ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دموی Resident Evil 3
اخبار و مقالات

دموی Resident Evil 3 نکات جالبی داشت اما خالی از محتوا بود

دموی Resident Evil 3 دقیقا همان چیزی است که در لایو استریم چند هفته پیش کپکام دیدیم؛ نه بیشتر و نه کمتر. دموی بازی، راکون سیتی بازسازی شده‌ای را نشان می‌دهد که از نظر بصری ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۰

دموی Resident Evil 3 دقیقا همان چیزی است که در لایو استریم چند هفته پیش کپکام دیدیم؛ نه بیشتر و نه کمتر. دموی بازی، راکون سیتی بازسازی شده‌ای را نشان می‌دهد که از نظر بصری فوق‌العاده به نظر می‌رسد. کپکام با استفاده درست از منابع نور و تکنیک‌های نورپردازی، جلوه جذابی به گشت و گذار در کوچه و خیابان‌ها بخشیده و با اضافه کردن المان‌ نوستالژی به لوکیشن‌ها، سعی کرده اصالت Resident Evil 3 را حفظ کند.
اما یک خبر بد؛ باز هم دموی Resident Evil 3 کاری نکرد که نسبت به بازی امیدوار بشوم. نمی‌خواهم یادداشت‌هایم در مورد بازسازی قسمت سوم، شکل غر زدن به خود بگیرد اما باور کنید، چیزهایی در نمایش‌های Resident Evil 3 می‌بینم که به نظرم درست نمی‌آیند. برای مثال، اکثر لوکیشن‌های دموی Resident Evil 3 خیلی روشن‌تر از چیزی بودند که فکر می‌کردم.

این موضوع، آن حس ترسی که در قسمت دوم شاهدش بودیم را از بازی گرفته. محیط‌ها هنوز آن حس تنگنا گریزی را به آدم می‌دهند اما متاسفانه به قدری روشن هستند که همه جزئیات را می‌توان در آن‌ها دید. این قابل رویت بودن همه چیز، حقیقتا آن چیزی نیست که از بازسازی Resident Evil 3 می‌خواستم. مسئله اینجاست که سه‌گانه اصلی با محدود کردن زاویه دید، مانع از این می‌شدند که همه چیز را در صفحه ببینید و برای حرکت کردن برنامه‌ریزی کنید.

دموی Resident Evil 3
دموی Resident Evil 3
همین رویه، در بازسازی Resident Evil 2 نیز با استفاده درست از المان تاریکی تکرار شد. اداره پلیس راکون‌سیتی به قدری تاریک بود که فقط می‌توانستید چند متر جلوتر را آن هم به کمک یک چراغ قوه نه چندان پر نور ببینید. این یعنی زاویه دیدتان به اندازه محیطی که توسط چراغ قوه روشن می‌شد، محدود بود. بنابراین، خیلی سخت می‌توانستید بفهمید چند متر پشت سر یا جلویتان چه اتفاقی در حال رخ دادن است و همین موضوع حس ترس و اضطراب را دو چندان می‌کرد.
متاسفانه همه این‌ها، به ندرت در دموی Resident Evil 3 اتفاق می‌افتند و اینطور که به نظر می‌رسد، بعید است توسعه‌دهندگان بخواهند با استفاده از تعلیقی که المان تاریکی ایجاد می‌کند، گیمر را بترسانند. این دقیقا چیزی است که بیشتر از همه نگرانم کرده. در دمویی که تقریبا تمام کردن آن ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد، نزدیک به ۴ یا ۵ جامپ اسکر دیدم که حقیقتش را بخواهید آنقدرها هم ترسناک نبودند.
اینطور که به نظر می‌رسد، تیم سازنده Resident Evil 3، کاملا رویه متفاوتی را برای ترساندن مخاطبش در پیش گرفته و احتمالا در بازی بیشتر شاهد جامپ‌اسکرهای تکراری خواهیم بود تا تعلیق‌های نفس‌گیر. چراکه تا اینجا خبری از تعلیق در بازسازی قسمت سوم نیست و با توجه به دمو، می‌توان گفت Resident Evil 3 احتمالا تبدیل به بازی اکشنی خواهد شد که توانایی خیلی خوبی در ایجاد ترس و وحشت ندارد.
اما از همه این‌ها که بگذریم، می‌رسیم به اولین رویارویی با نمسیس. راستش را بخواهید نمسیس تنها نکته مثبت دموی Resident Evil 3 بود. البته به جز آخرین لحظه‌ای که برگشتم و دیدم مثل اسپایدرمن شاخک‌هایش را پرتاب کرد و ناپدید شد. نمسیس سریع، چابک و قدرتمند است و تنها راه مقابله با او جاخالی دادن‌های به موقعی است که انجامش در چنین شرایطی مثل نسخه اورجینال، آنچنان کار راحتی نیست.
دموی Resident Evil 3
دموی Resident Evil 3
از آنجایی که مثل مستر ایکس، شلیک به بدن نمسیس هم تاثیر به خصوصی ندارد، مقابله با این غول عظیم‌الجثه نسبت به گذشته سخت‌تر نیز شده. البته به خاطر اینکه نمسیس در دموی Resident Evil 3 حضور کم‌رنگی دارد، نمی‌‌دانم سختی رویارویی با او طاقت‌فرسا و عذاب‌آور می‌شود یا نه. برای همین به دمویی که تجربه کردم استناد می‌کنم و می‌گویم نمسیس در بازسازی Resident Evil 3 به آن بدی‌ که فکر می‌کردم نیست.
این تقریبا چیزی بود که من از ۴۰ دقیقه گشت و گذار در راکون سیتی دستگیرم شد. دموی Resident Evil 3 واقعا دموی خالی و کم محتوایی بود و می‌توان گفت هدف از انتشار آن، آشنایی مخاطب با محیط‌های متفاوت بازی بوده. انتظار داشتم که مثل دموی Resident Evil 2 حداقل یک پازل در محیط بازی گذاشته می‌شد اما نمی‌دانم به چه دلیلی تیم توسعه‌دهنده از این کار صرف نظر کرده. امیدوارم که حداقل در خود بازی شاهد کم شدن تعداد پازل‌ها نباشیم، چراکه خود Resident Evil 3 چند پازل خیلی معروف داشت که هنوز هم یاد و خاطره‌اش در ذهن اکثر افرادی که بازی را تجربه کرده بودند، زنده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • محمدیاسین یادگاری
    محمدیاسین یادگاری | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    اینکه میگید فضا به اندازه کافی تاریک نیست اشتباهه کاملا(کما اینکه فضای تاریک هم در بازی وجود داره خیلی)
    اما اگه با نسخه کلاسیک این بازی نگاه کنید میبینید که همون نسخه قبلی بازی هم فضا های روشن تری داشت چون در محیط شهری بود نه فقط در یک ساختمان(اداره پلیس)
    پس این صحبت اساسا رده به نظرم،

  • Reza_Dark
    Reza_Dark | ۷ فروردین ۱۳۹۹

    انشالا که عالیه مثل نسخه دوم

  • Ali
    Ali | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    هر چند دمو معیار خوبی برای سنجش کلی بازی نیست با توجه به محیط های متنوعی که تو بازی وجود داره اما در کل حق با شماست، ترس تو این دمو کمرنگ تر از RE2 بود ولی خب خودشون هم گفته بودن بازی اکشن بیشتری نسبت به بازی پارسال داره، به شخصه به عنوان کسی که بازی رو پیش خرید کردم تو استیم انتظار اصلیم اینه که در درجه اول به عنوان یک game، بازی خوبی باشه و در درجه دوم ترسناک باشه ? به هر حال ممنون از شما بابت بررسی، ظاهرا تنها سایت گیمینگی که به این بازی در جایگاه یکی از بزرگترین بازی های سال به اندازه ارزش واقعیش توجه میکنه شمایید ...

  • reza
    reza | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    منم دمو رو بازی کردم یکبار بد نبود
    امیدوارم مثل re2 غافلگیرم‌ کنه

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    ۱. در مورد روشنایی باید بگم که بازسازی اویل ۳ به اندازه کافی فاضلاب تاریک داره که از شرمندگیتون در بیاد
    ۲. کپکام خودش دمو رو از قسمتی انتخاب کرد که شما با پازل خاصی برخورد نداشته باشی من حدود پنج شیشتا واک ثرو از این دمو دیدم که گیمرا اونقدر محو شهر شده بودن که حتی پیدا کردن مسیر درست (حتی با نقشه) براشون مشکل بود اصلا اون عکس ساعت که خودتون تو مقاله استفاده کردین پازلی هست که بدون حل کردنش نمیتونین بازی رو تموم کنین
    ۳. درمورد جامپ اسکیر ها هم نیازی نیست نگران باشید خود نمسیس به تنهایی کافیه (نمونش قسمتی از تریلر که وقتی جیل داره از نردبون میره بالا نمسیس از گردن جیل رو میگیره و پرت میکنه بیرون )

    به نظرم شما این مقاله عجولانه و بی اساس رو پاک کنین

  • Ali AE
    Ali AE | ۴ فروردین ۱۳۹۹

    سلام دوست من خسته نباشی، نکات خوبی بود واقعا عنصر ترس خیلی تو این دمو کمرنگه. البته چیزی که بهش امیدوارم پیچیدگی‌های داستانیشه که بخاطرش هیجان زده هستیم. وجود کندو و ماروین تو سکانس‌های از تریلر اخر دمو و جامع‌تر شدن داستان جیل شاید یتونه هندل کنه گیم و، یعنی حداقل امیدواریم. نمیشه زیاد بهش بی‌محتوا گفت مثلا اگر یه قسمت محتوا پیدا کردن همون 20 عروسک موجود در بازی بزاریم ارزش تکرار دمو رو خودش بارها بالاتر میبره و بخصوص اینکه پیدا کردن چند موردش یه چالش محسوب میشه یعنی چیزی نبود که بصورت تصادفی یه گوشه کناری پیدا کنی و باید براش فکر میشد

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۴ فروردین ۱۳۹۹

      مخلصیم. منم دقیقا باهات هم نظرم. به نظرم تنها چیزی که می‌تونه باعث موفق شدن رزیدنت ایول ۳ بشه همین داستانشه. چون مشخصه که یه سری چیزا به داستان نسبتا ناقص نسخه اصلی اضافه کردن و می‌خوان یه قصه مفصل‌تر تعریف کنن. اما واقعا برعکس رزیدنت ایول ۲، نمایش‌های این خیلی نگرانم میکنه. حالا باید وایسیم ببینیم پونزدهم چی میشه دیگه. ممنون بابت کامنتت.

  • Witcherpunk
    Witcherpunk | ۳ فروردین ۱۳۹۹

    گاوصندوق پازل بود دیگه؟

    • نیما فرشین
      نیما فرشین | ۳ فروردین ۱۳۹۹

      منظورم پازل‌هایی بود که اگه حل نشن، نمیتونی داستان رو جلو ببری. مثل پازل مدال‌های رزیدنت ایول ۲.

مطالب پیشنهادی