ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دسته بندی عمومی

الکترونیک آرتز پتنتی برای تشخیص سختی بازی‌ها ثبت کرده است

الکترونیک آرتز پتنت جدید ثبت کرده است که در زمان ساخت بازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد میزان سختی آن را تشخیص دهند. الکترونیک آرتز می‌تواند از این فناوری در تست بتای بازی‌های خود استفاده کند ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

الکترونیک آرتز پتنت جدید ثبت کرده است که در زمان ساخت بازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد میزان سختی آن را تشخیص دهند.

الکترونیک آرتز می‌تواند از این فناوری در تست بتای بازی‌های خود استفاده کند تا میزان سختی بازی‌های خود را به شکل درستی بهینه‌سازی کند. در یک دهه گذشته سختی بازی‌های مورد توجه بسیاری از بازیکنان قرار گرفته و Demon's Souls در سال ۲۰۰۹ و Dark Souls در سال ۲۰۱۱ مفهوم سختی بازی‌های نقش‌آفرینی را برای همیشه تغییر دادند. از این رو اکنون سختی بازی‌های به عنوان جنبه‌ای از طراحی گیم‌پلی، طرفداران خاص خودش را دارد و استودیو فرام‌سافتور پایه‌ گذار سبکِ جدیدِ سولز-لایک شد.

ما در چند سال گذشته شاهد بازی‌های سولز-لایک بیشتری نیز بوده‌ایم و در این میان می‌توان به دو بازی موفق Nioh و Code Vein اشاره کرد. حالا سختی بازی‌های روگ-لایک Hades و Returnal دوباره این بحث را میان بازیکنان داغ کرده است.

فناوری جدید الکترونیک آرتز با استفاده از هوش مصنوعی تجربه یک بازی ویدیویی را سریع شبیه‌سازی و میزان دشواری آن را بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌کند. تعیین سطح دشواری زیاد در بازی‌ها جنبه اصلی فعالیت این هوش مصنوعی بوده و برای انجام این کار معیارهای متفاوتی دارد. این هوش مصنوعی فقط به سختی یا آسانی مراحل یک بازی توجه نمی‌کند و موارد خاصی مثل افزایش ناگهانی سختی باس فایت‌ها را نیز بررسی می‌کند.

الکترونیک آرتز

در توضیحات این پتنت ذکر شده که این هوش مصنوعی افزایش ناگهانی سختی‌ و چالش‌ بازی‌ها را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهد. افزایش ناگهانی سختی‌ و چالش‌ یک مرحله می‌تواند باعث شود که بازیکنان علاقه خود را از دست دهند. وقتی صحبت از درجه سختی بازی‌ها می‌شود همه نگاه‌ها به سمت عناوینی مثل Demon's Souls و Returnal می‌رود، با این وجود آسانی بیش از حد بازی‌ها نیز مشکل بسیار مهمی است. پتنت الکترونیک آرتز به این اشاره دارد که آسان بودن بازی نیز باعث می‌شود بازیکنان علاقه خود را از دست دهند.

این پتنت الکترونیک آرتز نه تنها می‌تواند دیدگاه توسعه دهندگان نسبت به سختی بازی‌ها را تغییر دهد، بلکه می‌تواند سیستم مناسب برای تست بازی در مرحله بتا باشد. این تکنولوژی می‌تواند مشکلات مربوط به تست بازی‌ها را به راحتی از بین ببرد و نتایجی بسیار دقیق‌تر در اختیار بازیکنان قرار دهد.

 بیشتر بخوانید:


۵ نکته طلایی برای شکست دادن سرسخت‌ترین باس‌ها

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی