هر آنچه که باید از بازی Elden Ring بدانید
همیشه نام میازاکی برابر با یک بازی سخت و چالش برانگیز بوده و هست. از سوی دیگر هم همواره انتظار عنوانی خاص را از او و فرام سافتور داریم. بخصوص که این بار جرج آر ...
همیشه نام میازاکی برابر با یک بازی سخت و چالش برانگیز بوده و هست. از سوی دیگر هم همواره انتظار عنوانی خاص را از او و فرام سافتور داریم. بخصوص که این بار جرج آر آر مارتین هم درکنار او قرار گرفته است. چند سالی از اولین معرفی الدن رینگ میگذرد و ظاهرا قرار است بالاخره و پس از مدتها شاهد انتشار این بازی موردانتظار باشیم. عنوانی که انتظار میرود تحولی بزرگ در دنیا این ژانر ایجاد کند. در ادامه قصد دارم هر آنچه که از الدن رینگ میدانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.
لردها و قدرتِ هستی
داستان بازی الدن رینگ از شهری به نام لندز بیتوین (Lands Between) آغاز میشود. از سوی دیگر مایه اصلی حیات که از ارد تری (Erdtree) و الدن رینگ نشات میگیرد رو به ضعیف شدن و نابودی میرود. در این بین لردهای ملکه ماریکا انرژی این عامل حیات را در قالب نیروها و قدرتهای مختلف دریافت میکنند.
اما همه چیز به همینجا ختم نمیشود. کارکتر اصلی بازی که قرار است داستان از نگاه او برای ما روایت شود، یعنی تارنیشد (Tarnished) قصد مبارزه با این لردها را دارد. درواقع او تصمیم دارد تا با شکست لردهای ملکه قدرت آنها را بدست آورد. درنهایت هم پس از بدست آوردن قدرت تمامی لردها تصمیم دارد به ارد تری برود و خودش را ارباب لندز بیتوین یا به عبارت بهتر الدن لرد کند.
تارنشید که تفاسیر مختلفی هم در ارتباط با هویت او دست به دست میشود پروتاگونیست داستان ماست. اطلاعات اولیه که از داستان این عنوان منتشر شده به این مسئله اشاره دارند که تارنشید شخصی تبعید شده از لندز بیتوین است. هویتی ترد شده که ارزش و احترامی ندارد. انتخاب چنین نامی برای این شخصیت، داشتن چنین زمینه داستانی مناسبی و حضور او در سکانسهای مختلف داستان ما را امیدوار میکند که قرار است با یکی از به یاد ماندنیترین کارکترهای تاریخ آشنا شویم.
NPCهای مختلف و باس فایتهای متعدد و مختلفی در بازی حضور دارند که تا به امروز معرفی شدند. اما مسلما بررسی همه آنها به مقالهای تخصصی نیاز دارد. همچنین باید گفت با اینکه اخبار بزرگ و کوچک مختلفی از داستان بازی منتشر شده اما باید همچنان تا انتشار بازی منتظر بمانیم تا دیگر جزئیات داستان و ابهامات آن مشخص شوند.
شب و روز و آب و هوا؛ شمشیری دو لبه
داشتن مهارتهای مختلف، تنوع در اسلحهها و یا دیگر موارد مشابه تنها المانهای اصلی گیمپلی بازی نیستند. و البته که باید بگوییم اینها به تنهایی برای شکست دادن دشمنان کافی نیستند. چرخه شب و روز و آب و هوا هم در مبارزات و شکست دادن دشمنان تاثیر به سزایی دارد. درواقع چرخه شب و روز و تنوع آب و هوایی شرایطی را برای شما فراهم میکند که اگر به درستی از آنها استفاده کنید امکان شکست دشمنان را به راحتی دارید.
به عنوان مثال در تاریکی شب شما میتوانید به راحتی در میان سایهها مخفی شوید و از المان مخفی کاری بازی استفاده کنید. یا در شرایطهای مختلف از قابلیتهایی مناسب استفاده نمایید. البته قرار نیست همه چیز به نفع بازیکن باشد و گاهی هم شرایط زمانی و آب و هوایی به ضرر بازیکن کار میکنند. صدای پای شما، دیدن سایه شما و یا هرآن چیز دیگری که در محیط است میتواند دشمنان را تحریک کند. بعد از برانگیخته شدن واکنش آنها شروع به تعقیب و جستجو و یا نبرد با شما میکنند. گاها این امکان هم وجود دارد که دشمنانی که میتوان به راحتی در حالت مخفیانه شکست داد به چالشی بزرگ برای شکست دادن تبدیل شوند.
قصه ما یک پایان ندارد
این اولینبار نیست که میازاکی به سراغ چنین راهکاری میرود. باین مورد را در عنوان قبلی این کارگردان، یعنی Sekiro: Shadows Die Twice، هم دیدیم. طبق اعلام میازاکی شکست دادن باسفایتهای مشخصی مسیر شما را برای ادامه روایت بازی و پایانبندی مشخص میکنند. همانطور که میدانید برخی از باسفایتها در بازی مخفی هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت پیدا کردن و شکست دادن آنها علاوهبر فراهم کردن ماجراجویی بیشتر و سرگرم کننده بودن میتواند در روند روایت داستان شما هم تاثیر بگذارد. اینکه چند پایان مختلف برای بازی درنظر گرفته شده هم نکته مهم دیگری است که برای رسیدن به جواب آن باید مدتی صبر کنیم.
از دل سایهها بر دشمنان چیره شوید
با اینکه نبرد و مبارزات تمام براساس درگیریهای فیزیک و رو در رو طراحی شدند اما همانند Sekiro: Shadows Die Twice المان مخفی کاری هم بخشی از بازی خواهد بود. طبق اخبار و گزارشهای اولیه این المان دقیقا همانند بازی قبلی میازاکی پیاده سازی شده است. این یعنی با المانی تکراری اما با کلی جزئیات و ویژگیهای جدید مواجه خواهیم بود. درواقع طبق تصاویر گیمر میتواند شخصیتش را در میان گیاهان و علفهای بلند مخفی کند. یا حتی با تغییر حالتهای مختلف و انتخاب مسیرهای خارج از دید کارکتر بازی بدون درگیری عبور کند و یا مخفیانه برخی از دشمنان را به قتل برساند.
تا آسمانها بپرید و از مناظر لذت ببرید
همانند Sekiro: Shadows Die Twice امکان پرش در این بازی هم وجود دارد. البته این صرفا یک امکان بی چون و چرا نیست. چراکه بعد از مدتها نوار استامینا که نشاندهنده انرژی بازیکن است نیز در بازی دیده میشود. وجود پرش به شما امکان فرار، زدن ضربات از بالا و جابهجایی سریعتر را میدهد. میازاکی در خصوص امکان پرش درحالتهای مختلف بازی عنوان کرد، ما سعی داشتیم تا آزادی عمل کاملی به مخاطبانمان در این زمینه بدهیم. استفاده از این امکان در بازیهای دیگر میازاکی چون Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice ثابت کرد که این مکان چه مقدار میتواند در اکشنتر کردن بازی موثر باشد.
جدای از پرش، ارواح هم بخش مهم دیگری از گیمپلی بازی هستند. دشمنان مختلفی با این شمایل در بازی میبینیم و البته ابزارهای مختلفی هم برای مبارزه با آنها داریم. حالا که پای ابزارها به میان آمد باید بگوییم، امکان شخصی سازی و ارتقاء اسلحهها و مهارتها کاملا وجود دارد. با اینکه این چیز جدیدی در بین عناوین فرام سافتور نیست اما با تغییرات جدید میتوان کلی به آن امیدوار بود. جمع آوری مواد مختلف از محیط و استفاده از آنها برای ساخت و ارتقاء اسلحه از مواردی است که به قطع در بازی حضور خواهد داشت و حتی کمی استفاده از این المان را هم دیدیم.
ارتقاء مهارتها هم بخش دیگری از این ماجراست. بیش از ۱۰۰ مهارت مختلف برای ارتقاء در دسترس شما وجود دارد و میتوانید تک تک آنها را باز و مورد استفاده قرار دهید. ارتقاء اسلحه و مهارت به شما کمک میکند تا بتوانید بهتر و بیشتر به دشمنانتان آسیب وارد کنید و حرکات جدیدی را انجام دهید. شاید نزدیکترین مثال از حالت اولیه و کلی امکان ارتقاء Dark Souls 3 باشد.
از هرچه بگذریم نمیتوانیم نقشه بزرگ و جذاب الدن رینگ را نادیده بگیریم. لندز بیتوین که گستردگی زیادی هم دارد از ۶ منطقه کلی تشکیل شده است. هرکدام از این بخشها، جزئیات و ویژگیهای خاص خودشان را دارند. درکنار این ویژگیها مناظر شم نواز بسیاری در بازی دیده میشوند. از سیاه چالها و زندانها گرفته تا مناطق عادی همه و همه به نحوی طراحی شدند که میتوانند شما را در خودشان غرق کنند.
سوالات پرتکرار
اتمام تجربه بازی به چند ساعت زمان نیاز دارد؟
میازاکی در این خصوص اعلام کرد برای به پایان رساندن خط داستانی بازی به ۳۰ ساعت زمان نیاز دارید. او همچنین اضافه کرد اعلام ساعت مشخصی برای چنین موضوعی کمی دشوار است و اگر کسی به انجام مراحل فرعی بپردازد این زمان افزایش پیدا میکند.
بازی الدن رینگ در چه تاریخی منتشر میشود؟
بازی قرار بود کمی پیش از زمانی که در انتظارش هستیم منتشر شود. اما انتشار آن با تاخیر همراه شد. آخرین تاریخ رسمی اعلام شده برای انتشار این بازی ۶ اسفند ماه است.
بازی الدن رینگ برای چه پلتفرمهایی منتشر میشود؟
رایانههای شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس / سری اس
آیا الدن رینگ دارای بخش چند نفره است؟
بله این بازی به صورت چند نفره هم قابل تجربه کردن است. طبق اعلام رسمی سازندگان در این بخش تا چهار بازیکن میتوانند با یکدیگر به تجربه بازی بپردازند.
سیستم کلاسبندی برای تجربه الدن رینگ هم وجود دارد؟
بله؛ همانند ساختههای پیشین میازاکی کلاسهای Knight, Prophet, Champion و Bloody Wolf برای انتخاب در دسترس هستند.
حداقل سیستم موردنیاز الدن رینگ چیست؟
حداقل سیستم موردنیاز:
- فضای مورد نیاز: ۱۵۰ گیگابایت
- پردازنده: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
- رم: ۸ گیگابایت
- گرافیک: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280
سیستم پیشنهادی:
- فضای مورد نیاز: ۱۵۰ گیگابایت
- پردازنده: Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X
- رم: ۱۲ گیگابایت
- گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480 4GB
الدن رینگ درحال حاضر با چه قیمتی پیش فروش میشود؟
الدن رینگ در دو نسخه دیلاکس و استاندارد برای پیش فروش در دسترس قرار گرفته است. نسخه استاندارد ۶۰ دلار و نسخه دیلاکس ۸۰ دلار قیمت دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بازی خوبی میشه
تنها چیزی که من نگرانشم مکانیزم جادو توی بازیه که معمولا نقطه ضعف بازی های fromsoftware عه، امیدوارم اینبار طوری باشه که واقعا به اصطلاح viable باشه
با توجه به تجربه های گذشته من از بازی های میازاکی
الان با جرات می توانم بگم هرچی میازاکی بسازه اگه شاه کار نباشه قطعا کمتر هم نیست
خیلی عالی
حجمش باید بالای ۸۰ گیگ باشه
فضای موردنیاز بازی رو تو قسمت سوالات پرتکرار / حداقل سیستم موردنیاز الدن رینگ چیست؟ میتونید ببینید. 150 گیگ فضای موردنیاز بازیه
من خیلی هایپ هستم برای این بازی ، البته در شاهکار بودن بازی شکی نیست ، چون غیر این که کارگردان آقای میازاکی هستش ، نویسنده هم آقای مارتین هستن که نویسنده بازی تاج و تخت هستن
پس میشه امیدوار بود که بازی هم داستان غنی داره هم گیم پلی عالی
ببخشید که طولانی شد
چیزی نمیخواد بدونیم. یه بازی اعصاب خورد کن دیگه که ۵ دقیقه هم نمیشه تحملش کرد.
?
مجبورت نکردن بازی کنی
منطقت از بازی کردن چیه؟این که یه سلاح بهت بدن بری همرو جر بدی؟?
تو اصلا چیزی از گیم نمیدونی چرا میآیی و حرف های رایگان میزنی (مجبورم این طوری حرف بزنم?✋)
خب بازی ش نکن
برای کسانی مثل من که طرفدار این بازی هستیم این گفتار مفیدتون?ناراحت میشیم
برای بعضی ها از جمله خودم مورد انتظار ترین بازی ۲۰۲۲ ه
اول فکر کن بعد حرف بزن
یکی از بهترین بازی های ۲۰۲۲
واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم تا بازیو تجربه کنم
بی نهایت هیجان زده هستم با وضعیت عرضه بازی های بزرگ پیشخرید نکردم اما کی هست که ندونه میازاکی اثار فوق العاده ای تولید میکنه هرچند سولز دو رو من بخاطر داستانش میپسندم بین سری بازی های فرام سافتور که میازاکی خودش شخصا کارگردانی نکرده با این حال بنظرم از هر لحاظ جدا از بحث گیم پلی یکسری المان دیگه هم مثل حضور و نقش حیاتی درخت ها خیلی تشابه دار با دارک سولز در واقع تمام تجربه ما از بازی های گذشته جمع شده در اثری مثل الدن رینگ کاش کلاس های بیشتری داشت فقط
طبق ویکی الدن رینگ ، قراره ۱۰ تا کلاس داشته باشه، اون ۵ تا برای تست بودن
که اینطور ممنون از اطلاع رسانی ?❤️
البته اینو تکمیل کنم هر باس ۳۰ ساعت طول میکشه?،ولی بی شوخی زمان بازی به خود طرف مربوط میشه که نوبه یا پرو
فرق بین پرو و نوبت توی سولز برمیگرده به تناسب کلاس و سبک بازی و نحوه ارتقا و دونستن جزییات جمع کردن آیتم و ارتقا خیلی به ساده تر شدن بازی کمک میکنه
البته تو تریلر داستان رو یطورای دیگه ای میگفت مثکه Rune of death دزدیده میشه، دیمگاد ها الوده میشن و شروع به جنگ با همدیگه میکنن تا قدرت رو به دست بیارن
به شدت منتظرشم و هایپم براش ?
امسال سال بازی های بزرگ هست