ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

داستان بازی Doom Eternal – بکش و بسوزان

چندی پیش بود که بازی Doom Eternal، آخرین نسخه یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ، منتشر شد و توانست ضمن کسب نقدهای مثبت، رکورد فروش مجموعه را نیز بشکند. امروز تمام رمز و رازهای ...

امیر سلیمی
نوشته شده توسط امیر سلیمی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۰

چندی پیش بود که بازی Doom Eternal، آخرین نسخه یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ، منتشر شد و توانست ضمن کسب نقدهای مثبت، رکورد فروش مجموعه را نیز بشکند. امروز تمام رمز و رازهای داستان بازی Doom Eternal را برایتان شرح خواهیم داد. با ویجیاتو همراه باشید.

حتی اگر Doom 2016 را بازی کرده باشید، هنوز داستان بازی Doom Eternal می‌تواند گنگ و گیج‌کننده باشد. بازی بدون شفاف سازی در مورد آنچه در نسخه پیشین اتفاق افتاده با حمله شیطانی تمام عیاری به زمین آغاز می‌شود و به دلایلی نامشخص، سفیه فضایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که یک قلعه نیز هست.

همانطور که در بررسی Doom Eternal نیز اشاره کردیم، برای لذت بردن از گیم‌پلی و مبارزات پیچیده Doom Eternal نیازی به توجه به داستان نیست اما در عین حال دنبال کردن داستانِ پیچده بازی نیز می‌تواند در نوع خود، بسیار جذاب باشد.

منتهی سختی کار این است که برای فهم داستان بازی، به انجام کارهای فرعی زیادی، شامل پیدا کردن تعدادی کتیبه پراکنده در محیط بازی نیاز دارید که در کنار آزاد کردن مهارت‌ها، راویت داستان را هم بر عهده دارند. اگر به هر دلیلی، علاقه‌ای به گشت و گذار در محیط‌ها ندارید ولی می‌خواهید از جذابیت‌های داستان بازی Doom Eternal سر دربیاورید، در این مقاله تمام داستان بازی و کتیبه‌ها شرح داده می‌شود.

این مقاله بخش‌هایی از داستان Doom Eternal و دیگر نسخه‌های سری را اسپویل می‌کند.

میکرها (The Maykrs)

پیش از پرداختن به دووم ‌اسلیر (Doom Slayer)، شخصیت اصلی، باید به کاراکتر‌های دیگر بپردازیم که نقش مهمی در داستان بازی Doom Eternal ایفا می‌کنند و احتمالا پیش از این با آن‌ها آشنا نبوده‌اید. خان میکر (Khan Maykr) دشمن اصلی بازی است. او از نژاد ساکنین سیاره‌ای به نام اوردِک (Urdak) است؛ ساکنین این سیاره اساسا فرشته هستند و سیاره آن‌ها یک بهشت تکنولوژیک است. اوردک، سیاره‌ای بسیار خاص و خارج از واقعیت مادی است و اگر خان میکر حضور شما را نخواهد، رسیدن به اوردک غیرممکن می‌شود.

در زمان‌های خیلی دور، میکر توسط موجودی به نام پدر خلق شد یا با او روبه‌رو. مشخص نیست پدر در واقع چه کسی بوده است، اما جوهره او برای مدتی طولانی در اوردک ماند و به هسته جامعه میکرها تبدیل شد. در این مدت، میکرها فرآیندی به نام تجلی را پشت سر می‌گذاشتند. هرچند میکرها عمر بسیار طولانی دارند اما سرانجام به مرحله دگرگونی و نابودی رسیده و به نظر می‌رسد فرآیندِ تجلی، نوعی چرخه مرگ و حیات دوباره باشد. میکرها در واقع مردمانی منفرد هستند که وقتی می‌میرند، به هوشیاری جمعی می‌رسند؛ بنابراین تجلی، نوعی فرآیند رسیدن به تناسخ و حیات مجدد است.

هر ده هزار سال، میکرها رهبری را از میان هوشیاری جمعی خود انتخاب و ایجاد می‌کنند و او را خان می‌نامند. خان تا قبل از انتخاب خان بعدی، رهبری میکرها را بر عهده دارد و طی این زمان، مردمان سیاره اوردک از نظر جسمی ناتوان از سرپیچی خان هستند. بنابراین، در حالی که محدودیت‌هایی ذاتی برای خان میکر طی فرآیند تجلی وجود دارد، خان قدرت زیادی داشته و ممکن است نخواهد قدرت را رها کند.

سرانجام، اتفاق عجیبی رخ داده و پدر ناپدید می‌شود. در کتیبهِ میکرها ذکر شده که ذات پدر ممکن است توسط میکری به نام سرافیم (Seraphim) به سرقت رفته باشد، اما جزئیات زیادی از این ماجرا بیان نشده است. نکته اصلی ماجرا اما اینجاست که پدر، ناپدید شده و این اتفاق باعث به هم ریختن جامعه میکرها و از همه مهمتر فرآیند تجلی شده است. در واقع، اختلال در فرآیند تجلی، میکرها را ترسانده و خان به دنبال راهی برای متوقف کردن آن است.

داستان سنتینل‌ها (The Sentinels)

در همین حال، در سیاره‌ای به نام Argent D'Nur، گروهی از رزمندگان ماهر و قدرتمند فضایی، به پا خواسته و جامعه‌ای را ایجاد می‌کنند. این گروه خود را آرجنتا (Argenta) نامیده و دنیای خشن، مرموز و پر شده از هیولای خود را فتح و تسخیر می‌کند. آن‌ها ارتشی از شوالیه‌های مقدس به نام Night Sentinels ایجاد می‌کنند که وظیفه اصلی‌شان محافظت از سیاره و برقراری عدالت است.

مشخص نیست که میکرها موجوداتی زنده و طبیعی هستند یا نوعی سیستم هوش مصنوعی کامپیوتری، اما هوشیاری جمعی آن‌ها قادر به حدس و گمان برای ترسیم آینده‌های احتمالی است. در تمام بینش‌های آن‌ها از آینده احتمالی خود، یک واقعه همواره پیش‌بینی شده: مبارزی به نام Unholy One از سنتینل‌ها به پا خواسته و آن‌ها را نابود می‌کند.

میکرها دستگاهی به نام Divinity Machine ایجاد کردند و از سنتینل‌ها خواستند که از آن روی رزمندگان آرجنت استفاده کنند تا با بررسی وجود «ناخالصی‌» در آرجتنت‌ها، Unholy One را قبل از اینکه او بتواند سیاره اوردک را ویران کند، پیدا کنند. سنتینل‌ها نیز موافقت کردند، البته مشخص نیست که Divinity Machine چیست و دقیقا چگونه کار می‌کند، اما ماجرا هر چه که باشد این ماشین در سیاره Argent D'Nur قرار دارد.

دووم گای

در همین حین، Doom 1 اتفاق می‌افتد. در مریخ، نگهبانی امنیتی که در یک مرکز تحقیقاتی مشغول به کار است، بعد از باز شدن تصادفی پورتال‌های جهنم توسط دانشمندانی که مشغول کارهای تحقیقاتی هستند، خود را میان تهاجم شیاطین پیدا می‌کند. Doom Guy پس از کشته شدن دیزی، خرگوش خانگی‌اش، توسط یک شیطان، به سبک جان ویک شروع به قلع‌و‌قمع و لت‌و‌پار کردن شیاطین می‌کند.

سپس در Doom 2، شیاطین سعی می‌کنند به زمین هجوم آورند و دووم گای در آنجا با آن‌ها می‌جنگد و حمله را دفع می‌کند. در Final Doom، شیاطین به یکی از قمرهای مشتری حمله می‌کنند. دووم گای به آنجا می‌رود، همه آنها را می کشد و حتی از قبل نیز خشمگین‌تر می‌شود. سرانجام در Doom 64، دووم گای به حدی عصبانی می‌شود که تصمیم می‌گیرد شخصا به خود جهنم رفته تا از خجالت تک‌تک شیاطین در‌آید.

دووم گای کارزار بسیار موفقی در جهنم دارد، اما پس از نابود کردن مادر شیاطین (Mother of Demons)، تصمیم می‌گیرد مدتی در جهنم بماند و تا جایی که امکان دارد جهنمی‌هایی را از بین ببرد. اما در مرحله‌ی جدید Doom 64 که در Doom Eternal وجود دارد، دووم گای توسط باسی شیطانی از جهنم رانده می‌شود.

دووم گای به Argent D'Nur می‌رسد

طی داستان بازی Doom Eternal، با پیش‌زمینه شخصیت اصلی بازی، دووم اسلیر، آشنا خواهیم شد تا آنچه تاکنون پوشش داده‌ایم در بطن داستانی بزرگ‌تر جای بگیرد. به نظر می‌رسد وقتی شیطان بزرگ، دووم گای را از جهنم بیرون انداخت او را به طور تصادفی به Argent D'Nur فرستاد. در آنجا، دووم گای توسط سنتینل‌ها و کاهنان آنان، Order of the Deag، پیدا شد. گذشته‌ای که دووم گای گذارنده، او را دیوانه کرده و تنها فکرش کشتن و لت‌و‌پار کردن شیاطین است. او در سیاره Argent D'Nur به عنوان یک خارجی شناخته می‌شد. لذا سنتینل‌ها او را گرفته و وارد عرصه گلادیاتورها می‌کنند؛ جایی که مجرمان فرصتی برای رهایی خود از طریق جنگ دارند تا بتوانند به ارتش پیوسته و مرگی باشکوه را بدست آورند.

در حقیقت، این بزرگ‌ترین پیچش در داستان بازی Doom Eternal است؛ بازی فاش می‌کند که شخصیت اصلی بازی‌های Doom، در حقیقت همان کاراکتری است که شما در Doom 2016 و Doom Eternal کنترلش را به دست دارید. در واقع، شما در کل این زمان در حال بازی کردن در نقش همان دووم گای بوده‌اید. در Eternal چگونگی تبدیل شدن یک خدمه فضایی دون‌پایه به دووم اسلیر افسانه‌ای توضیح داده می‌شود.

در Doom Eternal پیچش داستانی طی یک کات‌سین مشخص می‌شود، جایی که دووم گای را در Argent D'Nur نشان می‌دهد؛ در حالی که او دارد دو کاهن Order of Deag را شکار و به شیاطین و جهنم بد و بیراه نثار می‌کند. همانطور که مشخص می‌شود، سنتینل‌ها و میکرها پیش از این که دووم گای سر و کله‌اش پیدا شود، هرگز درباره بُعد جهنم نشنیده بودند. به نظر می‌رسد که این موضوع ممکن است به خان میکر این ایده را داده باشد که به قدرت ترسناک جهنم نگاهی بیندازد.

دووم گای به لطف مهارت‌های قتل و کشتار خود توانست شانس پیوستن به ارتش سنتینل را بدست آورد. با گذشت مدت زمانی کوتاه، پورتال‌های جهنم در Argent D'Nur باز شد که آغازگر هجوم شیاطین به سیاره بود. سنتینل‌ها و میکرها برای مبارزه با آن‌ها متحد شدند، اما دریافتند که ارتش‌ جهنمیان با چیزی که قبلا با آن روبرو شده بودند، متفاوت است. شیاطین از نوعی منبع انرژی قدرتمند استفاده می‌کردند که هر آنچه را که سنتینل‌ها و میکرها در اختیار داشتند، تحت تاثیر قرار می‌داد. آن‌ها در حال شکست خوردن بودند.

جنگ‌های اهریمنی

در ادامه داستان بازی Doom ، میکرها سال‌ها با شیاطین جنگیدند و دووم گای نیز در جبهه نبرد در کنار آنها بود. بعد از اینکه تعدادی از کاهنان سنتینل‌ها، برخی از شیاطین را به اسارت گرفتند و شروع به مطالعه توانایی‌های آنان کردند، در اواخر جنگ ورق برگشت. آن‌ها دست به کشف جوهره زدند که منبع نیرویی بود که شیاطین از آن استفاده می‌کردند. این جوهره به شدت قدرتمند بود و توانایی استفاده در سلاح، نیرو دادن به شهرها، شفای بیماران و حتی احیای مردگان را نیز داشت.

با شدت گرفتن جنگ‌ها، کاهنان راهی برای باز کردن پورتال‌ها به جهنم یافتند و شروع به استخراج و برداشت قدرت جهنم برای اهداف خود کردند. آن‌ها این مواد را «انرژی آرجنت» ( Argent Energy) نامیدند که به شوالیه‌های سنتینل اجازه می‌داد شیاطین را شکست دهند. آنها از انرژی آرجنت در شهرهای خود استفاده می‌کردند و این امر باعث می‌شد که Argent D'Nur  با شکوه‌تر از همیشه شود. این انرژی به سیاره اوردک نیز ارسال شد، که در آن به میکرها  اجازه داد بدون نیاز به فرآیند تجلی، بتوانند زندگی جاودانه کنند. خان میکر عملا تمام قدرت را در اختیار داشت، زیرا بدون فرآیند تجلی، او هرگز جایگزین نمی‌شد و کسی نمی‌توانست او را شکست دهد.

در این زمان، شوالیه‌های سنتینل با کمی محافظه کاری از انرژی آرجنت استفاده می‌کردند و درحالی که با شیاطین درگیر و مشغول دفاع از Argent D'Nur بودند، هنوز به میکرها اعتماد داشتند.

پیدایش دووم اسلیر

همه‌چیز بد پیش رفت. وقتی که شیاطین تهاجمی بزرگی را علیه شهر Taras Nabad (مکانی که مجددا در Doom Eternal مشاهده خواهید کرد) شروع کردند، نیروهای جهنمی، شهر را با خاک یکسان و همه ساکنین شهر، به جز دووم گای و گروهی از سنتینل‌ها که قصد دفاع از شهر را داشتند، قتل عام کردند. این حمله به دست تایتانی شیطانی رهبری می‎‌شد که آمده بود تا همه‌چیز را از بین ببرد.

قبل از آنکه پایان فرا برسد، میکری به نام سامور (Samur) مداخله می‌کند و دووم گای را به Divinity Machine می‌فرستد و با با ضربه‌ای ناگهانی او را می‌کشد. اما بنا به دلایلی نامشخص، دستگاه Divinity Machine، دووم گای را به یک ماشین کشتار جمعی فوق العاده تبدیل می‌کند. او به دووم اسلیر تبدیل می‌شود که ما به عنوان شخصیت اصلی در Doom 2016 و Doom Eternal می‌شناسیم. دووم اسلیر با شیاطین روبرو می‌شود و تایتان را به قتل می‌رساند. او به خاطر تلاش‌های خود افتخار بی‌سابقه‌ای برای پیوستن به ارتش سنتینل‌ها با مقامی هم رده با مردمان آرجنت بدست می‌آورد.

با کمک دووم اسلیر، سنتینل‌ها به پیروزی بر جهنمیان نزدیک می‌شوند و اوضاع به خوبی پیش می‌رود. آنها شیاطین را به جهنم رانده و با آن‌ها مجددا در جهنم می‌جنگند. در همین حین اما، کشفی تکان‌دهنده حاصل می‌شود: میکرها در حقیقت موجوداتی شرور هستند.

جنگ داخلی

در حالی که آرجنت‌ها در حال جنگ با شیاطین بودند، میکرها از انرژی آرجنت لذت می‌بردند. پس از پایان جنگ، سنتینل‌ها کارخانه‌های تولید انرژی آرجنت در جهنم را پیدا کردند که به دستور میکرها ایجاد شده بود. مشخص شد که میکرها با جهنم توافق کرده و پیمانی بسته بودند: در ازای تامین مستمر انرژی آرجنت، میکرها به جهنم اجازه دسترسی به جهان‌هایی را می‌دادند که تحت تملک خود داشتند. ماده اصلی سازنده انرژی آرجنت در واقع روح شکنجه شده مردمی است که توسط شیاطین کشته شده‌اند؛ لذا ساکنین آرجنتا از مرگ و عذاب مردم خود نفع می‌بردند.

سنتینل‌ها و کاهنان آن‌ها، Order of Deag، به همراه دووم اسلیر تصمیم می‌گیرند که باید در مقابل میکرها بایستند. آن‌ها تلاش کردند مردمان آرجنتا را از حقیقت انرژی آرجنت آگاه کنند، اما اکثر مردم از شنیدن حقیقت سر باز می‌زدند زیرا یا از ایمان بیش از حد خود به میکرها کور بودند یا آنقدرها مایل به کنار گذاشتن انرژی آرجنت نبودند. این موضوع عاملی برای شروع جنگی داخلی میان سنتینل‌ها و پادشاه‌شان با وفاداران میکرها شد و این زمانی بود که میکرها، شیاطین را نیز به عنوان متحد در کنار خود داشتند. مارودرها (Marauders‌) که شما در Doom Eternal با آن‌ها می‌جنگید در واقع شوالیه‌های سنتینل هستند که به میکرها پیوسته‌اند.

خیانت

پس از سال‌ها جنگ، سنتینل‌ها نقشه‌ی جدیدی چیدند: به جهنم بروند و Nekravol -کارخانه عظیمی که انرژی آرجنتِ مورد نیاز سیاره اوردک را تامین می‌کند- را نابود و شر میکرها را کم کنند؛ نقشه‌ای که ممکن بود کار کند اگر خیانت‌های زیادی رخ نمی‌داد.

کشیش‌های شیطانی بازی در واقع همان کاهنان سنتیل‌ها، Order of the Deag، هستند. آن‌ها قبل از همکاری با میکرها، از پورتال سنتینل‌ها برای رسیدن به Nekravol استفاده کردند تا لژیونرهای خود را در سراسر جهنم بپراکنند و آن‌ها را همان‌جا به دام بیندازند.

سنتینل‌ها خائن دیگری نیز داشتند: فرمانده وَلن (Commander Valen). فرزندِ ولن طی جنگ‌ها کشته می‌شود، اما شیاطین قول دادند او را از عذاب در جهنم نجات داده و زنده کنند. در ازای آن، ولن به کمک کشیش‌های Deag اطلاعاتی را در اختیار شیاطین می‌گذاشت که برای شکست دادن سنتینل‌ها نیاز داشتند. از آنجایی که نمی‌توان به شیاطین اعتماد کرد، پسر ولن دوباره به زندگی برگشت، اما نه به عنوان یک انسان. جهنمی‌ها او را به یک هیولای غول‌پیکر تایتان به نام Icon of Sin (باس نهایی که در اواخر Doom Eternal با آن می‌جنگید) تبدیل کردند. ولن در غم و اندوه و شرم، خود را برای همیشه به جهنم تبعید کرد و به عنوان «خیانت‌کار» (Betrayer) شناخته شد. به طور خلاصه در اوایل Doom Eternal با خیانت‌کار ملاقات می‌کنید، و می‌بینید او هنوز هم از آنچه اتفاق افتاده، ناراحت و شرمگین است.

هل‌واکر (The Hellwalker)

بنابراین در این مرحله، سنتینل‌ها در جهنم گیر کرده و توسط شیاطین کشته می‌شوند. جنگ داخلی با پیروزی خان میکر و وفاداران او، Order of the Deag، به پایان می‌رسد. میکرها و آرجنتا حمله به دیگر سیارات را شروع می‌کنند و آنها را به شیاطین تحویل می‌دهند تا جریانی دائمی از روح را برای تولید انرژی آرجنت به وجود بیاورند. آن‌ها برای افزایش قدرت، شرورتر از گذشته می‌شوند.

در همین حال، دووم اسلیر در جهنم نمی‌میرد. درعوض، او ظاهرا سال‌های بیشتری را در سیارات جهنم می‌گذراند، شیاطین را می‌کشد و همه هیولاهای شیطانی را از بین می‌برد. شیاطین حتی با فرهنگ کمی که دارند، افسانه‌ها و ادبیات کاملی را به او اختصاص می‌دهند؛ دووم اسلیر هیولایی برای جهنمیان است.

اما سرانجام، شیاطین دووم اسلیر را به دام می‌اندازند. اما به نظر می‌رسد آن‌ها نمی‌توانند او را بکشند و فقط می‌تواند برای مدتی هم که شده او را محدود کنند. شیاطین موفق می‌شوند لوازمش را جدا و او را در تابوت جادویی ویژه، که سال‌ها در آنجا می‌ماند، قفل کنند که این موضوع به صحنه افتتاحیه Doom 2016 تبدیل شده است.

Doom 2016

در نهایت، به دو نسخه آخر بازی رسیدیم. در Doom 2016، «سازمان هوافضای متحده» (United Aerospace Corporation) به رهبری بنیان‌گذارش، دکتر ساموئل هیدن (Dr. Samuel Hayden) راهی برای باز کردن پورتال‌ها به جهنم می‌یابد. آنها انواع مختلفی از مواردی جالب، شامل تابوتی جادویی، اطلاعاتی در مورد سنتینل‌ها و انرژی آرجنت را کشف می‌کنند. هیدن می خواهد برای حل بحران انرژی زمین از انرژی آرجنت استفاده کند و برای انجام این کار حتی با کمی شیطان‌پرستی نیز مشکل ندارد. اما برخی از پرسنل UAC این مسئله را خیلی جدی می‌گیرند: به طور خاص الیویا پیرس (Olivia Pierce)، یکی از محققان شرکت.

در مقطعی، پیرس حاضر شد در ازای مقدار زیادی انرژی با شیاطین برای حمله به تاسیسات UAC در مریخ که در آن پورتال‌ها کشف شد، همکاری ‌کند. همان‌طور که احتمالا پیرس حدس می‌زد، همه‌چیز خارج از کنترل پیش می‌رود. تهاجم تقریبا همه افراد موجود در UAC را از بین می‌برد، اما هیدن موفق می‌شود دووم اسلیر را دوباره بیدار کند.

حال شاید فکر کنید عجیب است که دووم گای با حمله شیاطین به زمین کارش شروع کرد و سپس با حمله‌ای دیگر، به زمین برگشت. به نظر می‌رسد این به خاطر ابعاد مختلف در جهان Doom است. در اصل، به نظر می‌رسد که Doom چندبُعدی است، جهنم یک بعد خاص و اوردک بعد دیگری است و می‌توان آن را به طور بالقوه به جهان‌های دیگر نیز منتقل کرد. دووم گای در عالمی آغاز کرد که مریخ توسط شیاطین مورد تهاجم قرار گرفته بود، اما با بازگشت به جهنم و خروج از آن، مجددا در عالم جدیدی سر درآورد؛ جایی که هنوز هیچ حمله شیطانی به مریخ صورت نگرفته است.

در هر حال، دووم اسلیر با هیدن کار می‌کند تا شیاطین و پیرس را متوقف کند، اما او توانایی UAC برای برداشت انرژی آجنت را نیز از بین می‌برد که باعث ناراحتی شدید هیدن می‌گردد. دووم اسلیر همچنین هوش مصنوعی قدرتمند هیدن، وگا (Vega) را به دست آورده و شی قدرتمندی به نام Crucible را پیدا می‌کند که در نهایت از آن برای متوقف کردن حمله جهنم به مریخ استفاده می‌کند. در پایان بازی، هیدن Crucible را از دووم اسلیر می‌گیرد و مشخص می‌شود که Crucible در واقع یک شمشیر شیطانی قدرتمند متعلق به سنتینل‌ها و یک منبع انرژی است. وی سپس از پورتال‌ها برای ارسال دووم اسلیر به جایی ناشناخته استفاده می‌کند.

Doom Eternal

مشخص نشد که چه اتفاقی برای دووم اسلیر بین Doom 2016 و Doom Eternal می‌افتد، اما به طور قطع اختلاف زمانی بین آن‌ها وجود دارد. هیدن به زمین بازگشت تا از Crucible و انرژی آرجنت برای نجات سیاره استفاده کند. اما هم‌پیمانان شیطان باقی‌مانده در UAC برنامه‌های دیگری دارند و شیاطین با کمک آن‌ها حمله به زمین را آغاز می‌کنند. هیدن و دولت‌های جهانی نیرویی برای مبارزه با شیاطین مسلح به نام ARC، «ائتلاف واکنش مسلح« (Armed Response Coalition) ایجاد و سعی می‌کنند تا با شیاطین بجنگند و سیاره را نجات دهند. اما آن‌ها تقریبا جنگ را واگذار و شیاطین، با کمک کشیش‌های جهنم، شروع به تصرف و تسخیر زمین می‌کنند.

جنگ برای مدتی بالا می‌گیرد تا اینکه در نهایت دووم اسلیر از راه می‌رسد. او به طریقی سفینه‌ فضایی سنتینل به نام Fortress of Doom را در دست داشته و از آن برای بازگشت به خانه استفاده کرده است. طی Doom Eternal، دووم اسلیر با کشتن کشیش‌های جهنم، حمله به زمین را متوقف می‌کند. کشیش‌های جهنم توسط کارمندان UAC پشتیبانی می‌شوند که برای کمک به تهاجم، به فرقه‌گرایان جهنمی تبدیل شده‌اند.

در طول داستان بازی Doom Eternal، دووم اسلیر هر سه کشیش Order of Deag را که به سنتینل‌ها خیانت کرده‌اند می‌کشد، با ساموئل هیدن به اتحاد می‌پیوندد، مجدداً Crucible و شمشیر سنتینل خود را پس می‌گیرد و سرانجام راهی اوردک می‌شود تا با خان میکر روبه‌رو گردد.

این هم از داستان بازی Doom Eternal، ولی هنوز داستان‌های بیشتری وجود دارد که اید سافتور قادر به روایت‌شان است و زمانی که این اتفاق بیفتد، آماده خواهیم بود تا دوباره همه مجموعه و داستان‌های تازه‌اش را برای شما جمع‌آوری کنیم. نظر شما چیست؟ آیا از داستان بازی لذت بردید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران ویجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • DoomEternal
    DoomEternal | ۳ آذر ۱۳۹۹

    میشه داستان بازی رو به صورت ویدیویی برین چون واقعا داستانش پیچیده س

  • Arpachinu
    Arpachinu | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    حاجی واقعا دمتون گرم

  • مرتضی
    مرتضی | ۶ خرداد ۱۳۹۹

    خیلی ممنون. واقعا دمتون گرم. البته داستان کمی باگ داره و بعضی جاهاش در تناقض با قسمتهایی دیگره.

  • randy
    randy | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    توضیح خیلی خوبی بود ممنون

  • شاهرخ
    شاهرخ | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

    قرار بود گیرز۵ رو داستانش رو بگین..پس چی شد؟

  • ehsansh8964
    ehsansh8964 | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    رزیدنت ایول ۳ متاش چرا انقد کم شد ؟؟؟

    • Morteza0935
      Morteza0935 | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

      ظاهرا بازی نقطه ی ضعف نسخه ی قبلی رو هنوز داره که اونم کوتاه بودنشه(6ساعت گیم پلی برای یک بازی60دلاری فاجعست)از طرفی بازی از نظر ارزش تکرار آفلاین در سطح پایینی هست(مقصر اصلیش هم اون بخش آنلاین رسیستانسه).کفه ی بازی به سمت اکشن بودن سنگینی میکنه تا ترس.با توجه به تاریخ عرضه ی کم،گیمپلی بازی پیشرفت کمی داشته و برعکسش،خیلی از لوکیشن های نسخه کلاسیک حذف شدند.ظاهرا داستان بازی تغییرات زیادی کرده و باید باهاش کنار بیایم...

    • Ali
      Ali | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

      داداش بازی اصلی هم متاش 79 بود (رو دریمکست) گیمرا خیلی حال کرده بودن باهاش ... ازون ور منتقد گیم اسپات یه حرف مفتی زد گفت بازی 6 ساعته حالا همه دارن تکرار میکنن، بابا بازی اصلی تایمش اینقدر بود ریمیک اونجوری که سازنده ها گفتن کلی مرحله فرعی و ساختمون داره که میتونی بری توش، اگه هیچکدومو نری بله، 6ساعته میشه بازیو تموم کرد ولی اصل بازی به اینه که بری همه جاشو بگردی کلی آیتم پیدا کنی وگرنه لذت اویل به چیه؟ نترسین، بازی بیاد خودتون بازی کنین مطمئنا حال میکنین باهاش ...

      • ehsansh8964
        ehsansh8964 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

        الان رفتم نقد آقای الساندرو فیلاری منتقد محترم گیم‌اسپات رو خوندم !!! گفته من تو ۶ ساعت بازی رو تموم کردم ! خب داداش منم تو RE2 Remake سناریو A لیون رو دو ساعت و نیم اسپیدران کردم ! دلیل نمیشه که ! واسه عادی بازی کردن خیلی بیشتر طول میکشه ! ولی منتقد IGN خیلی منصفانه تر نقد کرده، در مورد کوتاه بودن تایم بازی هم چیزی نگفته

        • Morteza0935
          Morteza0935 | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

          از حذف شدن اکثر پازل ها و لوکیشن های جذاب نسخه کلاسیک چه جوری میخواین دفاع کنین؟
          این ریمیک در حد و اندازه ی نسخه دوم نیست چون عناصر مثبت نسخه کلاسیک رو به جای ارتقا،حذف و تغییر داده.

مطالب پیشنهادی