برای رسیدن Cyberpunk 2077 به زمان انتشار سازندگان بازی اضافهکاری اجباری میکنند
در ماه می ۲۰۱۹، توسعهدهنده Cyberpunk 2077 یعنی سی دی پراجکت رد به کارمندان خود قول داد حین ساخت بازی خبری از اضافهکاری اجباری نخواهد بود. حتی یک ماه بعد، این قول باز هم تکرار ...
در ماه می ۲۰۱۹، توسعهدهنده Cyberpunk 2077 یعنی سی دی پراجکت رد به کارمندان خود قول داد حین ساخت بازی خبری از اضافهکاری اجباری نخواهد بود. حتی یک ماه بعد، این قول باز هم تکرار شد. اما حالا برخی گزارشات حاکی از آن است که سی دی پراجکت رد سیاستهای کاری خود را تغییر داده.
به گزارش کوتاکو، سی دی پراجکت رد طی حرکتی که خیلیها را شوکه کرد، سیاست اضافهکاری داوطلبانه در استودیو را تغییر داده و همچنان که Cyberpunk 2077 به زمان عرضه خود نزدیک میشود، کارمندان مجبور به ماندن در استودیو برای برطرف کردن مشکلات و رساندن بازی به زمان اعلام شده هستند.
در صنعت گیم یک واژه و اصطلاح خاص برای این مورد وجود دارد: کرانچ (Crunch). کرانچ به زمانهای اضافهکاری طولانی - بین چند هفته تا چند ماه - اطلاق میشود که معمولا هنگام نزدیک شدن یک بازی به زمان عرضهاش اتفاق میافتد. با اینکه چنین چیزی طی دهههای اخیر در استودیوهای مختلف رایج بوده اما چند سالی میشود که تقریبا همه از آن انتقاد میکنند و آن را غیرانسانی و نامطلوب میدانند.
طبق گزارشی که بلومبرگ تهیه کرده، این تغییر سیاست در سی دی پراجکت رد از طریق یک ایمیل به کارمندان اعلام شده است. و این یعنی هر کارمند باید علاوه بر تمام روزهای کاری، یک روز از آخر هفتهاش را دوباره به استودیو برود. گرچه خوشبختانه این اضافهکار اجباری شامل حقوق اضافه میشود.
جالب است بدانید طبق گزارشات رسمی برخی استودیوهای بازیسازی بابت این کرانچهای طاقتفرسا هیچ حقوق اضافهای برای کارمندان در نظر نمیگیرند و در نتیجه تصمیم سی دی پراجکت رد آنقدرها هم نامطلوب و آزاردهنده نیست.
اما خب کلیت قضیه از این جهت توجه رسانهها را جلب کرده که استودیو لهستانی CDPR قبلا دو بار به صورت رسمی قول داده بود خبری از این کرانچهای اجباری نخواهد بود. آدام بادوفسکی، رییس استودیو در همین رابطه یک متن منتشر کرده است:
اینکه واکنشهای بسیار منفی و نامطلوبی دریافت کنیم، تماما تقصیر من است. میدانم که این (اضافهکاری اجباری) خلاف آن چیزی است که در گذشته گفتهایم. این حتی خلاف آن چیزی است که من به آن عمیقا اعتقاد دارم؛ اینکه کرانچ نباید پاسخ حل مشکلات باشد. اما ما تمام گزینههای ممکن در این شرایط را بررسی کردهایم...
همانطور که اشاره شد دلیل واکنشهای گسترده به این تغییر سیاست به دست توسعهدهنده Cyberpunk 2077 این است که استودیو مذکور تاکید بسیاری روی عدم به کار گیری این نوع سیاستها و بهبود شرایط کاری برای کارمندان داشت. اما وقتی پس از زدن این حرفها ناگهان زیر قول خود بزنید، مشخصا واکنشهای خوبی دریافت نمیکنید.
- حتی زیرنویس بازی Cyberpunk 2077 هم قابلیت شخصیسازی خواهد داشت
- ۷ بازی مهمی که آخر این نسل عرضه میشوند
گرچه یک بخش دیگر ماجرا که لزوما توجیح کار اشتباه سی دی پراجکت نیست، آن است که Cyberpunk 2077 پیش از این چندین بار تاخیر خورده و سران استودیو دیگر توان عقب انداختن تاریخ عرضه را ندارند.
در نتیجه، تنها راهی که پیش روی خود میبینند، سیاستگذاری اینچنینی و کشاندن کارمندان به استودیو حتی در روزهای تعطیل است.
طی اخبار مرتبط، چندی پیش اعلام شد کمپین داستانی Cyberpunk 2077 کمی از ویچر ۳ کوتاهتر است، سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی مشخص شد، و یک سایت توریستی مخصوص نایت سیتی به راه افتاد.
بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان ۱۳۹۹) برای پلتفرمهای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. نسخههای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 بازی نیز پس از عرضه رسمی این کنسولها راهی بازار میشوند.
تماشا کنید: آیا گرالت و سیری تو سایبرپانک حضور دارن؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
همین جوریم با کرانچ هم تاخیر نخوره باز نعمته
نمیدونم چرا ولی هر وقت قول صد در صد میدی خورشید و فلک دست به دست هم میدن ضایعت کنن
ترو خدا به این بهانه تاخیر نندازین دارم میگم ترو خدا ....
هایم سقف را شکست ... ?
امیدوارم این بازی ۷ ساله ارزش نام سانتامونیکا رو داشته باشه ...
هایپم سقف را شکست ... ?
لطفا زمان ویرایشو بیشتر کنید