فرام سافتور بازیهای بیرحمانه و افسردهکننده میسازد، زیرا اینگونه دوست دارد
هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری دارک سولز و رئیس فرام سافتور (FromSoftware) به تازگی اعلام کرده که آنها دوست دارند بازیهای بسیار چالشبرانگیز، تاریک و اغلب پسا آخرالزمانی بسازند، زیرا چنین چیزی در رگ و ریشهی ...
هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری دارک سولز و رئیس فرام سافتور (FromSoftware) به تازگی اعلام کرده که آنها دوست دارند بازیهای بسیار چالشبرانگیز، تاریک و اغلب پسا آخرالزمانی بسازند، زیرا چنین چیزی در رگ و ریشهی استودیو است.
میازاکی در گفتگوی جدید خود با IGN در مورد Armored Core 6: Fires of Rubicon، بازی بعدی استودیو و بازگشت دوباره به این سری اکشن مکا پس از مدتها، درباره رویکرد کلی فرام سافتور برای ساخت و توسعه بازیها صحبت کرد.
او توضیح داد که عناصر اصلی طراحی بازیها در استودیو که پس از Demon's Souls برای همگان نمایان شد - مبارزات سنگین، دنیاهای اسرارآمیز ساخته شده حول محور اکتشاف و حس تاریکی - تابعی از سلیقه تیم است صرفا یک مدل طراحی عمدی و آگاهانه نیست.
من فکر میکنم به جای اینکه [بازیهای ما] معمولاً سولزبورن باشند، فقط آثاری هستند که به طور کلی فرام سافتوری هستند. عناوینی که همیشه از آنها لذت میبریم و همیشه به آنها افتخار میکنیم … همیشه میخواهیم سطح خاصی از چالش را به کار ببریم تا آن را برای بازیکنان مفید نگه داریم. این موارد به نوعی عادات کلی من در هنگام ساخت بازی هستند و به طور کلی چیزهایی هستند که فکر میکنم از تاریخچه FromSoftware گرفتهایم و حتی تا King's Field هم برمیگردد.
میازاکی همچنین در مورد علاقه استودیو به فضای پسا آخرالزمانی - یا در واقع اواسط آخرالزمان - اظهار نظر کرد. او حدس زد که این اصل تا حدی ناشی از تأثیر نائوتوشی زین، مدیر عامل سابق فرام سافتور است. اگرچه میازاکی گفت که سلیقههای او نیز به احتمال زیاد شبیه به هم هستند، به همین دلیل بازیکنان در عناوین مدرن سولزبورن نیز چنین مواردی را مشاهده میکنند.
فراتر از آن، میازاکی گفت به طرز شگفت انگیزی کار کردن با فضای شاد سختتر است. حالا میتوان فهمید چرا اکثر NPCها در بازیهای دارک سولز به سرنوشت شومی دچار میشوند، البته اگر به اندازه کافی ظالم باشید که داستان آنها را تمام کنید.
یک محیط روشن و پر جنب و جوش کمی فراتر از توانایی و یا تجربیات FromSoftware به عنوان یک توسعهدهنده است. بنابراین برای ما آسانتر است که منابع خود را بر چیزهایی که در آن خوب هستیم و به آن عادت کردهایم، هدایت کرده و به کار ببریم. بنابراین برای ما راحتتر است که خودمان را در این نوع محیطهای آخرالزمانی تاریکتر، خشکتر و ساکتتر بیان کنیم تا اینکه به فضای سرزندهتر و شلوغتر برویم.
میازاکی در مصاحبه با IGN اعلام کرده که او قصد ندارد بازی Armored Core 6 به زور به یک تجربه سولز لایک تبدیل کند. با این وجود استودیو فرام سافتور از تجربه خود در ساخت یک سری از سختترین عناوین سالهای اخیر، در توسعه این بازی جدید استفاده خواهد کرد.
بازی های ویدیویی چه نقشی در تربیت بچهها دارند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
"بی رحم"؟ به هیج وجه
دارک سولز بازی سختی نیست؛ بازی ساختار شکنیه
اگه اکثر بازی ها یه الگوی مبارزه رو در اختیار شما میزارن و "اگه ازش پیروی کنید" می تونید تونید مراحل رو پشت سر بزارید ، دارک سولز از شما میخواد خودتون اون الگو رو کشف کنید
حالا منظور از "پی روی کردن چیه؟"
دقت کردید بعضی مواقع در بازی ها بدون توجه به راهنمایی های بازی برای شکست دادن باس فایت بدون پیروی از الگوی خاصی و سر خود بهش شلیک میکنیم؟
در اکثر این مواقع ما میمیریم!
چون مثلا به یه بشکه که با انفجارش به باس صدمه وارد میشه شلیک نکردیم و باس در مقابل شلیک های شما مقاومه
اما در دارک سولز این قضیه یه مقدار متفاوته
دارک سولز به شدت مهارت محوره و اگه خوب جاخالی دادن و پری کردن رو یادبگیرید حتی می تونید بدون خوردن ۱ دمیج بازی رو تموم کنید!
من میرم این کامنتو به تمام کسایی که میگن بازی های سولز لایک سخته و بدرد نمیخوره نشون بدم .
خیلی رک بخوام بگم گیمر های عادی این بازی ها رو خیلی سخت تر از چیزی که هست جلوه میدن و همین باعث شده خیلی ها هیچوقت سراغ این بازی ها نرن و چون بقیه میگن سخته اونا هم همین نظر رو داشته باشن. کسی نگفت بازی های سری سولز بورن سخت نیست ولی دیگه این طوری هم نیست که ۱ روز سر زدن یک باس گیر کنی. من به عنوان کسی که همه ی بازی های سری سولز بورن رو بازی کردم بیشترین زمانی که صرف یک باس فایت کردم isshin the sword sain از بازی Sekiro بوده. ۲،۳ ساعت مشغول بودم باهاش ولی بعدش یه پایان های خوب بازی رسیدم.(بازی ۴ تا پایان داره) شاید خیلی ها با من موافق نباشن ولی حقیقت همینه
((ولی دیگه این طوری هم نیست که ۱ روز سر زدن یک باس گیر کنی.))
البته بعضی از باس های دارک 3 خیلی سخته و حتی ممکنه یک هفته طول بکشه تا بزنیش مثل نیملس کینگ و خواهر فریده و دارک ایتر میدیر
قبل از اینکه دارک سولز ۳ رو پلی بدم در مورد nameless king زیاد شنیده بودم و میگفتن خیلی سخته و واقعا بود. ولی در کمال نا باوری فقط ۴ بار سر زدنش مردم. بیشترین تعدادی بود که تو دارک سولز ۳ به یک باس باختم. مثلا سر میدیر یکبار و فریده ۳ بار مردم. در کل دارک سولز ۳ زیاد سخت نبود. من سر سکیرو عذاب کشیدم. سر یک سری باس های سکیرو بالای ۱۲،۱۳ بار مردم و واقعا اشکم در اومد
قشنگیش اینجاست که من تمام اینارو تو بار دوم سوم چهار زدم
ولی باسی که خیلی سرش گیر کردم لورین و لاتریک بودن
نمیدونم واقعا چرا ولی نسبت به تمام باس های بازی برام سخت تر بودن?
من از همه بیشتر سر زدن دُم کالامیت تو دارک سولز یک عذاب کشیدم
ینی واقعا عذاب کشیدم سرطان بود
کاملا موافقم تازه به نظرم بازی های سولز درجه سختی عادی یه گیم هستن فکرشو بکن داخل یه بازی عادی کاراکترت راحت دشمنانشو میکشه و باسم میزنه میره جلو درحالی که یک باس باید حس قدرتو بده اگر فقط یه انمی عادی باشه که فقط جونش بیشتره که دیگه باس نیست یا مثالا جستجو در محیط بازیای سولز کمکی در مسیریابی نمیکنن ولی در عوض کاری میکنن خودت با جستجو در محیط مسیرو پیدا کنی کلا بعد سولز اصلا آدم یه گیمر دیگه میشه
اولین بازی ای که تو سری سولز بورن تجربه کردم Bloodborne بود. اولش خیلی سخت بود، اول برگام ریخت که بازی چرا مپ نداره. اصلا نمیدونستم باید کجا برم چون تو بازی های سری سولز معمولا چند تا راه مختلف برای رفتن وجود داره. دوم اینکه پری کردن بلد نبودم و دهنم سرویس شد و سوم باس اول بود که دهنم رو سرویس کرد. با خودم میگفتم این چه بازی ایه آخه؟ زیادی سخته، به درد نمیخوره ولی بعد از ۷،۸ بار مردم بالاخره کشتمش و اون حس بعد از پیروزی واقعا احساس جدیدی بود. تو هیچ بازی دیگه ای تا حالا تجربش نکرده بودم و بعد از اون معتاد بازی شدم و ۴ بار تمومش کردم. بعد هم رفتم سراغ تجربه بقیه نسخه
طرفدار های fromsoftware هم این سبک و فرم رو خیلی بیشتر دوست دارن
( دلیل اصلیشم عالی بودن تیم fromsoftware در به تصویر کشیدن این فضاست)
بازی هایی مثل دارک سولز یه جوری هستن که باعث میشه آدم معادتش بشه من خودم به شخصه دارک سولز ۳رو نمیتونستم باس فایت اول رو شکست بدم و برای همین زیاد ازشخوشم نیومد ولی بعد از اینکه تونستم بازی رو یکم جلو ببرم عاشق شدم
ludex gundyr واقعا به عنوان باس اول نا مردیه یه جوری طراحی شده که انگار امتحان ورودی دارک سولز 3 هست
خودم بعد از 10 بار تونستم بزنمش(دارک 3 اولین تجربه سولز لایکم بود)
راست میگی منم اولین تجربه سولز لایک دارک سولز یک بود راست فکر ونم بیشتر از ۱۰ بار شد تلاشی که سرش کردم
حرف قشنگی میزنه :
میگه ما سراغ چیزهای که تجربه نداریم نمیریم و نقطه قوت ها رو در تجربه قویتر می کنیم و نقطه ضعف ها رو برطرف
دقیقا عکس ماجرای سونی و اوپن ورلد ساختنه ها :دی
داستان کاراکترای دارک سولز بیشتر از خود بازی اشک آدم رو در میاره....