ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Fable
اخبار و مقالات

سازندگان Fable می‌گویند بازی‌های مدرن از ریسک کردن دوری می‌کنند

پیتر مولینو و دیگر چهره‌های کلیدی ساخت سری Fable به تازگی درباره چگونگی تغییر روند توسعه بازی‌ها از دهه ۲۰۰۰ تاکنون صحبت کردند و برخی از آن‌ها معتقدند که صنعت بیش از حد «ریسک گریز» ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۹ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۶

پیتر مولینو و دیگر چهره‌های کلیدی ساخت سری Fable به تازگی درباره چگونگی تغییر روند توسعه بازی‌ها از دهه ۲۰۰۰ تاکنون صحبت کردند و برخی از آن‌ها معتقدند که صنعت بیش از حد «ریسک گریز» شده است.

مولینو به طور خاص می‌گوید اگر می‌خواستند تغییرات Fable 2 نسبت به بازی اول را امروز انجام دهند، امکان‌پذیر نبود. زیرا احساس می‌کند اکنون فشار بیشتری برای پایبندی به فرمول‌هایی وجود دارد که کارایی آن‌ها ثابت شده است.

کارکنان Lionhead در مورد جزئیات توسعه Fable 2 برای Xbox 360 و اینکه چگونه عمدا نسبت به بازی اول تغییرات زیادی ایجاد کردند، صحبت کردند. مولینو، یکی از بنیان‌گذاران Lionhead، گفت:

این موضوع در دنیای امروز کاملا دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد، اما ساخت دنباله‌ها مایه‌ی شرمساری بود. بنابراین زمانی که ما شروع به ساخت قسمت دوم کردیم، به این فکر می‌کردیم که فقط نباید سلاح‌های بیشتری اضافه کنیم یا فقط یک منظره بزرگ‌تر نباشد.

مطلب پیشنهادی
مواردی که قطعا به دردتان می‌خورد
راهنمای بازی Lego Fortnite: نکاتی که باید بدانید

او ادامه داد:

وقتی نوبت به چنین چیزهایی رسید، کمی نترس بودیم. شما امروزه هرگز این کار را انجام نمی‌دهید زیرا احتمالاً بازخورد [منفی] دریافت می‌کنید. یک ریسک بزرگ بود. فکر می‌کنم مردم این روزها کمی بیشتر از قبل، از ریسک کردن دوری می‌کنند.

راه دیگری که تیم سازنده این سری را تازه نگه داشت، معرفی یک پرش زمانی بزرگ بود. کارگردان خلاق، دن کارتر، در این باره گفت توسعه‌دهندگان نمی‌خواستند Fable 2 فقط «بزرگ‌تر، بهتر، بیشتر» باشد و احساس می‌کردند که پرش زمانی باعث می‌شود بازی اوریجینال‌تر شود.

Fable

جورج بکر که به عنوان تهیه‌کننده دیالوگ در Fable 2 کار می‌کرد، همچنین گفت او می‌خواست با قسمت دوم چیز جدیدی را امتحان کند. در بخش خود، سعی کرد داستان را از طریق گفتگوهای مردم شهر بیان کند، بر خلاف تکیه بر کات‌سین‌های متعدد بازی اول.

بسیاری از سازندگان پیشین Lionhead هنوز در صنعت بازی هستند و روی پروژه‌های جدیدی کار می‌کنند. جورج بکر اخیرا Viewfinder را عرضه کرد، یک عنوان معمایی که در آن باید واقعیت را با دوربین تغییر شکل دهید.

دن کارتر همچنین چندین بازی موبایلی را در استودیوی خود، Fluttermind منتشر کرده است. پیتر مولینو چندی پیش یک بازی NFT به نام Legacy را منتشر کرد که به دلیل درآمدزایی و ارتباط آن با بازار بی‌ثبات کریپتو، کمی بحث برانگیز بود. او روی عناوین دیگری نیز کار می‌کند، اما اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

مطلب پیشنهادی
داستانی جذاب برای گیمر‌ها
اقتباس برنده اسکار از کتاب فردا و فردا و فردا

داستان بازی ترسناک بندی و ماشین جوهر

ایستراگ جدیدی از ویچر ۳ در بازی Cyberpunk 2077 پیدا شده است - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • minereza
    minereza | ۱۰ مهر ۱۴۰۲

    راستم گفته

  • Os Reza2008 x
    Os Reza2008 x | ۹ مهر ۱۴۰۲

    سید حرفات درسته
    واقعا الان بازی های بزرگ دیگه تغییر نمیدن مسیری که پیش گرفتن رو و همین رو میرن تا جایی که پلیر جذب کنه و سود داشته باشه
    اگر ایده های نو داشته باشن بازی ها از حالت یکنواختی در میان
    و به همین دلیل ما عاشق بازی های ایندی هستیم

  • Matin-Artorias
    Matin-Artorias | ۹ مهر ۱۴۰۲

    حرف دل همه گیمرا رو زد
    این روزا تقریبا هیچ شرکتی به فرمول برنده دست نمیزنه

مطالب پیشنهادی