه Half-Life 3 در جریان است، تایلر مک‌ویکر، تحلیل‌گر و منبع شناخته‌شده اخبار مرتبط با «ولو» معتقد است:

کاهش به‌روزرسانی‌های پروژه دیگری با نام رمز "TF" که آن هم از طریق دیتاماینینگ کشف شده بود، می‌تواند نشانه انتقال منابع توسعه به HLX باشد.

به باور او:

برخلاف گزارش‌های قبلی، پروژه Half-Life 3 نه‌تنها به مراحل پایانی نزدیک نشده، که احتمالا ترافیک روند توسعه آن در ماه‌های اخیر بیشتر هم شده است.

مک‌ویکر هم‌چنین اعلام کرده که در حال آماده‌سازی یک ویدیوی پرسش و پاسخ است تا به مهم‌ترین سؤالات جامعه طرفداران پاسخ دهد و دلایل احتمالی تأخیر غیرمنتظره سال گذشته را بررسی کند. از سوی دیگر، «گیب فالوور» هم با ابراز ناراحتی از تکرار شایعات مربوط به استیم ماشین گفت:

از بس به مردم گفتم که فکر نمی‌کنم هف-لایف ۳ هیچ‌وقت قراری برای زمان عرضه استیم ماشین داشته باشد، خسته شده‌ام. هم‌چنین گمان نمی‌کنم ولو یک محصول آماده را فقط به خاطر محصول دیگری نگه دارد. ولو همیشه بیش از حد آشفته و غیرمتمرکز بوده که بتواند در خصوص سخت‌افزار و نرم‌افزار دو پروژه که توسط دو تیم مجزا هدایت می‌شود، هماهنگی حاصل کند.

در نهایت، طرفداران فعلا باید منتظر اطلاعات رسمی بیشتری بمانند. با این حال، دست‌کم می‌توان با اطمینان بیشتری گفت که Half-Life 3 هنوز از بین نرفته است.

رایکا شریفی
رایکا شریفی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی