ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازسازی Resident Evil 3
اخبار و مقالات

چرا طرفداران قدیمی Resident Evil 3 با بازسازی آن مشکل دارند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بالاخره و پس از گذشت ۲۰ سال، کپکام نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 را منتشر کرد. با این حال، پس از عرضه Resident Evil 3 خیلی از طرفداران دو آتشه بازی نتوانستند با چیزی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۴

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بالاخره و پس از گذشت ۲۰ سال، کپکام نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 را منتشر کرد. با این حال، پس از عرضه Resident Evil 3 خیلی از طرفداران دو آتشه بازی نتوانستند با چیزی که به دستشان رسیده بود ارتباط برقرار کنند. دلیلشان هم این بود که کپکام در بازسازی Resident Evil 3، بیخیال خیلی از لوکیشن‌ها و المان‌های مهم و خاطره‌انگیر خط داستانی نسخه اصلی شده و آن‌ها را به شکل بی‌رحمانه‌ای تغییر داده.

برای اینکه دلیل عصبانیت طرفداران قدیمی را بهتر درک کنید، بیایید با هم نگاه دوباره‌ای به نسخه اورجینال بیندازیم و ببینیم دقیقا چه چیزهایی از بازسازی Resident Evil 3 حذف شده. ناگفته نماند که در این متن، در مورد خط داستانی Resident Evil 3 صحبت خواهیم کرد. بنابراین، اگر Resident Evil 3 اورجینال یا بازسازی آن را هنوز تجربه نکردید، خطر لو رفتن داستان بازی‌ برایتان وجود دارد و بهتر است این صفحه را همین حالا بوکمارک کنید و بعدا به سراغش بیایید. اما برویم سراغ لیست تغییرات و حذفیات:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="سرنوشت برد ویکر" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

Resident Evil 3 اورجینال، پر بود از لحظات و سکانس‌های خاص که اکثرشان را نمسیس رقم می‌زد. شاید یکی از مهمترین لحظات بازی مرگ برد ویکر بود. در ساعات اولیه نسخه اورجینال، شما چند باری با برد ویکر که در حال فرار از دست یک موجود خطرناک بود، ملاقات می‌کردید. آخرین ملاقات شما با برد اما جلوی در اداره پلیس راکون سیتی بود. جایی که برای اولین بار، نمسیس به شکل هولناکی ظاهر می‌شد و برد ویکر را در عرض چشم‌ برهم زدنی به شکلی عذاب آور می‌کشت. این بهترین و در عین حال خشن‌ترین سکانسی بود که می‌شد برای یک آنتاگونیست طراحی کرد. کپکام با چنین شروعی، کاری کرد که شما بفهمید نمسیس با هیچکس شوخی ندارد و از آن باس‌هایی نیست که بتوان با خیال راحت با او سرشاخ شد.

اما جدای از نمسیس، باید به وفادار بودن شخصیت پردازی برد ویکر به چیزی که از او در نسخه اول دیده بودیم هم اشاره کرد. برد ویکر تنها عضو گروه استارز بود که پس از حمله سگ‌ها در کوهستان ارکلی، فرار را بر قرار ترجیح داد و با هلیکوپتر فرار کرد. برد ویکر نه دل خوشی از گروه استارز داشت و نه مثل مابقی اعضای تیمش، کاراکتری نترس و با دل و جرات بود. او به عنوان فرد بزدل گروه شناخته می‌شد و از آن شخصیت‌هایی بود که برای زنده نگه داشتن خودش، هر کاری می‌کرد. این‌ها فاکتورهایی بودند که از نسخه اول به برد ویکر ارث رسیدند و به خوبی می‌توانستیم تمامشان را در نسخه سوم هم ببینیم.

اما این رویه در بازسازی Resident Evil 3 کاملا تغییر کرده. حالا برد ویکر، نه به دست نمسیس کشته می‌شود و نه یک بزدل تمام عیار است. بلکه کاملا برعکس، اینجا برد ویکر یک قهرمان است و برای نجات جان جیل، خودش را قربانی زامبی‌ها می‌کند. این اتفاق از چند جهت مشکل دارد. اول اینکه با تغییر شیوه مرگ برد، از خشونتی که نمسیس در اولین ساعات نسخه اورجینال به تصویر می‌کشید به شکل قابل توجهی کاسته شده. در کنار این، اگر ملاک را بر این بگذاریم که بازسازی Resident Evil 3 در اصل دنباله‌ایست بر بازسازی‌های قسمت اول و دوم، می‌توان گفت شخصیت پردازی برد در تک‌تک سکانس‌های بازی اشتباه است. چون برد ویکری که در بازسازی Resident Evil 3 ملاقات می‌کنید، به آن ترسویی که در کوهستان اعضای تیمش را رها کرد، هیچ شباهتی ندارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="انفجار هلیکوپتر" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

در نسخه اورجینال Resident Evil 3 هدف از راه‌اندازی قطار، خروج از شهر نبود. بلکه اعضای UBCS تصمیم داشتند با به حرکت درآوردن یک قطار فرسوده، خود را به برج ساعت برسانند و با هلیکوپتری که در آنجا منتظرشان بود، از راکون سیتی فرار کنند. مثل نسخه بازسازی شده، شرایط آنطور که اعضای UBCS انتظار داشتند پیش نمی‌رود و قطار با مداخله نمسیس از ریل خارج می‌شود.

جیل و کارلوس اما تنها افرادی هستند که از این حادثه جان سالم به در می‌برند و خود را به برج ساعت می‌رسانند. با این حال، قبل از اینکه هلیکوپتر روی زمین بنشیند، توسط نمسیس منفجر می‌شد و لاشه‌اش به برج ساعت اصابت می‌کرد. این اتفاق در میانه‌های بازی رخ می‌داد و بازی به لطف آن، دوباره به ما یادآوری می‌کرد که نمسیس یک آنتاگونیست معمولی نیست و برای رسیدن به اهدافش، خشن‌ترین روش‌های ممکن را در پیش می‌گیرد.

خوشبختانه انفجار نمادین هلیکوپتر در بازسازی Resident Evil 3 هم حفظ شده. فقط مسئله اینجاست که سکانس انفجار هلیکوپتر در نسخه ریمیک، صرفا شما را به یاد اتفاقات نسخه اصلی می‌اندازد و به هیچ وجه آن بار سنگینی که نمسیس با انجام این کار ایجاد می‌کرد را به بازی تزریق نمی‌کند. چراکه این اتفاقی است که در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی رخ می‌دهد و شما برای رسیدن به این هلیکوپتر، تلاش به خصوصی نکردید.

اما در نسخه اورجینال، وقتی به برج ساعت می‌رسیدید دیگر نمسیس برایتان تبدیل به کابوس تمام عیاری شده بود که دوست داشتید هر چه زودتر از شرش خلاص شوید. به خاطر همین موضوع، انفجار هلیکوپتر نجات در نسخه اورجینال اهمیت بیشتری داشت و انهدام آن توسط نمسیس حس تنفر عجیبی نسبت به او ایجاد می‌کرد. این در حالیست که از بین رفتن همین هلیکوپتر در بازسازی Resident Evil 3، آنقدرها به چشم نمی‌آید و کسی از تماشایش شوکه نمی‌شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="انتخاب‌ها" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

یکی از ویژگی‌های جالب Resident Evil 3، مسیرها و انتخاب‌های جالبی بود که می‌توانستید در سرتاسر خط داستانی بازی انجام دهید. به عنوان مثال، وقتی برای اولین بار متوجه حضور کارلوس در کوچه‌های راکون‌سیتی می‌شدید، بازی دو مسیر مختلف برای رسیدن به او پیش‌رویتان قرار می‌داد. جالب اینکه انتهای این مسیرها به لوکیشن‌های یکسانی ختم نمی‌شد و سازنده‌ها سورپرایزهای متفاوتی برای هر یک از آن‌ها داشتند.

یکی از این سورپرایزها مثل همیشه نمسیس بود. بعد از اولین گپ و گفت‌های جیل و کارلوس، نمسیس طبق معمول سر و کله‌اش پیدا می‌شد و بازی برای رهایی از دستش، دو انتخاب کاملا مجزا در اختیار گیمر می‌گذاشت. نمی‌دانم متوجه شدید یا نه ولی رزیدنت ایول ۳ اورجینال در همین مرحله، چهار انتخاب تاثیرگذار در اختیار گیمر قرار می‌داد که هر یک، باعث تغییر اندکی در روند طراحی مراحل بازی می‌شدند.

ناگفته نماند که این انتخاب‌ها به میزان محدودی پایان بازی را هم دست خوش تغییر می‌کردند. برای مثال، با انتخاب یک سری از مسیرها، بری برتون با هلیکوپتر برای نجاتتان می‌آمد و شما را از راکون‌سیتی فراری می‌داد. متاسفانه هیچ یک از این انتخاب‌ها و پایان‌‌بندی‌های متعدد، در بازسازی Resident Evil 3 حضور ندارند و بازی به شکل غیر قابل باوری نسبت به نسخه اورجینال خطی‌تر شده. همین موضوع، تاثیر زیادی روی ارزش تکرار بازی گذاشته و اگر بخواهید بازی را برای بار دوم یا سوم تجربه کنید، طبیعتا بازسازی Resident Evil 3 هیچ چیز جدیدی برایتان نخواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="پازل‌ها" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

پازل‌ها جزء جدایی ناپذیر از DNA رزیدنت ایول‌های کلاسیک بودند. مسیر مراحل سه‌گانه اصلی همیشه به یک‌سری معمای به خصوص ختم می‌شد که تا حل‌شان نمی‌کردید، قادر به پیش‌روی در داستان نبودید. جدای از این، خود معماری ساختمان یا شهرهایی که پا در آن‌ها می‌گذاشتید، اصلی‌ترین معمای این سری بازی‌ها بود.

معماری ساختمان‌ها و شهرها به قدری تو در تو و گیج کننده بود که خیلی پیش می‌آمد در آن‌ها گم شوید و نتوانید مسیر درست را پیدا کنید. این ویژگی متاسفانه به طور کلی از بازسازی Resident Evil 3 حذف شده و به هیچ وجه حس اکتشاف مسیر درست به گیمر منتقل نمی‌شود. البته شاید بتوان حذف این یک مورد را توجیه کرد اما در مورد حذف تعداد زیادی از پازل‌های نسخه اصلی چه می‌توان گفت؟

تعداد پازل‌های ریمیک Resident Evil 3 متاسفانه از تعداد انگشت‌های یک دست هم کم‌تر است. این در حالی است که نسخه اورجینال، ۹ پازل جذاب و پیچیده داشت که حل کردن هر یک از آن‌ها به گیمر حس کسب موفقیت می‌داد. از بهترین نمونه‌های این پازل‌ها می‌توان به معمای ساعت‌ها و دستگاه کلینر اشاره کرد که تجربه رزیدنت ایول ۳ به لطفشان چالش برانگیزتر هم می‌شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="لوکیشن‌ها" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

کپکام در بازسازی Resident Evil 3 سعی کرده طوری از لوکیشن‌های نسخه اصلی استفاده کند تا داستان بازی شکل واقع‌گرایانه‌تری به خود بگیرد. اما این تصمیم، در نهایت منجر به حذف خیلی از لوکیشن‌هایی شده که کپکام نمی‌توانسته سفر جیل و کارلوس به آن‌ها را در روایت تازه‌اش توجیه کند. از بین لوکیشن‌های حذف شده می‌توان به منطقه سیتی‌هال، دفتر خبرگذاری، راکون پارک، گورستان و دد فکتوری اشاره کرد.

این یعنی تمام اتفاقاتی که در این لوکیشن‌ها رخ می‌دادند نیز حذف شده و عملا شیوه روایت بازی به نحو دیگری صورت می‌گیرد. به تمام لوکیشن‌هایی که به آن‌ها اشاره کردم، برج ساعت را هم اضافه کنید. البته برج ساعت در بازی حضور دارد اما این بار جیل و کارلوس به آن سفر نمی‌کنند و به هیچ وجه پایشان را به داخل این عمارت تاریخی نمی‌گذارند. حذف بیش از حد این لوکیشن‌ها از جمله مسائلی است که خیلی به مذاق طرفداران قدیمی خوش نیامده.

چراکه کپکام در ازای حذف این لوکیشن‌ها، لوکیشن جدیدی به بازی اضافه نکرده و در بازسازی Resident Evil 3 تنوع محیط به مراتب کم‌تری را نسبت به نسخه اصلی تجربه می‌کنیم. البته همه این تصمیمات کپکام اشتباه هم نبودند. برای مثال می‌توان گفت، نست ۲ جایگزین خیلی خوبی برای دد فکتوری بوده و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتند، از منطق بیشتری نسبت به پایان نسخه اورجینال برخوردارند. اما حقیقتش را بخواهید، بشخصه از حذف منطقه گورستان بیشتر از هر لوکیشن دیگری ناامید شدم.

گورستان رزیدنت ایول ۳ اورجینال، لوکیشن تاریک و رعب‌آوری بود که حس و حالی شبیه به چیزی که نمونه‌اش را در فیلم‌های کلاسیک زامبی محور دیده بودیم، القا می‌کرد. در گورستان رزیدنت ایول ۳، حتی به زمینی هم که روی آن ایستاده بودید، نمی‌توانستید اعتماد کنید و هر لحظه امکان داشت یک جنازه از زیر زمین بیرون آید و پایتان را دو دستی بگیرد. لوکیشن گورستان یکی از ترسناک‌ترین مناطق بازی بود و به نظرم آنقدر پتانسیل داشت که در بازسازی Resident Evil 3 نیز از آن استفاده شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title="دشمنان" color="juicy_pink" style="shadow"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بازسازی Resident Evil 3

در کنار لوکیشن‌ها، خیلی از موجودات جهش یافته‌ای هم که در نسخه اورجینال با آن‌ها رو به رو می‌شدیم، از بازسازی Resident Evil 3 کنار گذاشته شده‌اند. به عنوان مثال کلاغ‌ها و عنکبوت‌های بزرگ برج ساعت، به طور کامل از بازی حذف شدند و دیگر خبری از آن‌ها نیست. اما چیزی که بیشتر از این‌ها توی ذوق می‌زند، حذف باس «گریو دیگر» است. کرم عظیم‌الجثه‌ای که در منطقه گورستان با آن رو به رو می‌شدیم و یکی از به یادماندنی‌ترین باس‌فایت‌های تاریخ سری توسطش رقم می‌خورد.

حذف گریو دیگر، باعث شده تا نمسیس تنها خطر جدی راکون‌سیتی باشد. اما متاسفانه از آنجایی که حضور خود نمسیس هم مثل نسخه اورجینال آنقدر پر رنگ نیست، فقدان باس‌فایت در بازسازی Resident Evil 3 بیشتر از هر چیز دیگری حس می‌شود. با این حال کپکام سعی کرده با زامبی‌های جهش یافته و سِفالوها، این حذفیات را تا حدودی جبران کند. اما آیا واقعا همین کافی بوده؟ من که چنین عقیده‌ای ندارم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style="3d" style="round" icon_fontawesome="fa fa-book"]بیشتر بخوانید:

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][vc_btn title="برای تماشای نسخه با کیفیت‌تر ویدیو زیر کلیک کنید" shape="round" color="danger" size="lg" align="center" i_icon_fontawesome="fa fa-youtube-square" add_icon="true" link="url:https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FNb9hh7vwZxo||target:%20_blank|"][/vc_column][vc_column width="1/6"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یه سر به اینجا بزنید سعی کردم به زبون خودم توضیح بدم علت این اتفاق چیه
    http://casinooo.blogfa.com/post/51

  • مسعود
    مسعود | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    یه چیز دیگه که البته کم رنگ هست اینه که تو فیلم شروع بازی یه طوری نشون میدن که فقط یه نمسیس وجود داره این طور نیست یا بنده اشتباه میکنم؟

  • مسعود
    مسعود | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    با سلام بنده فقط یه سوال داشتم
    اینکه هم نسخه اصلی و هم بازسازی یک سال بعد از نسخه دوم ساخته و عرضه شدند چرا نسخه کلاسیک اونقدر خوب بود و نسخه بازسازی این جوری؟

  • امیر
    امیر | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    من دوسال با رزیدنت اویل آشنا شدم و وقتی رزیدنت اویل ۳ اورجینال ساخته شد حتی به دنیا نیومده بودم ولی می دونم خاطره های بی کیفیت و جالب این بازی باعث میشه که طرفداران قدیمی این سری بعد از ساخته شدن نسخه های ریمیک کل بازی اورجینال از چششان می افتد و به ریمیکش هم علاقه پیدا نمی کنند ولی رزیدنت اویل ۲ ریمیک واقعا شاهکار بود ولی دیگه نباید شورشو کپکام در بیاره هر چند وقت یه بار یه ریمیک درست کنه واقعا نسخه ی دوم جای بازسازی داشت ولی دیگه هی نباید ریمیک درست کنه مگر این که بچه های امروزی بخوان با بازی آشنا شن که همون دو ی ریمیک
    واسه آشنا شدن بسه به جای این که هی ریمیک بسازه کپکام نسخه های جدید مثل اویل ۸ اویل ۹ و ... بسازه همینطور شخصیت دوست داشتنی لیون رو هم در نسخه های جدید بزاره

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ولی......
    وقتی تو نسخه بازسازی شده وارد یه انبار شدم و جعبه هایی رو دیدم که با سِلِفُن پوشیده شدن و اون کور سو نور اتاق رو منعکس می کنن و یا حس واقعی بودن ورود نمسیس که با لباس خیس وارد ساختمون شد وقتی بیرون بارون می بارید فهمیدم پولم رو دور نریختم.
    دوستان به نظر من بازسازی به این معنی نیست که تک تک صحنه ها و اتفاقات نسخه قبل رو با گرافیک باور نکردنی دوباره بازی کنی.!مهم و جذاب اینه که محیط ها و اتفاقات جدید رو با اون شخصیتی (Jill) که تو اون زمان که از ترس خانواده نصفه شب کنسول رو روشن می کردی یا بین رد کردن یه مرحله و درس خوندن برای امتحان فردات بین عشق و عقلت گیر می کردی پایش بودی و پایت بود طی کنی.بله.مهم خوده جیل هستش.خاطره نمسیس هستش.خاطره ادقام ایتم هاست.خاطره جا خالی دادن با یه دکمه هستش.و...
    که خوشبختانه بیشترشون هست هنوز و همونه.
    البته اینا کاملا نظر و باور شخصی خودم هستش نظرات و انتقادات شما عزیزان هم جای تامل و بحث و بررسی داره.
    باز هم تشکر می کنم از شما بابت مقالات و قدم نوینی که در راه معرفی و راهنمایی صنعت گیم برداشته اید.
    پیروز باشید

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اول تشکر می کنم از مقاله خوبتون
    هموطنانی که نسخه اصلی و پُلُم بازی رو خریداری کردن حاضرم قسم بخورم قدم به قدم بازی به این فکر می کردن که این چی داره ما رفتیم یک و خورده ایی پول دادیم؟و هیچی از بازی متوجه نشدن.!البته حق دارن چون واقعا با این در امد ما این مبلغ برای بازی زیاده.ولی ادم برای برگشتن خاطرات خوبش دنیارو هم فدا می کنه.
    عزیزان این خوده ما بودیم بعد اینکه resident evil 2 remake تموم کردیم و بهمون مزه داد بدون صبر رفتیم هر جا اسم Capcom رو دیدیم به سازنده اثر فشار اوردیم که زودتر resident evil 3 remake روانه بازار کن.و کاملا طبیعیه هیچ شرکتی با دیدن این همه تقاضا از سراسر جهان سود خودش رو فدای اینکه ما تو فلان برج یا قبرستون تو بازی خاطره داریم نمی کنه..!!حتی اگه با این کارش پایان یه فرانچایز رو رقم بزنه که طبیعتا با گذشت زمان و یه عنوان جدید و خاص و یا دوباره با بازسازی اصولی از اثری دیگر که منو شما دوسش داشتیم و پایبند بودیم بهش مث همین از یادهامون پاکش کنه..!! من خودم هنوزم ثانیه به ثانیه اون گرافیک پیکسل پیکسل نسخه اورجینال رو به دنیا نمیدم ولی ........

  • Rexa
    Rexa | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    بدون تعارف خراب کرد کاپکام 5 ساعت بازی اصلا ارزش 60 دلار رو نداره تازه مکان ها هم تغییر کرده شکل نمسیس که یکی از ترسناک ترین کرکتر های زمان خودش بود هم تغییر کرده آقا ارزش 60 دلار رو نداره. امید وارم. زودتر کرک شه حداقل بقیه این اشتباه رو نکنن و اونو بخرن

  • وحید
    وحید | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    حیف واقعا حیف، کپکام گند زد به ریمیک رزیدنت اویل 3، میشد این بازی رو خیلی بهتر بسازن و مکان های خاطره‌انگیز رزیدنت اویل 3 اورجینال رو در ریمیک قرار میدادن.

    کپکام این بازی رو از روی عجله ساخته، تازه بدی این بازی اینه خیلی کوتاهه و 5 ساعته تموم میشه!!

    من ترجیح میدم همون رزیدنت اویل 3 اورجینال رو بازی کنم اون بهتره.

    • علی
      علی | ۵ خرداد ۱۳۹۹

      کاش ۵ ساعت بود من ۲ ساعت و نمی تمومش کردم واقعا بد بود

  • Nemesis
    Nemesis | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    تشکر نیما جان، مقاله جالب و پر محتوا

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      مخلصیم. ممنون بابت کامنتی که گذاشتی.

  • محسن
    محسن | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    صد حیف
    چی فکر میکردیم چی شد...

  • chook-gamer
    chook-gamer | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا پست بسیار پر محتوایی بود
    خیلی ممنون از نیما خان بابت همچین مقاله ای
    دمت گرم

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      مخلصیم. اگه عمری باشه یه یادداشت دیگه هم در مورد اینکه کجاها ریمیک بهتر بوده و کجاها نسخه اورجینال، می‌نویسم.

  • Sackboy
    Sackboy | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    به نظرم جا داشت یادی هم از تغییر قیافه ی نمسیس می کردین. قیافه ی قبلی خیلی ترسناک تر و ساختار شکنانه تر بود.

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      اتفاقا همون روزی که بازی معرفی شد نوشتیم. لینکشو برات میذارم دوست داشتی یه نگاه بهش بنداز.
      https://vigiato.net/p/58581

  • ehsansh8964
    ehsansh8964 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    با نظرتون موافقم

  • Ali
    Ali | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    با اکثر مواردی که گفتین موافقم مخصوصا حذف پازل ها و لوکیشن ها که هم بازی رو کوتاه جلوه میداد هم ساده تر
    تو نسخه های اوریجینال این جوری که میگفتن نسخه 3 پازل های جذابتری نسبت به 2 داشت ولی تو ریمیک ها ظاهرا برعکس شده، ریمیک پارسال پازل هاش درگیر کننده و لذت بخش بودن ولی ریمیک جدید به اون صورت پازل مغز آب کنی نداشت ...
    اون بخش هلیکوپتر هم حق با شماست چون تلاش زیادی نکرده بودیم برا رسیدن بهش منفجر شدنش هم خیلی حس خاصی رو منتقل نمیکرد هر چند تغییر شخصیت برد نسبت به re1 با توجه به این که بیشتر از 20 سال از انتشارش میگذره خیلی هم مهم نیست
    ولی با بعضی از مواردی که گفتین مخالفم، به نظرم انقدر ناامیدانه به بازی نگاه کردین که یکی دو تا از نقاط قوتش هم به عنوان نقطه ضعف تو توضیحات نوشتین
    یکیش نحوه معرفی نمسیس که انصافا عالی بود و کسایی که نسخه اصلی رو هم بازی کرده بودن هم میگفتن که تو ریمیک حتی بهتر معرفی شد، اون سکانس تعقیب و گریز اول بازی حس تنش و اضطراب رو خیلی خوب منتقل میکرد
    و دیگه این که درسته بازی حق انتخاب نمیذاشت و خطی تر شده بود اما با وجود درجه های سختی مختلف هنوز هم ارزش تکرارش بالاست

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      آره نحوه معرفی نمسیس واقعا خوب بود. به نظرم بهترین لحظه بازی اتفاقا همون اینتروش بود. ولی خب به خاطر همین ورود متفاوتش خیلی چیزا تغییر کرده که ای کاش نمی‌کرد.

    • مسعود
      مسعود | ۱۶ آبان ۱۳۹۹

      نمسیس خوب وارد شد ولی اون کیسه زباله رو سرش چیه؟
      اگه جای صورتش رو ببینه چی میشه مثلا؟
      در ضمن یه چیز دیگه که از قلم افتاده این بود که جیل عضو پلیس مخصوص هست و تو نسخه بازسازی خواب بود زمانی که شهر تقریبا ترکیده در حالی که تو نسخه کلاسیک قبل از این اتفاقات چرا راجب اشتباه آمبرلا صحبت میکنه

  • appa-
    appa- | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    آغا کپکام اومده بازیو نصف کرده و ی سری از به یاد موندنی ترین بخش های بازی رو حذف کرده پازلای بازی هم که خیلیش حذف شده!! بعد اومده بازیو با قیمت 60 دلار فروخته به ملت!
    البته ظاهرا این نسخه دستگرمی بوده واسه remake 4 که اگه شایعات درست باشن می تونه از remake 2 هم بهتر در بیاد!!!!!!....

مطالب پیشنهادی