۱۰۰۰ سیاره موجود در Starfield دقیقا چگونه خواهد بود؟
نگرانی هواداران از تکرار کابوس No Man's Sky
در روزهای گذشته اطلاعات و جزئیات بسیار زیادی از استارفیلد (Starfield) منتشر شده و این بازی قرار است ۱۰۰۰ سیاره متفاوت داشته باشد.
شما در استارفیلد میتوانید به سیارات مختلف سفر کرده و با موجودات زنده هرکدام تعامل داشته باشید. یکی از جاهطلبانهترین جنبههای Starfield وجود ۱۰۰۰ سیاره خاص و متفاوت در آن است. با این وجود سازندگان No Man’s Sky نیز چنین هدفی در سر داشتند که نتیجه نهایی آن – حداقل تا مدتها پس از عرضه – فاجعهای بیش نبود.
مطلب پیشنهادی:تفاوت DirectX 11 و DirectX 12 در چیست؟بهترین API کدام است؟به همین خاطر برای طرفداران سوال شده که بتسدا چگونه این ۱۰۰۰ سیاره را طراحی کرده است. تاد هاوارد در مصاحبه خود با IGN توضیح داد تعداد زیادی از این سیارههای به صورت تصادفی ایجاد میشوند و بتسدا در این زمینه سابقه زیادی دارد. این توسعه دهنده در گذشته از این سیستم برای طراحی ماموریت و منطقه جدید در Skyrim نیز استفاده کرده بود.
وقتی به فضا نگاه میکنید، کلی غول یخ همه جا دیده میشود. حال ما از خود پرسیدیم: «چه چیزی در مورد این اجسام فضایی جالب است؟» خب طبعا خیلی از آنها هیچ نکته قابل توجه و جذابی ندارند.
پس ما این امکان را به مخاطبان دادیم که حتی روی چنین سیارههایی فرود بیایند و فرضا به سراغ منابع و مطالعه آن بروند. حال اگر چیز جالبی در آن پیدا نکردند، پس از ده دقیقه آن را ترک کنند و سراغ سیارههای دیگری بروند یا یک خط ماموریت خاص را دنبال کنند.
از طرف دیگر مقدار قابل توجهی از محتوای بازی نیز به صورت مستقیم توسط خود استودیو طراحی شده است. در واقع هدف بتسدا از اضافه کردن ۱۰۰۰ سیاره به بازی، دادن آزادی بیشتر به بازیکنان است. توسعه دهندگان استارفیلد همچنین منوی ساخت شخصیت اصلی بازی را نیز بر اساس زیستشناسی مولکولی و مهندسی ژنتیک طراحی کردهاند.
بتسدا برای ساخت استارفیلد موتور بازیسازی خود را ارتقا داده و برای اولین بار به سراغ Creation Engine 2 رفته است. Starfield حدود ۱۵۰ هزار دیالوگ دارد که یعنی با محتوای داستانی کامل و بزرگی طرف هستیم. از طرف دیگر تایید شده که شخصیت اصلی بازی صدا ندارد و طی دیالوگها صحبت نمیکند.
تاریخ عرضه استارفیلد هنوز مشخص نشده، اما منابع مختلف به عرضه آن در اوایل سال ۲۰۲۳ برای پیسی و ایکس باکس سری ایکس/اس اشاره دارند.
مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Forza Motorsportفورتزا، این بار نه در جایگاه نخستویجیلاگ پلاس: معرفی ریمیک لست آو آس و گیم پلی کال آو دیوتی جدید
تماشا در کانال یوتیوب ویجیاتو پلاس
دیدید گفتم طراحی اینا به صورت دستی غیر ممکنه؟
یچیز جالب بگم ، مثگه از ۲۰۱۵ تاد هاوارد رو بازیه
بخاطر همینم بعد فال اوت ۴ رفت سر استارفیلد و توی فال اوت ۷۶ نبود و اون افتضاح پیش اومد
خیلی امیدوارم به استارفیلد
در اینده شاهد دی ال سی ایلان ماسک خواهیم بود
جواب سوال تیتر:
مثلا می بینید ۱۰ نوع زیست بوم طراحی شده. یه
۳۰ نوع موجود و ۵۰ تا ماده قابل استفاده.
هر سیاره هم طبق قانون سازندگان مثلا ۲ تا زیست بوم ۱۵ تا موجود و ۵ تا ماده خواهد داشت. حالا با الگوریتم و هوش مصنوعی اینها هی با هم مخلوط میشن و سیاره های جدید می سازن و اگه اشتباه نکنم (ریاضیم چندان جالب نیست.) ۱۰³⁰×۴=(!۴۵×!۱۵!×!۸)÷(!۵۰×!۳۰×!۱۰) حالت سیاره خواهیم داشت.
حالا هزار تاشا همینجوری میندازن بهمون??
(دوستان اگه توی محاسبات اشتباهی کردم حتما بگید.)
برای دوستانی که میگن اکثر سیاراتش برهوته
خب شما همین منظومه شمسی خودمون رو نگاه کن از ۸ تا سیاره ۷ تاش برهوت کامل هستن
از بین هزاران سیاره ای که شناسایی شده فقط تعداد کمی قابل سکونت هستند
خود خدا هم رندم جنریت کرده ?
* این کامنت صرفا جنبه طنز دارد
۰:
خدایی ایده ی واقعا جذابیه
فکر کنید توی فضا دارید با یه سفینه ی غول آسا که خودتون ساختید پرواز می کنید بعد به یه سیاره ی غول پیکر می خورید
میرید داخل سیاره
سفینتون خراب میشه و مدتی رو داخل اونجا میمونید تا سفینتونو با کمک ساکنین اونجا تعمیر کنید
واقعا بی نظیر میشه ( اگه اینجوری بشه !)
واقعا نمی تونم تصور کنم چجور ۱۰۰۰ سیاره
اصلا مگه میشه همش رو گشت
چجوری میشه که یک سیاره نسبت به سیاره دیگه متفاوت باشه
اصلا نمی تونم تصور کنم چجور میشه
پتانسیل شاهکار شدن در این بازی زیاده!
امیدوارم از این ۱۰۰۰ سیاره ، حداقل ۲۰۰ یا ۳۰۰ تا سیاره اش منحصر به فرد و پرجزییات و خفن باشه
الکی نباشه بدون هیچ جزییات و دریغ از محتوا ، یا محتوای تکراری
چون فکر کنم با همین تعداد سیاره هم بیشتر از ۳۰۰ ساعت گیم پلی داشته باشه حداقل ?
random generation?