هر آنچه در مورد Microsoft Flight Simulator میدانیم
نمایش نسخه جدید شبیهساز پرواز مایکروسافت در E3 سال ۲۰۱۹ با جلوههای بصر فوقالعادهاش ما را شگفتزده خود کرد و از آن زمان به بعد هر خبر جدیدی در مورد این شبیهساز هیجانانگیز دوباره مغزمان ...
نمایش نسخه جدید شبیهساز پرواز مایکروسافت در E3 سال ۲۰۱۹ با جلوههای بصر فوقالعادهاش ما را شگفتزده خود کرد و از آن زمان به بعد هر خبر جدیدی در مورد این شبیهساز هیجانانگیز دوباره مغزمان را منفجر میکند. امکان پرواز در تمامی کشورهای دنیا، سیستم آب و هوایی و دوباره آن گرافیک فکبرانداز. در ادامه میخواهیم به تمامی اطلاعاتی که تا به امروز در مورد Microsoft Flight Simulator میدانیم، بپردازیم و اینکه چطوری میتوانید قبل از عرضه رسمی آن را تجربه کنید.
- 1 چه زمانی Microsoft Flight Simulator عرضه میشود؟
- 2 شرکت در برنامه تست و بررسی نسخه آلفای بازی
- 3 بازی عبور و مرور هوایی واقعی را پیادهسازی میکند
- 4 میتوانید خلبانهایی را که تنظیمات واقعگرایانه ندارند، از بخش چند نفره حذف کنید
- 5 ویدیویی یک ساعته از گیمپلی بازی از روی یوتیوب حذف شد
- 6 این همان تریلر خیره کنندهای است که در E3 سال پیش پخش شد
- 7 در Microsoft Flight Simulator به هر نقطهای از جهان میتوانید پرواز کنید
- 8 به تمامی فرودگاههای جهان هم میتوانید پرواز کنید
- 9 آب و هوای فصلی در Microsoft Flight Simulator تایید شده است
- 10 سازنده شبیهساز پرواز مایکروسافت، استودیو Asobo است
- 11 حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی چیست؟
- 12 آیا بازی قرار است روزی از هدستهای واقعیت مجازی پشتیبانی کند؟
- 13 در مورد امکان ساخت ماد هم صحبتی شده؟
چه زمانی Microsoft Flight Simulator عرضه میشود؟
این سوال آنطور که به نظر میرسد چندان جواب مشخص و واضحی ندارد و منظورمان این نیست که هیچ اطلاعی نداریم. در حال حاضر اعلام شده که نسخه نهایی بازی در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه میشود که خب بازه زمانی بسیار بزرگی است. اما برخی از مردم همین حالا در حال تجربه نسخه ابتدایی بازی هستند که در ادامه به آن میپردازیم.
شرکت در برنامه تست و بررسی نسخه آلفای بازی
با وجود تاریخ عرضه نامشخص در سال ۲۰۲۰، مرحله تست نسخه آلفا بازی از ماه اکتبر سال گذشته شروع شده و نسخههای جدیدتر از آن که شامل برخی از قابلیتهای نسخه اصلی است، هر ماه منتشر میشود.
نقشه راه ساخت بازی بدون تغییر و ثابت نیست اما در حال حاضر تقریبا هر دو ماه یک بار اپیزود و قسمت جدیدی از سری ویدیوهای Feature Discovery این شبیهساز برای تسترهای نسخه آلفا منتشر میشود. این ویدیوها برخی از اصول و قابلیتهای بازی را توضیح میدهند و تا به امروز این ویدیوها در مورد موضوعات ایرودینامیک، کابین هواپیما، فرودگاهها، طراحی صوتی و قوانین کار با دستگاههای پرواز (IFR) بودهاند.
برای پیدا کردن اطلاعات کامل از اینکه چطور میتوانید به برنامه Insider Program بازی ملحق شده و به یکی از تسترها تبدیل میشوید، میتوانید به سایت رسمی بازی مراجعه کنید. آخرین عضوگیری نسخه آلفا در تاریخ ۷ بهمن سال گذشته انجام شد.
بازی عبور و مرور هوایی واقعی را پیادهسازی میکند
بله درست خواندید، به غیر از آنکه میتوانید بازیکنهای دیگر را در دنیا ببینید، Microsoft Flight Simulator عبور و مرور هوایی روزانه را در بازی شبیهسازی میکند. به عبارت دیگر اگر در حال پرواز بر فراز یک کشور باشید و هواپیمای دیگری را ببینید، آن هواپیما در واقعیت هم در آن مکان قرار دارد. سازندگان بازی توضیح دادهاند که اگر اتصال بازی به اطلاعات عبور و مرور هوایی قطع شود، هوش مصنوعی ادامه کنترل این هواپیماها را بر عهده میگیرد.
میتوانید خلبانهایی را که تنظیمات واقعگرایانه ندارند، از بخش چند نفره حذف کنید
تنظیمات کامل و بیپایان بخش چند نفره Microsoft Flight Simulator به گیمرها اجازه میدهد تا خودشان تصمیم بگیرند چه تجربهای میخواهند از بخش آنلاین داشته باشند. تجربهای که مملو از خلبانانی جدی است که پروازهای واقعی را نقشآفرینی میکنند یا برعکس تجربهای که در آن خلبانان حرکات نمایشی انجام میدهند و با فاصله نزدیک از کوهستانها عبور میکنند. حالت کلیتر All Players هم به شما اجازه میدهد تا حتی آب و هوا و زمان را هم به اختیار خود تغییر دهید تا بتوانید تجربه پرواز مورد علاقه خودتان را طراحی کنید.
ویدیویی یک ساعته از گیمپلی بازی از روی یوتیوب حذف شد
یکی از بازیکنانی که در برنامه تست بازی شرکت کرده بود، ویدیویی یک ساعته از گیمپلی بازی روی یوتیوب آپلود کرد. این ویدیو پروازی آرام را در میان ابرها نشان میداد که ناگهان طوفانی شدید و باران از راه رسید و همانطور که حدس زده میشد، جلوههای بصری بازی چشمنواز بود. اما متاسفانه مایکروسافت خیلی سریع اقدام کرد و ویدیو از روی یوتیوب حذف شد. هر چند که حذف ویدیو به سرعت اتفاق افتاد ولی به هر حال ویدیو جالبی بود.
این همان تریلر خیره کنندهای است که در E3 سال پیش پخش شد
خوب به نظر میرسد مگرنه؟ تریلرها لزوما قرار نیست نشان دهنده ویژگیهای نسخه نهایی باشند و همه ما از این قضیه تا حالا رو دست خوردهایم اما باز هم بزرگی و زیبایی صحنههای تریلر کافی بود تا Microsoft Flight Simulator مخاطبینی وسیعتر از صرفا علاقهمندان شبیهسازهای پرواز به خود جذب کند.
بیشتر بخوانید:
- سفر در آبوهوای برفی زمستان در تریلر جدید بازی Microsoft Flight Simulator
- با Microsoft Flight Simulator بر فراز ایران پرواز کنید
حتی اگر ذرهای هم به خلبانی هواپیماهای تجاری علاقه نداشته باشید و ندانید چطور میتوان از برج مراقبت درخواست پرواز کرد، همچنان بازی مثل ابزاری عالی برای گردشگری مجازی میماند. برای کسانی هم که شیفته بازیهای شبیهساز پرواز هستند، خب دیگر روز عرضه برایشان مثل عید نوروز است.
در Microsoft Flight Simulator به هر نقطهای از جهان میتوانید پرواز کنید
اگر هنوز در مورد بازی دو به شک هستید، این همان ضربه آخری است که کار را تمام میکند، تمام دنیا در بازی وجود دارد. کل سیاره ما مدلسازی و نقشهبرداری شده و همهچیز مهیا است تا از دهها هزار فرودگاه مختلف در جهان پرواز کنید. یکی از نویسندههای خود سایت پیسی گیمر تلاش کرد تا نادرستی ادعای بسیار بزرگ سازندگان را ثابت کند و در نتیجه راهی پروازهایی بر فراز کوهستان فوجی، نیویورک، گلاسگو و ... شد. مشخص شد که نه واقعا ادعای آنها درست است و جزییات هیچ کدوم از این لوکیشنها با یکدیگر تفاوتی در کیفیت ندارد.
از آنجایی که بازی ساخته مایکروسافت است، تمامی اطلاعات زمینی از موتور جستجوی قدرتمند این شرکت یعنی Bing استخراج میشود. بله درست خواندید، همان موتور جستجویی که از آن در مقایسه با گوگل جوک میسازیم، حالا قرار است خودی نشان دهد.
اما این اطلاعات تنها کافی نیست. توپوگرافی هر منطقه باید مرتب و تمیز شود، درختها و ساختمانها، عبور مرور خودروها در خیابانها و مواردی از این دست اضافه شود و سازندگان برای این کار دارند از یک هوش مصنوعی استفاده میکنند. درست خواندید، این پروژهای است که همه ستارههای تیم مایکروسافت در آن حضور دارند و وظیفه این قسمت بر عهده Azure، سرویس محاسباتی ابری مایکروسافت است.
اگر سازندگان میخواستند کره زمین را با مقیاس ۱:۱ از اول تا آخر با دست مدلسازی میکردند تا زمانی که به اندازه رضایتبخشی کامل به نظر برسد، ساخت نسخه جدید شبیهساز پرواز مایکروسافت تبدیل به یک تجارت خانوادگی میشد که دهها نسل طول میکشد. در عوض سرویس آژور مایکروسافت اطلاعات این نقشه خام را بررسی میکند و میداند کجاها را با منظرههای مناسب پر کند.
به تمامی فرودگاههای جهان هم میتوانید پرواز کنید
هر ۳۷ هزار فرودگاه دنیا در بازی وجود دارد. برای محقق کردن چنین امکانی، استودیو سازنده دارد از ترکیب تصاویر ماهوارهای بینگ و ادیت دستی استفاده میکند. ویدیویی که در بالا روی تیتر لینک شده نشان میدهد که چطور یک تصویر ۲ بعدی تبدیل به فرودگاهی واقعی، زنده و به طرز شگفتانگیزی دقیق و بینقص میشود.
آب و هوای فصلی در Microsoft Flight Simulator تایید شده است
سیستم آب و هوایی شبیهساز پرواز مایکروسافت نیز بسیار دقیق است. ابرها روی مناظر زیر دست و حتی روی یکدیگر سایه میاندازند. آنها از ۳۲ لایه حجمی درست شدهاند که باعث میشود بسیار حجیمتر و پفدارتر از بازیهای دیگر باشند، وقتی که به آسمان آنها نگاه میکنید.
جریانهای گرم و سرد در سراسر جهان حرکت میکنند و باعث بارش باران و ایجاد طوفان میشوند. این طوفانها نیز همانطور که انتظار میرود، روی کنترل هواپیما تاثیر میگذارند. با توجه به سیستم شبیهسازی ایرودینامیک بازی که تا نزدیک به ۱۰۰۰ سطح را همزمان شبیهسازی میکند، باید اعتراف کرد که نتیجه نهایی تجربه واقعی و ترسناکی از دشواری کار خلبانان خواهد بود که تلاش میکنند در این شرایط آب و هوایی در مسیر خودشان باقی بمانند.
اما قسمت اصلی ماجرا باقی مانده، Microsoft Flight Simulator برای شبیهسازی آب و وهوا نیز از اطلاعات واقعی استفاده میکند. اگر تصمیم بگیرید هفته آینده بر فراز کوه دماوند پرواز کنید و قرار باشد در واقعیت آن زمان باران بیاید، شک نکنید که همین اتفاق هم در بازی میافتد. سیستم آب و هوایی بازی حتی تا شبیهسازی شرایط خطرناکی چون بارش برف هم ادامه پیدا میکند اما هنوز مشخص نیست که آیا سطح رودخانهها و دریاچهها هم یخ میزند یا خیر.
سازنده شبیهساز پرواز مایکروسافت، استودیو Asobo است
استودیو Asobo، سازنده بازی که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد، لیست بلند بالایی از بازیهای ساخته شده از روی فیلمها و پورت بازیهای روی کامپیوتر در کارنامه خود دارد و بیراه نیست بگوییم که تا قبل از سال ۲۰۱۹، کمتر کسی اسم این استودیو را شنیده بود، سالی که عنوان A Plague Tale: Innocence منتشر شد. یک بازی ماجراجویی عالی که خب البته یک شبیهساز پرواز نیست مگه نه؟
این پروژه اولین تجربه آسوبو در ساخت بازیهای شبیهساز پرواز است اما این شرکت تجربههایی در کار با تکنولوژیهای مایکروسافت از قبل داشته که از میان آن میتوان به نرمافزاری برای هدست هالولنز اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. یکی دیگر از ساختههای این شرکت عنوانی به نام Fuel، یک بازی ماشینسواری آخرالزمانی بود که در زمان خودش رکورد بزرگترین محیط قابل بازی را زد، مساحتی به اندازه ۵۵۶۰ مایل مربع. آسوبو برای ساخت این شبیهساز یک موتور کاملا اختصاصی به نام ACE توسعه داده است.
حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی چیست؟
شبیهساز پرواز مایکروسافت بدون شک یک بازی بینهایت زیبا است که لحظه به لحظهاش نگاهها را به خود جذب میکند، برای همین احتمالا تصور میکنید که برای اجرا آن نیاز به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند دارید. اما ظاهرا اشتباه فکر میکردیم چرا که حداقل سیستم مورد نیاز اعلام شده نسبتا منطقی است (به جز پهنای باند برای ما). در زیر میتوانید این سیستم مورد نیاز را مشاهده کنید.
- پردازنده: Ryzen 5 1500X/ Intel i5-8400
- کارت گرافیک: Radeon RX 590 / Nvidia GTX 970
- رم گرافیک: ۴ گیگابایت
- حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
- فضای مورد نیاز: ۱۵۰ گیگابایت
- پهنای باند: ۲۰ مگابایت بر ثانیه
آیا بازی قرار است روزی از هدستهای واقعیت مجازی پشتیبانی کند؟
به گفته خود یور نیومن (Jorg Neumann)، رییس پروژه ساخت شبیهساز پرواز مایکروسافت، پشتیبانی از هدستهای واقعیت مجازی یکی از اولویتهای اصلی تیم سازنده است از آنجایی که بسیاری از طرفداران در بازخوردهایشان این درخواست را داشتند و بسیاری هم اصلا تصور کردند که همچین قابلیتی در هنگام عرضه بازی وجود دارد.
اما نیومن میگوید نمیتوان تضمین پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را در هنگام عرضه بازی دهد. اما خب تیم ساخت بازی در حال کار روی آن است و بنابراین بیشتر از آنکه امکان انجامش مطرح باشد، بحث اصلی این است که چه زمانی اضافه میشود.
در مورد امکان ساخت ماد هم صحبتی شده؟
تقریبا بلافاصله بعد از معرف بازی، مایکروسافت تایید کرد که شبیهساز پرواز جدیدش از محتوای ساخته شده به دست گیمرها پشتیبانی میکند. این موضوع یکی از مهمترین جنبههای شبیهسازهای پرواز قبلی بود چرا که سازندگان شخص ثالث میتوانستند نقشه و هواپیماهایی برای بازی بسازند و دیگران آنها را خریداری کنند.
حالا که به نظر میرسد دیگر نیازی به ساخت نقشه برای بازی نباشد، اما ساخت هواپیماهای بیشتر همچنان میتوانند یک گزینه مناسب باشند. ما حدس میزنیم که سیستم ساخت ماد بازی مشابه بازار مانیکرفت باشد، محلی که میتوان محتوای ساخته شده توسط دیگر بازیکنان را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینهای مشخص دریافت کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بحث سخت افزار رو حالا یه کاری میشه کرد
تنظیماتو میاریم پایین
ولی ۲۰ مگ سرعت نت؟؟
اون مگابیته برای این که مگابایت بشه باید تقسیم بر 8 بشه که میشه 2.5 مگابابیت. شرکت های مخابراتی هم همینجوری اینترنت ارائه میدهند مثلا 16 مگابیت که میشه 2 مگابابیت سرعت
فک نمیکردم rx580 جوابگو نباشه
بقیه چیزا اوکیه جز همین
جاهای دیگه سیستم رو زده بود rx570
فقط سیستم پیشنهادیش که 32g رم میخواد
اون پیشنهادیه که توی اون میتونی با بهترین کیفیت بازی کنی. ولی ۱۶ گیگ رم حداقله. و از سرعت اینترنت واضحه که این بازی برای کشور های جهان سومی ساخته نشده.