ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیم پس
اخبار و مقالات

توسعه‌دهنده Somerville: سرویس گیم پس به فروش بازی‌ها صدمه می‌زند

گیم پس (Game Pass) از دیدگاه کاربران جذابیت غیرقابل‌انکاری دارد و از عرضه‌های روز اول تا مجموعه رو به‌رشد عناوین قدیمی‌تر، این سرویس اشتراکی به شکل فزاینده‌ای به‌صرفه و متناسب به‌نظر می‌رسد. با این حال، ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

گیم پس (Game Pass) از دیدگاه کاربران جذابیت غیرقابل‌انکاری دارد و از عرضه‌های روز اول تا مجموعه رو به‌رشد عناوین قدیمی‌تر، این سرویس اشتراکی به شکل فزاینده‌ای به‌صرفه و متناسب به‌نظر می‌رسد. با این حال، یکی از زمینه‌هایی که این سرویس اغلب مورد سوال قرار گرفته، تاثیر آن بر بازی‌ها و عملکرد تجاری آن‌ها است.

در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان به طور مکرر در مورد اینکه Game Pass چگونه تجربات بیشتری را تشویق می‌کند و همچنین قرار گرفتن در معرض بازی‌ها را افزایش می‌دهد، صحبت کرده‌اند، تعداد کمی نیز بوده‌اند که به دلیل در دسترس بودن این سرویس، گفته‌اند روی فروش بازی تاثیر منفی داشته است.

به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها دینو پتی، از بنیانگذاران Jumpship است. این استودیو سال گذشته بازی ماجراجویی علمی تخیلی Somerville را برای Xbox و PC عرضه کرد و از طریق گیم پس در دسترس بود.

در حالی که پتی معتقد است Jumpship «معامله بسیار خوبی» با مایکروسافت انجام داده، او می‌گوید فروش Somerville تحت تأثیر آن قرار گرفت. با این وجود به گفته پتی، مدل مرسوم ساخت یک بازی کامل و فروش آن با قیمت اولیه همچنان راهگشاست.

او در مصاحبه‌ای با Videogames.si گفت:

ما معامله بسیار خوبی انجام دادیم. اما [از طرف دیگر] فکر می‌کنم که به فروش آسیب رساند. زیرا بسیاری از مردم فقط وارد بازی می‌شوند و آن را امتحان می‌کنند و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. اگر ۱۰ دقیقه اول را دوست نداشته باشند، آن را کنار می‌گذارند.

اگر ۱۰ دقیقه اول را شگفت‌انگیز نسازید، ممکن است مشکل‌ساز باشد. به نظرم [Game Pass] مشکلی ندارد اما مورد علاقه من نیست. مدل مورد علاقه من، مدل قدیمی پرمیوم است که با تصاویر ویدئویی بزرگ شما را ترغیب می‌کنم و ۳۰ دلار می‌گیرم. بعد از آن، باید محصول را تحویل بدهم. لازم نیست بعدا از شما پول بگیرم.

جالب اینجاست که خود مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که اگر بازی‌ها در Game Pass نیز در دسترس باشند، فروش آن‌ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

گیم پس

در اسنادی که در اوایل سال ۲۰۲۳ توسط اداره رقابت و بازار بریتانیا در بحبوحه بررسی خرید پیشنهادی مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد ارائه شد، نهاد نظارتی گفت که مایکروسافت و اکتیویژن هر دو اعلام کرده‌اند که فروش بازی‌ها توسط گیم پس «به شدت ضعیف» می‌شود.

اوایل امسال، Finji ناشر بازی Tunic نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد و اظهار داشت که برای توسعه‌دهندگان کوچک‌تر، مدل گیم پس می‌تواند «به هر طرفی» برود و «هم عالی و هم وحشتناک باشد».

مطلب پیشنهادی
مدمکس انیمه‌ای با چاشنی طنز
بررسی بازی Sand Land

ویجی‌لاگ پلاس: موفقیت جدید سازنده الدن رینگ و نمایش جدید زلدا

اطلاعات بیشتری از روند توسعه ریمیک بازی‌های Max Payne اعلام شد - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Death Lake
    Death Lake | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    خب منطقیه که گیم پس فروش بازی ها رو کاهش میده ، اما اگه سازنده های بازی ها پرداخت های درون برنامه ای و بسته های الحاقی پولی برای بازی بدن ( البته به شرطی که بازیشون بتونه توی گیم پس پلیر جذب کنه ) اتفاقا براشون سود بیشتری هم داره

    • AMIR83
      AMIR83 | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

      خب دیگه الان یکی از معضلات صنعت گیم پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای سرسام آوره

  • Os Reza2008 x
    Os Reza2008 x | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    آقا جان
    بازی های ایندی زیادی توی گیم پس دیده شدن جوری که سود زیادی کردن نمونش Tunicیا DEATH'S DOOR که محبوب شدن و خیلی ها بازی رو خریدن
    ولی بازی های بزرگ هم به جز انحصاری های اکس باکس بعد از اینکه سود کردن میان رو گیم پس

    • AMIR83
      AMIR83 | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

      قطعا گیم پس خوبی های خیلی زیادی داره ولی خب نمیشه بدی‌هاش رو انکار کرد

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    برای سازنده ای که هدفش فقط پول کَندن از مایکروسافت باشه ، این نکته اهمیتی نداره
    شاید مهم ترین مشکل گیم پس اینجاست

مطالب پیشنهادی