ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Halo Infinite
اخبار و مقالات

Halo Infinite و ایکس‌ باکس وان رابطه‌ای مستقیم و عجیب با یکدیگر دارند

ارتباطی عجیب بین Halo Infinite و ایکس باکس وان وجود دارد و این مسئله یکی از بزرگترین نگرانی‌های هواداران است. فرانچایز هیلو همواره یکی از فاکتورهای موفقیت مایکروسافت در برند ایکس‌باکس بوده و هست. علی‌رغم ...

حسین چوبین
نوشته شده توسط حسین چوبین | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

ارتباطی عجیب بین Halo Infinite و ایکس باکس وان وجود دارد و این مسئله یکی از بزرگترین نگرانی‌های هواداران است. فرانچایز هیلو همواره یکی از فاکتورهای موفقیت مایکروسافت در برند ایکس‌باکس بوده و هست. علی‌رغم عدم انتشار جزئیات نسخه‌ی جدید و آنلاین همچنان هیجان زیادی برای انتشار این عنوان وجود دارد.

آخرین نسخه‌ی این خانواده با نام Halo Infinite با عجله‌ی بسیار زیادی به نمایش گذاشته شد. و به‌نظر می‌رسد هواداران و مخاطبان این عنوان بسیار کنجکاو هستند که ببینند سرانجام چه جیزی به دستشان می‌رسد. از دلایل اصلی این کنجکاوی می‌توان به انتشار پر مشکل سایبرپانک 2077 اشاره داشت. دلایل بسیاری وجود دارد که بخواهیم این دو بازی را در قیاس با یکدیگر قرار دهیم مهم‌ترین آن‌ها هم اینکه هردو عنوانی میان نسلی هستند.


برای اولین بار در این خانواده

Halo Infinite

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره داشتیم هواداران برای انتشار Halo Infinite بسیار هیجان زده هستند. اما اینکه جمعیت زیادی از گیمرها و هواداران به این صورت هیجان زده‌اند به معنی منطقی بودن کار آن‌ها و یا داشتن دلایل محکم نیست. به هرصورت به‌نظر می‌رسد این بار شانس به مایکروسافت رو کرده و این شرکت با پذیرش انتقادهایی که مخاطبان به این عنوان داشتند با رویکردی مثبت به پذیرش نکات منفی پرداخته و با هدف اصلاح و برطرف کردن مشکلاتش اقدام کرده.

زمانی که گیم‌پلی این عنوان به نمایش گذاشته شد واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. از مهم‌ترین و معروف‌ترین موارد منتشر شده هم میم مربوط به شخصیت سرایج (Craig) بود. این میم توانست لبخندهای بسیاری هرچند تلخ به روی لب گیمرها بیاورد. پس از واکنش مایکروسافت به این شوخی‌ها و میم‌ها بود که هواداران احساس آرامش بیشتری کردند و به بروزرسانی‌ها و بهبود آن تا زمان انتشار بیشتر امیدوار شدند.

به هرحال این امر به خوبی با برنامه‌ی انتشار میان نسلی Halo Infinite همخوانی ندارد. هواداران پس از دیدن انتشار ناموفق سایبرپانک 2077 روی ایکس‌باکس وان بسیار نگران تکرار چنین رخ‌دادی روی کنسول یاد شده هستند. علاوه‌براین طرفداران کنجکاوند تا بدانند آیا جزئیات اضافه شده فشاری به سخت‌افزاری که به 8 سال پیش تعلق دارد وارد می‌کند یا نه. بدون شک این مسئله را می‌توان یک جاه طلبی بزرگ از سوی توسعه‌دهنده دانست. بسیاری از این موارد و مشکلات احتمالی را می‌توان به مسئله‌ی میان نسلی بودن این عنوان نسبت داد. نکته‌ی قابل توجه اینکه Halo Infinite اولین نسخه از این فرانچایز است که به صورت میان نسلی منتشر می‌شود.


تجربه‌ی خوبی حتی روی نماینده نسل هشتمی خواهید داشت

Halo Infinite

بسیاری از منتقدان و گیمرها معتقدند انتشار این عنوان روی نماینده‌ی نسل هشتمی مایکروسافت آن را عقب ‌تر از آنچه که باید باشد نگه می‌دارد و این کار را منطقی نمی‌دانند. استودیوی 343 اینداستریز برای نسخه‌ی چهارم هیلو هم از چنین مشکلی رنج می‌برد. یکی از ویژگی‌های کلیدی عنوان انحصاری ایکس‌ باکس 360، قدرت هوش مصنوعی آن بود. حتی می‌توانیم این ویژگی کلیدی را به تمامی اعضای این فرانچایز هم تعمیم دهیم. همواره روان و با جزئیات اجرا شدن این عنوان هم از دیگر نکات کلیدی‌ این خانواده است. ایکس باکس وان به مراتب عملکردی بسیار ضعیف‌تر از ایکس باکس سری ایکس / اس دارد.

از سوی دیگر سازندگان وعده‌ی نرخ پخش پایدارتر را به هواداران و گیمرها دادند. همین امر کمی طراحی را دشوارتر از آنچه که هست می‌کند. معمولا عناوینی که روی چند پلتفرم یا به صورت میان نسلی منتشر می‌شوند با مشکلاتی این چنینی مواجه هستند. باتوجه به اینکه این بازی به صورت میان نسلی منتشر می‌شود و البته می‌خواهیم آن را با نرخ پخشی ثابت تجربه کنیم، امیدواریم مایکروسافت و 343 بتوانند به خوبی آن را طراحی و توسعه‌ دهند تا نرخ پخشی ثابت هم روی کنسول ایکس‌ باکس وان شاهد باشیم.

Halo Infinite

همچنان نور امیدی وجود دارد. هیلو 4 دومین بازی ساخته شده توسط 343 اینداستری بود. از آن زمان تاکنون وقت زیادی گذشته و آن‌ها در این مدت تجربیات زیادی کسب کردند از سوی دیگر هم به مقدار قابل توجهی در زمینه‌ی موارد تخصصی رشد داشتند. علاوه‌براین تاخیر در انتشار Halo Infinite و شایعه‌ی بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری این عنوان نشان می‌دهد که مایکروسافت سعی دارد همه چیز را بدون مشکل پیش ببرد و یک بازی درخشان بسازد. برخلاف نسخه‌های قبلی که توسط این توسعه‌دهنده ساخته شدند، بازی یاد شده از انعطاف بیشتری بهره می‌برد. دلیل آن هم کاملا مشخص است. این عنوان ساخته می‌‌شود تا روی یک کنسول نسل هشتمی، رایانه‌های شخصی و دو نماینده‌ی نسل نهمی منتشر شود. به عبارتی بهتر است خودمان را برای تجربه‌ای حرفه‌ای از گیم‌پلی این عنوان آماده کنیم.

درحالی که هیچ شکی وجود ندارد که بهترین راه تجربه‌ی با کیفیت بازی Halo Infinite روی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت یا رایانه‌های شخصی قدرتمند است اما باتوجه به تدابیری که تیم سازنده دیدند ظاهرا هواداران و دارندگان کنسول‌های قدیمی نباید نگران از دست دادن تجربه‌ی بازی یاد شده باشند. به هرحال باید تا پاییز امسال منتظر بمانیم تا مشخص شود که استودیو 343 اینداستری و مایکروسافت چه چیزی را برای گیمرها و هواداران آماده کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Niyayesh-j
    Niyayesh-j | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اگر بتونه خوب لانچش کنه خوبه اما باعث نگرانیه. حداقل ای کاش نسخه نسل هشتمی رو دیرتر عرضه کنن

  • Amirggsain
    Amirggsain | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام.خسته نباشید،وقتی تریلر ،یا همون یک گیم پلی کوتاه از این گیم را دیدیم،یکم احساس سردی بهم دست داد،انکار گیم دارای هوش مصنوعی قوی نیست،بنظرم باید خیلی مایکروسافت تلاش کنه اصلا دوست نداریم تجربه سایبر پانک را دوباره تجربه کنیم?

  • Uncle-STULIN
    Uncle-STULIN | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یک کاری که خیلی کمک میکرد به سازنده ها (غیر از تولید نشدن سریز اس) این بود که مایکروسافت مثل سونی از تقریباً همون معماری نسل قبل استفاده میکرد و اینجوری دیگه لازم نبود سازنده ها چند سال باهاش ور برن که کامل دستشون بیاید که چی به چیه ولی خب نمی تونست چونکه با یک معماری مزخرفی رو به رو بود و باید این معماری عوض میشد

  • iman-generous
    iman-generous | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اتفاقا من خیلی نگران شدم
    اول اینکه استودیو 343 آن مهارت و توانایی استودیوی اصلی سازنده این بازی (یعنی بانجی) رو نداره و این با دو بازی اخیری که منتشر کرده ثابت شده
    دوم اینکه باید برای چهار تا پلتفرم مختلف بازی رو بسازند و تطبیق بدن که کار خیلی سختی هست (وان، پی سی، سریز ایکس، سریز اس)
    سوم اینکه یک سال تاخیر با توجه به اون نمایش ضعیفی که پارسال ارائه دادند، اصلا زمان کافی برای بهبود کیفیت نیست
    چهارم اینکه گویا تعداد بخش هایی از کار را به استودیوهای دیگر سپرده اند و مسئولین این پروژه در خود 343 نیز چند بار عوض شده اند

    • حسین چوبین
      حسین چوبین | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

      به نظرم خیلی دارن برای ساخت این نسخه حساسیت نشون میدن و از طرف دیگه تو نسخه‌های قبلی یه تجربه‌ی مفیدی داشتن که میتونه خیلی بهشون کمک کنه. اگر خوشبین باشیم یه چیز خوب قرار ببینیم. به نظرم حتی احتمال داره یه گیم‌پلی دیگه نمایش داده باشه تا ببینن مخاطب ها راضین یا نه اگر راضی نباشن بازم یه تاخیر دیگه میزنن تا یه چیز شاهکار بسازن. حداقل چیزی که هوادارا و مخاطب ها میخوان.

      خیلی ساده بخوام بگم به نظرم هیلو اینفینیتی میتونه یکی از فاکتورهای موفقیت‌های بعدی ایکس‌باکس در سال‌های پیش رو باشه.

مطالب پیشنهادی