دشمنان بازی اونجرز چه کسانی هستند؟
در هر بازی ویدیویی ساخته شده از شخصیتهای کمیک بوکی و ابرقهرمانی شاهد دستهای از شخصیتها هستیم که به طور معمولی تبدیل به کیسه بوکس پروتاگونیست (یا پروتاگونیستهای) بازی میشوند. دشمنان بازی اونجرز نیز از ...
در هر بازی ویدیویی ساخته شده از شخصیتهای کمیک بوکی و ابرقهرمانی شاهد دستهای از شخصیتها هستیم که به طور معمولی تبدیل به کیسه بوکس پروتاگونیست (یا پروتاگونیستهای) بازی میشوند. دشمنان بازی اونجرز نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
دشمنان بازی اونجرز یک سازمان شرور علمی هستند که با نام Advanced Idea Mechanics (مکانیکهای ایده مترقی) یا با نام اختصاری A.I.M. شناخته میشوند.
اعضای این سازمان شرور که از دهه ۶۰ میلادی پا به دنیای کمیکهای مارول گذاشتهاند، با لباسهای مخصوص زرد رنگشان به راحتی قابل شناسایی هستند. A.I.M. در فیلمها، سریالها و بازیهای ویدیویی دیگر مارول نیز حضور داشته است.
در این مطلب میخواهیم شما را بیشتر با این گروه خبیث دنیای مارول آشنا کنیم. پس با ما در ویجیاتو همراه باشید.
اولین حضور A.I.M. در کمیکهای مارول
نیک فیوری، جسپر سیتول (Jasper Sitwell) و دام دام دوگان (Dum Dum Duggan) اولین بار در شماره ۱۴۶ کمیک Strange Tales (انتشار در ماه جولای سال ۱۹۶۶) با A.I.M. رو به رو شدند. در اولین حضور این گروه، آنها خودشان را با عنوان «جامعهای از بزرگترین خردمندان کره زمین» توصیف کردند.
در حالی که مأموران شیلد توسط رباتهای خودکاری که توسط سازمانی مرموز تحت عنوان THEM (دِم) ساخته شده بودند کلنجار میرفتند، رهبر A.I.M. پیشنهاد همکاری با بلندمرتبهترین شاخه نظامی آمریکا را مطرح کرد. با این حال فیوری در نهایت نقشههای شرورانه آنها را به دولت ایلات متحده و دنیا آشکار کرد.
گروه A.I.M. در واقع بخشی از سازمان THEM بوده و در ادامه مشخص میشود که خود این سازمان نیز از هایدرا سرچشمه گرفته است. سازمانها و گروههای مخفی زیادی پشت این عناوین مخفی شدهاند اما در نهایت A.I.M. را میتوان گروهی شرور دانست که خود را به عنوان خردمندترین انسانهای به حساب میآورند و قصد دارند دنیا را از طریق علم، مال خود کنند.
رهبر A.I.M.
یکی از شناختهشدهترین افراد عضو A.I.M. کسی نیست جز مودوک (M.O.D.O.K.)، یا به طور کاملتر، ارگانیسم روانی طراحی شده فقط برای کشتن (Mental Organism Designed Only for Killing).
شاید او را در ظاهر مسخره ببینید؛ در هر حال چه چیزی مسخرهتر از یک کله بزرگ با دستها و پاهای ریز است که با استفاده یک از صندلی هایتک (High-Tech) جا به جا میشود؟ ولی مودوک به خاطر هوش فرا انسانی، تواناییهای روانی مثل کنترل ذهن و شلیکهای قدرتمند ذهنی، جزو رقبای نیرومند اونجرز به حساب میآید.
مودوک اولین بار در شماره ۹۳ کمیک Tales of Suspense (انتشار در ماه سپتامبر سال ۱۹۶۷) با قرارگیری در برابر کاپیتان آمریکا به دنیای کمیکها وارد شد.
در این داستان به کاپیتان آمریکا وظیفه نجات مأموری که به صورت مخفیانه وارد A.I.M. شده اما هویتش لو رفته بود، محول میشود. در آن موقع کاپیتان از هویت مأمور نام برده شده خبر نداشت اما حالا میدانیم که او مأمور ۱۳ یا همان شارون کارتر (Sharon Carter) بود.
با این حال کاپیتان در این مأموریت دستگیر میشود و او را میبرند تا با رهبر A.I.M.، مودوک، ملاقات کند. در نهایت با کمک شارون کارتر و تعدادی از اعضای ناراضی A.I.M.، کاپیتان آمریکا موفق میشود مودوک را شکست داده و همراه با کارتر با موفقیت فرار کند.
اعمال پلید A.I.M.
مثل خود مودوک، A.I.M. هم به دنبال به چنگ آوردن دنیا است. A.I.M. و مودوک در کمیکها به دردسر ایجاد کردنهایشان برای کاپیتان و اونجرز ادامه میدهند.
از ساخت مکعب کیهانی (Cosmic Cube) که توانایی تغییر واقعیت را دارد تا خلق رد هالک (Red Hulk). آنها همچنین با شخصیت رد اسکال (Red Skull) همکاری و به قهرمانهای مختلف حمله کردهاند تا با دستگیری آنها رویشان آزمایشاتی انجام دهند.
A.I.M. حتی توانسته تا یک ربات خطرناک با نام سوپر ادپتوید (Super-Adaptoid) را بسازد که میتواند از قدرتها و تواناییهایی هر کسی که در برابرش قرار میگیرد تقلید و از آنها استفاده کند.
عجیبترین کار A.I.M. ساخت یک دنیای موازی است که در آن بهترین ابرقهرمانان مارول تبدیل به ویلن شدهاند. البته به لطف دارک اونجرز (Dark Avengers) این فعالیت متوقف شده است.
A.I.M. نشان داده است که در هیچ کدام از ساختههای مارول در مدیومهای مختلف قصد ندارد از به چنگ آوردن دنیا دست بکشد؛ از مجموعه انیمیشنی دیزنی با نام Avengers Assemble گرفته تا بزرگترین مجموعه مارول، یعنی دنیای سینمایی.
در فیلم Iron Man 3 دیدیم که آلدریچ کیلیان (Aldrich Killian) در سال ۱۹۹۹ خودش را به تونی استارک و دکتر مایا هانسن معرفی کرد و از آنها خواست تا طرح پیشنهادی عجیب و غریب او را برای یک «اتاق فکر با بودجه خصوصی» بررسی کنند. درست حدس زدید، این اتاق فکر همان مکانیکهای ایده مترقی است.
سالها بعد، آلدریچ توانست خودش A.I.M. را تأسیس کند. او با هانسن روی پروژه اکسترمیس (Extremis) کار کرد. در این پروژه هدف این بود تا DNA را تغییر داده، از آن برای التیام انسانها استفاده و حتی تواناییهای آنها را بهبود بخشند... البته با اثرات جانبی انفجاری! دقیقاً همان علم شرارتآمیزی که از A.I.M. انتظار میرود.
با این که اعضای A.I.M. در دنیای سینمایی مارول لباسهای مخصوص زرد رنگ خود را به تن نمیکردند یا از مودوک هم خبری نبود اما کیلیان و A.I.M. اثبات کردند رقیب قدرتمندی برای تونی استارک هستند.
A.I.M. به عنوان دشمنان بازی اونجرز
با این که اطلاعات خیلی زیادی از داستان بازی Marvel’s Avengers معلوم نشده است اما میدانیم که فعالیت ابرقهرمانان بعد از این که اونجرز نمیتواند جلوی حملهای در A-Day (روز اونجرز) را بگیرد، غیرقانونی میشود.
در سالهای بعد، A.I.M. قدم پیش میگذارد تا جای این ابرقهرمانان را در «حفاظت» از دنیا بگیرد؛ آن هم با استفاده از محافظان مکانیکی و بر اساس هوش مصنوعی خود که شباهتهایی با زرههای فلزی آیرون من نیز دارند. اما همان طور که میتوان حدس زد، انگیزههای آنها هر چه که باشد، بشر دوستانه نیست.
به مطالعه ادامه دهید:
- ویجیلاگ: آیا اسپایدرمن انحصاری پلی استیشن میمونه؟
- سیستم مورد نیاز برای اجرای Marvel’s Avengers مشخص شد
- استن لی در نوشتن داستان بازی Marvel’s Avengers نقش داشت
- انحصاری بودن اسپایدرمن خیانت به بهترین قابلیت Marvel’s Avengers است
- بازی Marvel’s Avengers همان نقشآفرینی ابرقهرمانی است که همیشه میخواستیم
ویجی لاگ: آیا بازی Marvel’s Avengers شکست میخورد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
A.I.M :/ XD
ربات های نو بازی خیلی زیادن و آدم حوصلش سر میره و کلافه میشه بعضی وقتا .