منتقدان درباره Doom Eternal چه نظری دارند؟
بالاخره انتظارات طرفداران به پایان رسید و Doom Eternal نزدیک به چهار سال پس از نسخه ۲۰۱۶ تنها دو روز دیگر در دستانمان خواهد بود. روز گذشته موعد برداشته شدن امبارگوی بازی بود و طبق ...
بالاخره انتظارات طرفداران به پایان رسید و Doom Eternal نزدیک به چهار سال پس از نسخه ۲۰۱۶ تنها دو روز دیگر در دستانمان خواهد بود. روز گذشته موعد برداشته شدن امبارگوی بازی بود و طبق نقدها، بازی نه تنها دنبالهای لایق برای فرنچایز دووم، بلکه شاید یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ باشد.
در حال حاضر بیشترین نقدهای بازی در متاکریتیک برای نسخه پیسی ثبت شده که با ۲۵ نقد، متای ۸۹ را کسب کرده است. نسخههای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، هر کدام با ۱۷ نقد، به ترتیب متای ۸۷ و ۹۰ را به دست آوردهاند. در اوپنکریتیک نیز بازی از ۶۹ نقد میانگین نمره ۹۰ را کسب کرده و ۹۷٪ منتقدان هم آن را پیشنهاد کردهاند.
پس از دو ماه نسبتا سوت و کور در بازار گیم، میتوان گفت که با عرضه عناوینی همچون Animal Crossing: New Horizon ،Nioh 2 ،Ori and the Will of the Wisps و در نهایت دووم اترنال، نوروزی ایدهآل برای گیمرها رقم خورده است. بازی در تاریخ ۲۰ مارس، یا اول فروردین برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پیسی و گوگل استیدا عرضه خواهد شد. نسخه نینتندو سوییچ بازی نیز در حال ساخت است و در تاریخی نامعلوم منتشر خواهد شد.
در ادامه، خلاصه برخی از نقدهای بازی را میتوانید بخوانید:
GameSpot - امتیاز ۸ از ۱۰ (نقد کامل نشده و ممکن است این نمره تغییر کند)
«با این که ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، پیچیدگی و عمق مبارزات دووم ایترنال، به همراه امکانات حرکتی بهبود یافته و طراحی مراحلی که امکانات بسیاری در اختیارتان قرار میدهند، لحظات به شدت هیجانانگیزی را خلق میکنند که هر آن چه که دووم ۲۰۱۶ را آن قدر خوب میکرد را از اینی هم که هست بهتر میکنند. مبارزات آن به همان اندازه سریع و پر از آشوب است، اما از شما توقع دارد که دائم دور و بر خود را زیر نظر داشته باشید تا پیروز شوید. وقتی که ریتم دووم ایترنال دستتان آمد، آن وقت است که حس میکنید یک شیطان کش فوقالعاده هستید.» - فیل هورنشاو
USGamer - امتیاز هنوز مشخص نشده
«دووم ۲۰۱۶ یک ادای دین تقریبا بینقص به خشونت دیجیتالی بود و حال و هوای تازهای به نسخههای اصلی سری داده بود. سریع و خشن، به همراه ترکیبی بینقص از مبارزات اول شخص، داستان و لول دیزاین. همچنین بازی میدانست که کی به اتمام برسد. دووم ایترنال تا حد زیادی از مشکلاتی که خیلی از دنبالهها به آن دچار میشوند فرار کرده، اما با این حال آن ریتم عالی با داستان بیشتر، پلتفرمینگ بعضا نه چندان جالب و کلکتبلهای بیشتر کمی ضربه دیده است. دووم ایترنال در نهایت کارش را با موفقیت به اتمام میرساند، اما در مسیر خود ضربههای بیشتری نسبت به نسخه قبل میبیند. با این حال، همان طور که پادشاه وایکینگ فضایی میگوید، «تو شکستناپذیر باقی میمانی». دووم ایترنال قطعا شکست نخورده و در این ایام سخت، فکر میکنم همهمان به کمی «Rip and Tear» نیاز داریم.» مایک ویلیامز
PC Gamer - امتیاز ۹۴ از ۱۰۰
«هضم آن ابتدا سخت بود و بعدش هم اعصاب خردکن، و ناگهان هیجانانگیز و تازه شد. بله، این که به آتش کشیدن هیولاها باعث شارژ شدن آرمورتان میشود اصلا با عقل جور در نمیآید. اما همین چیزها هستند که یک حس و حال هیجانانگیز و اضطرابآور را ایجاد میکنند و فارم کردن آرمور از همان یارویی که با او در حال دوئل کردن هستم یک بده و بگیری با دشمنانتان ایجاد میکند که در هیچ شوتر دیگری وجود ندارد.» - جیمز دیونپورت
Polygon - پیشنهاد شده
«وقتی که بالاخره بازی دستتان آمد، وقتی به طور غریزی میدانید که از نارنجکهای یخزننده استفاده کنید (که در این نسخه جدید است) تا یک شیطان قدرتمند را کند کنید، یک گله از دشمنان را برای آرمور گرفتن به آتش بکشید، یک تیر آتشین به یک هیولای در حال پرواز بفرستید، آن دشمنان در حال سوختن را برای جان گرفتن از بین ببرید و آن دشمن یخ زده را قبل از این که به مبارزه برگردد از وسط نصف کنید، آن وقت است که حس میکنید واقعا دوومگای هستید. و دوومگای هم شبیه یک خدا به نظر میرسد. هوش بسیار بالایی میخواهد که چیزی بسازید که اغلب به نظر احمقانه میرسد اما به شدت هیجانانگیز و انرژیبر باشد.» - کریس پلنت
Eurogamer - بدون امتیاز
«با این حال اگر به دنبال ارضا شدن درونی هستید، ایترنال کاملا آن را برآورده میکند. مبارزات باز هم درباره چرخش بی وقفه بین حمله و عقبنشینی و در نظر گرفتن اکولوژی یک میدان مبارزه خشن که در آن تیر، جان و آرمور را به جای پیدا کردن مدکیت و اشیا مشابه در گوشه کنار محیط یا پنهان شدن در گوشهای، از خود دشمنان به دست میآورید هستند. یک دشمن را متوقف کنید و میتوانید او را برای مقداری جان از بین ببرید. این کشتنها به عنوان پنجرههایی برای استراحت هم به کار میروند و سایر شیاطین تا زمانی که آناتومی قربانی خود را چپ و راست میکنید منتظرتان میمانند. این کار را حتی با چند متر فاصله هم میتوانید انجام دهید و بازی شما را بدون نیاز به انیمیشن خاصی مستقیم به هدفتان منتقل میکند، که با آن میتوانید فرار کنید یا از پشت سر دشمنانتان در آیید. آنها را با اره برقی تکه پاره کنید و جایزهتان مقدار زیادی مهمات برای تمامی سلاحهایتان خواهد بود. برای دشمنان بزرگتر به بنزین بیشتری نیاز دارید، اما همیشه برای دشمنان ضعیفتر به اندازه کافی در اختیار خواهید داشت. آن ها هم همیشه در میدانهای نبرد به شکل ناتمام ظاهر میشوند تا زمانی که دشمنان بزرگتر را از بین ببرید.» - ادوین ایونز-تِروِل
تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – بهترین بازیهای دهه گذشته
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
معلوم بود فوق العاده میسازنش واقعا