از روزی که بازسازی Resident Evil 3 معرفی شد، ۴ یادداشت در موردش نوشتم. اولی دقیقا فردای روزی منتشر شد که اولین تریلر بازی بیرون آمد. در این یادداشت نوشتم که چرا کپکام با بازسازی Resident Evil 3 ریسک بزرگی کرده. در ادامه با یادداشتی دیگر، از انتظاراتم برایتان گفتم و سعی کردم شما را هم با تصویر جذابی که از بازسازی این اثر در ذهن داشتم، آشنا کنم. اما این دو یادداشت در زمانی نوشته شدند که هنوز هیچ چیزی از جزئیات بازی مشخص نبود.
متاسفانه با هر تریلری که از بازی بیرون میآمد، امیدم را نسبت به بازسازی Resident Evil 3 از دست میدادم. این حس زمانی که پیشنمایش وبسایتهای معتبر هم بیرون آمد، قوت بیشتری گرفت. تقریبا بسیاری از ژورنالیستهایی که نظرشان را قبول دارم، از نمسیس بد میگفتند و من هم تقریبا مطمئن شده بودم که ورژن تازه یکی از بهترین باسهای تاریخ بازیهای ویدیویی، دیگر آن رنگ و بوی سابق را ندارد. اتفاقا در مورد همین موضوع دو یادداشت دیگر هم نوشتم که یکی در مورد مشکلات نمسیس بود و دیگری هم به دموی خالی از محتوای بازی مربوط میشد.
اینها مطالبی بودند که بدون تجربه بازی به نگارش درآمدند و احتمال خیلی زیادی وجود داشت که بازی برعکس چیزی که من فکر میکردم، به اثر فوقالعادهای مثل Resident Evil 2 تبدیل شود. اما حالا که Resident Evil 3 بالاخره منتشر شد و توانستم تجربهاش کنم، باید بگویم احساسی که نسبت به بازی داشتم نه تنها تغییری نکرده، بلکه پیچیدهتر هم شده. نمیگویم که Resident Evil 3 یک بازی معمولی یا بیکیفیت است. اتفاقا اصلا چنین فکری نمیکنم. اگر از من بپرسید، میگویم Resident Evil 3 یک رزیدنت اویل اکشن خوب است اما مشکلش اینجاست که بازی نمیتواند پایش را از این دایره محدود فراتر بگذارد و مثل نسخه اصلی به اثری ماندگار تبدیل شود.
بیدلیل متن بررسی Resident Evil 3 را با چیزهایی که خودتان میتوانید حتی با دیدن تریلرها هم متوجهشان شوید، طولانی نمیکنم و یک راست میروم سراغ اصل مطلب. قضیه اینجاست که کپکام برای بازسازی Resident Evil 3، چند تصمیم خوب گرفته و چند تصمیم کاملا اشتباه. بگذارید با خوبهایش شروع کنم که واقعا ارزش توجه را دارند. به جرات میتوانم بگویم بازسازی Resident Evil 3، بهترین روایت قصه را در کل سری دارد. قصه بازی با سرعت و ضرب آهنگی منطقی روایت میشود و آنقدر سورپرایز جذاب برایتان دارد که خسته نشوید. در کنار این، به عقیده من مهمترین دستاورد کپکام در روایت قصه بازسازی Resident Evil 3، نقاط اتصالی است که توانسته با بازسازی قسمت دوم ایجاد کند.
این یعنی قرار است پاسخ خیلی از سوالاتی که در قسمتهای قبلی برایتان پیش آمده بود را در Resident Evil 3 بگیرید. پاسخهایی که به شکل جذابی در قاب تصویر به نمایش در میآیند و شما را طوری سورپرایز میکنند که از تماشایشان لذت ببرید.
البته تنها نکته مثبت بازسازی Resident Evil 3 روایت هوشمندانه آن نیست، بلکه بازی از نظر طراحی مراحل هم توانایی خوبی در جذب چشم و ذهن مخاطب دارد. کپکام با یک فصل افتتاحیه پر استرس، Resident Evil 3 را شروع میکند و با حفظ همین شور و هیجان تا آخرین لحظه بازی، حس دلنشینی به ماجراجویی جیل و کارلوس بخشیده.
البته متاسفانه اگر نسخه اصلی را تجربه کرده باشید، بازسازی Resident Evil 3 خبرهای بد هم زیاد برایتان دارد. البته بستگی دارد که چطور به قضیه نگاه کنید. طبیعتا کپکام Resident Evil 3 را برای مخاطب فعلی و جوانترش ساخته، نه کسی که ۲۰ سال پیش نسخه اورجینال را بازی کرده.
برای همین ایجاد تغییرات بنیادی، از همان ابتدا هم امری اجتناب ناپذیر بود. بنابراین، نمیخواهم به خاطر چیزهایی که از بازسازی Resident Evil 3 حذف شدند به بازی خرده بگیرم. اما سوال اصلی این است که کپکام با حذف یک سری از جذابترین مراحل نسخه اورجینال، چه چیز جدیدی به بازی اضافه کرده؟ متاسفانه باید بگویم هیچ چیز.
خبر بدتر اینکه در بازسازی Resident Evil 3 خبری از هیچ یک پازلهای خاطرهانگیز نسخه اورجینال هم نیست. در کل، بازی سه معمای مهم دارد که اگر حلشان نکنید، قادر به جلو بردن خط داستانی نخواهید بود. اما مسئله اینجاست که همین سه پازل هم به قدری با کیفیت و پیچیده نیستند که بعد از حل کردنشان، حس موفقیت به مخاطب دست دهد.
همین حذفیات بیش از حد باعث شدهاند که خط داستانی بازی، از نسخه اصلی هم کوتاهتر شود. برای اینکه بفهمید بازی چقدر کوتاه است، بگذارید از تجربه خودم برایتان بگویم. بار اولی که Resident Evil 3 را تمام کردم، تقریبا داشتم در راکونسیتی و مابقی لوکیشنهای بازی قدم میزدم و تک تک محیطها را با دقت وسواسگونهای بررسی میکردم. با تمام این شرایط اما بازی تقریبا ۶ ساعته تمام شد.
وقتی برای بار دوم Resident Evil 3 را به پایان رساندم، این عدد به ۳ ساعت و ۴ دقیقه کاهش یافت. چراکه دیگر همه چیز را در بازی دیده بودم و نیازی نداشتم که با سرعت پایین، مراحل را تجربه کنم. این یعنی در اصل میتوانید بازی را ۳ ساعته تمام کنید؛ مدت زمانی ناامید کننده برای یک بازی ۶۰ دلاری. متاسفانه باید بگویم که در بازسازی Resident Evil 3، کم کاری کپکام به خوبی مشهود است. متاسفانه این کم کاریها گریبان نمسیس را هم گرفتهاند.
بر عکس چیزی که شاید فکرش را میکنید، نمسیس در بازسازی Resident Evil 3، یک مستر ایکس سریعتر و قدرتمندتر نیست. چراکه نمسیس قرار نیست در تمام کوچه و خیابانهای راکون سیتی شما را دنبال کند و بلای جانتان شود. فقط یک جا این اتفاق میافتد و آن هم همان جایی است که تقریبا در دمو تجربه کردید؛ نه بیشتر و نه کمتر.
بعد از این رویارویی، نمسیس به یک باس فایت اسکریپت شده تبدیل میشود که دیگر نه کسی را تعقیب میکند و نه تبحر چندانی در ایجاد رعب و وحشت دارد. برای من، نمسیس بیشتر شبیه ویلیام برکین در بازسازی Resident Evil 2 بود.
باسفایتی که به صورت خطی و در مکانهایی مشخص، سر و کلهاش پیدا میشد و پس از هر شکست با ظاهری متفاوتتر برمیگشت. حقیقتش این چیزی نیست که من از نمسیس انتظار داشتم.
مشکل کار کپکام در بازسازی Resident Evil 3 این است که آنها قدر پتانسیلی که این پروژه در اختیارشان گذاشته بود را ندانستند. جدای از حذفیات بیش از حد و کوتاه بودن خط داستانی، مهمترین مشکلم با بازسازی Resident Evil 3 این است که نمسیس در آن به حال خودش رها شده و حضور به شدت کم رنگی دارد. آنقدر کم رنگ که شاید برخی مواقع یادتان برود که اصلا نمسیسی هم در Resident Evil 3 حضور داشته.
اگر کپکام برای نمسیس تصمیمات متفاوتتری میگرفت و برای طراحی دوبارهاش به بازی اصلی بیشتر وفادار میبود، بازسازی Resident Evil 3 مثل قسمت دوم تبدیل به اثری ماندگار میشد. همانطور که در اوایل متن بررسی هم گفتم، کپکام یک سری تصمیمات خیلی خوب برای بازی گرفته و یک سری تصمیمات خیلی بد. اما متاسفانه سنگینی کفه تصمیمات بد با کفه تصمیمات خوبی که برای بازی گرفته شده تقریبا برابری میکند و همین موضوع مانع از این شده که بازسازی Resident Evil 3 نیز مثل نسخه اصلی به اثری جاودان در تاریخ ویدیو گیم تبدیل شود.
داستان اصلی: ۵.۵ ساعت
داستان و ماموریت فرعی: ۶.۵ ساعت
صد در صد کردن بازی: ۶.۵ ساعت
خلاصهاش اینکه Resident Evil 3 یک رزیدنت اویل اکشن خیلی خوب است که توانایی سرگرم کردن هر مخاطبی را دارد. اما متاسفانه اگر نسخه اورجینال را تجربه کرده باشید، بازسازی Resident Evil 3 از خیلی جهات ناامیدتان میکند. چراکه هم بازی به شدت کوتاه است، هم نمسیسش آن چیزی نشده که انتظار داشتیم. با این حال، همچنان Resident Evil 3 ارزش تجربه دارد اما نیازی هم نیست برای آن ۶۰ دلار بپردازید.
اگر به دنبال یک بازی ترسناک با داستانی خوب، گیمپلی درگیر کننده و گرافیکی چشمنواز میگردید، قطعا Resident Evil 3 یک گزینه خوب برایتان خواهد بود. بازی طراحی مراحل خوبی هم دارد که از هر نظر جذبتان میکند و نهایتا ۶ ساعت فوقالعاده برایتان رقم میزند.
اگر نسخه اصلی را خیلی دوست داشتید و حالا با همان طرز فکر قصد خریداری بازسازی Resident Evil 3 را دارید، پیشنهاد میکنم بازی را نخرید. چراکه بازی نسبت به نسخه اورجینال خیلی تفاوت پیدا کرده و نمسیسش هم مثل نسخه اصلی دیگر ترسناک نیست
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
البته این دیدگاهی که من در پایین نوشتم شامل بازی Resident Evil 2 هم میشود. کلا نسخه کلاسیک این بازی ها خیلی خیلی بهتر عمل کردند. در ضمن من عاشق و طرفدار چند آتیشه بازی های ناتی داگ هم هستم.
درود.
رزیدنت اویل 3 کلاسیک PS1 خودش را بهتر از نسخه ریمیک شده PS4 نشان داد. البته از لحاظ گرافیک، نسخه ریمیک خیلی خوب بود اما کبود های زیادی داشت و میتوانست بهتر از این ها عمل بکند.
سلام.اصلا گنددد زدد ب خاطراتتت بچگیمممم چه وضعیه حیف ۶۰ دلار نمسیس ک میدونی کجاها میاد و چکار میکنه قابل پیش بینی هست کجاش ترسناکه؟ از اونور کلا بازی فکریش حذف شده سه هزارتا ایتم داشت نسخه اصلیش که گاهی گیج میشدی کدوم برا کجا بود چکارش باید کرد میترسیدی از مثلا اینجا بری نمسیس نیاد اخه این چیه ساختن خجالتم نمیکشن میذاشتن رزیدنت 3 نسخه بچه ها بهتر بود ی راس میری تهش تونستم تو 2 ساعت ۵۰ دقیقه برم تا اخرش ماریو میخریدم بیشتر لذت داشت. ن ترسناک بود ن کلاغ داشت نه کرم داشت ن قبرستون داشت ن برج ساعت داشت من بچه بودم یادمه ۱۰ سالم بود بازی کردم از ترسم بازی نکردم تا چند سال ک بزرگ تر شدم یکم میرفتم ببینم ترسم نمیریزه کمتر شده برمش. حالا با ذوق بخریش اینجور شه نخواستیم نسخه سه رو گوشی بازی میکنم بهتره.
نسخه کلاسیک شاهکار. نسخه ریمیک اشغال
من نسخه اورجینال رو بازی نکردم و الان منتظر کرک بازی ام
واقعا برای بعضی ها ناراض یهستم که تلاش میکنن به خاطر ترس از یک بازی رده بالایی که بخاطر سلیقه خودشون امید دیگران رو از بین ببرن من با عشق میشینم بازی رو انجام میدم تا ابد و میشینم بازی رده بالایی رو بازی میکنم مشکل ما همینه بعضی ها که بازی رو دوست ندارن به میرن تو یک جایی که همه توش فعالیت میکنند ایراد هارو مو به مو میگیرنو تو یک جایی که روزانه بیشتر از 8000000 چک میشه میفرستن برین مشکل قدیمیا اینکه تو زمان خودشون به نظر خودشون بازیا یا هرچیز دیگه ای شیرین تر بودن و هیچ امییدی از این بازی های جدید برای یک نسل جدید نمیزارن ابته این کار تو کل دنیا انجام نمیشه تو ایران انجام میشه برین خودتونو درست کنین الان فقط تو ایران بد بظر میاد برین حیف واقعن حیف که میتونستیم جهان اولی باشیم الان شما که انقدر ناشکری میکنید فکر میکنید خدا خوشش میاد مرد حسابی دیدی یک شرکت تو یک سال دوتا بازی به این گرافیک به این خوبی درست بکنه واسه هر بازی حد اقل شرکت حالا اسمش یادم نیسته واسه دو تا بازیش که انقد خوب ساخته شده شیش ماه نهایتن رزیدنت اویل8 ماه رزیدنت اویل رسیستنس2ماه کدوم شرکت دیدی همچین کاری بکنه
یه جایی موافقم یه جا مخالف موافق کجای نظرت؟
اینجا که گفتی یه شرکت تو یک سال دو تا بازی به گرافیک به این خوبی واقعا قبول دارم
اما مخالفم:ببین کپکام اگه روی بازی ریمیک سه وقت نمیزاره پس نسازه بهتر، ببین بازی حد اقل باید ۷ ساعت سرگرم میکرد خب این خیلی بد من کاری به این ندارم که میگن نمسیسش ترسناک نیست و این حرفا این حرفا رو کسایی میزنن که واقعا رو اوریجینالش تعصب دارن به نظر من نمسیسش ترسناک بود ولی این بازی بازسازی اویل ۳ نیست نمی تونم به عنوان ۳ ریمیک قبولش کنم
من که نمرات رو دیدم نا امید و یه جورایی آبروم پیش خودم رفت و خیلی ناراحت شدم واقعا میتونست از 2 ریمیک بهتر بشه و پتانسیلش رو هم داشت اما حیف که کپکام تا دو تا بازی خوب میده بعدی رو تررررر میزنه با این حال برای 6 ساعت هم که شده سرگرم کنندست و تمکز کپکام روی بخش آنلاین بازی یعنی رزیستنس آشغال بوده امید وارم رزیدنت اویل 8 و 4 ریمیک به سرنوشت این دچار نشن
نمسيس توي شماره ي قبلي يا همون ريميك نشده چطور بود؟
حله دایی.من تازه نسخه اصلی رو دارم بازی میکنم:)
حله دایی.من تازه رزیدنت اویل ۳ نسخه فابریک رو شروع کردم:)
خیلی ببخشید فقط بنده یه بحث راجب ریمیک2 دارم البته از همه عذرمیخوام اینکه چن تا مشکل نسبت به نسخه اصلی داشت و بنده ندیدم خیلی به اینا اشاره بشه اول اینکه چرا توی پارکینگ دری که برا کلرباز میشه برا لیان بازنمیشه؟ این غیرمنطقیه تو نسخه اصلی مکانشون متفاوت بود و بسیارمنطقی اما ریمیک2 تو یه مکانن ولی براشون همه درهای پارکینگ بازنمیشه
دوم اینکه شما اگه با دوشخصیت برید میبینید کلر از لیان جلوترهست و طبعا کلر با ویلیام زودتر میجنگه مسئله اینجاست که ویلیام میزنه محیطو داغون میکنه و زمانی که با لیان می رسی میبینی محیط کاملا سالمه
سوم جنگیدن با خود ویلیام هست تو نسخه اصلی توی هر سناریو با نوع متفاوتی از ویلیام میجنگیدی اما تو ریمیک فقط با یک نوع ویلیام میجنگی که غیر منطقیه
چهارم نسخه اصلی یه سیستمی داشت که مثلا اگه با لیانA میرفتی و یه مسلسل تو اتاق آرموری برداری تو کلرB نیست ولی تو نسخه اصلی این طوری نبود البته برا بعضی فشنگا هم بود ولی تو ریمیک این طور نیست و آخراینکه یه اسلحه تو نسخه اصلی برا کلر تو ریمیک نیست بازهم عذر میخوام که خیلی پرحرفی کردم بازهم عذرمیخوام یاحق
اگه بخوایم با ریمیک2 مقایسه کنیم اولین ضعفش به نظرم چاقو بود که جیل نمیتونه از اون برای دفاع از خودش استفاده کنه دوم باسی تو بازی نیست که مثل مسترایکس کلافت کنه شاید اگه نمسیس مث اون بود ممکن بود خیلیا ایراد بگیرن ولی بازم میشد یه کاریش کرد چون میشه نمسیس رو کشت سوم چرا مث نسخه دوم نمیشه تو محیط ها هی رفت و برگشت داشت برای یافتن آیتم؟خیلی بازی سرراست شده
نسبت به نسخه اصلی هم که همه چیز گفته شد آخه اعصاب آدم خرد میشه وقتی نسخه اصلی رو میبینه و اینو مثلا جیل (خودش نه کارلوس) میرفت اداره پلیس برای پیداکردن لاک پیک اونم با چه بدبختی و رو به روشدن با نمسیس راکت لانچردار ولی تو ریمیک جیل به یه در میرسه که با لاک پیک بازمیشه بعد باخودش میگه ای کاش یه لاک پیک داشتم بعد یه جسد همون جا هست که اونو دارهاونجا چطور و اینجا چطور
کلا فقط ۳ تا راز داره اونم فقط برای پیش بردن بازیه نه سرگرمی
واقعا capcom نسخه ٢ بهتر باسازي كرده بود حتا از نسخه اصليم كه سال ١٩٩٨ اومده بود معما و پازل ها سختر شده بود اما گند زد توي رزيدنت ٣،،،دوستاني كه اويل باهاش خاطره دارن ميدونن كه رزيدنت اويل ١ و ٣ پر از استرس و معما بود يعني هر چي اين شينجي ميكامي بدبخت زحمت كشيد ايا گند زدن،،،،يه معما توي ريميك نبود!!!! اخه توي نسخه ٣!!!!؟؟
البته رزیدنت اویل ۴ رو فراموش کرده بودی
با سلام...ببخشید رزیدنت اویل 3 برای چه سالی هست؟
نسخه اورجینال سال 1999 منتشر شده. نسخه اورجینال هم که امسال اومد.
نسخه اصلي سال ٩٩ تا ٢٠٠٠
سلام لطفا هر چه زود تر ویدیو راهنمای بازی resident evil remake 3 قسمت 6 را بفرستید
سلام همین الان تو یوتیوب و آپارات آپلود شده. فردا پستش رو توی سایت هم میذاریم تا بتونی همین جا هم تماشاش کنی.
در رابطه با رزیدنت ۳
شایعاتی هست که رزیدنت ۴ قراره بیاد
و قراره تیم بزرگتری روش کار کنه?
امیدوارم بازی خوبی بسازن تا ما لذت ببریم?
در ادامه بایستی بگم که من هنوزم اورجینال رو که بازی میکنم واقعا لذت و وحشت رو تجربه میکنم ولی با اینکه خیلی منتظر ریلیز شدن بازی بودم ولی با توجه به گیم پلی های مختلفی که تو یوتیوب دیدم از خریدنش منصرف شدم ، نه بخاطر پول بلکه فقط و فقط بخاطر اینکه اون تصویر زیبای نوستالژیک تو ذهنم خراب نشه و میتونم بگم این بدترین شکست تمام عمر گیمری من بوده....
رزیدنت اویل ریمک ۲ با اون همه جذابیت کجا و این کجا؟؟؟
بیشتر شبیه dino crisis بود تا رزیدنت اویل....
ممنونم از نیما فرشین عزیز که با این ایجاد این تاپیک فرصتی رو فراهم کرد تا واقعا درد ودلی کرده باشیم از این افتضاح تاریخی کپکام...
مخلصم سعید جان. ممنون که کامنت گذاشتی.
سلام به همگی...
بعنوان کسی که بارهای مدید رزیدنت اورجینال رو بازی کردم و از پرسه زدن تو شهر و دنبال ایستراگ گشتن بگیرید تا جنگیدن در حالت های مختلف با سلاحهای مختلف با نمسیس که اسمش همیشه بعنوان پسورد روی کامپوتر و خیلی جاها بوده بایدبگم که کپکام گند زدی!!!
والبته یه سوالاتی دارم که دوست دارم جواب بده به ما گیمرهایی که سالها تبلیغ محصولاتش رو کردیم و باهاش زندگی کردیم.... و خب سوالام ایناست از کپکام و بقیه گیمرهای هم نسل خودم...
گورستان دقیقا کجا بود؟؟؟
کلیسا کجا بود؟؟؟
جیل چجوری به اداره پلیس نرفت ولی کارلوس رفت؟؟؟
براد ویکرز چرا در چشم انتظاری از نمسیس از دنیا رفت?؟؟؟
منطقه ی پارک چی شد دقیقا؟؟؟
کارخونه ی بازیافت چی شد؟؟؟
بعد ببینم تراموا چه ربطی به مترو داره؟؟؟
سلاح اتش افکن چه ربطی به نمسیس داره؟؟؟ مگه ترمیناتوره؟؟؟
چرا مستر ایکس لباسش خیلی جنتلمنی بود ولی نمسیس پاکت زباله و نوار اضطراری تنش کرده بودید؟ حالا خدایی اون ماسک سرقت از بانک اولش چی بود؟؟؟
نمسیس پول نداشت راکت لانچر بخره یا شما پول بهش نمیدادید؟!
راستی اون کرم غول پیکری که تو اورجینال بود تو ریمیک دقیقا کجا بود؟؟؟
واقعا نقد شما بهتر و منصفانه تر از نقد هایی بود که خوندم مخصوصا اونجایی که گفتید این ریمیک ها برای قشر جدید تر ساخته شدن و ممکنه قدیمی خوششون نیاد متاسفانه بقیه منتقد ها این موضوع رو مد نظر قرار ندادند و با 30 اندی سال سن و بزرگ حساب کردن مخاطب حسابی کوبیدنش.
درسته بازی بیشر از حد کوتاهه و این تنها ظعفش برای قشر جدیده .
اما ترسناک بودن نمسیس خب واقعا سخته چیزی بسازیم که همه بترسن و نیاز به کار زیادی داره مخصوصا اونایی که قبل میترسیدن رو دوباره بخوای بترسونی که اصلا غیر ممکنه
باید تجربش کرد حتما عالیه
دمتون گرم بابت نقد??
من بازی نکردم.ولی نقدای بدی خوندم ازش.یکی واقعا چرا لوکیشن برج ساعت حذف شده؟یا پارک و کارخانه بازیافت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته ی دیگه خنگی نمسیس واقعا.ظاهرا از مستر ایکس هم خنگ تره.نسخه اصلی رو بیشتر از 40 50 بار تموم کردم.ولی ظاهرا این یه داستان خطی داره...
همچنین حذف انتخابای دوگانه و چیزای دیگه...پرخاطره ترین بازی دوران بچگیمه...ولی چرا باید به خاطر پول خرابش کنن؟؟؟؟
والا من ک عاشق نسخه 7 بودم و عاشقش هستم
حدودا 5 باره میبرم تا آخر
ب نظرم اگه کپ کام همون شخصیت بازی Ethan winters شخصیت اصلی باشه خیلی بهتره
ی جورایی بازی کننده ها میفهمن ک این نسخه ادامه نسخه 7 هستش و اشتیاق بیشتری ب بازی پیدا میکنن
البته منظورم Resident evil 8 هستش
وای گفتی عجب بازی بود اویل ۷?
من بازی رو دوبار انجام دادم شاید از خیلی جهات با نسخه اصلی که تو سن ۱۲ سالگی بازی کردم فرق داشته اما بازی بدی نیست ارزش بازی کردن داره ولی مهمترین مشکلش گیم پلی کوتاه و اینکه مثل نسخه دوم چندین پایان نداره که اشتیاق چند بار بازی کردن رو به بازی باز بده
تمام نکاتی که تو بررسی اومده درسته ،واسه منی که این بازی قبلا تجربه کرده و باهاش خاطرات زیادی دارم قابل قبول نبود که زمان بازی حدود 5 ساعت باشه و خیلی تعجب کردم، کپکام میتونست بازی تایمشو زیاد کنه و همون مراحل کلاسیک به بازی اضافه کنه که متاسفانه این اتفاق نیفتاد در کل برای تجدید خاطرات خوب بود ولی میتونست بهتر باشه و در اخر کسایی که میخوان بازی با هزینه کم روی pc تجریه کنن با هزینه خیلی کمی میتونن اکانت اشتراکی استیم بازی بگیرین .
هنوز درک نمیکنم چرا کپکام این بلا رو سر این بازی آورد!
انگار به عمد خواستن کار رو افتضاح تحویل بدن...
کار ساخت بازی دست کپکام نبوده . دست استودیو زیر دستش به نام M.Two بوده که رئیسش یکی از اعضای قبلی شرکت کپکام بوده که کلا با سری رزیدنت ایول مشکل داشته ....
یکی از ذوق و شوقهام برای این بازی این بود محیط های نسخه اصلی دوباره با گرافیک امروزی ببینم پازل ها رو دوباره ببینم حتی مکان های رویارویی با نمسیس بازسازی بشه به علاوه محتوای جدید برای بیشتر و بهتر شدن بازی حالا قضیه برعکسه نه تنها محتوا جدید نداره بلکه همون محتوای اصلی هم کامل نداره !!!!!!
چقدر ذوق داشتم واسه این بازی، واقعا نمیتونم سازندگان بازی رو درک کنم که چرا روی نمسیس که خط قرمز ماست و کلا امضای این بازی هست کم گذاشتن...واقعا حیف، میخواستم بخرم ولی اینجوری که تعریفارو میشنوم و گیم پلیها رو میبینم به این نتیجه میرسم که واقعا ارزش ۶۰ دلار نداره...
بازی خیلیم جالب و ترسناکه باید به سنی که بازیو تجربه کردینم یه دقت کنین اکثر کساییکه اویل۳اصلیو بازی کردن حدود ده سال بودن ولی الان حدود ۳۰سال خو معلومه اون جذابیتو نداره بازی واسه بچه حدود ده سال خیلیم سختو ترسناکه بعدم کاپکام باید یه تغییراتی نسبت به بیست سال پیش میداد که بنظرمن خوب بوده و بلوغ کاپکامو میرسونه فقط یکم باید مراحلشو بیشتر میکرد که البته با رسیستانت جبران شده در کل بنظرم بازی خوبیه
کاش در مورد رزیدنت اویل اصلی اینطور اظهار نظر نمیکردی. همین دو ماه پیش رزیدنت اویل 3 اوریجینال رو برای بار 50هم بازی کردم و هنوزم بعد 19 سال از دیدن نمسیس و صدای وحشتناک قدم زدنش وحشت میکردم. در واقع خوبی رزیدنت اویل 3 این بود که همیشه احساس نا امنی شدیدی میکردی. حاا به خاطر نمسیس بود یا کرم غول پیکر یا یه گله سگ سریع و وحشی. رزیدنت اویل 2 ریمیک هم چنین حسی رو البته با دوز خیلی کمتر داشت. در ضمن معماهای بسیار زیاد بازی که مجبور بودی برای حل اونها مسیر زیادی رو در نقشه طی کنی و مدام با خطرات بزرگی رو به رو بشی بزرگترین نقطه قوت بازی بود.
هنوزم نسخه ی اورجینال جذابیتشو داره ولی این یکی اصلا چرت و پرته
بله تو دور اول بازی شاید این طور باشه ولی از دور دوم بازیکن میفهمه که نمسیس فقط جاهای مشخصی میاد پس نباید از طرفش زیاد نگران بود درمورد رزیستنس هم تا الان که شنیدم هرکی بازی کرده خیلی لگ داشته و یه نکته اینکه مسترمایند خیلی قویه و زمانی که مسترایکس رو میفرسته تقریبا همه کتلت میشن کپکام حتی روی این هم خیلی کارنکرده شما ویدیوهارو ببینی متوجه میشی که مثلا هولوگرام یه سگ زامبی میاد بعد یهو تلپورت میشه وسط جمعیت خیلی راحت میتونستن بیان این امکان رو بزارن که مسترمایند هر موجودی رو که میخواد بفرسته تو اتاقی باشه که بازمانده ها اونجا نباشن ولی همین کارم نکردن
ظاهرا پرونده RE3 با این بازی بسته شد و تمام فرصتهای این نسل ازدست رفت و باید ۲۰ سال دیگر صبر کرد تا در نسل دوازدهم کنسولها اگر دنیایی باقی مانده باشد, یک ریمیک دیگر از RE3 ببینیم.
این بازی را نخریدم ولی گیم پلیش را کامل تماشا کردم که یک بازیکن در درجه سختی هاردکور, زیر دو ساعت و نیم توانست بازی را تمام کند. به نظرم اگر رزیدنت ایول ۳ نبود, این بازی یک بازی با کیفیت و ارزشمند محسوب میشد. گرافیک بازی بسیار خوب بود ولی نسبت به نسخه قبل هیچ پیشرفتی ندیدم. انیمیشن زامبی ها و کارکترها با کیفیت و تحسین برانگیز بود ولی نسبت به بازی قبلی, پیشرفت محسوسی نداشته است. منظور من این است که ضعفها و نقاط مورد نقد این بازی تنها در مقایسه ها نمود پیدا می کنند. شاید کپکام یکی دو سال صبر می کرد و با استفاده از پتانسیل عظیم کنسولهای نسل بعد, این ریمیک را میساخت, می توانست همه را از خودش راضی کند.
داستان راکون سیتی بعد از این بازی به اتمام رسید و به نظرم کپکام باید همانند نسخه RE7 دست به ریسک بزند و داستانی جدید در محیطی جدید خلق کند یا با کیفیت در دسترس از طریق کنسولهای جدید, داستان گروه استارز را ادامه دهد
بابت مقاله ای که زحمتشو کشیدی ازت متشکرم نیما جان . واقعاً درست میگی . من بازی رو هنوز تجربه نکردم . برای رایانه میخوام ولی به نظر هنوز باید منتظر بمونم .
اما ویدیوهایی از بازی دیدم که واقعاً ناامیدم کرد . به نظر میرسه کپکام بیشتر به بخش resistance اهمیت داده تا بازی اصلی ! در مورد داستان باید بگم که خوب پیش میره . اما معما ها حذف شدن . یاد اون معمای سخت توی آزمایشگاه یا بیمارستان بخیر !!
یاد مکان هایی مثل برج ساعت و پارک راکون بخیر . اصلا چرا کارلوس سوار قطار نشد . چرا جیل به اداره پلیس نرفت و چرا برد ویکرز رو نمسیس نکشت . در اصل یک شهر نابود شده رو اول بازی خوب نشون دادن . ولی نمسیس فقط بعد از اول بازی میشه باسفایت و باسفایت و باسفایت . چرا واکسن رو کارلوس بدون حل هیچ معمایی برمیداره . چرا میکائیل اونجوری مرد . واقعاً برای کپکام متأسفم که همچین بازسازی رو ساخته . انگار کپکام منی که با سری رزیدنت اویل بزرگ شدم رو نادیده گرفته . یاد اون بازی تاریک و بی روح رزیدنت اویل بخیر که با اسم نمسیس بود که تبدیل شد به یکی از خاطره انگیز ترین قسمت این فرنچایز . هنوزم نسخه اصلیشو فراموش نمیکنم .
درود و هنوز بازی نکردمش ولی نگو که از اینایی که دارم میخونم دلم داره خون میشه... از مهمترین خاطرات دوره راهنماییمه که ساعت ۱۰ شب تنها و با هدفون داشتم از پله های RPD میومدم پایین که نمزیس از پنجره پرید تو و خداییش از صندلی پریدم و داشتم سکته میزدم تا حالا حداقل ۴۰-۵۰ بار دوباره بازی کردمش و تیرهای پیشرفته کلت و شاتگان ساختم و...
دل ما هم خونه واقعا.
من یادمه با داداشم بازی میکردیم روی ps1 بعد نمیسس از پنجره که پرید تو دسته رو انداخت داداشم و هر کدوم یه جا فرار کردیم تو خونه واقعا یادم نمی ره...??
نیما جان قبلا راجب بازی رزیدنت ۲ باهم بحث کردیم و راجب کمکاری کپکام حتی تو ریمیک۲ بحث کردیم. ولی آخرش به نتیجه رسیدیم که بد نبود بازم!!! ولی این نسخه خداوکیلی اعصابمو بهم ریخت؛! کاش اولین تجربم از رزیدنت ۳ این بود! اونوقت بهش ایراد نمیگرفتم. درواقع چون اصلی رو بازی کردم نمیتونم اینو ببخشم که واقعا کپکام طرفدارای اورجینال رو هالو فرز کرده باشه!! فقط یکی از فاجعه هاش اینه که شهر داره داغون میشه و همه زامبی شدن، اونوقت جیل تو خونش گرفته خوابیده رومیز و از هیچی خبر نداره! انگار اصلا جیل تو کوهستان آرکلی نبودهوخبر نداره از هیچی! بعدش نمسیس مسخره ما با راکت لانچری که بینهایت تشریف داره دنبال جیل افتاده که بکشتش!! اونم همش خطا میزنه!!!! اصلا الماسا تو نسخه اصلی پازل بود و خیلی مهم بودن! اینجا الماسا سه تا آیتم بهت میده که یکیش بک پک هستشو اونیکی گرینید!! آخه نارنجک تو مترو چ غلطی میکنه کپگاو!!!؟؟خلاصه خودمو فحش دادم که چرا به کپکام اعتماد کردمو بازیو خریدم.واقعا واسه خودم متأسفم.تو بازی اینقد راحت میتونی نمسیسو با جیل به سخره بگیری که حدو حساب نداره.ولی تو ارجینالم آیا میشد اینکارو کرد؟؟
درود و هنوز بازی نکردمش ولی نگو که از اینایی که دارم میخونم دلم داره خون میشه... از مهمترین خاطرات دوره راهنماییمه که ساعت ۱۰ شب تنها و با هدفون داشتم از پله های RPD میومدم پایین که نمزیس از پنجره پرید تو و خداییش از صندلی پریدم و داشتم سکته میزدم تا حالا حداقل ۴۰-۵۰ بار دوباره بازی کردمش و تیرهای پیشرفته کلت و شاتگان ساختم و...
سلام سعید جان. چی بگم والا. میتونستن بهترین رزیدنت ایول تاریخ رو بسازن به نظرم ولی ....
واقعن حالمون گرفتست. این همه سال انتظارشو کشیدیم که اون فضا و لوکیشن، اتفاقات و موجودات خاطره انگیز رو تو قالب گرافیک و گیم پلی جدید ببینیم. همش به باد فنا رفت. واقعن چیزای بولد و مهم رو حذف کردن از بازی. وقتی اسم رزیدنت ایول ۳ رو میشنوم اولین چیز برج ساعت تو ذهنم نقش میبنده. معماها. اون رفت و برگشتها. اتاق سیوها کم بود. هر کدوم هم فضا و دکور خاص خودشو داشت. بخاطر همین موضوع دونه دونش یادم هست! آیتمهایی که میگرفتیم چقد باید بخاطرش در رفت و برگشت بودیم. تازه بار اول گیج میشدیم که این همع آیتم کدوم برای کجاست ! کلاغها، انکبوتها، اون کرم غول پیکر، پارک ، گورستان ... دیگه هیچی نگم بهتره. ساعتها میشه درموردش صحبت کرد.
خیلی دوست دارم نسخه اصلی رو دوباره بشینم بازی کنم. دلم خیلی براش تنگ شد...
ممنون از مقالتون
درود و هنوز بازی نکردمش ولی نگو که از اینایی که دارم میخونم دلم داره خون میشه... از مهمترین خاطرات دوره راهنماییمه که ساعت ۱۰ شب تنها و با هدفون داشتم از پله های RPD میومدم پایین که نمزیس از پنجره پرید تو و خداییش از صندلی پریدم و داشتم سکته میزدم تا حالا حداقل ۴۰-۵۰ بار دوباره بازی کردمش و تیرهای پیشرفته کلت و شاتگان ساختم و...
واقعن کارشون عجیب بود. انگار بازی رو کسایی ساختن که حتی یکبار هم نسخه اصلی رو بازی نکردن. نمیدونم شاید خیلی عمدی این کار رو کردن که جای یک بازسازی دیگه رو هم برای بعدها باز نگه دارن. چیزی که کاملن مشخصه اینه که کپکام خواسته با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان برای ساخت این بازی به بیشترین سود مالی برسه که همینطور هم شد. چون با وجود این همه انتقاد خیلی ها خریدن و خواهند خرید...
بشخصه فکر نمیکنم برای این حجم از مشکلاتش دی ال سی بدن بیرون. میشه لوکیشن اضافه کرد در قالب یه new game plus یا همون second run ولی معماها و تعداد سیو روم هارو میخوان چی کار کنن. باید از اول بسازت که !
بعنوان ی گیمر استاد کار که با اویل 3 نسخه اصلی زندگی کرده شونصد بار تموم کرده ..حیف کردن کاش ی چن سالی میگذشت بازی رو می ساختن وقت بیشتری میذاشتن . نمسیس نسخه اصلی واقعا وحشتناک بود خصوصا موقعی که دست خالی جلوت سبز میشد بدون سلاح صداش با صدای استارزز گفتنش ترس تو اعماق وجود ادم رسوخ میکرد ...کلا خراب کذدن برای گیمر های جدید الورود خوبه ولی برای من پوچ
اینکه تو کات سین ها بیش از حد نمسیس به جیل نزدیک میشه اصلا چیز خوبی نیست گیمر عادت میکنه که نمسیس دستش به جیل میرسه ولی باهاش کاری نداره .
بدتر از اون اینه که نمسیس هر کی رو میبینه سریع میکشه ولی وقتی نوبت جیل میشه یا میکوبش به در و دیوار یا از بغلش رد میشه. کلا بیایم در مورد نمسیسش حرف نزنیم که بیشتر حالم گرفته میشه.
سلام
واقعا ایرادت از نمسیس اینه که اگر اینجوره که کاملا اشتباه می کنی چون براساس چیزی که داری میگی باید تقریبا تمام نسخه های قبلی رزیدنت اویل هم بندازیم سطل آشغال البته نه همشون بلکه گفتم تقریبا البته رزیدنت اویل 7 یک بازی جدا از مجموعه هست
من از یه ویدیوی 20 دقیقه تقریبا فکنم دموش بود گیم پلیش 5 دقیقشو تیکه تیکه تماشا کردم اومدم گفتم مزخرف هست بعد یه سری به ظاهر گیمر بهم گیر دادن
این بازی باید با بازسازی نسخه 2 مقایسه بشه نه نسخه اصلی
گیم پلیشُ که دیدم گفتم افتضاح هست و هیچ پیشرفتی نداره همه گفتن بذا بیاد
گرافیکش و جزئیاتش اصلا جای تعریف نداره تنها موردی که می تونم باهاش از این بازی تعریف کنم بکار بردن انیمیشن های بیشتر در راه رفتن و واکنش به محیط هست و بقیش مزخرف هست
خوده سازنده هاشم می دونن چه افتضاحی درست کردن که اومدن بازیُ با نسخه اصلی مقایسه کردن بازی ای که برای ps1 ساخته شده مقایسه کردن با بازی که برای کامپیوترهای امروزی هست و گیری هم داده بودن به انفجار بشکه قرمزها
مشکل نمسیس اینه که مثه مستر ایکس تو نسخه قبلی اینجوری نیست که هر لحظه جلومون سبز بشه مارو بترسونه و فقط وقتی اون رو میبینیم که یک باس فایت در انتظارمونه و این روش طی زمان خسته کننده میشه
این بازی باید مکمل ساخته میشد باید تمرکز بیشتر روی کارلوس می بود و جیل هم بخش هایی از داستان و اتفاقات که توی گیم پلی نبودن
تغییرات در داستانُ باید کمتر می کردن
مثلا شروع بازی که جیل با انفجار پرت میشه بیرون اینکه قبلش چه اتفاقی افتاده که اینجوری شده می کردن گیم پلی بعلاوه بخش های اصلی و ایجاد کمی تغییرات واسه تنوع وساختن مراحل زیاد واسه کارلوس
نقدتون عالی و منصفانه بود
آقا نیما وقتی مقالهتون تحت عنوان خالی از محتوا رو خوندم خیلی دوس داشتم موقع عرضهی رسمی بازی همهی این نکات اصلاح بشه ومن بیام زیر نقد بنویسم آقا نیما اشتباه کرد و الکی خرده گرفت به بازی !
ولی خب چه کنیم که حرف شما دقیقا درست درومد وکوتاهی و حذف محتویات زیاد و از همه مهمتر طراحی ضعیف نمسیس همه چی رو خراب کرد !
هرچند بازم گرافیک فنی و اکشن غنی بازی رو از تبدیل شدن به فاجعه نجات داد و مثه یه ریشهی خشک که دو متر پایینتر از دهانهی دره از دیواره بیرون زده بود باعث شد بازی به اعماق دره سقوط نکنه !
مخلصیم احسان جان. والا خودمم دوست داشتم هیچ کدوم از پیشبینیهام درست در نیاد و بازی عالی بشه. ممنون که نقد رو خوندی.
حتی استاناک رزیدنت اویل ۶ هم از نمسیس بازسازی شده پررنگ تر و مفهومی تر بور
کلا بیشتر شبیه "نسخه مناسب کودکان رزیدنت اویل ۳" هست تا "بازسازی رزیدنت اویل ۳"
توصیف جالبی بود واقعا :)))
من با خط به خط این مقاله موافقم واقعا این بازی حیف شد . خلاصه که این بازسازی سه قدم عقب تر از عالی بودنه .
۱. مدت زمان کوتاه گیم پلی
۲. ترسناک نبودن نمسیس که حتی با این ظاهر مهربون تر هم میشد پتانسیل ترسناک بودن رو بهش اضافه کرد
۳. ترسناک نبودن فضای بازی (حذف شدن قبرستون - عنکبوت ها و کرم غول پیکر و ... )
نقد خوبی بود فقط کاشکی نمره رو همون ۸۰میدادین ۷۰نامردیه یکم...به هر حال درست گفتین بازی عالیه واسه کسی که انتظار مثل رزیدنت اوریجینال بودن رو ازش نداشته باشه و مخاطب جدید باشه مثل خودم که از نسخه چهار شروع کردم و سه رو تجربه نکردم...و واقعا ازش لذت بردم البته کسایی هم که اوریجینال رو تجربه کردن ازش لذت میبرن ولی به خاطر انتظار هایی که برآورده نشده و جاها و چیز هایی که حذف شده احتمالا نا امید میشن
امیر جان خیلی دوست داشتم واقعا به بازی حتی ۹۰ بدم مثل رزیدنت ایول ۲. ولی هم نمسیس خیلی مشکلات عجیب و غریبی داشت، هم بازی خیلی کوتاه بود. الان دارن نسخه پلی استیشنش رو ۱ میلیون و خردهای میفروشن تو ایران. به نظرت میارزه برای ۶ ساعت انقدر پول بدی؟ من که خودم فن سریام نمیدم چنین پولی بابت بازی. بازم مرسی که خوندی و برام کامنت گذاشتی ولی دوست داشتم بیشتر برام از این میگفتی که چرا بازی به نظرت لیافت نمره ۸۰ رو داره. اگه کامنتم رو دیدی حتما بیا ریپلای کن بیشتر با هم گپ بزنیم.
درست میگین و واقعا بازی مشکلاتی داشت از جمله همین بی توجهی زیاد کپکام و جرات زیادش برای حذف کردن و تغییردادن همه چیز از جمله نمسیس که دنبال کردن ازاد و تبدیل شدنش به ی کابوس تو اوریجینال تو این ریمیک نیست و خیلی خیلی کوتاهه و هم اینکه بجز تغییرات ظاهریش اون تبدیل شدنش تو رودخونه و در آخر که تبدیل به ی چیزی شبیه ساختمون شد راستش برای من لذت بخش بود ولی شاید نه برای فن های قدیمی و اینکه بله واقعا باید بازی طولانی تر میبود،قیمت های نجومی که تو ایران واسش گذاشتن رو بزاریم کنار ۶۰دلار یکم براش زیاده حداکثر باید ۴۵دلار میبود،و بزرگ ترین اشکالش تو بخش حذف کردن جاهایی مثل برج ساعت و راکون پارک و پازل های متعدد و این چیزاس که من تو هر نقدی که ازش دیدم به این موضوع برخوردم،خب این از اشکالات بازی که به چشم طرفدارای قدیمی خیلی بیشتر میاد تا من که فقط گیم پلی دیدم و رمان های اوریجینال رو خوندم
ولی چرا میگم لیاقت ۸۰رو داره چون بنظرم میشه بخاطر این مشکلات میشه ازش ۲۰کم کرد و بازی همونطور که گفتین داستان گویی عالی داره،طراحی محیط عالی و کلا بازی خوش ساختیه و میشه ازش لذت برد حتی همون ۶ساعت
ببین وقتی پسوند بازسازی کنار اسم یه عنوان میاد، حقیقتش نمیشه خیلی بیخیال گذشته شد. نسخه اصلی تو زمان خودش، خیلی استانداردها رو جا به جا کرد. کپکام نمسیسی رو خلق کرد که هنوز خیلیها بهش میگن بهترین باس تاریخ ویدیو گیم. ولی واقعا بازسازی رزیدنت ایول ۳ حتی به اندازه بازسازی قسمت دومم کامل نیست. چه برسه به اینکه بخواد تعریف جدیدی اضافه کنه. تو دیجیاتو به رزیدنت ایول ۲، ۹۰ دادم و رزیدنت ایول ۳ از نظر کیفیت واقعا فاصله زیادی با اون داره. برای همین اگه به بازی ۸۰ میدادم واقعا فاصله بینشون رو کم کرده بودم. واسه همین فکر میکنم با توجه به دلایلی که آوردم، نمره ۷۰ واسش خوب بود.
بازی نکرده حتی فکر میکنم با این توصیفات زیادی هم بوده چون اویل های قدیمی با معماها، ریزه کاری ها و صداهای مناسب و ترسناک و ابهت و نور پردازی عالی به نسبت زمان خودشون عالی بودند...
چندین بار گشتن میز وسکر داخل اویل ۲ تا عکس نفر مورد علاقشو پیدا کنی... آنقدر تیر کلت و شاتگان بسازی تا بتونی ارتقاشون بدی... روی حالت سخت هر بار با کشتن نمزیس تکه ای از تفنگ های ویژه و خاص بگیری و...
فقط میتونم بگم گند زد به خاطرات بچه گیمون
خود بازی خوبه حقیقتش، نمسیسش خیلی فاجعه است.
دوستان کاش میشد که از اویل۳ اورجینال ۱۹۹۹ بیشتر الگو برداری میشد .شما دقت کنید یدونه موسیقی اتاق سیوی که توی اویل قدیم بود توی ریمیک گذاشتن چقدر حس ارامش به ادممیده .کاش مطابقت های بیشتری با اویل قدیم داشت .برای کسی که اویل ۳ قدیمی رو بازی نکرده اویل ریمیک یک بازی خوب محسوب میشه