چرا از یوبیسافت متنفرم؟
زمانی را به یاد دارم که وقتی لوگوی آبی رنگ Ubisoft با آن صدای شبیه به قطره آب در ابتدای یک بازی به نمایش درمیآمد، مطمئن بودم که قرار است از یک بازی خوش ساخت، ...
زمانی را به یاد دارم که وقتی لوگوی آبی رنگ Ubisoft با آن صدای شبیه به قطره آب در ابتدای یک بازی به نمایش درمیآمد، مطمئن بودم که قرار است از یک بازی خوش ساخت، تجربهای لذت بخش داشته باشم. اما حالا چه؟
یوبیسافت عمده شهرتش را با بازیهای داستانمحور و شخصیتپردازیهای جذابش که اکثراً در اوایل هزاره جدید میلادی منتشر شدند، به دست آورده است. نامهای بزرگی مثل اسپلینتر سل، پرینس آو پرشیا، اساسینز کرید، فارکرای و چندین اثر دیگر را در این دسته از ساختهها میتوان دید.
هر کدام از عناوینی که نام بردم زمانی فنبیسهایی شلوغ داشتند که تقریباً با هر بازی زندگی میکردند. از توجه به کوچکترین جزئیات بازی و اتمام دوباره، دوباره و دوباره هر نسخه تا ارائه تئوریها در مورد مجهولات و نسخههای آینده هر بازی. با این حال، رفتهرفته این شوق و ذوق طرفداران و جزئیات ظریف و دوست داشتنی درون هر بازی از ساختههای Ubisoft رخت بست.
برخی از این بازیها به نحوی محو شدند که نسل جدید گیمرها حتی نامی از آنها نیز نشنیدهاند. شاید شنیدن نام یک بازی مثل اسپلینتر سل یا کال آو خوآرز برای جوانترها و کسانی که به تازگی وارد صنعت گیم شدهاند عجیب باشد. عناوین دیگر مثل پرینس آو پرشیا نیز به لطف همان فنبیس و طرفداران قدیمی هنوز نامشان شنیده میشود.
بازیهایی که این کمپانی هنوز در حال تولیدشان است نیز چندان وضع متفاوتی ندارند. حتماً سری اساسینز کرید را میشناسید و یک نسخه از آن را بازی کردهاید. با این حال، اگر از گذشته این سری چیزی ندانید به احتمال زیاد اسامیای همچون الطائر بن لا أحد، اتزیو آدیتوره دا فیرنزه و دزموند مایلز برایتان ناآشنا خواهند بود. اسمهایی که زمانی تمام فکر و ذکر طرفداران این سری بازی بود ولی شاید دیگر به آنها در حد اشاره نیز توجه نمیشود.
روند ساخت بازیهای Ubisoft در دهه اخیر تماماً به همین شکل بوده است. هر نسخه جدید از یک سری بازی، با یک قدم بزرگ از ریشههای آن سری فاصله میگیرد تا جایی که بعد از دو، سه نسخه، دیگر اثری از آن بازی اولیه را در ساختههای جدید نمیبینید.
یادم هست که چندین سال پیش اخباری مثل «میدانیم سری اساسینز کرید چه مسیری را میپیماید و چه انتهایی برایش در نظر گرفته شده است» را میخواندم ولی همان موقع نیز چندان به این دسته از خبرها اعتماد نداشتم. فکر کنم همین الآن هم با من موافق باشید اساسینز کرید قرار نیست تا وقتی میفروشد، پایانی داشته باشد و از هیچ مسیری نیز پیروی نمیکند.
زیاد به اساسینز کرید تمرکز کردم چرا که زمانی سری بازی محبوب من بود اما حالا تقریباً تمام ساختههای یوبیسافت تبدیل به یک گاو شیرده شدهاند و این کمپانی فقط با استفاده از اسامی، با خاطرات، تجارت میکند.
سم فیشر را میشناسید؟ شخصیت اصلی سری بازی اسپلینتر سل، یکی از بازیهای موفق یوبیسافت در سبک اکشن مخفیکاری. از انتشار آخرین نسخه این سری بازی با نام Splinter Cell: Blacklist هفت سالی گذشته است ولی یوبیسافت به طور مداوم از نام او استفاده میکند. از حضور در DLCهای سری Ghost Recon و آپدیتهای Rainbow Six Siege گرفته تا همین چند وقت پیش که در یکی از رویدادهای Ubisoft از حضور او Tom Clancy's Elite Squad رونمایی شد. با این حال به نظر این کمپانی مهمترین خواسته هواداران این شخصیت، یعنی یک نسخه جدید از اسپلینتر سل را (حداقل تا به امروز) نادیده گرفتهاند.
استفاده از اسامی توسط یوبیسافت فقط مختص به ساختههای قدیمیاش نیست. نسخه اول واچداگز را که یادتان است؛ داستان در مورد هکری به اسم ایدن پیرس بود که یک تراژدی خانوادگی به او در به انجام رساندن مأموریتهایش انگیزه و هدف میداد. با انتشار هر نسخه جدید از واچداگز، چنین بستر روایی کمرنگتر میشد تا به جایی رسیدیم که در Watch Dogs: Legion عملاً دیگر فقط یک بهانه برای انجام بازی، آن هم بدون این که یک پروتاگونیست واقعی برای ما معرفی شود، داده شده است. نمیدانم اگر نسخه اول واچداگز را در کنار Watch Dogs: Legion بگذاریم، میتوانیم بگوییم که هر دوی آنها متعلق به یک سری بازی هستند یا خیر!
از تجارتِ خاطرات و استفاده از اسامی Ubisoft که بگذریم، به ساختههای جدیدتر این کمپانی میرسیم. اکثر بازیهای AAA جدید یوبیسافت معمولاً از یک فرمول پیروی میکنند و یک سری مکانیزم گیمپلی تکراری را با پوستههای متفاوت در خود جای دادهاند. «یک بازی اپنوردِ اکشن ادونچر با المانهای نقش آفرینی» توصیف بسیاری از ساختههای مهم اخیر یوبیسافت است.
معمولاً وقتی یک بازی یوبیسافت را تجربه میکنید، در یک نقشه بزرگ پرسه میزنید که نقاطی برای باز کردن بیشتر نقشه (منظورم چیزی شبیه به ویوپوینتها است) در نظر گرفته شده، دشمنان یک «قلعه» دارند که باید کنترل آن را توسط شخصیت اصلی بازی به دست بگیرید، دنبال کالکتیبلهایی بروید که شاید حتی وجودشان در این دنیا نیز منطقی نباشد و غیره. همین رویه باعث شده بازیهای دیگر، مثل پرینس آو پرشیا و اسپلینتر سل، که نمیتوانند از این فرمول پیروی کنند، مدفون شوند.
البته اوضاع وقتی بدتر میشود که بعضی از شرکتهای دیگر نیز همین فرمول را از روی دست یوبیسافت کپی میکنند و گیمرها حتی در ساخته استودیوهای دیگر نیز باید این فرمول را با ظاهر متفاوت تجربه کنند؛ انگار که یوبیسافت یک بازی دیگر ساخته باشد.
مشکل دیگر این است که همین که یوبیسافت میخواهد از این فرمول فاصله بگیرد و اثری متفاوت را منتشر کند، دچار مشکلات بدتر میشود. هایپر اسکیپ، بتلرویال یوبیسافت، نمونه جدید این «پا را فراتر از فرمول» گذاشتن است. هایپر اسکیپ در برابر بتلرویالهای دیگر مشکلات عجیب و غریبی دارد که انگار بازی را یک کمپانی تازهکار ساخته است (میتوانید نقد هایپر اسکیپ را اینجا از ویجیاتو بخوانید).
دیدن مشکلات فنی عجیب و غریبِ ساختههای یوبیسافت نیز امری چندان غیرعادی نیست و معمولاً هر انتشار جدید، به معنی تجربه باگها، کرشها، گلیچها و مواردی از این دست است. کم پیش نیامده که بازیهای مولتیپلیر این شرکت که نیاز به سرور برای اجرا دارند، در همان روزهای اول دچار مشکلات عدم اتصال، مچمیکینگ و غیره شوند. یوبیسافت حتی همین چند وقت پیش نیز در رویداد آنلاین خود با مشکلات فنی دست و پنجه نرم کرده است، چه برسد به بازیهایش.
شاید بزرگترین خیانت Ubisoft به صنعت گیم تبلیغات دروغین آنها باشد. مثالهای زیادی برای دروغهای یوبیسافت قبل از انتشار بازی میتوان پیدا کرد. بازیهایی مثل دیویژن، واچداگز و اساسینز کرید در اولین نمایشها و تریلرهایشان قابلیتهایی را به نمایش گذاشتهاند که در انتها هیچوقت در بازی اصلی ردپای آنها نیز دیده نمیشود.
از داونگریدهای گرافیکی که بگذریم، گاهی اوقات میبینم که یک مرحله از بازی در تبلیغهای قبل از انتشار نمایش داده میشود. اما موقع تجربه بازی هیچ اثری از آن مرحله نیست یا این که قابلیتهای نمایش داده شده در آن مرحله فقط یک بار مصرف هستند. حتی یادم هست در اولین نمایش دیویژن، یوبیسافت از قابلیتهایی مثل پشتیبانی از کاربران گوشیهای هوشمند به عنوان درونها (Drone) رونمایی کرد. با کلی مانور اما این قابلیت بعد از چند ماه (یا شاید هم نزدیک به یک سال بعد از نمایش، درست خاطرم نیست) با یک خبر کوتاه منتفی شد. از این دسته تبلیغاتِ یوبیسافت کم ندیدهام.
تبلیغات دروغین تنها مشکل Ubisoft نیست. بلکه نحوه تبلیغ این کمپانی نیز اخیراً جزو عذابآورترین بخشهای صنعت گیم شده است. فکر کنم همه شما یادتان باشد که رونمایی از بازی Assassin’s Creed Valhalla چگونه صورت گرفت. حدود ۷ ساعت استریم برای تکمیل یک تصویر مفهومی از بازی و تمام! یا وقتی که قرار بود تریلر گیمپلی این بازی برای مخاطبان به نمایش درآید اما هر چه که تماشا کردیم تریلر گیمپلی نبود.
یوبیسافت دارد هر روز بدتر از دیروز فعالیت خود را در صنعت گیم ادامه میدهد. همین یکی، دو شب پیش بود که دومین رویداد آنلاین امسال یوبیسافت برگذار و بعد از رونمایی از ریمیک پرینس آو پرشیا (که البته مثل اکثر آثار این کمپانی قبل از رونمایی اصلی، لو رفته بود) سیل انتقادات از گرافیک (بیشتر از بخشهای دیگر) منتشر شد و حتی کارگردان بازی را مجبور به توضیح کرد. البته تمام این مسائل جدای این نکته بود که از کل رویداد، فقط همین ریمیک پرینس آو پرشیا ارزش پرداختن را داشت و بقیه نمایشها اصلاً نتوانستند مخاطبان را به خود جلب کنند.
یوبیسافت با تبدیل به یک شرکت که فقط از یک فرمول پیروی میکند، با خاطرات و نوستالژیهای مخاطبانش تجارت میکند، بازیهایش با مشکلات فنی سر و کله میزنند و در تبلیغاتش فقط به دنبال هایپ کردن مشتریهایش است نه بیانِ واقعیت، کمکم تبدیل به یکی از شرکتهای منفور دنیای گیم (حداقل از نظر من) شده است.
نظر شما در مورد کمپانی یوبیسافت و ساختههای این شرکت چیست؟ فکر میکنید یوبیسافت شایسته این نفرت ورزیدن هست؟ دیدگاههایتان را با ویجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یوبی سافت شرکت خوبیه
عالی نیست ولی خوبه
آره شاید تبلیغات دروغین و... زیاد میکنه ولی این مشکلو که فقط یوبی نداره که!
قشنگ به فنای این شرکت توهین شد
اساسینز کرید تا سیندیکیت عالی بود
فار کرای رو هم که دیگه همه میشناسن چقدر خوبه
این شرکت تو سال 2013 تا 2015 مشکلاتی پیدا کرد و گیمر ها بهش بدبین شدن
به خاطر همینه همچین نقدایی راجع بش میبینیم
یه سریا میگیرن آشغال های یوبی رو با شاهکار هایی مسل جی تی ای مقایسه میکنن بعد میان میگن این شرکت به جز پول به چیز دیگه ای فکر نمیکنه
الان اگه یوبی یه بازی خفن بده بیرون همه لزت میبرن ولی میان لج میکنن میگن این بازی ری*ده
یه چیزیو بگم.من فن یوبی ام ولی قبول دارم این شرکت بعضی وقت ها خراب میکنه
شما هم اگه با این شرکت مشکل دارید از خوبیی هاش هم بگید
شاهکار هایی مسل assassin creed2 یا far cry 3 رو یادتون هست؟
حداقل پنج سال سرگرمیتونو مدیون یوبی هستین
چرا انقد میکوبینش!
آقا جان دو سه تا مشکل داشت دو سه تا تبلیغات دروغ کرد تموم شد رفت دیگه
بازم میگم اگه الان یوبی حتی شاهکار هم بسازه همه فحشش میدن
به نظرم این مقاله رو میتونستین چند برابر سخت گیرانه تر کنید و به ea تحویل بدین
ممنون از وقتی که برای خوندن این کامنت گزاشتین
سلام دنبال یه بازی پی سی میگردم که ترسناک و معمایی و دوبعدی با گرافیک طرح کاغذی میگردم اسمشو یادم نمیاد
اینا رو چک کن
little nightmares 1 and 2
inside
limbo
تنها بازی های خوب یوبی سافت ریمن .اساسین 1 تا3 .واچ داگز ولی فارکرای خیلی بد بود
یوبیسافت بیشتر سلیقه ایه تا اینکه یکی بدش بیاد و همگی بدشون بیاد
شما آرم یوبی سافت رو از روبرو تصور کن،کل باطنش مشخصه
?
اره والاXD
تنها كمپاني بدون ايراد دنياي گيم. امپراطور بي چون و چرا، حضرت Naughty Dog
راکستار خار داره؟
راک استار و سی دی پراجکت هم که کشکن?
سلطان سانتامونیکا و پلی گروند گیمز رو یادت نره
Rockstar CD Project Telltale Games
داداش همه گیمر ها از یوبی فاک متنفر هستند.
چقد مطلب جالب و مفیدی! سپاس ازتون
مرسی محمد حسین جان ?
ایول ایول ایول
دقیقا حرف دلمو زدی
تک تک جمله هات حرف حق بود
یه زمانی با یوبیسافت زندگی میکردم
اکثر بازیاشو حداقل ۲ یا ۳ بار تموم میکردم
ولی الان فقط حالم ازش بهم میخوره و آرزو میکنم به روزای اوجش برگرده
مقالت عالی بود آقای صفری
ممنون?
مرسی Mmd عزیز؛
منم امیدوارم یوبیسافت مسیر بهتری رو پیش بگیره و کیفیت ساخت بازیهاش هر روز بهتر بشه.
سلام عزیزان
من سری بازی های AC رو تا حالا هیچ کدوم رو بازی نکردم چند ماهی سیستم جدید گرفتم, بنظرتون کدوم ها ارزش بازی کردن دارن ؟
گرافیکشون قابل قبول باشه مثلا دیگه AC 1 و 2 اینارو یکم سخته بازی کنم از 2010 اینا به اینور
مثلا میخواستم odyssey رو نصب کنم , ترسیدم داستان بازی رو نفهمم
اگه میخوای اودیسه رو بری زیرنویس فارسی براش ساختن لینکش:
https://gamesub.in/shop/%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-assassins-creed-odyssey/
قطعا باید با اسسینز کرید ۳ شروع کنی فوق العاده جذاب با گرافیکی عالی حتی در آغاز نسل نهم
من به خاطر این الان از یوبی بدم میاد چون دوسش دارم:(
یه نکته ای هم بگم که چرا همه گیر دادن پرنس هندیه تا ایرانی. خب کاملا معلومه نصفتون هم تاحالا پرنس 2003 رو بازی نکردین و نظر میدین . تو این بازی ارتش ایران به سمت هندوستان میره تا یکی از غنیمت های جنگیشو به ماهاراجه هدیه بده و کل اتفاقات تو هند روایت میشه نه ایران . ( البته از اون جنگه زیاد چیزی یادم نیس )
واقعا خجالت نمیکشید که این مقاله های بچگانه رو منتشر میکنید
تجربه هایی که یوبیسافت برای ما ساخته (هم در گذشته و هم زمان حال)هیچ کمپانی نتونسته بسازه
خودتون فکر کنید
تاحالا کدوم شروکتی به مصر باستان پرداخته یا یونان یا حتی به انقلاب فرانسه قطعا هیچ شرکتی چون دید اکثر شرکت های بازی سازی محدود
درسته بازی های یوبیسافت باگ زیاد داره شاید یکم داستان پردازی ضعیفی داشته باشه اما همیشه موضوعات جالب و سرگرم کننده ای رو انتخاب میکنه
قطعا ۷۵درصد گیمر های دنیا طرفدار یوبیسافتن چون هم به فکر نسل گذشته هست(ریمیک پرنس پرشیا)و هم به فکر نسل حال(دویژن ۲، اساسین کرید)
پس لطفا این مقاله های بچگانه رو منتشر نکند.
مهدی عزیز؛
میشه بگی کجای مقاله اشتباه داشت لطفاً تا اصلاحش کنم؟
اول این نوع تبلغات فقط مال یوبیسافت نیست و خیلی از شرکت های بازی سازی برای فروش بیشتر از گرافیک های پر زرق وبرق استفاده میکنن یا چیزایی توی تریلر ها نمایش میدن که توی بازی نیست
دوم اگه یوبسافت فقط به فکر استفاده از خاطرات گیمرا بود نسخه ریمیک پرنس پرشیا رو نمیساخت
یا حتی هیچ قدمی برای ساخت نسخه اسپلینترسل جدید نمیگرفت
سوم موضوعات و قالب های تکراری تو همه شرکت ها مخصوصا EAهم هست و ما فرقی بین بتلفیلد ۱ وVندیدیم
چهارم شما با حمله سنگین به یبیسافت(سر تیتر مقاله)به همه طرفداری این شرکت توهین کردی
مانمیگیم یوبیسافت مشکل نداره ولی شما بیش از حد مشکلات یوبیسافت بزرگ کردید
میشه چندتا مثال بزنی کدوم شرکتها توی اولین نمایش بازیهاشون قابلیتهایی رو نشون میدن که هیچوقت اثری ازش تو بازی نهایی نیست یا فقط تو همون قسمت بازی استفاده میشه و یه بار مصرفه؟
البته من در مورد داونگرید گرافیکی حرف نمیزنم، به داونگرید گرافیکی فقط یه نصف خط اشاره کردم و رد شدم چون خیلی از شرکتا این کار رو میکنن. قابلیتهای اینگیم منظورمه.
برای مورد دوم هم فکر کنم یوبیسافت با مسیری که با اساسینز کرید و اسپلینتر سل پیش گرفته کاملاً نشون داده داره با خاطرات طرفداراش بازی میکنه.
یوبیسافت هنوز حاضر نشده یه نسخه جدید از اسپلینتر سل رو تأیید کنه اما تو ساختههای دیگهش سم فیشر رو جا داده.
اساسینز کرید هم که دیگه نیاز به گفتن نداره، هر یکی، دو سال یه نسخه از بازی، بدون این که به ریشههاش پایبند باشه، منتشر میشه.
قالب تکراری با فرمول شدن فرق داره مهدی جان. چندتا فرانچایز AAA از یوبیسافت منتشر میشه که اکشن ادونچر، سندباکس و با المانهای نقشآفرینی نیست؟ دیویژن، فارکرای، اساسینز کرید و واچداگز همهشون همین قالب رو دارن. حالا چندتا فرانچایز AAA منتشر میشن که این فرمول رو ندارن؟
در ضمن همین هجمهها به شبیهسازهای ورزشی و شوترهای اول شخص نظامی وارد میشه و اینطوری نیست کسی با شرکتهایی مثل EA و کونامی کاری نداشته باشه.
سرتیتر مقاله یه سوال با ضمیر اول شخص مفرده، اونم بدون هر گونه کلمه توهین آمیز. مضمونش به کسی توهین نمیکنه ولی شما به عنوان طرفدار شرکت بهم بگید که به این دلایل دارم اشتباه میکنم.
خب پایین نظرم رو گفتم و بزارین من جوابتون رو بدم . آقای صفری اول از همه خسته نباشین بابت مقاله ای که نوشتین و قطعا ارزش خوندن هم داره . خیلی از نکاتی که گفتین درسته و خب هیچ شرکتی کامل نیست .اتفاقا یوبی هم خرابکاری زیاد داره و من منکرش نیستم . ولی خب اصلا بنظرم موضوع مقاله اشتباه هس . شما کل موضوع یه مقاله رو اختصاص میدین به نقطه ضعف یه شرکت اصلا حرف عاقلانه ای نیست . خب منم میتونیم یه مقاله بنویسم مثلا چرا از راکستار یا بتسدا متنفرم . بعد هر چی نقطه ضعف دارن رو بریزم وسط . خب اگه واقعا همچین موضوعاتی خریدار دارن میتونین راجب ea یه مقاله 100 صفحه ای بنویسین ولی بازم نمیدونین که همون ea هم نقطه قوت زیاد داره . بیشتر احساس میکنم این مقاله از روی نفرت بلند شده تا نیاز .
داداش اسم مقاله چرا از یوبی سافت متنفرم هستش 100 درصد ایرادای شرکت فقط تو مقاله هستن دیگه
مرسی محمد عزیز؛
راستش اگه از طرفدارای سرسخت بازیهای کمپانیهای دیگه بودم شاید چنین مقالههایی رو مینوشتم ولی یوبیسافت تنها کمپانیایه که یه زمانی هر چی میساخت رو قبول داشتم.
همین الآن چقدر هجمه به راکاستار وارد میشه که هی داره GTA V رو میدوشه و نسخه بعدی رو تأیید نمیکنه؟ یا چقدر حرف ساخت بولی (نسخه جدید یا ریمیک) شده ولی راکاستار اصلاً توجه نمیکنه؟
بتسدا هم که رسماً خودش گور خودش رو کند. یه نسخه از فالوت رو منتشر کرد که آبروی کل کمپانی رو برد.
و خب به طرز واضحی از یوبیسافت متنفرم که طرفدارهای اولیهش رو رها کرده و راه به راه هم دروغ میگه. تو متن هم به دلایلم اشاره کردم.
اگه فکر میکنی تنفرم نسبت به یوبیسافت اشتباهه، چرا از حرکات مثبت یوبیسافت تو زمینههای مختلف بهم نمیگی؟ فرق نمیکنه، مارکتینگ باشه، بازیهاش باشه یا سیاستهای کلیش.
دوست عزیز من که حق ندارم احساسات شما رو عوض کنم . شما میتونید از یه چیز متنفر باشید یا عاشقش بشید . این به شما ربط داره نه به من . در ضمن من با فلسفه این مقاله مشکل دارم . وجود این مقاله اشتباهه . مثل این میمونه که مثلا خیلی از مردم عاشق فیلم سکوت بره ها هستن ولی من ازش بدم میاد بعد هزار تا پست بزارم که این فیلم یه آشغال به تمام معناس . نباید نظر های شخصی رو اینطوری ابراز کرد . اگه شما دارید یه بازی رو نقد میکنید باید هم از خوبی ها و هم از بدی های اون بگید . ولی این مقاله چیزی جز ابراز نفرت شما نیست . نمیگم شما دارید اشتباه میگید . یوبیسافت تو تایم 2013 تا 2016 اشتباهای وحشتناکی توی معرفی بازی هاش کرد که به نظرم هنوز داره چوب اون دوران رو میخوره . ولی اگه واقعا شما میخواستین یه همچین مقاله ای ( که به نظرم وجودش اشتباهه) بنوسین حتی شرکت هایی مثل ea یا بتسدا بیشتر سزاوار بودن تا یوبی . در ضمن بزارین سوال آخرتون رو با سوال جواب بدم . آیا به نظر شما یوبیسافت نکته مثبت نداره؟
یوبیسافت قطعاً نکات مثبت خیلی زیادی هم داره. بازیهای دو/دو و نیم بعدی جذابی مثل Valiant Hearts: The Great War، Child of Light و South Park رو منتشر کرده. از سری ریمن هم که دیگه نیازی نیست تو این زمینه نام ببرم چون همه میشناسیدش.
تو حوزه مارکتینگ یه سری تریلر سینماتیک محشر میسازه که هر کدومشون واقعاً فوق العاده و جذاب از آب در میان و حتی بعد از سالها گذشتن از انتشار و تجربه بازی بازم میتونی بشینی و تماشاشون کنی.
تو اکثر ساختههاش، محیطهای چشمنوازی خلق میکنه.
برای اکثر ساختههاش تو مدیومهای دیگه هم سعی در تولید داره؛ فیلم، کمیک، سریال و... حالا چه موفق و چه ناموفق ولی خیلی رو برند سازی هر کدوم از فرانچایزهاش تلاش داره.
وقتی اسسنس رو میزاری تو بخش نسل حال پس یعنی حالیته که اسسنس های امروزی با نسلای قبلی زمین تا اسمون فرق دارن و خوبی بازه مگه به لوکشین داستانه فقط تو از خوبی یوبی سافت فقط همینو گفتی
تازه میگی یکم داستان پردازی ضیعیف با باگ زیاد مهم نیست!!!! والا به گیمر بودنت من که شک کردم
میگی یوبی به فکر نسل قدیمه و پرنس اف پرشیا رو ریمیک میخواد بکنه بزار بگم اگه براش مهم بود ریمیک رو به شعبه ی هندیش نمیداد که پرنس اف هند هبمون تحویل بده مثلا بازی تو ایرانه و ما ایرانیام مخاطبیم دیگه پشم نیستیم که تازه گفتی لوکیشن باحال انتخاب میکنه اسم بازی شاهزاده ی ایرانیه ولی لوکشن هند چی میگی واسه خودت تازه همونم انقدر طرفدارا منتظر بودن استارتشو زد و گرنه شاید صد سال سیاه پرنس اف پرشیا رو ی نگاهم نمینداخت
و وقتی میگی مقاله ی بچگانه چرا اصلا میای میخونی؟؟؟ مجبورت نکردن بخونی نظرم بدی
و میگی هیچ شرکتی نتوسته تجربه های باحال بهمون بده این همه شرکت خوب مثل تل تیل که خدای داستان نویسیه اینا پشمن؟؟؟؟؟
اتفاقا بهترین بازی عمرم بعد از spec ops the line همین مجموعه twd تل تیلز هست و خیلی هم به داستان اهمیت میدم . جالب اینجاس که بهت بگم از نظر منی که تموم نسخه های سری ac رو بازی کردم و تا آخر رفتم ( به جز سیندیکیت ) بایک بهترین شخصیت کل سریه حتی بهتر از اتزیو ( تازه بهتره یه سشر به پیج ردیت ac بزنی که اونجا هم تقریبا همه معتقدا که بایک بهترین شخصت پردازی رو داره ) . راجب لوکیشن هند هم اون بالا توضیح دادم انگار نمیفهمی
اول اینکه چیزی که درباره پرنس پرشیا گفتی بی معنا بود چون نسخه های اصلی رو تو کانادا و فرانسه ساختن که هیچ ربتی به ایران نداشتن
دوم اینکه از حرفات کاملا معلومه که همه نسخه های اساسین رو تو نسل اخر بازی نکرد
شما داری کل یوبیسافت با ریمیک پرنس پرشیا مقایسه میکنی
به اینم دقت کن که این بازی هنوز منتشر نشده و نمیشه نقدش کرد
پس بهتر با بازی هایی که از این شرکت منتشر شده این شرکت رو نقد کنی
به اینم دقت کن که یوبیسافت شرکتیه که چندتا از بهترین مولتی پلیرای دنیارو در اختیار دار مثل رینبو
یا دویژن ۲
سوم همه شرکتا وقتی بازی رو منتشر میکنند بازی تو مرحله اول باگ داره و بعد از چند مرحله باگ ها رفع میشه
چهارم اینکه داستان پردازی یوبیسافت ضعیف نیست بلکه کمی پیچیدهست و به دید گیمرای لول پایین ضعیفه وگرنه یه گیمر لول بالا میدونه که ترکیب یک داستان (مثلا جریان زندگی یک خانواده)با اتفاقات تاریخی به شکلی که به هم ربط داشته باشن خیلی سخته
میدونید مقاله تون قلب منو به درد آورد . نه اینکه از یوبی بدم بیاد نه . برای اینکه هیت کردن یوبی اینقدر راحت شده . دلم برای این کمپانی میسوزه چون با این همه خاطراتی که برام تو همین دو سه سال ساخت اینقدر راحت شما اونارو به سخره میگیرن . الان این شرکت تنهای تنهاس .فک نکنین گیمر جدیدم نه اتفاقا هنوز خاطرات پرنس 2003 تو ذهنم هست . مشکل شما این نیست که نمیتونید از بازی های این شرکت لذت ببرید مشکل اینجاس که (( نمیخواین )) لذت ببرین . هنوز میتونم گرمای سوزان مصر رو احساس کنم و اون معماری فوق العاده . هنوز هم اون حس رانندگی تو صحرا های نمک بولیوی تو خاطرم مونده . هنوز هم لذت قدم زدن تو دنیای آخرالزمانی دیویژن رو یادم هس . اینا خاطراتیه که نه یوبی 10 سال پیش بلکه همین یوبی الانی برام ساخت و شما اون رو به همین راحتی به سخره گرفتین اونم با یه مقاله بچگانه که حتی عنوانش هم برازنده ی یه مقاله نیست . میدونین دیگه تصمیم دارم به حرفای هیچ کدوم از شما ها گوش نکنم و قراره امسال هم از بازی های محشر کمپانی مورد علاقم لذت ببرم .
محمد عزیز؛
کل لذتت از ساختههای جدید یوبیسافت تماشای محیط بازی بوده؟ یه کم در مورد شخصیتهای به یاد موندی از این بازیها، اتفاقات مهم روایی، گیمپلی درگیر کنندهشون بگو؛ چون میدونی که اینا مهمترین قسمتهای ساخت یه بازی هستن.
کاش بازیهای قبل از ۱۰ سال پیش یوبیسافت رو تجربه کرده بودی و تفاوت بین یوبیسافت گذشته و یوبیسافت الآن رو خودت متوجه میشدی.
شایدم مشکل من و خیل عظیم مخاطباست که لذتی تو تماشای ۷ ساعت تکمیل کانسپتآرت به عنوان کمپین تبلیغاتی نمیبریم. یا وقتی منتظریم تریلر گیمپلی منتشر شه، صرفاً یه رندر اینانجین برامون نمایش داده میشه، یا برای تجربه کامل «یه بازی» باید پول «دو بازی» رو با سیستم قیمت گذاری یوبیسافت پرداخت کنیم.
تو که میگی ما نمیخوایم خوشمون باید و میگی با بازی های قدیمی یوبی سافت خاطره داریم ببینیم چطوری میخوای امسالو لذت ببری با اون پرنس اف ایندیا
واقعا حرف دلمو زدی
بعضیا انگار(( نمیخوان)) لزت ببرن
بعد مشکلات یوبی توسال 2012 تا2016 همه با این شرکت لج دارن:(
فکر کنم تو اینجا فقط منو تو و mahdi تا الان به یوبی وفادار موندیم
دوستان الکی نمیخوام از هیچ شرکتی تعریف کنم، برای من لذت بردن از بازی های مهم تر از کمپانی سازنده بازیه و اگه کمپانی چنتا بازی بد و مشکل دار تولید کنه اصلا اهمیتی برام نداره برای من یوبیسافت کمپانی دوس داشتنی هست و به شخصه دیوانه وار عاشق اساسینز کرید 2 و اساسینز کرید ادیسی هستم هرچند متنفر شدم از اساسینز کرید یونیتی! یوبیسافت کلی بازی بد داره قبول! ولی مگه مجبورتون کردن بازی کنید! خوبی دنیای گیم اینه که اینقدر گسترده و وسیعه که بازی های خوب تمومی ندارن! اینکه همش مقاله درباره تنفر از یوبیسافت بنویسید وقت تلف کردنی بیش نیست چون یوبیسافت طرفدارهای خودشو داره و اگه خوشتون نمیاد از بازی هاش چرا الکی وقتتون رو با بازی کردنشون تلف میکنید! من از سری فال اوت خوشم نیومد و هیچ وقت هم حوصله نداشتم برم یک بازی فال اوت رو تا اخرتموم کنم آیا باید همه رو مجاب به این کنم که فال اوت که خیلیا میگن شاهکاره بازی بدیه؟ بیکارید تو این گرونی بازی 60 دلاری میخرید که خوشتون نیاد؟ خلاصه میگم هرچقدر هم از یوبیسافت بد بگید مهم نیست چون راه خودش رو میره و طرفدارا حمایتش میکنن حتی اگه سالی فقط یک بازی خوب بده! مثلا اگه سی دی رد پراجکت سالی 10 تا بازی افتضاح تولید کنه فقط یه بازی خوب مثل ویچر کافیه برای طرفدارا که تا عمر دارن خاطراتشو مرور کنن و ازش لذت ببرن و دلیلی نداره از سی دی رد پراجکت متنفر شد!!!
شرمنده اشکان جان ولی با منطق شما جلو بریم هیچ بازیای نباید نقد منفی بگیره چون منتقدش از بازی لذت نبرده. اگه متن رو میخوندی میفهمیدی به این اشاره شده که این رفتار یوبیسافت داره کل صنعت گیم رو مسموم میکنه.
حرف شما دقیقا همن جاس که مشکل پیدا میکنه . حرفای شما یه نظر کاملا شخصیه و یجورایی دارین با تحمیل کردنش به تمام طرفدارا توهین میکنین . وظیفه شما نقد کردنه و با در نظر گرفتن تموم دیدگاه هایی که گیمر میخونه میتونه نتیجه گیری کنه نه تحمیل کردن نظر خودتون .
محمد جان؛
مقاله هر شخص نظر شخصیه اون طرف. هر نقد هم نظر شخصیه اون طرفه. برای همینه که یه مقاله از نظر عدهای مثبت میشه و از نظر یه عده منفی. این اصول اولیه مقاله/نقد نویسیه و فکر کنم برای قضاوت در مورد یه مقاله/نقد باید چنین چیزی رو بلد باشی.
و در ضمن یادم نمیاد به کسی توهین کرده باشم، میشه تو متن جایی که به شخص یا عده خاصی توهین کردم رو هایلایت کنی؟ ممنون میشم.
ولی خب تو کامنت شما و یه سری از دوستان خیلی راحت توهین دارم میشنوم.
نقد کردن به بازی ها کاملا درسته و اگه سایت ها و منابعی مثل ویجیاتو و ... بازی رو نقد نکنن که کلا فایده ای ندارن و اتفاقا بررسی همین سایت ها هست که گیمر میفهمه از چه بازی خوشش میاد و الکی 60 دلار حروم نکنه!(طرف صحبت من با کسانی بود که گیمر معمولی هستن و الکی وقتشون رو پای بازی هایی که دوست ندارن صرف میکنن و بعد میان تو سایتا جار میزنن یوبیسافت بده همونطور که طرف صحبت شما هم همین گیمرها بودن نه منتقدین)
اما سعی به هیت کردن کمپانی که هم در گذشته هم در حال حاضر خیلی از بازی های شاهکار رو تولید کرده و گیمرا ها خاطرات بی نظیری باهاش دارن کاملا غیر حرفه ای و سلیقه هست. اکثرا مطالبی که در این مطلب نوشته شده رو قبول دارم اما هنوز بعضی بازی های یوبیسافت بهترین خاطرات منو رقم میزنه، صنعت گیم هم با پرداخت درون برنامه ای بیشتر یا بازی های تکراری و بازی های با داستان ضعیف مسموم نشده! اتفاقا صنعت گیم سال به سال پیشرفت کرده و میکنه و بهتره اینو قبول کنیم و مثل مسابقات فوتبال مدام به فکر درست کردن حواشی نباشیم!
اشکان جان؛
این متن هم نقد یه کمپانی بوده. یه کمپانی تاریخ انتشار نداره که فقط بشه تو اون تایم براش نقد نوشت و نمره داد. به نظرم هر شخصی/فردی/چیزی قابل نقده. مثل شما که همین الآن تو کامنتتون این مقاله رو نقد کردید.
اگه هم تو خود مقاله مشکلی میبینی، چیزی به دروغ گفته شده، با واقعیت تطابق نداره، بگو تا اصلاحش کنم.
خوب این دوست عزیزمون هم سعی داره همینو بگه یعنی اگه الان راک استار بیاد یه بازی آشغال بسازه من باید بیام بگم چون رد دد 2 بازی خوبی بود پس نباید از راک استار نقد کنیم!
همه هدف این نقد ها و هیت ها هم اینه که یوبیسافت به دوران اوجش برگرده و این پول بازیارو بذاره کنار و به بازیاش اهمیت بده.
شما تصور کن اگه یه موج بزرگ هیت به سمت یوبیسافت بره درباره رفتارش تجدید نظر نمیکنه؟
چرا از یوبیسافت متنفریم؟
تل تیل با اون بازیای خفنش ی بار ورشکست شودو برگشت یوبی هنوز که هنوز انگار نه انگار
یادش بخیر اولین بازی که ریمن بازی کردم ریمن لجندز بود وقتی تمومش کردمو دیدم نسخه جدیدتر نداره گفتم وایسا ی 2 سال دیگه میاد ولی هنوز که هنوز یوبی بازیاشو فراموش کرده
حرفای محمدرضا درست بود
ولی همین یوبیسافت در سال بازیای زیادی میگه و صنعت گیمو سر پا نگه داشته(نه فقط یوبی بقیه هم هستند) و اگه حرف از تکرار باشه یوبیسافت بازیای جدید میده که محتوای تکراری دارن نظرتون در مورد راکستاری که یک بازی رو واسه 3 نسل تمدید می کنه چیه؟
در مورد تبلیغات دروغ هم چرا فقط یقه ی یوبی رو بگیریم؟
یوبیسافت یک شرکت پرکاره!
اگه یه شرکت خوب هم باشه اگه بازی نده و گیمرا رو راضی نگه نداره خوب بودنش اصلا فایده نداره
از تیم ویجیاتو هم درخواست دارم در مورد EA یه مقاله بنویسه
به نظر هم دیگه احترام بزاریم❤️
مقاله هم عالی بود ممنون محمدرضا?
مرسی از نظرت مسعود جان؛
تقبیح یوبیسافت به معنی تأیید بقیه کمپانیها نیست. کمپانیهای کمی نیستن که رویههای یوبیسافت رو پیش گرفتن. ولی تعداد آیپیهای زیاد یوبیسافت و طرفدارای خاص هر کدوم از این آیپیها باعث میشه حساسیت روشون زیاد بشه.
اگه صرفاً بخوای فرانچایزهای بزرگ رو بشماری، به احتمال زیاد اسامیای که جلوی یوبیسافت نوشته میشه بیشتر از راکاستار باشه.
یک نکته عجیب اینجا وجود دارد و اون هم این است که یوبیسافت نه نسخه جدیدی از پرنس آف پرشیا میسازه و نه میزاره که استودیو های دیگه بسازنش واقعا چرا؟(کلا انگار پرنس آف پرشیا به یک سرگرمی برای یوبیسافت تبدیل شده)
لطفا هرجوری شده این متن رو به دست یوبیسافت برسونین . لطفا هرکی که دسترسی داره بهش . دلم تنگ شده برای یه بازی اساسین کرید و فارکرای درست و حسابی . لطفا ?
من حدس میزنم یوبیسافت نسل نه از ناشرای ضعیف باشه
اسیر تکرار شده
فرانچایزای خوبی رو محبوب هستند بایکوت کرده
تغییر در ریشه سری اساسینز بجای تنوع دادن در عین پایبندی به سری
عرضه همه ساله بازی اساسینز خودش بزرگترین ضربه رو بهش میزنع و از اونجایی که اونا بهتر از ما میدونن این پول پرستی سری رو خراب میکنه در آخر
فک نکنم!
موقعی که با اسم این بازیا این همه پول در میاره چرا باید زحمت بکشه آخه!!!!!!!!
به نظر من بهترین بازی ها و وسعتشون برای سوبیسافته خودتون فکر کنید : اساسینز کرید و واج داگز و اسپلینتر سل و فارکرای و for honor و the crewو steep و Tom Clancy's
و هزارتا چیز دیگه . من متن بالارو کامل نخوندم ولی نظر من به یوبیسافت اینه
با تمام وجود آرزو می کنم که ورشکست شه
شاید اینطوری سر عقل بیاد
خیلی مسخره شده
قبول دارم واقعا
واقعا؟میخواید ورشکست شه؟
ورشکست شه دیگه خبری از سرورای رینبو نیست?
ورشکست شه همه پروژه هایی که روش کار میکردن نابود میشن(مث فارکرای ۶ که خودم منتظرشم)
بعدم الان یوبی یه سری آیپی داره مثل اسپلینتر سل که تو نسل هشت دستشون نزده،از کجا معلوم وقتی ورشکست شد نیفته دست یه شرکت ناآشنا که آیپی رو بخره و گند بزنه توش؟
آدم بعضی کامنتا رو میخونه تعجب میکنه.
مطمئن باش دست هر کس دیگه ای بیوفته بهتر از اینا عمل می کنه.
مثل یه تیغ دو لبه میمونه،هم بهتر میتونه بشه هم بدتر،ولی به نظرم کلا نباید همچین اتفاقی بیفته
البته که یوبی سافت زمین نمی خوره تا بازی هایی مثه رینبو داره نمی دونم ولی بعضی موقع ها باید همه چی رو باید خراب کرد و از اول ساخت. خیلی دلتنگ اساسین ها و پرنس و سم فیشرم. واقعا این نفرتم از رو عشقه :(
اگه توی این عرضه های بین نسلی،یوبیسافت یه تکون اساسی به خودش نده،فاتحش خونده مبشه
یوبی باگ تمام بازی هاش باگ داره بدرد نمیخوره
من نمیدونم نوبی باگ می خواد به کجا بره . البته تقصیر ما هم هست . اگه ما بازی های افتضاحش رو نخریم یاد میگیره که نباید از ما و ای پی هاش شیر دوشی بکنه
من هنوز یوبی رو خیلی دوس دارم
ولی قبول هم دارم قبلا خیلی بهترتر بود واقعا
محمد بهتره بگی چرا متنفر ((شدم))
منظورم اینه یوبیسافت قدیم اینجوری نبود
آره رفیق؛
همون طور که گفتم یه زمانی بازیهای این شرکت رو خیلی قبول داشتم. ولی یوبیسافت خودش بازیهای خودش رو کشت و طرفدارای قدیمی سری بازیهاش رو از خودش متنفر کرده.
من به شخصه هنوز از یوبی متنفر نشدم
ولی قبول دارم قبلنا بهتر بود .
از ریمن واسپیلنترسل رسیده به چی...واقعا شرم آوره.
یه دو تا نکته مثبت هم میگفتی مثلا رینبو سیکس سیج فارکرای ۵ و نیو دان و کلا سری فارکرای
اساسینز آدیسی هم به عنوان یک بازی خیلی خوب بود ولی به عنوان اساسینز سلیقه ایه
گوست ریکان وایدلندز خیلی خوب بود بریکپوینت رو بازی نکردم هنوز نظری ندارم
و... تقریبا همه حرفا درست بود اما فقط منفی مثبت هم وجود داره
محمد عزیز؛
راستش تو این مقاله در حال «توصیف وضعیت» شرکت یوبیسافت نیستم. در حال بیان علل «تنفرم» از این شرکت هستم. وقتی داری در مورد دلایل تنفرت حرف میزنی منطقاً با نکات مثبت کاری نداری؛ نه این که وجود نداشته باشن.
رضای عزیز وقتی یه شخص (بخون شرکت) خوبی داره و بدی هم داره ذکر تنفر از نظر من بیجاست.
درستش اینه چرا از بوبیسافت دلخورم چرا دیگه عاشقش نیستم
آخه مگه میشه از شرکتی که رینبو سیکس و فارکرای هارو ساخته و برای ساخت آی پی جدید ریسک میکنه متنفر بود بعد بگی چون دلم میخواسته اسپلینتر سل بسازه و نساخته !!! مثل این میمونه بگی از ناتی داگ متنفرم چون دیگه کراش نمیسازه خوب لعنتی بیکار که نیست آنچارتد میسازه آخرین ما!! میسازه
خودم به شدت به خاطر نساختن ریمن جدید شاکیم ولی تجربه بازی های فوق العاده دیگش مانع از این میشه که بگم متنفرم
ببین محمد جان؛
من صرفاً به بازی نساختنش کار ندارم. هر شرکتی بنا به منابع، اهداف و بودجهای که داره میره سراغ یه بازی. کاملاً منطقیه.
ولی وقتی بحث کمپینهای تبلیغاتی که عملاً داره دروغ بهمون میگه، وقتی بازیهاش کاملاً فرمولیزه میشن، قیمتهای عجیب و غریب رو بازیهاش میذاره، از شخصیتها و فرانچایزهاش فقط استفاده اسمی میکنه، دیگه موضوع صرفاً دوست نداشتن و ذکر نکات مثبت و منفی نیست.
حتی همون ناتیداگ هم مگه ندیدی وقتی فقط داستان TLOU2 اونطور که مخاطبا دوست داشتن پیش نرفت، چطوری تو کل اینترنت بهش هجمه وارد شد؟ حتی صداپیشهها و عوامل بازی تهدید به مرگ شدن!
برای احساس «تنفر» هم فکر کنم هر کسی آزادی داشته باشه تا بدون توهین به بیان عقیدهش بپردازه. شاید دارم اشتباه میکنم، همین جا میشه که با تعامل با مخاطب میتونم به اشتباهم پی ببرم.
اصلا حواست هست IP کراش دیگه دست ناتی داگ نیست -_-
داداش شما خودت بگو
اگه ناوتی داگ از همین فردا شروع کنه به دوشیدن همین بازیایی که شما گفتی و چه میدونم یه بازی شوتر اول شخص به اسم آنچارتد بسازه که هیچ ربطی به شاهکارای قبلی نداره یا چه میدونم یه لست آف آس بسازه که توش اصن زامبی وجود نداره یا چه میدونم یه بازی کراش بسازه که خشن باشه
و کارشو برای چند سال ادامه بده خود شما اگه بتونی همچین مقاله ای نمی نویسی؟؟؟؟؟؟؟؟
نیو داون که بیشتر میخوره DLC نسخه 5ام باشه
قطعا dlc بود که 20 یا 30 دلار بود و تو همون دنیا بود و بسیار جالب بود !!!
هنوز موسیقی بازی Brothers In Arms تو گوشمه.بازی خیلی خوبی بود.نمیدونم چرا دیگه خبری ازش نیست!
یه سوال از نویسنده شما چقدر با هسته اصلی اساسینز آشنایی داری؟ آیا محوریت بازی، کاراکترهای بازی هستن یا اون حرف مشترکی که در مورد شکاف بین عوام و خواصی که اونارو کنترل میکنه؟ کم هستن کسانی که این هسته اصلی رو درک کردن اما هرکس درک کرده میدونه که درسته از یونیتی به بعد یکم ضعیف شد اما تو ادیسه برگشت به اوج. بقیه هم که درک سطحی از بازی دارن همین حرفای داخل مقاله شمارو طوطی وار تکرار میکنن.
دانیال جان؛
مقاله در مورد علل تنفرم از سری اساسینز کرید نیست. به طرز واضحی در مورد تنفرم از یوبیسافت و سیاستهاش در قبال بازیهاشه. از فرمولیزه کردن تموم بازیهاش، دفن کردن بازیهایی که با این فرمول مطابقت ندارن تا دروغ در تبلیغات بازیهاش. کاش شما قبل از این که «طوطیوار» شروع به دفاع از سری اساسینز کرید کنید یه بار مقاله رو میخوندید.
و البته اگه قبول دارید سری اساسینز کرید افول داشته باید بگم این افول از AC IV: BF و تموم شدن خط داستانی دزموند مایلز شروع شد و اگه میگید که اودیسه دوباره به اوج برگردونده این سری بازی رو باید بهتون بگم بین این دو نسخه ۴ تا بازی اصلی و ۲ تا بازی فرعی ساخته شده. ۶ تا نسخه افول با یه نسخه خوب (که البته همون یه نسخه رو هم باز من قبول ندارم) جبران نمیشه.
با آدیسی برگشت به اوج؟؟!! تنها چیز آدیسی که از بقیه اساسینز ها بهتر بود مبارزاتش بود
کاملا مشخص بود داستانش یه شبه نوشته شده:
خب بچه ها باید یه اساسینز دیگه درست کنیم یه چیز باحال بگین برا داستانش.
-جنگ ترموپیل باحاله
احسنت بچه ها شروع کنید
واقعا مسخره بود تو فقط داستان اساسینز های قدیمی رو با اندینگ کاساندرا توی آدیسی مقایسه کن میفهمی چی میگم
یوبیسافت فنای قدیمیشو به پول فروخت
قبلا ما با اساسینز زندگی میکردیم ولی الان دیگه برام مهم نیست چون از قبل میدونم قراره چطور باشه
یوبی سافت خدای بلامنازع بازی های ارکید و سرگرم کنندست،اسسینز عالی شده،بی نهایت من خیلی های دیگه راضی هستیم که به این سبک رو اورده در ضمن قدیمیاشو همرو بازی کردم،سیستم،سبک ار پی جی الان در برابر قبل بی نهایت بهتره،سیستم مبارزه مدرن و چالش برانگیز الان در برابز سیستم مبارطه مضحک قبلی،مپ پویا داستان عالی اودیسه جزو سه بازی رتر سال بود،عمه چیز عالیه و بسیار لذت میبریم ز بازیاش،به شخصه رینبو،واچ داگز یا گاست ریکون بیشتر از رد دد سرگرمم کرد،تو هیچ چیز یوبی سافت بهتر از راکستار نیست نه از بابت فنی نه گرافیک بصری و جلوه ها و .... توجه نمیگم بهتر از ردد دد هستند میگم سرگرم کننده ترن شدیدا سرگرم کننده تر تخصصشو خوب بلده،سرگرم کردن،ریمیک پرنس هم طوری ساخته شده که مث ریمیک اویل دو و سه نباشه،فقط گرافیک داشته باشه و حذف کلی از المان ها و بخش هایی که حس و حال قبل رو میداد حس و حال نسخه اصلی،کلا کارشو خوب بلده حاجی و شدیدا راضیم ازش،کاش خیلی بیشتر میشد بازی بسازه برامون،یوبی سافت،بهترین بازی ساز سبک ارکید و سرگرم کننده،دقیقا یه شرکتی که امثال من دنبالشن،بمونی برامون
تا زمانی که یوبی باگ طرفدارایی مثل تو داشته باشه،یه شرکت درجه سه میمونه.من خواستم یکم واچ باگز و فار کرای بازی کنم.انقدر نچسب و خسته کننده بودن که ولشون کردم.مقایسه این آشغالا با شاهکاری مثل ردد گناه کبیرست.ضمنا اینقدر نگین ریمیک،پرنس آو پرشیای جدید نهایتا در حد و اندازه یه ریمستره.نه بیشتر.
واچ داگز و فارکرای رو خوشت نیومد نظر شخصیته،خیلی از منتقدا و کاریرا خوششون اومد.همین حرفاس که میزنید و آدم از یه بازی ای که اصن بازیش نکرده ناامید میشه.
بعدم یوبی کجاش شرکت درجه سه عه؟
سالی چنتا بازی داره میده که اکثرا خوبن،علت اینکه شاهکار نمیشه هم اینه که روشون وقت کافی نمیذاره،ولی همین الانشم خوب هستند.
بعدم خواهشا به هرچیزی پسوند باگ نچسبونید.یوبی باگ،واچ باگز،اینا یه مشت کلمات بی معنین که فقط میخواین باهاش بگید فلان چیز اینجوریه،در حالی که الان هر بازی دیگه اسمش اینا بود(هر چقدر هم بد) باز اسم اصلیشو میگفتید.
اگه اسسنس های قبلی رو بازی کردی به جای مقایسه ی سبک مبارزه اصلا سبک بازی رو متوجه شدی؟؟!!؟فکر نمیکنی کلا سبک بازی RPG شده؟؟؟!!!!
میگی پرنس اف پرشیا مثل رزیدنت اویل 2 ریمیک فقط گرافیک نیست همین رزیدنتی که میگی بازیه سال شده نابغه تازه میگی گرافیک توی ریمیکه براشون مهم نیست بقیه چیزا براشون مهمه اول چشاتو باز کن بعد تریلرو ببین حرف بزن بعد بگو شاهزاده ی ایرانی یا هندی
دوستان عزیز بنده شغلم توی این زمینه بازی ها هست لطفا برید و خجالت بکشید کدوم کمپانی هست که انقدر بازی بسازه همشونم با کیفیت به نظرم کم لطفی میکنید
اتفاقا این شمایین که باید خجالت بکشین.والا تو بازیای نسل هشتی یوبی باگ کیفیت آنچنانی ندیدم.کم لطفی رو با واقع گرایی خواهشا قاطی نکنید.ضمنا برید شغلتونو روی یه بازی با کیفیت مربوط کنید نه این آشغالا.
رفیق اولا اینکه میگی شغلت تو زمینه بازیه که خب خیلی هم عالی ولی شما هیچ فرقی با بقیه ندارید و نظر شما هم رده با بقیه نظراته
دوما مشکل اصلی دقیقا همینه که یه کمپانی این همه بازی میده هیچکدومش پایبند به اصول اولیه بازی سازی نیست و اکثرا ناقص ، کم محتوا و سطحی هستند فقط تمرکز روی تولید درامد بیشتر و ترقیب مشتری برای خریده
شما که شغلت اینه که باید بیشتر بفهمی ولی انگار اصلا حواست نیست بازی به تعداد نیست به کیفیته الان منم بیام 100 تا بازی تو روز بدم از مار بازی هم بدتر باشه به چه دردی میخوره دقیقا
یوبی شابلون به قول راوی از کامپیوترکا
سلام مقالتون رو هنوز نخوندم ولی انشالله میخونم میخواستم بپرسم شما چند سالتونه البته اگه مشکلی نداره؟؟؟
دوستان ویجیاتو یادم میاد که شاهزاده ایرانی چقدر فوقالعاده بود اساسینز کرید چقدر فوقالعاده بود ای بابا چی شد یعنی همش واسه اینه که فقط فکر پولن
دوستان کسی اطلاع داره اساسین کرید: اودیسه برای ps5 پشتیبانی میشه یا نه؟
احتمال پشتیبانیش خیلی زیاده منم خودم منتظرم رو اون نسل بیشتر تو فضاش کنکاش کنم.
امیدوارم ازش پشتیبانی کنن، خیلی با بازیش حال کردم ?
به نظرم تنها بازی خوبش الان رینبو سیکسه.واقعا بازی خوبیه.در واقع من اساسینزای جدید رو هم یکم بازی کردم سردرد گرفتم اینقد مزخرف بودن و گذاشتمشون برای همیشه کنار?گفتم برم سراغ پرنس او پرشیا و دانلودش کردم ولی گیم پلی و کنترلش واقعا رو مخ بود برا همین اونم بازی نکردم?اینا رو گفتم که برسم به اینکه شاید تنها سری زنده ی الان رینبو سیکس سیج باشه.راستش خودم یکم به والهالا امیدوارم چون وایکینگ ها به نظرم جذابن برای همین ممکنه خوب در بیاد(حتی همین والهالا رو هم به خاطر محبوبیت سریال وایکینگ ها ساختن که یه سوء استفاده هم از محبوبیت این سریال کرده باشن?)
رینبو سیکس هم اون اوایل انتشارش مشکلات فنی زیادی داشت تا جایی که یادمه ولی از بین تموم بازیهایی که تا حالا توسط یوبیسافت دارن ساپورت میشن عملکرد خیلی بهتری داشته فکر کنم.
هر چند موقع نوشتن مقاله یه سرچ کردم و دیدم مثل این که دو، سه روز پیش سرورهای PS4 بازی به مشکل خورده بوده و آپدیت جدید بازی هم یه سری مشکلات برای کاربرا به وجود آورده :)))
در مورد والهالا هم فکر کنم نظرت درست باشه و یوبیسافت داره سوار موج وایکینگها میشه. همونطور که موقع ساخت و انتشار نسخه اول واچداگز، سریال Person of Interest رو بورس بود و حدس میزنم روی موج اون هم سوار شده.
UBISOFT و EA !!!!! بی خاصیت و تکراری و نفرت انگیز
Ea آره ولی یوبیسافت یه چیزی میسازه که آشغال نیست ولی شاهکار هم نیست و بین صبر بین انحصاریا یوبیسافت واقعا نعمته
بعضی از کمپانی ها محبوبیت و ایده های لازم رو ندارن و واسه همین لیز می خورن تو چاه ولی الان یوبیسافت داره با پاهای خودش می پره تو چاه
واقعاً سیاستهای عجیبی پیش گرفته یوبیسافت و فکر نمیکنم تونسته باشه رضایت گیمرهای جدید یا طرفدارای قدیمی بازیهاش رو جلب کرده باشه. دیدن این وضعیت برای من ناراحت کنندهست که یه کمپانی محبوب این طوری دستی دستی خودش رو منفور کنه.
یوبی سافت کله کرده به طرف قعر جهنم و حاضر نیست ترمز کنه
هر از چند گاهی یکم از این مسیر داغونش منحرف میشه (اساسینز اودیسه، رینبو و بقیه بازی هایی که حتی با این که اشکالات زیادی بهشون میشه گرفت ولی اون قد خوب هستن که یکم یوبی رو بالا بکشن) ولی متاسفانه دوباره سر خرو کج میکنه و دوباره به تاخت به سوی قعر جهنم میره (اکثر اساسینز های بعد از اتزیو و حالا ریمک پرینس و غیره)
شاید یوبیسافت از گذشته درخشان خودش فاصله گرفته باشه. قبول دارم بازی ها رو بدون فکر و سریع و سریع میده بیرون. اگه اسپلینتر سل رو بازی کرده باشید متوجه میشید مخفی کاری یعنی چی. ولی شایسته این همه نفرت نیست. به شخصه AC Odyssey بهترین سری Assassin's برای من بود.
ولی این پرنس آف پرشیا ریمیکی که داده گرافیکش مثل ps2 هست.
البته یوبیسافت چند سالی هست به گرافیک اهمیت نمیده. نمونش AC Odyssey به دور دست نگاه کنی میبینی که تکسچر ها اصلا لود نمیشن برعکس RDR2 که واس همون سال و همین نسله. بازی گرافیک بصریش خوبه ها. فقط تکسچر هاش وحشتناک ضعیفه.
به کل یوبیسافت اونقدر ها هم بد نیس
رد دد ۸ سال در دست ساخت بوده.رد دد رو با بازی ای که توی یه سال داستان و موشن کپچر و کاراکترا و همه چیزش طراحی شده مقایسه میکنی؟در ضمن ادیسه هم واقعا افتضاح بود.
این مقاله بیگ لایک داره ?
مرسی ازت حسین عزیز ?
کال آو خوارز یه زمانی حکم رد دد را داشت البته قبل رد دد ۱
من خودم اتفاقی به کال آو خوآرز برخورد کرده بودم و اصلاً انتظار نداشتم بازیش اینقدر خوش ساخت باشه و داستانش برام جذاب پیش بره. ولی یهو با Call of Juarez: The Cartel گند خورد به همه چیز! حرکت خیلی عجیبی از طرف یوبیسافت بود. تو این خلاء بازیهای وسترن خیلی میشد با سری کال آو خوآرز حرکت مثبت زد.
از یوبیسافت متنفرم؟چون کشورمونو تخریب کرد.
ببخشید کجا کشورتونو تخریب کردن؟?
هیچ جاشو.فقط پرنس عرب و فرمانده چاقالو خشایار ش.اه تو اودیسی
پرنس او پرشیا که محبوبیت زیادی داره و خیلی هم توش ایرانیا رو خوب و قوی نشون دادن ولی خب درسته قضیه ی ادیسه کاملا فرق داره!تحلیف تاریخی کردن.
از همون عکس بالا که شال انداختن رو سر کاراکتر همه چی معلوم میشه!تو کدوم دوره ی تاریخی مردم ایران شال رو کلشون مینداختن مثه عربا؟؟؟
شما تو دوره ی بعد اسلام هم بیای بازم مردم اینجوری نبودن.
راست میگه کجا تخریب کرد ؟
توی ادیسی
کشورتو یکی دیگه تخریب کرده ن یوبیسافت این تعصب مسخره رو بزارید کنار
کاپتان تاریخ ما خیلی بزرگ تر از این حرف هاست که یوبیسافت یا هر فیلم دیگه ای بخواد تخریبش کنه توی جنگ ترموپیل شجاعتی که لئونیداس به عنوان شاه اسپارت نشون داد واقعا ستودنیه ولی از اونطرف خشایار ش اه هم جوانمردی های زیادی نسبت به یونانیا نشون داد شهر آتن بعد از تسخیر شدنش توسط خشایارشا ه آباد تر از گذشته شد ولی متاسفانه تبلیغات شدید یونانی ها و نابود شدن منابع تاریخی و سکوت ما به دلایلی که خودتون میدونید این باورو ایجاد کرده
یوبیسافت واسه من خیلی وقته مرده
از نظر من (که سه ساله وارد صنعت گیم شدم و بعضی از بازی های قدیمی هم بازی کردم) میگم بازی های الانش خیلی هم بد نیست
(نظر شخصی)
مرسی از نظرت karrarHgamer عزیز؛
راستش بازیهای جدید یوبیسافت چندان با بازیهای خلاقانه و شخصیتهای دوست داشتی قبلیش قابل مقایسه نیستن. یه دورهای گیمرها منتظر این مینشستن که ببینن داستان اتزیو قراره تو نسخه بعدی چطوری پیش بره، کدوم شخصیتها و بناهای تاریخی قراره تو نسخه بعدی اساسینز کرید استفاده شن، مأموریت جدید سم فیشر اون رو درگیر چه ماجرایی میکنه ولی حالا حتی نمیتونی مطمئن باشی شخصیت اصلی یه بازی (مثل ایدن پیرس واچداگز) قراره تو نسخه بعدی حضور داشته باشه یا نه!
بازیهای مدرن یوبیسافت افتضاح و بد نیستن ولی به جای تزریق خلاقیت و جذابیت به صنعت گیم، به مصرف کننده صرف تبدیل شدن. البته اگه مشکلات فنیش رو فاکتور بگیریم.
???? به یه همچین مقاله این روزا نیاز بود بازی های الانی یوبی باگ فقط عکساش و تریلراش قشنگه تنها امیدم به یوبی باگ فارکرای۶ البته اگه گند نزنه که بعد از پرنس دیگه ....
امیر جان در هر حال امیدوارم یوبیسافت برگرده به روزای اوجش و بازم بتونه بازیهای فوق العاده به صنعت گیم اضافه کنه.
فک کنم تو کل عمرم ده تا بازی یوبیسافت بازی کردم که هیچکدوم رو تموم نکردم حقیقتش هیچکدوم رو نتونستم بیشتر از یک ساعت بازی کنم البته من بازی های قدیم یوبیسافت رو تجربه نکردم
راستش من خودمم دیگه رغبتی به اکثر بازیهای مدرن یوبیسافت ندارم. جذابیت بازیهای قدیمی رو ندارن از نظرم. در عوض بیشتر بازیهای قدیمیش رو مینشستم حتی چندین بار ۱۰۰٪ میکردم و بازم دوست داشتم (و فکر کنم هنوزم داشته باشم) که تجربهشون کنم.
یادش بخیر یه زمان وقتی یه اساسین جدید میخواست بیاد تو مدرسه با بچه ها چقدر راجبش حرف میزدیم و هیجان داشتیم الان وقتی اساسین معرفی میشه با خودم میگم خب که چی این بازی دیگه مرده حداقل واس من یوبیسافت فقط داره از اسمش استفاده میکنه. من که دیگه به یوبیسافت امیدی ندارم.
در مورد اسسین...
ادیسه واقعا یک بازی خوب و عالی بود حتی میتونست GoTY بشه اگه گاد و رد دد نبودن اما بعنوان یک بازی خوب.
بعنوان یک اسسین هیچ وجه اشتراکی باهاش اصلا نداره.
تو نسخه های قبل ما یک سیر داستان مشخص داشتیم یک رویارویی بزرگ بین اسسین ها و تمپلار ها و اون تئوری ها و داستان های بزرگ تا چیز هایی مثل تکه های عدن، سیب عدن، تمدن اولیه، نبرد انسان و تمدن اولیه، فاجعه توبا، آبسترگو و چشم آبسترگو، آنیموس و اون تحلیل خاطراتش...
الان تو اسسین های جدید شما کدومشون رو میبینی؟؟
نقششون نیست یا اگه هست کمرنگه
اون بخش مدرن هم اصلا جذابیت داستان دزموند مایلز رو نداره.
کجایند اون کدکس پیج ها؟
کجایند اون هیدن بلید ها (نه این آشکار بلید والهالا هیدن بلید واقعی)
کجایند اون ساختمان ها و راه رفتن روی سقف؟
کجایند اون نقشه های خبیثانه تمپلارها؟
کجایند مقامات و سربازهای آبسترگو؟
من از پارسال شروع کردم اسسین ها رو به ترتیب از ۱ و ۲ برادرهود تا الان که رولوشن و انشالله ۳ و لیبرتی و ۴ رو برم و البته که یه نگاهی به یونیتی و روگ و سیندکیت هم خواهم داشت با رزولوشن ۵۴۰ یا ۴۸۰ و تنظیمات گرافیکی Ultra Low .
دوستدارم اجرا شن.
نسخه های اوریجینز و ادیسه هم YT
اصلاً سری اساسینز کرید بعد از این که دزموند مایلز از داستان حذف شد کلاً هدفش رو گم کرد. صرفاً تبدیل به ماشین پولچاپکن یوبیسافت شد.
واقعاً همینطوره امین جان، خیلی از بازیهای یوبیسافت الآن تو همچین وضعیتی هستن.