ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

آیا رابطه آهنگساز Doom Eternal با بتسدا شکرآب شده؟

آهنگساز Doom Eternal بعید می‌داند که در آینده با شرکت بتسدا یا اید سافتور همکاری کند. اگر از هر کسی که حتی ذره‌ای از نسخه‌های اخیر Doom لذت برده بپرسید که دقیقا از چه چیزهایش ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

آهنگساز Doom Eternal بعید می‌داند که در آینده با شرکت بتسدا یا اید سافتور همکاری کند.

اگر از هر کسی که حتی ذره‌ای از نسخه‌های اخیر Doom لذت برده بپرسید که دقیقا از چه چیزهایش خوشش آمده، امکان ندارد یکی از آن‌ها را موسیقی متن بازی نداند. به جرئت می‌توان گفت که موسیقی هیولاکش میک گوردون یکی از کلیدی‌ترین عواملی است که Doom و Doom Eternal را در این حد لذت‌بخش می‌کند.

حالا، به نظر می‌رسد که میک گوردون چندان دل خوشی از id Software، سازنده بازی، یا Bethesda ندارد. پس از عرضه موسیقی متن رسمی Doom Eternal (بررسی ویجیاتو) برای خریداران نسخه کالکتور بازی، یکی از طرفداران در اینستاگرام از او پرسید که آیا در آینده نیز با اید سافتور همکاری خواهد کرد یا خیر. پاسخ آهنگساز استرالیایی کوتاه بود و دردناک؛ «بعید می‌دانم که دیگر با هم کار کنیم.»

اما ماجرا از چه قرار است؟ اگر دقیق به موسیقی متن بازی گوش کنید، متوجه می‌شوید که اکثر قطعات به طرز چشم‌گیری نسبت به نسخه ۲۰۱۶ شلخته‌تر تنظیم شده‌اند (اگر می‌خواهید بدانید از نظر فنی دقیقا چه فرقی بین موسیقی این دو بازی وجود دارد، این رشته توییت را مطالعه کنید). خب، دلیلش این است که به غیر از تعداد اندکی قطعه، میک گوردون هیچ نقشی در تنظیم موسیقی بازی نداشته است. او در پاسخ به این رشته توییت نوشته: «من آن‌ها را میکس نکردم و آن کار را هیچوقت انجام نمی‌دادم. می‌توانید آن‌هایی که کار من هستند را پیدا کنید (Meathook و Command and Control و غیره).»

بیشتر بخوانید:

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، گوردون چندان خوشحال به نظر نمی‌رسد. جالب هم اینجاست که این اولین باری نیست که او از بابت تدوین موسیقی Doom Eternal ابراز نارضایتی کرده است. حدود دو ماه پیش، او زیر کاور قطعه The Only Thing They Fear Is You در یوتیوب کامنتی گذاشته بود که وضعیت فعلی را شفاف‌تر می‌کند:

نکته جالب: آن «تغییرات زمانی» احمقانه به خاطر این هستند که یک نفر از بخش مارکتینگ بدون هیچ دانشی از موسیقی این آهنگ را سر هم کرده است.

در نهایت، وبسایت PC Gamer از او درباره این وضعیت و رابطه‌اش با بتسدا / اید سافتور سوال پرسید. او در پاسخ نوشت گفت که «به کارهایش خیلی افتخار می‌کند» و «آن تمام چیزی است که انجام می‌دهد و از دل و جان برایش مایه می‌گذارد». او در انتها گفت که فعلا می‌خواهد موقعیت خود را بهتر بفهمد و تا آن موقع حرف دیگری برای گفتن ندارد.

در صورتی که میک گوردون واقعا به همکاری خود با بتسدا خاتمه دهد، قطعا ضربه بزرگی به بازی‌های این شرکت وارد می‌شود. گوردون علاوه بر Doom Eternal و Doom 2016، آهنگسازی Prey و نسخه‌های ریبوت شده Wolfenstein از استودیوی ماشین گیمز را هم بر عهده داشته است.


تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – چرا پلی استیشن 5 نیامده شانس موفقیت بیشتری دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی