برنامه SpaceX ایلان ماسک چگونه بر بازی استارفیلد تاثیر گذاشت؟
Starfield یک بازی نقش آفرینی با تم فضایی از بتسدا و با الهام دقیق از پروژه SpaceX ایلان ماسک است که در این مقاله چگونگی آینده بازی و تواناییهای بالقوه آن را بررسی خواهیم کرد. ...
Starfield یک بازی نقش آفرینی با تم فضایی از بتسدا و با الهام دقیق از پروژه SpaceX ایلان ماسک است که در این مقاله چگونگی آینده بازی و تواناییهای بالقوه آن را بررسی خواهیم کرد.
صرف نظر از اینکه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد بازه احتمالی انتشار Starfield وجود ندارد، Bethesda برخی از مواردی را که اساس گیمپلی بازی را تشکیل میدهد به اشتراک گذاشته است. استارفیلد یک نقش آفرینی تک نفره در زمان آینده است که به شدت روی عناصر علمی تخیلی و ماجراجویی فضایی متمرکز و به عنوان یک تجربه نسل بعدی و احتمالاً یک فرانچایز کاملاً جدید طراحی شده است. طبق گفتههای تاد هاوارد چند سال است که این بازی از مرحله پیش تولید خارج شده و بنظر میرسد برخلاف این حقیقت که بازی Starfield هیچ تاریخ انتشاری تاکنون ندارد ولی فعلا در یک حالت قابل بازی است.
Starfield عنوانی است که باید در آن به نحوی با سفرهای فضایی سر و کار داشته باشد اما بنظر میرسد این عنوان یکی از مواردی است که بیشتر روی خطرات این گونه سفرها و جنبههای واقعگرایانه آن تمرکز کرده است. طی مکالمهای در طول E3 2019 بین تاد هاوارد و ایلان ماسک، او تایید کرد که Starfield رد پای سایر بازیهای منتشر شده در مورد سفرهای فضایی را دنبال نمیکند و یا اصلا شبیه هیچ یک از فیلمهای علمی تخیلی یا نمایشهای تلویزیونی که مردم تاکنون دنبال کردهاند نخواهد بود. در عوض، سفر در میان ستارگان از طریق جهان بازی فرایند دشواری خواهد بود که طی آن وقوع تصادفات و حوادث غیرمنتظره دیگر چندان دور از انتظار نخواهند بود و هر چیزی ممکن است درون جهان بازی اتفاق بیافتد.
بتسدا به دنبال پیاده سازی تجربه پروازهای دهه ۴۰ برای Starfield است
سفینههای فضایی در استارفیلد احتمالاً از سوخت ویژهای استفاده میکنند و احتمالاً برخی از آنها با هلیم-۳ کار میکنند. این میتواند به معنای این باشد که درگیری بازیکن با سوخت، بخشی از گیمپلی Starfield خواهد بود. اقدامات مورد نظر شامل پر کردن مخزن سفینه یا یافتن مواد قابل احتراق یا گازها برای سفینه در جهان بازی بخشی از گیمپلی بازی خواهد بود. نکته دیگری که هاوارد گفت این است که سفر فضایی در استارفیلد تفاوت چندانی با پروازهای اتفاق افتاده در دهه ۴۰ ندارد، به این معنی که سفرهای خطرناک همانند دهه ۴۰ بدون قبول ریسکهای فراوان به سرانجام نخواهند رسید.
این چیزی است که مردم هنوز به خاطر علم یا صرفا کاوش و ارضای حس کنجکاوی خود دنبال میکنند. در دهه ۴۰ درست است که پرواز کردن به عنوان فرایندی که فقط پیشگامان یا دانشمندان این حوزه سعی میکردند در نظر گرفته نمیشد اما همانند قدم زدن در پارک نیز برای عموم مردم قابل دسترسی نبود. هواپیماها گاهی اوقات سقوط میکردند اما راهی مناسب برای طی مسیرهای طولانی در بازه زمانی کوتاهتر بودند. به همین ترتیب استارفیلد میتواند از آن دوره زمانی الهام بگیرد تا از آنچه مردم را به پرواز سوق میدهد در بازی خود استفاده کند.
استارفیلد احتمالاً شهرهایی خواهد داشت، بنابراین در مسافرتهای فضایی درون بازی ممکن است که مردم مسافت زیادی را طی کنند. همان کاری که پیشینیان یک یا دو قرن پیش فقط برای رسیدن به مکان های غیرقابل دسترسی به دلایل شخصی مثل کار، خانواده یا غیره انجام دادهاند.
استارفیلد بتسدا و تأثیر اسپیس ایکس ایلان ماسک
الهام از پروازهای دهه ۴۰، مشخصاً تنها ویژگی Starfield نیست و تاد هاوارد تأیید کرد که برنامه SpaceX ایلان ماسک در واقع منبع الهام بزرگی برای IP جدید بتسدا بوده است. دلیل اصلی این امر این است که بتسدا میخواهد بازی را تا آنجا که ممکن است واقع بینانه نگه دارد. بنظر میرسد Starfield به بازیکنان احساس اصیل بودن و پیشگام بودن میدهد، جایی که لزوماً به عنوان یک بازی کلی احساس نمیشود بلکه به نوعی نگاهی به آینده بشریت و سفرهای فضایی در آینده است.
هاوارد حتی برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله تأثیر فیزیک و جاذبه در سفرهای فضایی، از مرکز SpaceX ایلان ماسک بازدید کرد تا بتسدا بتواند این موارد و موارد دیگر را به چیزی تبدیل کند که یک بازی از پس آن برمیآید. معنی این امر این است که Starfield به احتمال زیاد به نوعی سیستم بقا درون بازی را در نظر دارد، جایی که بازیکنان میتوانند از سفینههای فضایی به جای استفاده از فست تراول استفاده کنند. به همین ترتیب، جنبه علمی-تخیلی Starfield بیش از هر چیز به این واقعیت بستگی دارد که بازی در آیندهای نه چندان دور جریان خواهد داشت زیرا بنظر میرسد تمرکز بر واقعگرایی غالب است.
نسل جدید بازیهای بتسدا از جمله Starfield و The Elder Scrolls 6، معلوم است که به دنبال پیشرفتهای کلی هستند که عمدتا فقط به گرافیک متکی نیستند بلکه ویژگیهای جدیدی در گیمپلی دارند که باعث می٬شود IP های گفته شده به نوعی متفاوت از بازیهای همرده خود باشند. احتمالاً به همین دلیل است که SpaceX چنین نفوذ و تاثیر زیادی در Starfield داشت و بازیکنان باید انتظار داشته باشند که برخی جنبههای ابتکاری را هنگام عرضه شدن بازی ببینند.
Starfield هم اکنون در حال توسعه است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام دوستان من کاربر جدید هستم خیلی خوشحال میشم اگه بگین چطور پروفایلم رو عوض کنم
سلام.ابتدا وقتی وارد سایت ویجیاتو میشی دقیقا سمت چپ گوشه بالا سه تا خط هست (خط ها بالای همدیگر هستند )وقتی روش کلیک میکنی یک لیست میاد.گزینه اول کاربری است و برو روی آن کلیک کن.خب دیگه از اینجا به بعدش دیگه سادس و خودت میتونی بفهمی.البته اینم بگم که درحال انجام تغییر پروفایل اصلا گیج نشو و همه چیز سادس ...?
خیلی ممنون دوست عزیز