فریم ریت بیشتر یا رزولوشن بالاتر؟ مدیر ایکس باکس یکی را ترجیح میدهد [نظرسنجی]
چند سال اخیر بحث بین فریم ریت یا رزولوشن حسابی داغ شده و کاربران راجع به اینکه کدامیک اولویت بالاتری دارد مرتبا بحث و جدل دارند. در این میان، مدیر برند ایکس باکس، فیل اسپنسر ...
چند سال اخیر بحث بین فریم ریت یا رزولوشن حسابی داغ شده و کاربران راجع به اینکه کدامیک اولویت بالاتری دارد مرتبا بحث و جدل دارند. در این میان، مدیر برند ایکس باکس، فیل اسپنسر در آخرین مصاحبهاش، علاقهای که به فریم ریت بالاتر دارد را دوباره بعد از چند سال مطرح کرد.
در مصاحبه با Stevior، اسپنسر گفت:
حس بازیها چیزی است که قطعا ما میخواستیم تمرکز بیشتری رویشان داشته باشیم، نه اینکه فقط چند پیکسل اضافه روی صفحه بریزیم.
او سالها پیش و زمان عرضه بازی دستینی هم به ماجرای اولویت فریم ریت بالاتر اشاره کرده و به وبسایت TechRadar گفته بود: «فریم ریت برای من به شکل قابل ملاحظهای مهمتر از رزولوشن برای گیمپلی است و ترکیب این دو با هم است که سبک هنری درست و آزادی به همراه میآورد.»
فریم ریت را براساس هر فریم تصویر که در ثانیه روی نمایشگر میبینید اندازهگیری میکنند. توسعهدهندگان حداقل ۳۰ فریم در هر ثانیه را به عنوان کمترین حالت ممکن و شکل استاندارد در نظر میگیرند. کمتر از ۳۰ فریم در هر ثانیه منجر به تاخیر نمایش یا لگ شده و در مجموع تصویر درستی از بازی ارائه نمیدهد؛ به خصوص در بازیهایی که نیازمند واکنش سریع است.
رزولوشن اما از سوی دیگر به معنای ابعاد یک تصویر است. هر چه یک تصویر رزولوشن بالاتری داشته باشد، جزئیات بیشتری از آن را میتوان دید.
در همه نسلهای کنسولها، سخت افزار عامل محدودکننده فریم ریت و رزولوشن بوده. بنابراین هر توسعهدهندهای مجبور است بین یکی از این دو انتخابی داشته باشد. شما کدام را ترجیح میدهید؟ میخواهید یک بازی با جزئیات زیاد ولی فریم پایینتر را تجربه کنید یا سرعت بازی برایتان از جزئیات گرافیکی کمتر است؟
مشاهده نتایج بعد از ثبت رای
تماشا کنید: گفتگوی ویجیاتو با رضا علوی، دیزاین منیجر ایرانی برند ایکس باکس
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سوال:فریم ریت بیشتر یا رزلوشن پایین تر؟
جواب: پینگ زیر ۱۰۰