ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و گزارش‌ها

ساخت بازی‌های بزرگ توسط یک استودیو دیگر ممکن نیست

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس، اعلام کرد که دیگر نباید از یک استودیو انتظار داشته باشیم که بازی‌های کلان بودجه رو به تنهایی توسعه دهند. مت بوتی با حضور در رویداد PAX West 2022 ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۵

مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس، اعلام کرد که دیگر نباید از یک استودیو انتظار داشته باشیم که بازی‌های کلان بودجه رو به تنهایی توسعه دهند.

مت بوتی با حضور در رویداد PAX West 2022 در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده بود. از بوتی درباره تاثیر پاندمی ویروس کرونا روی تاخیر بازی‌ها در چند سال گذشته سوال پرسیده شد. بوتی موافق است که این موضوع تاثیر بسیار زیادی داشته، ولی جنبه‌های مهم دیگری نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. 

مطلب پیشنهادی
کدام سلاح‌ها در استارفیلد از همه بهتر عمل می‌کنند؟
بهترین سلاح‌های Starfield و نحوه پیداکردن آن‌ها

نحوه ساخت بازی‌ها در حال تکامل است. ایده یک تیم واحد زیر یک سقف واقعا دیگر به اندازه قبل ممکن نیست. یک مثال استفاده می‌کنم تیم سازنده Perfect Dark در سانتا مونیکا، استودیو The Initiative است. اما به تازگی وارد یک همکاری بزرگ با کریستال داینامیکس شدیم که گمان می‌شد مشکلی وجود دارد. اما کاملا برعکس است.

این تیم کارکشته در Crystal Dynamics در دسترس قرار گرفت، یک تیم بزرگ AAA با بیش از 100 عضو. معلوم است که ما می‌خواهیم با آن‌ها کار کنیم، به خصوص که آن‌ها قبلا سابقه چنین عنوانی را دارد.

بازی انحصاری ایکس باکس

Perfect Dark تنها بازی انحصاری مایکروسافت نیست که به این صورت ساخته شده و این موضوع برای Age of Empires 4 و حتی Flight Simulator نیز صدف می‌کند. از این رو نقش استودیوهای کوچک‌تری مثل Certain Affinity، آیرون گلگسی و Blackbird در توسعه بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس بسیار مهم است.

هر چند که این امر پیچیدگی‌هایی را نیز اضافه می‌کند و اگر یکی از استودیوها مشکل داشته باشد، تاثیر زیادی روی برنامه می‌گذارد. از این رو روزهایی که می‌توانید به نوعی بروید و همه تیم را در کافه‌تریا جمع کنید، تمام شده است.

مطلب پیشنهادی
از بین کنسول‌های نسل هشتمی، کدام یک انتخاب بهتری است؟
مقایسه کامل پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس

چطور بازی‌های پلی استیشن را ارزان‌تر بخریم؟

تماشا از یوتیوب ویجیاتو پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 3D Club
    3D Club | ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    خب استودیو هایی مثل راکستار و یا خیلی های دیگه درسته ممکنه استودیو های ریز دیگه ای هم پیششون باشن ولی معمولا بازی هاشون رو خودشون درست میکنن . بستگی به تعداد نفرات ، دانش و بودجه استودیو داره

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    عکس قضیه ی " آشپز که چند تا میشه آش شور میشه یا بی نمک "

    • Rio
      Rio | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

      لست 2
      ردد 2
      آساسینز کرید والهالا
      و.........
      اکثر بازی های بزرگ توسط چند تا استدیو ساخته میشن

      3 سطح استدیو در ساخت بازی مشارکت دارند
      1. استدیو اصلی «مثل ناتی داگ»
      2. استدیو های پشتیبانی «مثل اسپراسافت»
      3. استدیو های اجاره ای که اصولا فقط در بخشی از بازی ها مشارکت ندارند و معمولا ناشناس کار میکنن

      • Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy
        Uuuuuuuu8uhurc3ugrvugyvruguv4tugvrguy | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

        گفت عکسشه،یعنی دقیقا برعکس ضرب المثلست

  • HAckerjohnwickfan
    HAckerjohnwickfan | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    بستگی داره استودیو چقدر بزرگ و پر کارمند و دانش باشه و اینکه کار اصلیش ساخت چه نوع بازی هاییه

مطالب پیشنهادی