شخصی سازی کاراکتر در بازی Cyberpunk 2077 تاثیر مستقیمی روی گیمپلی میگذارد
حساب رسمی بازی Cyberpunk 2077 در توییتر اخیراً ویدیوی جدیدی را به اشتراک گذاشت که در آن متئوس توماسکویچ، طراح ارشد ماموریتهای فرعی، از تاثیر سیستم شخصی سازی کاراکتر روی گیم پلی میگوید. همانطور که ...
حساب رسمی بازی Cyberpunk 2077 در توییتر اخیراً ویدیوی جدیدی را به اشتراک گذاشت که در آن متئوس توماسکویچ، طراح ارشد ماموریتهای فرعی، از تاثیر سیستم شخصی سازی کاراکتر روی گیم پلی میگوید. همانطور که میدانید، کاربر در ابتدای بازی میتواند شخصیت اصلی را مطابق با سلیقهاش طراحی کند. توماسکویچ در بخش دیگری از ویدیو همچنین درباره آغازهای متفاوت جدیدترین ساخته سیدی پراجکت رد صحبت میکند.
در ویدیو، متئوس توماسکویچ توضیح میدهد تاثیر مهارتهای کاراکتر اصلی تنها به نحوه کشتن دشمنان یا موارد اینچنینی خلاصه نمیشود و روی یافتن مسیرهای مختلف برای طی کردن یک مرحله یا پیدا کردن گزینههای مختلف برای انجام ماموریت نیز تاثیر میگذارد. توماسکویچ در ادامه صحبتهای خود اضافه میکند تنوع مهارتهای قابل دستیابی بسیار بالا بوده و کاربر میتواند در جریان بازی مهارتهای جدیدی کسب کرده یا مهارتهای قبلی را اصلاح کند.
همانطور که میدانید، به داستان پیش زمینه کاراکتر اصلی در بازی Cyberpunk 2077 اصطلاحاً Lifepath گفته میشود و کاربر این آزادی عمل را دارد که بین سه گزینه موجود یکی را انتخاب کند. این سه گزینه Corporate ،Street Kid و Nomad نام دارند و علاوه بر لوکیشن آغازین داستان، روی ویژگیهای کاراکتر اصلی نیز تاثیر میگذارند. برای مثال، اگر کاربری گزینه Street Kid را انتخاب کند، در برقراری ارتباط با گروههای تبهکاری مختلف عملکرد بهتری خواهد داشت. یا کاربرانی که گزینه Corporate را انتخاب میکنند، کاراکترش در برابر کارکنان شرکتهای مختلف دست بالاتر را خواهد داشت؛ زیرا کاراکترش میداند که این افراد چگونه فکر و عمل میکنند.
در اولین گیمپلی که از بازی Cyberpunk 2077 در رویداد گیمزکام ۲۰۱۸ منتشر شد، دیدیم که کاراکتر اصلی سعی کرد تا به یکی از کارکنان یکی از شرکتها دروغ بگوید اما فرد مقابل به سرعت متوجه حقیقت شد. توماسکویچ اما جزئیات دیگری را از لایفپسها به اشتراک نگذاشت و نمیتوان با اطمینان درباره دیگر مزایای هر کدام صحبت کرد.
با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شدهاند، میتوان اینطور نتیجه گرفت که جدیدترین ساخته استودیو لهستانی سیدی پراجکت رد ارزش تکرار بسیار بالایی دارد. در گذشته، گمان میرفت لایفپسها تنها روی لوکیشن آغازین تاثیر میگذارد اما حالا میدانیم که هر کدام مزایای متفاوتی دارند که تاثیرشان روی گیمپلی غیر قابل چشم پوشی است. چند وقت پیش نیز اعلام شده بود تنوع سلاحهای موجود در این بازی نقش آفرینی بسیار بالاست. بنابراین کاربران انتخابهای بسیاری برای از پای در آوردن دشمنان خود خواهند داشت.
سیدی پراجکت رد همچنین تایید کرد ماموریتهای فرعی بسیاری در بازی Cyberpunk 2077 وجود خواهد داشت که همانند The Witcher 3: Wild Hunt داستانهای کاملی را روایت میکنند. با نظر گرفتن این موضوع، میتوان گفت انجام تمامی ماموریتهای بازی و پیدا کردن تمامی محتویات احتمالاً بیش از صدها ساعت زمان میبرد. البته علاقه مندان غیر از این هم انتظار ندارند. بالاخره چندین سال است که منتظر آن عرضه هستند. در پایان، لازم به ذکر است که این عنوان مورد انتظار در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۹ برای پلتفرمهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.