۱۷ نکته مهمی که Gears Tactics به شما نمیگوید
Gears Tactics به شکلی غیرمنتظره یک بازی استراتژی عمیق و پیچیده از آب درآمده، با یک دنیا مکانیزمهای مختلف که برای طرفداران سری XCOM آشنا خواهند بود. اما موارد دیگری هم به بازی اضافه شدهاند ...
Gears Tactics به شکلی غیرمنتظره یک بازی استراتژی عمیق و پیچیده از آب درآمده، با یک دنیا مکانیزمهای مختلف که برای طرفداران سری XCOM آشنا خواهند بود. اما موارد دیگری هم به بازی اضافه شدهاند تا با تجربه جدیدتری همراه شویم. Gear Tactics انتظار دارد با پیشروی در بازی، نکات بسیاری را خودتان یاد بگیرید.
از شخصیسازی کاراکترها گرفته تا فرندلی فایر و سیستم ارتقای مهارتها، اینها ۱۷ نکته مهمی هستند که بازی درباره آنها چیزی به شما نمیگوید.
- 1 اگر از طرفداران سرسخت XCOM هستید، درجه سختی بازی را بالا ببرید
- 2 گروهتان را شخصیسازی کنید
- 3 خط دید
- 4 قابلیت Overwatch خیلی مهم است
- 5 فرندلی فایر یا شلیک به خودیها
- 6 توجه به میزان آسیب دیدن
- 7 قابلیت Tac-Com را فعال کنید
- 8 همتیمیهایتان را احیا (ریوایو) کنید
- 9 لول آپ کاراکترها واقعا طول میکشد
- 10 میتوانید نیروهایتان را اخراج کنید
- 11 ماموریتهای فرعی اجازه استفاده از برخی کاراکترها را به شما نمیدهد
- 12 و نکات پایانی
اگر از طرفداران سرسخت XCOM هستید، درجه سختی بازی را بالا ببرید
سطح سختی پیشفرض Gears Tactics آسان و راحت نیست اما حتی نزدیک به تنش و چالشبرانگیزی XCOM نمیشود که کافیست یک تصمیم اشتباه بگیرید و بمیرید. در تمام مدت تجربهتان از بازی آنقدرها نیرو از دست نمیدهید و ذرهای برنامهریزی و تفکر، از وقوع این اتفاق جلوگیری میکند.
اشتباه نکنید، Gears Tactics همچنان میتواند چالشبرانگیز باشد. به همراه نداشتن نیروی پشتیبانی باعث میشود هر نبردی سختتر شود و نیروهای ویژهای چون Grenadier، Boomer و Theron Guard نیز به راحتی میتوانند جوخه شما را قلع و قمع کنند. اما اگر میخواهید بازی از ابتدا تا آخر شما را مجازات کند، کمی درجه سختی را بالاتر ببرید.
بیشتر بخوانید:
- سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Gears Tactics اعلام شد
- منتقدان درباره Gears Tactics چه نظری دارند؟
- بازی Gears Tactics فقط تک نفره و فاقد هر نوع پرداخت درونبرنامهای خواهد بود
گروهتان را شخصیسازی کنید
پیدا کردن این قابلیت احتمالا کمی سخت است اما شما میتوانید همراهان خودتان را به هیولاهایی بنفش، زرد و چند رنگ تبدیل کنید. برای این کار به منو Barrack بروید و روی یک نیرو کلیک کنید، سپس اسلات و فضای زره آنها را انتخاب کرده و در بخش Cosmetics خواهید دید که میتوان دو رنگ اولیه و ثانویه انتخاب کرد. شما همچنین میتوانید فلز زره آنها را هم تغییر دهید. انتخابهای ظاهری بیشتر نیز با پیشروی در بازی آزاد میشوند.
خط دید
در Gears Tactics هم مثل هر بازی این سبکی دیگر باید تلاش کنید تا دشمنان را دور زده و از زاویهای مناسب آنها را از پا در بیاورید. اما به سمت کجا حرکت کنیم؟ وقتی که میخواهید سنگر بعدی را برای حرکت کاراکتر انتخاب کنید، متوجه خطوط سفید بسیار باریکی میشوید که به دشمنان منتهی میشوند، این خطوط نشان میدهند چه دشمنانی از آن موقعیت دیده میشوند. خطوط خطچین به این معناست که چیزی جلوی خط آتش شما تا دشمن است یا او به سختی دیده می شود، بنابراین شانس کمی برای زدنش خواهید داشت. آگاهی داشتن از این خطوط کارتان را در تصمیمگیریها راحتتر میکند.
قابلیت Overwatch خیلی مهم است
قابلیت اووراچ در بازی اجازه میدهد تا هم تیمیهای شما محدودهای از محیط را زیر نظر بگیرند که این قسمت با مخروطی آبی رنگ مشخص میشود. هر دشمنی که از این قسمت رد شود، کشته خواهد شد. اهمیت این قابلیت در بازی بسیار زیاد است و در صورت استفاده میتوانید تعداد زیادی از دشمنان را از پا در بیاورید.
به شخصه فکر میکنم بهترین حالت استفاده از این قابلیت این است که یکی از نیروهایم آن را در جهت موقعیت دشمنان بگیرد و باقی نیروها دو سمت دیگر را پوشش بدهند. اوورواچ بیشتر از آنکه به درد کشتن بخورد، ابزار مناسبی است تا جلوی تحرکات دشمن در محدودهای مشخص را بگیرید و چه بهتر که بتوانید آنها را به عقبنشینی وادار کنید تا فرصتها و امتیازهایشان را از دست دهند.
با انجام دادن ماموریتهای دفاعمحور، بیشتر به کاربرد این قابلیت پی میبرید چرا که ماموریتهای تهاجمی از شما میخواهند که مسافتهای بیشتری را طی کنید. یک نکته مهم دیگر: اگر دشمنی از محدودهای رد شود که در مخروط اوورواچ دو تا از نیروهای شما باشد، هر دو نیرو شروع به شلیک میکنند و اگر تنها یک ضربه برای کشتن او کافی باشد، همتیمی دوم شما تیر و فرصت خودش را بیدلیل از دست داده است. برای همین تنها زمانی مخروطها را روی هم بندازید که چاره دیگری ندارید.
فرندلی فایر یا شلیک به خودیها
سیستم Friendly Fire در Gears Tactics روشن است و احتمالا بسیاری این موضوع را از یاد میبرند. اگر دشمنی چون Wreth، تیکر یا Grenadier بتواند خودش را به نزدیکی یکی از دوستان شما برساند، موقع تیراندازی تمام حواس خودتان را جمع کنید. احتمالش وجود دارد که هنگام تیراندازی به لوکاستها به اشتباه به همتیمی خودتان هم آسیب زده و نوار سلامتیاش را کمی خالی کنید.
خوشبختانه مقدار آسیبی که هم تیمیهایتان میبینند کمتر از آن چیزی است که واحد پشتیبانی شما نتواند از عهده درمانش برآید. اما خب چرا منابع خودمان را الکی هدر دهیم؟ حملههای انفجاری نیز روی همتیمیها تاثیر میگذارند، پس حواستان باشد که کجا نارنک یا مین میاندازید.
توجه به میزان آسیب دیدن
صحبت از انداختن نارنجک شد، هر حملهای در Gears Tactics قبل از اتفاق افتادنش نشان میدهد که در صورت موفقیتآمیز بودن چه مقدار آسیبی به دشمن میزند. با وجود اینکه تیرها امکان خطا رفتن دارند، نارنجکها همیشه همانجایی که نشانه گرفتید فرود میآیند و برای همین دیدن میزان آسیبی که به دشمن وارد میشود، خیلی مهم است.
هر چقدر نارنجک به دشمن نزدیکتر باشد، آسیب بیشتری میزند و اگر بالا سر دشمن مورد نظر علامت اسکلت باشد به این معناست که این حمله، دشمن مورد نظر شما را خواهد کشت.
قابلیت Tac-Com را فعال کنید
قابلیت ویژه Tac-Com که با دکمه R فعال میشود، به شما اجازه میدهد با نگه داشتن موس یا کنترلر روی هر واحد اطلاعات کاملی از تاثیراتی که آن دشمن پذیرفته (مثل مسمومیت، آسیب دیده و ...) و موارد کلیتر کسب کنید. اگر نمیدانید که بهتر است به یک دشمن خاص شلیک کنید یا خیر، روشن کردن Tac-Com درک بهتری بهتان میدهد که شانس اصابت ضربه چقدر است.
همتیمیهایتان را احیا (ریوایو) کنید
تمامی نیروهای بازی از قهرمانان گرفته تا نیروهایی که به صورت شانسی ساخته میشوند، همگی قابلیت Second Wind را دارند. این قابلیت اجازه میدهد نیروهای شما بعد از مردن بتوانند خودشان را زنده کنند و یک امتیاز اکشن هم به دست بیاورند. اما آنها در عوض یک چهارم نوار سلامتی خودشان را تا انتهای مرحله از دست میدهند. اگر امکانش بود، از همتیمیهای دیگر بخواهید که آنها را نجات دهند تا بتوانند از امتیاز اکشن (Action Point)هایی که باقی مانده، استفاده کنند.
لول آپ کاراکترها واقعا طول میکشد
حتی بعد از گرفتن بیشتر کاراکترهای قهرمان اصلی بازی و دهها نیروی عادی دیگر و بردن آنها به میدان جنگ برای دهمین بار، هنوز متعجبم که چرا انقدر این نیروها امتیازهای کمی دریافت کردند. اگر امید دارید که از درخت مهارتهای یک کاراکتر، یک شاخه را به انتها برسانید پیشنهاد میکنم حتما از همان ابتدا کامل روی همین کار تمرکز کنید.
در شروع Act 3 بازی نیروهای قهرمان من تنها به سطحهای ۵-۶ رسیده بودند که یعنی حتی یک شاخه از درخت مهارتهایشان هم گاهی کامل نشده بود. در نهایت این موضوع به سیستم مبارزه بازی ضربهای نمیزند اما ممکن است باعث شود حس کنید که عقب افتادهاید در حالی که وضعتان واقعا خوب است.
میتوانید نیروهایتان را اخراج کنید
صحبت از لول آپ کردن و Skill Pointهای کاراکترها شد، اگر دیدید که لیست افراد تیمتان پر از سربازهای سادهای شده که سطح و لول آنها کم است، به صفحه Recruitment در منوی Barracks سر بزنید و ببینید که آیا سرباز دیگری از همان کلاس در دسترس است یا خیر. استخدام و عضوگیری یک نیرو جدید هیچ هزینهای ندارد و تنها به جای خالی نیاز دارید که تعداد این جایگاهها هم به مرور بیشتر میشود.
هر سرباز جدیدی که میگیرید، مهارتها و اسکیل پوینتهای مخصوص خود را دارد که میتوانید برای ارتقایشان از آنها استفاده کنید.
ماموریتهای فرعی اجازه استفاده از برخی کاراکترها را به شما نمیدهد
بسیاری از ماموریتهای Gears Tactics اجازه استفاده از کاراکترهای قهرمانی چون Sid، Gabe یا Mikayla را به شما نمیدهد. در مورد ماموریتهای اصلی این موضوع بیشتر به خاطر روایت داستان است. اما در قسمت ماموریتهای فرعی اکثر اوقات با انتخاب مواجه میشوید که از بین ۳ یا ۴ ماموریت دو یا سه مورد را انتخاب کنید. با انتخاب هر نیروی برای یک ماموریت، آن نیرو برای یک یا دو مرحله بعدی غیر فعال میشود.
بنابراین بهتر است که روی چندین نیروی پشتیبانی با امکان مداوا و Heal کردن سرمایهگذاری کنید چرا که در غیر این صورت با وضعیتی رو به رو میشوید که نه میتوانید نوار سلامتی نیروهایتان را پر کنید و نه به دشمن آسیبی بزنید که خب وضعیت خیلی بدی برای گیر افتادن در یک ماموریت است.
و نکات پایانی
- تیکرها (Tickers) قدرت بالایی در جاخالی دادن دارند، پس مراقب مهمات و فرصتهای خود باشید. اگر تیرتان خطا برود، آنها این فرصت را دارند که حتی چند متری هم حرکت کنند.
- شما میتوانید دشمنان را به داخل حفرههایی به نام Emergence Holes بیندازید تا حتی در صورت کامل بودن نوار سلامتیشان، درجا کشته شوند. اما حواستان باشد که همین اتفاق برای شما هم ممکن است رخ دهد.
- میتوانید به تیکرها با صرف یک امتیاز اکشن و استفاده از گزینه Ticker Kick لگد بزنید و آنها را حرکت دهید.
- پرتاب کردن نارنجکها و کار گذاشتن آنها دو آپشن کاملا متفاوت بوده که زمان پر شدن یا همان Cooldown مخصوص خودشان را دارند، پس از هر دو گزینه استفاده کنید.
- کاراکتر Sid و دیگر نیروهای جلودار میتوانند از قابلیت حملهور شدن خودشان استفاده و بدون مشکل از مخروط اوورواچ دشمن عبور کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مقاله و جذاب دمتون گرم