آموزش
معرفی ساختمانهای عادی بیلدر بیس Clash of Clans
در این قسمت از آموزش کلش او کلنز سراغ ساختمانهای عادی بیلدر بیس میرویم. ساختمانهای عادی بیلدر بیس کلش او کلنز میتوانند به شما در پیشروی بازی کمک کنند. این ساختمانها طی دفاع یا حمله ...
نوشته شده توسط محمدامین بهتوئی | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰
در این قسمت از آموزش کلش او کلنز سراغ ساختمانهای عادی بیلدر بیس میرویم. ساختمانهای عادی بیلدر بیس کلش او کلنز میتوانند به شما در پیشروی بازی کمک کنند. این ساختمانها طی دفاع یا حمله کار خاصی انجام نمیدهند.
بیشتر بخوانید:
- 1 بیس سازنده – Builder Base
- 1.1 توضیحات و استراتژیهای کلی
- 2 معدن طلا – Gold Mine
- 2.1 توضیحات کلی
- 3 جمعآوری کننده الکسیر – Elixir Collector
- 3.1 توضیحات کلی
- 4 مخزن طلا – Gold Storage
- 4.1 توضیحات کلی
- 5 مخزن الکسیر – Elixir Storage
- 5.1 توضیحات کل
- 6 کمپ ارتش – Army Camp
- 6.1 توضیحات کلی
- 7 سربازخانه – Barracks
- 7.1 توضیحات کلی
- 8 لابراتوری – Star Laboratory
- 8.1 توضیحات کلی
- 9 معدن جواهر – Gem Mine
- 9.1 توضیحات کلی
- 10 ساختمان ساعت – Clock Tower
- 10.1 توضیحات کلی
بیس سازنده – Builder Base
توضیحات و استراتژیهای کلی
- رایط بیلدر بیس (Builder Base) نیز ماننده دهکده اصلی شماست و همچنان مهمترین اصل در این بخش محافظت از بیس سازنده است.
- اگر رقیبتان با وجود تخریب تمام ساختمانهای دیگر دهکده نتواند بیس سازنده را از بین ببرد، درنهایت تنها یک ستاره کسب میکند.
- بیس سازنده بیشترین میزان سلامتی را در بین تمام ساختمانهای بازی دارد.
- توصیه میشود پیش از ارتقاء دادن بیس سازنده، حتما تمامی ساختمانهای فرعی و در صورت امکان تمام دیوارهایتان را ارتقاء دهید و سپس به لول بعدی بروید. وارد شدن به لولهای بعدی از میزان لوت شما کم میکند و هدفهای قدرتمندتری را برای حمله به شما پیشنهاد میدهد که ممکن است منجر به سختی بیش از اندازه بازی و کند شدن سرعت پیشرفتتان شود.
- هیچوقت تالار شهرتان را در یک گوشه از دهکده که به وسیله دیوارها احاطه شده قرار ندهید. چرا که همچنان میتوان آن را به سادگی هدف قرار داد.
- پیش از ارتقاء تالار شهر نیاز دارید تمام ساختمانهای موجود در آن لول را بسازید تا بتوانید مجوز ارتقاء آن را کسب کنید.
لول بیس سازنده | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدارxp به دست آمده | تعداد ساختمانهای موجود |
1 | 100 | ندارد | ندارد | 0 | 0 |
2 | 800 | 3,500 | پنج ثانیه | 2 | 10 |
3 | 960 | 30,000 | یک ساعت | 60 | 18 |
4 | 1,152 | 200,000 | یک روز | 293 | 23 |
5 | 1,382 | 400,000 | دو روز | 415 | 31 |
6 | 1,658 | 1,200,000 | سه روز | 509 | 34 |
7 | 1,990 | 1,800,000 | چهار روز | 587 | 38 |
8 | 2,388 | 2,800,000 | پنج روز | 657 | 46 |
معدن طلا – Gold Mine
توضیحات کلی
- معدن طلا به صورت پیوسته و از منابع بیپایان زیرزمینی برایتان طلا پیدا میکند. طلای پیدا شده در مخزن کوچک معدن جمع آوری میشود تا زمانی که به دست کاربر جمع آوری شده و در مخزن طلا جمع آوری شود.
- هنگامی که مخزن معدن طلا پر شود، پروسه پیدا کردن طلا متوقف میشود. این مسئله تا زمانی که طلاهای پیدا شده توسط کاربر جمع آوری شود یا دهکده توسط رقیب مورد حمله قرار بگیرد ادامه پیدا میکند.
- سرعت پیدا کردن و حجم طلای قابل ذخیره کردن در معدن طلا به لول آن بستگی دارد.
- معدن طلا یک فضای سه در سه را اشغال میکند.
- زمانی که یک معدن طلا را ارتقاء میدهید، ابتدا طلاهای ذخیره شده در مخزن جمع آوری میشوند. تا پایان مدت زمان ارتقاء معدن طلا قابل استفاده نخواهد بود.
- بهترین استراتژی برای استفاده از معدن طلا قرار دادن آن در خارج از دیوارهاست. با این کار فاصلهای میان مکان قرار دادن نیروها و دیوار به وجود میآید تا نیروهای تهاجمی نتوانند به راحتی نزدیک دیوارها شوند.
- در هنگام حمله به موقعیت و فاصله معدنهای طلا از سایر ساختمانهای دفاعی رقیب دقت کنید. معمولا یک کماندار میتواند از فاصلهای مطمئن یک معدن طلا را تخریب کند.
لول | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xpبه دست آمده | گنجایش | میزان تولید/ساعت | میزان سلامتی | مدت زمان مورد نیاز تا پر شدن | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 1,000 | 10m | 24 | 12,000 | 1,000 | 300 | دوازده ساعت | 1 |
2 | 5,000 | 20m | 34 | 14,400 | 1,200 | 345 | دوازده ساعت | 3 |
3 | 10,000 | 40m | 48 | 18,000 | 1,500 | 397 | دوازده ساعت | 3 |
4 | 30,000 | 2h | 84 | 21,600 | 1,800 | 457 | دوازده ساعت | 4 |
5 | 60,000 | 5h | 134 | 25,200 | 2,100 | 526 | دوازده ساعت | 5 |
6 | 100,000 | 8h | 169 | 30,000 | 2,500 | 605 | دوازده ساعت | 6 |
7 | 200,000 | 10h | 189 | 36,000 | 3,000 | 696 | دوازده ساعت | 7 |
8 | 300,000 | 12h | 207 | 42,000 | 3,500 | 800 | دوازده ساعت | 8 |
جمعآوری کننده الکسیر – Elixir Collector
توضیحات کلی
- جمعآوری کننده الکسیر به صورت پیوسته و از منابع بیپایان زیرزمینی برایتان الکسیر پیدا میکند. الکسیر پیدا شده در مخزن کوچک معدن جمع آوری میشود تا زمانی که به دست کاربر جمع آوری شده و در مخزن الکسیر جمع آوری شود.
- هنگامی که مخزن جمعآوری کننده الکسیر پر شود، پروسه پیدا کردن الکسیر متوقف میشود. این مسئله تا زمانی که الکسیرهای پیدا شده توسط کاربر جمع آوری شود یا دهکده توسط رقیب مورد حمله قرار بگیرد ادامه پیدا میکند.
- سرعت پیدا کردن و حجم الکسیر قابل ذخیره کردن در جمعآوری کننده الکسیر به لول آن بستگی دارد.
- جمعآوری کننده الکسیر یک فضای سه در سه را اشغال میکند.
- زمانی که یک جمعآوری کننده الکسیر را ارتقاء میدهید، ابتدا الکسیرهای ذخیره شده در مخزن جمع آوری میشوند. تا پایان مدت زمان ارتقاء جمعآوری کننده الکسیر قابل استفاده نخواهد بود.
- بهترین استراتژی برای استفاده از جمعآوری کننده الکسیر قرار دادن آن در خارج از دیوارهاست. با این کار فاصلهای میان مکان قرار دادن نیروها و دیوار به وجود میآید تا نیروهای تهاجمی نتوانند به راحتی نزدیک دیوارها شوند.
- در هنگام حمله به موقعیت و فاصله جمعآوری کننده الکسیر از سایر ساختمانهای دفاعی رقیب دقت کنید. معمولا یک کماندار میتواند از فاصلهای مطمئن یک معدن طلا را تخریب کند.
لول | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xpبه دست آمده | گنجایش | میزان تولید/ساعت | میزان سلامتی | مدت زمان مورد نیاز تا پر شدن | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 1,000 | 10m | 24 | 12,000 | 1,000 | 300 | دوازده ساعت | 1 |
2 | 5,000 | 20m | 34 | 14,400 | 1,200 | 345 | دوازده ساعت | 3 |
3 | 10,000 | 40m | 48 | 18,000 | 1,500 | 397 | دوازده ساعت | 3 |
4 | 30,000 | 2h | 84 | 21,600 | 1,800 | 457 | دوازده ساعت | 4 |
5 | 60,000 | 5h | 134 | 25,200 | 2,100 | 526 | دوازده ساعت | 5 |
6 | 100,000 | 8h | 169 | 30,000 | 2,500 | 605 | دوازده ساعت | 6 |
7 | 200,000 | 10h | 189 | 36,000 | 3,000 | 696 | دوازده ساعت | 7 |
8 | 300,000 | 12h | 207 | 42,000 | 3,500 | 800 | دوازده ساعت | 8 |
مخزن طلا – Gold Storage
توضیحات کلی
- مخزن طلا به کاربران این اجازه را میدهد تا ظرفیت نگهداری طلاهایشان را افزایش دهند.
- حتی در زمان ارتقاء دادن نیز مخزنهای طلا قابل استفاده هستند.
- با وجود اینکه این ساختمان مخزن نگهداری طلا است، اما با الکسیر ارتقاء داده میشود.
- برخلاف دهکده اصلی، در بیلدر بیس نیازی به محافظت از مخزن طلاها ندارید.
لول | گنجایش | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 70,000 | 650 | 20,000 | سی دقیقه | 42 | 3 |
2 | 150,000 | 800 | 80,000 | یک ساعت | 60 | 3 |
3 | 250,000 | 960 | 200,000 | سه ساعت | 103 | 4 |
4 | 350,000 | 1,152 | 300,000 | شش ساعت | 146 | 4 |
5 | 600,000 | 1,382 | 600,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
6 | 800,000 | 1,658 | 1,000,000 | ده ساعت | 189 | 6 |
7 | 1,200,000 | 1,990 | 1,500,000 | دوازده ساعت | 207 | 7 |
8 | 1,600,000 | 2,388 | 2,000,000 | یک روز | 293 | 8 |
مخزن الکسیر – Elixir Storage
توضیحات کل
- مخزن الکسیر به کاربران این اجازه را میدهد تا ظرفیت نگهداری الکسیرهایشان را افزایش دهند.
- حتی در زمان ارتقاء دادن نیز مخزنهای الکسیر قابل استفاده هستند.
- با وجود اینکه این ساختمان مخزن نگهداری الکسیر است، اما با طلا ارتقاء داده میشود.
- برخلاف دهکده اصلی، در بیلدر بیس نیازی به محافظت از مخزن الکسیر ندارید.
لول | گنجایش | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 70,000 | 650 | 20,000 | سی دقیقه | 42 | 3 |
2 | 150,000 | 800 | 80,000 | یک ساعت | 60 | 3 |
3 | 250,000 | 960 | 200,000 | سه ساعت | 103 | 4 |
4 | 350,000 | 1,152 | 300,000 | شش ساعت | 146 | 4 |
5 | 600,000 | 1,382 | 600,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
6 | 800,000 | 1,658 | 1,000,000 | ده ساعت | 189 | 6 |
7 | 1,200,000 | 1,990 | 1,500,000 | دوازده ساعت | 207 | 7 |
8 | 1,600,000 | 2,388 | 2,000,000 | یک روز | 293 | 8 |
کمپ ارتش – Army Camp
توضیحات کلی
- کمپ ارتش جایی است که نیروهایتان پیش از شروع حمله در آن جمع میشوند.
- برخی از نیروها یک واحد و برخی دیگر بیشتر از یک واحد ظرفیت نیاز دارند. به همین ترتیب مقدار شلوغی ظاهری یک کمپ ارتش ممکن است متفاوت باشد.
- نیازی به محصور کردن کمپهای ارتش با دیوار نیست. شما میتوانید این ساختمان را در فضای خارج از دیوارهایتان قرار دهید.
- هر کمپ به مدت زمان یک دقیقه نیاز دارد تا نیروهایش را آماده کند.
- برای حمله نیاز دارید تا تمام کمپهایتان را پر کنید.
- با رسیدن به بیس سازنده لول هشت، میتوانید شش کمپ ارتش داشته باشید.
- برخلاف دهکده اصلی، نمیتوانید کمپهای داخل بیلدر بیس را ارتقا دهید.
تعداد کمپ ارتشها | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده |
1* | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 12,000 | پنج دقیقه | 17 |
3 | 180,000 | سه ساعت | 103 |
4 | 350,000 | هشت ساعت | 169 |
5 | 2,500,000 | دو روز | 415 |
6 | 2,500,000 | دو روز | 415 |
سربازخانه – Barracks
توضیحات کلی
- سربازخانه به شما اجازه میدهد نیروهای بازی را به خدمت بگیرید. نیروهای به خدمت گرفته شده در کمپ ارتش نگهداری میشوند.
- برخلاف دهکده اصلی، در بیلدر بیس تنها میتوانید یک سربازخانه داشته باشید.
- برای به خدمت گرفتن نیروها در بیلدر بیس هزینهای پرداخت نمیکنید.
- در حین ارتقاء داده شدن، سربازخانه غیر قابل استفاده است.
- پس از انتخاب نیروهای مورد نظرتان، میتوانید به جای صبر کردن تا پایان مدت زمان آموزش از ساختمان ساعت (Clock Tower) استفاده کنید و پروسه آموزش را با سرعت بیشتری به اتمام برسانید.
- سرعت آماده کردن نیروها ربطی به سربازخانه ندارد و به ازای هر کمپ ارتش این مدت زمان یک دقیقه بیشتر میشود.
لول | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدارxp به دست آمده | میزان سلامتی | لول بیس سازنده مورد نیاز | نیروز آزاد شده |
1 | 1,000* | ندارد | ندارد | 300 | 2 | بربر |
2 | 4,000 | یک دقیقه | 7 | 345 | 2 | کماندار |
3 | 10,000 | ده دقیقه | 24 | 397 | 3 | غول بوکسور |
4 | 25,000 | سی دقیقه | 42 | 457 | 3 | مینیون |
5 | 100,000 | سه ساعت | 103 | 526 | 4 | بمب انداز |
6 | 150,000 | شش ساعت | 146 | 605 | 4 | بچه اژدها |
7 | 300,000 | هشت ساعت | 169 | 696 | 5 | توپ جنگی گاریای |
8 | 500,000 | ده ساعت | 189 | 800 | 6 | ساحره شب |
9 | 1,000,000 | دوازده ساعت | 207 | 920 | 7 | کشتی هوایی |
10 | 1,500,000 | یک روز | 293 | 1,058 | 8 | پکا |
لابراتوری – Star Laboratory
توضیحات کلی
- لابراتوری ساختمانی است که به شما اجازه میدهد نیروهایتان را ارتقاء دهید.
- در حالیکه یک نیرو را ارتقاء میدهید، میتوانید لابراتوری را هم ارتقاء دهید و پروسه کاری آن متوقف نمیشود.
- اگر نیرویی را برای ارتقاء انتخاب کردید نمیتوانید این پروسه را کنسل کنید. تنها گزینه موجود اتمام سریع آن با استفاده از جواهر یا آیتمهای جادویی مربوطه است.
- برای ارتقاء نیروها در لابراتوری نیازی به سازنده ندارید.
- با وجود اینکه ظاهر نیروها پس از هر ارتقاء تغییر میکند، اما لابراتوری شما ظاهر جدید نیرو را نشان نمیدهد.
- اگر نیرویی را آموزش داده باشید و سپس پروسه ارتقاء آن به اتمام برسد، نیروهای آموزش دیده هم ارتقاء پیدا میکنند.
لول | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 650 | 1,000* | ندارد | ندارد | 2 |
2 | 800 | 15,000 | ده دقیقه | 24 | 2 |
3 | 960 | 50,000 | سی دقیقه | 42 | 3 |
4 | 1,152 | 300,000 | هشت ساعت | 169 | 4 |
5 | 1,382 | 700,000 | دوازده ساعت | 207 | 5 |
6 | 1,658 | 1,000,000 | یک روز | 293 | 6 |
7 | 1,990 | 2,000,000 | دو روز | 415 | 7 |
8 | 2,388 | 3,000,000 | سه روز | 509 | 8 |
معدن جواهر – Gem Mine
توضیحات کلی
- معدن جواهر تنها در بیلدر بیس در دسترس است. زمانی که بیس سازنده به لول 3 برسد در اختیار شما قرار میگیرد.
- همانند سایر ساختمانهای جمع آوری کننده بازی، معدن جواهر با سرعتی بسیار آرام از معادن نامحدود زیرزمینی جواهر پیدا میکند و آن را برای شما ذخیره میکند.
لول | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار XPبه دست آمده | گنجایش | نرخ تولید روزانه | مدت زمان تا پر شدن | میزان سلامتی | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 120,000 | یک ساعت | 60 | 10 | 2.16 | چهار روز و پانزده ساعت | 300 | 3 |
2 | 180,000 | دو ساعت | 84 | 11 | 2.40 | چهار روز و چهارده ساعت | 345 | 3 |
3 | 240,000 | شش ساعت | 146 | 12 | 2.64 | چهار روز و سیزده ساعت | 397 | 3 |
4 | 450,000 | هشت ساعت | 169 | 13 | 2.88 | چهار روز و دوازده ساعت | 457 | 4 |
5 | 1,000,000 | ده ساعت | 189 | 14 | 3.12 | چهار روز و یازده ساعت | 526 | 5 |
6 | 1,500,000 | دوازده ساعت | 207 | 16 | 3.36 | چهار روز و هجده ساعت | 605 | 6 |
7 | 2,500,000 | یک روز | 293 | 18 | 3.84 | چهار روز و شانزده ساعت | 696 | 7 |
8 | 3,500,000 | دو روز | 415 | 20 | 4.32 | چهار روز و پانزده ساعت | 800 | 8 |
ساختمان ساعت – Clock Tower
توضیحات کلی
- ساختمان ساعت از بیس سازنده لول 4 در اختیار شما قرار میگیرد.
- هنگامیکه ساختمان ساعت فعال شود، زمان در بیلدر بیس با سرعت بسیار بیشتری میگذرد.
- استفاده از ساختمان ساعت موجب نمیشود زمان در دسترس قرار گرفتن لوت برای شما کمتر شود.
- هر 7 ساعت میتوانید از ساختمان ساعت استفاده کنید.
- در حین ارتقاء دادن ساختمان ساعت نمیتوانید از آن استفاده کنید.
- بهترین زمان برای استفاده از قابلیت ساختمان ساعت برای بالا بردن سرعت آماده شدن نیروها جهت حمله کردن است.
لول | میزان سلامتی | مدت زمان بوست | مدت زمانی که طی هر بوست میگذرد | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xpبه دست آمده | لول بیس سازنده مورد نیاز |
1 | 650 | سه دقیقه | بیست و یک دقیقه | 150,000 | دو ساعت | 84 | 4 |
2 | 800 | چهار دقیقه | بیست و هشت دقیقه | 180,000 | سه ساعت | 103 | 4 |
3 | 960 | پنج دقیقه | سی و پنج دقیقه | 220,000 | چهار ساعت | 120 | 4 |
4 | 1,152 | شش دقیقه | چهل و دو دقیقه | 300,000 | شش ساعت | 146 | 4 |
5 | 1,382 | هقت دقیقه | چهل و نه دقیقه | 700,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
6 | 1,658 | هشت دقیقه | پنجاه و شش دقیقه | 1,200,000 | ده ساعت | 189 | 6 |
7 | 1,990 | نه دقیقه | شصت و سه دقیقه | 1,700,000 | دوازده ساعت | 207 | 7 |
8 | 2,388 | ده دقیقه | هفتاد دقیقه | 2,200,000 | یک روز | 293 | 8 |
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.